Keresés

Részletes keresés

MBman Creative Commons License 2014.05.28 0 0 19354

Az FSJ igazából február óta, hogy visszatért vagy 3 hónapos pihenőjéről, csak esik kel. :) Szerintem azóta nem volt olyan hét, amit hiba nélkül végigdolgozott volna :)

 

A hétfői napon általában az LRT megy szegedre. Ilyenkor mi megy helyette Pestre?

Előzmény: JLW-470 (19348)
hajduka95 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 19353

Legalábbis az utolsó előtti tanítási napra ez volt igaz, az utolsóra nem tudom, hogy igaz-e.

Előzmény: hajduka95 (19352)
hajduka95 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 19352

11:30-asról tudok nyilatkozni, mostanában a fapados LOY, előtte a kölcsönadásáig (?) az LKZ-124-es Volvo jött többnyire, de egyszer-egyszer idetévedt a ZVR-103, az MRK-806, a LOY-291 is

Előzmény: HUU-146 (19347)
MBman Creative Commons License 2014.05.28 0 0 19351

Én azt írtam, hogy a HSR-438 ment szegedre. Akkor nem értem, hogy következik ebből az, hogy a LOY-os 315 UL ment oda.

mark0905 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19350

Így igaz én sem vettem észre először

Előzmény: setra415HD (19349)
setra415HD Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19349

Szerintem elbeszéltek egymás mellett. :)

MBman a HSR-438-ről írta, hogy Szegedre látta indulni, Te pedig a "fapados" LOY-os 315 UL-ről írsz.

Előzmény: mark0905 (19343)
JLW-470 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19348

Pedig elhiheted,hogy nem egyszer megfordult már Szegeden(pl. tegnap).

Egyébként a Szegedre járók nem nagyon bírják a kiképzést:az FSJ is az utolsó időben sokszor rossz volt(amikor legutoljára láttam,akkor éppen szerelték Pécsen),ma meg az LYM-et is meg kellett barkácsolni...

Előzmény: mark0905 (19343)
HUU-146 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19347

A hetek utolsó iskola-előadási napján közlekedő 7:30-as 9:30-as és 11:30-as pécsi rásegítő járatok általában milyen autók szokták csinálni ha már itt tartunk? :)

hajduka95 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19346

Nem elképzelhetetlen. Csütörtöki pécsi 4 órási gyorson is (többnyire) ezzel szívatják a népet...

Előzmény: mark0905 (19343)
mark0905 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19345

LOY-237 az hol telephelyezik?

 

Előzmény: MBman (19344)
MBman Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19344

Akkor biztos csak oda képzeltem rá a Zalaegerszeg-Szeged táblát, és az órám is szar volt, ami megtévesztett, mikor láttam, hogy Kanizsa irányába vette az irányt a szegedi járat fekvésében. És a két sofőrt is rosszul láttam rajta, egyiket a vezető ülésben, másikat meg a jobb elsőn.

Előzmény: mark0905 (19343)
mark0905 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19343

Én nem hiszem hogy ez a kocsi szokott szegedre járni. Mert ez csak egy sima helyközi kivitelő zöld üléses 315 UL

Előzmény: MBman (19329)
zmagix Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19342

Ott nem lehet Zalaegerszeg után ezt megtenni/nyomtatni. Kimaradt az után!

Előzmény: zmagix (19341)
zmagix Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19341

Lehet ez a nyomtatás abban a viszonylatban meg van oldva, de teljesen elfeledkeztél a sármelléki ágról.
Ott nem lehet Zalaegerszeg ezt megtenni/nyomtatni. A tabletes/mobilnetes megoldás nem lett volna bonyolult, max. akkor csak költséges.

Most már 3 év is eltelt már nem kell figyelni a titoktartásira, tehát 2010-ben volt egy 11:00/14:40-es zalás kanyarom ahol a végig a 3 mobilszolgálató performanciáját kellett figyelni. Mint akkor már tapasztalat utas a napot én választottam ki, egy keddi napon a mindkét ülésre pakolt cucc senkit sem zavart. A legnagyobb probléma az volt, hogy mindhárom mobilszolgálgató teljesítménye Sármellék után romlani kezdett. A legrosszabb a Nagykapornak - Zalaegerszeg szakasz, vagyis már ahol az a gázvalami
van egerszeg előtt elérte a min. latency-t. A másik probléma volt a mobil management szoftver licensz csomag és ára.
Anno min. 50 eszközös csomagot kellett volna megvenni. Ha jól számolom akkor még vasárnap sincs 15 busznál több egyszerre forgalomban.

Az alkalmazást pedig megírtam Androidra, GPS alapon kijelzett mindent, a sofőröknek pl. a megállókban az opciók melletti - 0 + tehát
növelni vagy csökkenteni kellett volna. Minden mást GPS alapon megkapott volna.

Ha megnézed ezt az oldalt:
http://balatonzimmer.de/ajanlataink.aspx
kiválasztasz egy ingatlant akkor ott a google map, a cím alapján kiolvassa és térképre helyezi. Ha ezt Andoriddal nézed a 2km-en belüli ingatlanokat felkínálja. A Volános appban a közeledö megállóval tette ugyanezt.  Ebben nem lett volna semmi bonyolultság, hosszabb távon racionálisabb mint a printeresdi.

