A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Gyökerezés nélkül (ezt a kocsmai stílust meghagyom Neked) épp ez az elővásárlás-továbbértékesítés volt az igen pettyes ügylet egyik neuralgikus pontja.
A másik pedig a vételár. Gyakorlatilag ezen vérzett el az évezred biznisze.
De szerintem ebbe ne menjünk bele mélyebben, mert már okafogyott, elévült és az azóta felnőtt törzsközönség azt se tudja, miről is van szó.
Ellenben a hozzászólásod második fele felvállalható, abban mindenképp igazad van. A nógrádos ügylet tényleg szomorú/csúfos véget ért, az utolsó egy év már mindkét fél számára brutális ráfizetés volt. De nagy volt a córesz, valamivel közlekedni kellett.
Nem értem, milyen nagy diadalmat ünnepelsz a három pontoddal, de jó nagy gyökér vagy, ha azt gondolod, most aztán leleplezted a nagy csalást.
Összesen 84 db kocsira (kicsivel több volt a teljes flotta) kapott a cég elővásárlási jogot, melyek sikeres hazai értékesítés után került volna behozatalra. Ebből 50 járt is itthon, és egy részük már a naaagy balhé után jött haza.
Egyébként máig azt gondolom, úgy egyben nem lett volna az rossz buli egy reális vételáron. A balhé után eladott példányoknál már kicsivel más a helyzet, véleményem szerint nem kapták meg azt a törődést, ami járt volna nekik. Azt pl. alfás koromban nem gondoltam volna, hogy a 319-es buszként úton lesz, már akkor lemondtunk róla, én legalábbis biztosan:)
Ahhoz képest elég szépen eljárnak velük a BKV-nál, innen, 1800 km-ről azt gondolom, abszolút reálisan meg tudom állapítani;)
Mindazonáltal azt gondolom, hogy a HOMM ugyanúgy bevasalt egy jelentős profitot az ügyletből, ha figyelembe vesszük a kocsik eladási árát, a ráfordítást, és az amortizációs különbséget.
De még mindig jobbak, mint az off nógrádosok, amelyeket sajnos minden tekintetben olyan módon sikerült leharcolni, hogy olcsóbb lenne félreállítani őket, és vállalni tovább (az egyébként CHF alapú) finanszírozást és amortizációt, mint egy percig is üzemben tartani. Pontosabban, üzemben tartani muszáj, pont ez a lényeg, üzemeltetni még nagyobb veszteség.
Ez a kocsi is tagja volt a sikerrel megvétózott alfabuszos adagnak a BKV felé elküldött ajánlat szerint.
Az, hogy az Alfabusz Magyarországra be nem hozott járműv(ekk)el is csencselt, számomra új infó, Tőled hallom először.
Az ember mindig tanul valami újat...
...de aztán hogy a Kossuth Nyomdánál menetrendileg 3 perccel utánunk jövő 162A, amit már az Élessaroknál is csak beértünk, mit rendezett míg megelőzött a Kozma utcánál, hogy aztán még mindig két percet sietve továbbrohanjon, azt hagyjuk. Az ilyet nem értem. Az egy dolog, hogy az átszállást buktam - igen, megtehettem volna előbb is, mert a Sörgyárnál megelőztük, igaz - ,de hova siet a Jászberényin, hol van az útvonalán akkora dugó, akármi, amit előre be kellene hozni...
Tudom, a menetrend tájékoztató jellegű, eltérések előfordulhatnak. :)
Jaj, ezt láttam is már múltkor, akartam is írni. Persze, szívesen elnézegetem a 06-57-et minden nap a vonalon, de tényleg értelmetlen volt úgy, ez épp elég lesz oda. :)