Tudom nehez eset vagyok! :D Valami meg mindig nem tiszta! Mifele kotoanyag lehet az amit ez szor??? Mert ha utepitesnel hasznaljak, akkor minek 4x4es meghajtas?
Valószínű ha hátul lenne egy leömlő akkor még nagyobb lenne a hátsó híd terhelése és a talajnyomása amit el akartak kerülni, lásd már így is extraszéles gumiabroncs van hátul.
Sziasztok! Kőbányán van két Seram rakodógép (bár a gyártó maga a honlapján "balanced crane"-ként említi ezeket a gépeket, mert a gép a gém kinyúlásával együtt az ellensúlyt is mozgatja). Elég brutálisan néznek ki munka közben! :)
Még egyszer megnézve a képet ez a szállítócsigás dolog elég elképzelhető, mert van egy kerek forma a szórórész felett (biztosan ez a szállítócsiga háza) aminek a végén egy lánckerék van amit egy lánc hajt.
Tippem szerint a szoróanyagtartály 2 részre (kamrára) van osztva (ezt erősíti, hogy azt írták a leírásban 2 oldalról feltölthető), és középen el (szét) van választva, úgy hogy a hajtás kardántengelyen el tud jutni a hátsó hídhoz. A kardántengely alatt meg szórórész teljes szélességű és a szabályzókerékkel valahogy megoldják, hogy egyenletesen tudjon teljes szélességben szórni (lehet van egy kisméretű szállítócsiga mint a takarmányszállító IFA félpótkocsiknál).
A motor egy sebességváltóhoz kapcsolódó osztóművet hajt egy kis kardánon keresztül, innen alaphelyzetben előre és hátra is megy hajtás, itt nyilván a hátra menőt levették. Marad az előre menő hajtás.
Na es ha az elso hid altal, akkor azt is mond el nekem legyszives, h hogyan! Ugyanis Gasolin foditasabol kiderult, hogy az anyag 2,4m szelessegben jon! Ez esetben a kotoanyag szepen raomlik a kardantengelyre? Hmm???
IFA - kötőanyagszóró 4x4-es, szervokormányos, elől-hátul differenciálzár, légrugós vezetőülés Gumiabroncs 600/50x22,5" tetőszellöző Szóróanyagtartály 7cbm, zellenrad pedig valamilyen szabályzókerék lehet (pontosan beállítható a kiáramló anyagmennyiség) Szórási szélesség 2400mm 2 oldalról betölthető (vagy feltölthető) megbízható, robosztus, kevés elektronika, egyszerű kezelhetőség
Sziasztok! Na ez a kép jó feladmány volt. :) amúgy 1988-as gyártású Találtam róla néhány infót csak németül van. Remélem le tudja fordítani valaki mert én nem tudtam :(
IFA -Bindemittelstreuer - W50 Fahrzeug: 4x4 Servolenkung, Diff.-Sperre VA+HA, Fahrersitz luftgefedert, Breitbereifung 600/50x22,5, reg. Motor, Dachluke Streuaufsatz: 7 cbm, Zellenrad (genaue Ausstreumenge einstellbar), Streubreite 2400 mm, 2-seitig zu befüllen - zuverlässig, robust, wenig Elektronik, einfache Bedienung
Erdekelne, hogy azon a szurke osszkerekes IfAn abbol az izebol ha teljes szelessegben omlik a cucc kozepen, akkor hogy van megoldva a hatso kerekek hajtasa! ?????
Az első képem már régebben megvolt. Most találtam meg a másodikat. A hozzá tartozó szövegből kiderült, hogy Büssing alvázra a Misura cég - egy jelentős hazai kocsigyártó vállalkozás - készítette a felépítményt. Csukható teteje volt.
A cég egy másik híres munkája látható a harmadik képen. Ez 1963-ban a Közlekedési Múzem birtokában volt. Kiváncsi vagyok, hogy mi lehet vele.