Előzmény: kbn (19339)
kbn Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19340

És tényleg.

 

Keszthelyen is nagy igény lenne rá, folyton morognak miatta az utasok.

Előzmény: M62,306 (19337)
kbn Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19339

A tabletes megoldás már egy továbbfejlesztés, és nyilván műszakilag és szervezésileg is bonyolultabb.

 

Egyelőre viszont az is nagy előrelépés lenne, ha a Keszthelyről 9:45-kor induló budapesti buszra tudnék jegyet venni 8:20-ig, amit a sofőr indulás előtt lefoglalna.

 

Ehhez a technikai háttér adott kell, hogy legyen, mivel a 16:45-kor indulóra tudok jegyet venni Keszthelytől is 15:20-ig, amit a sofőr a Zalaegerszegen kinyomtatott utaslistáján látni fog. Ugyanezt a ZV-s kollégája is meg tudná tenni, ha engedélyezve lenne a rendszerben a jegyvétel a köztes megállókból.

 

Sőt, a Volánbuszos rendszerből még Keszthelyen és Hévízen is lehet utaslistát nyomtatni, mivel a vasárnap délután itt kiálló Volánbuszos rásegítők sofőrjeinél is szokott lenni utaslista (ezekre a járatokra is enged a rendszer foglalni indulás előtti 20. percig, tehát nem Népligetből hozzák magukkal a lapot).

Előzmény: zmagix (19336)
zmagix Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19338

Informatika problémák igenis közrejátszhatnak a rendszer müködésében, ezért is tettem fel a kérdést.
Ugyanis a rendszer beindulásakor voltak elszámolási gondok. A webelinen keresztül megvett jegyek ellenértékei a VB számláján landoltak. Többen tapasztaltuk voltak fizetési gondok, egyszer nekem is, a blogba leírtam az esetet. Az évek most nekem nagyon összefolynak, de 2010 vagy 2011 III. negyedévében a CIB lehetővé tette az egy shop többb számla kezelését. Ez volt ha minden igaz a projektben az utolsó aktív feladatom. De ezt több CIB-es ügyfél is szorgalmazta, többek között az a webshop amit belinkeltem a minap. Ha egy számlatulajhoz landolnak a pénzek és ebben az esetben több mint egy hónap után, akkor a partner elszámolás további időt vesz igénybe és ha differencia van, akkor még bonyolítja az egészet.
Tehát a zalás elővételek azóta a zala számláján landolnak.

Előzmény: zmagix (19334)
M62,306 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19337

Az 1183-ason működik a köztes megállókból is.

Előzmény: kbn (19332)
zmagix Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19336

Amit írtam 2009-es illetve 2010 II. negyedéves állapotot adott vissza. A rendszerek nyilván integrálva lettek, de a tervezett/ajánlott Androidos tablett sofőröknek nem lett elfogadva. Ha ezt meglépték volna, akkor pl. pénteken egy webelinen vagy pénztárban megvett oda-vissza jegyyel el lehett volna Balatonszentgyörgyig utazni, majd vasárnap este 19:40-kor az utolsó buszra felszállni.

Előzmény: kbn (19335)
kbn Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19335

Ezt nem teljesen értem.

 

A végállomásoktól az összes helyet felkínálja a webelin a ZV-s járatokra is, vagyis a rendszer integrálva kell, hogy legyen a pénztárival, hogy ne adják el kétszer ugyanazt a helyet.

 

Köztes megállóktól ugyanakkor nem lehet - tudtommal soha nem is lehetett - pénztárban jegyet kapni.

 

Ha Zalaegerszeg és Nagykanizsa indulási hellyel kezelni tudják a netes eladásokat, akkor informatikailag mitől lenne több, ha engedné a rendszer a foglalást Keszthelytől és Zalakarostól, amit a sofőr az egerszegi/kanizsai helyekkel együtt indulás előtt átvenne, majd lefoglalna a cetlivel, mint a Volánbuszos kollégái?

 

Vagy ez azt jelenti, hogy ZV-nek fogalma sincs, hány elővételes jegyet adtak el egy adott járatra a Volánbusz rendszerén keresztül, és a sofőr listát sem kap róluk, csak úgy odamennek az utasok? :O

Előzmény: zmagix (19333)
zmagix Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19334

Kérdés: ugye jól emlékszem a webelines rendszer indulásakor a zalások megnézték és eltették a jegyeket, majd ez egyszer csak már nem így lett csak megnézték?

zmagix Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19333

Ezzel tisztában vagyok, de az eredeti terv szerint a webelin rendszeren keresztül szerették volna Zalaegerszeg - Balatonszentgyörgy közötti lehetőségeket a rendszerbe integrálni. Azaz a zalás rendszerben eladott helyeket szinkronba tartani. A kifogás az volt a proj.vez. elmondása szerint, amíg ez nincs meg a "partner volán" nem írja alá a szerződést. Ez teljesen jogos érv volt szerintem.

Előzmény: kbn (19332)
kbn Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19332

"Zalás vonatkozásról annyit, hogy akarták volna a Zala saját foglalási rendszerével összeintegrálni. Ha ez összejött volna akkor a zalás járatokra is lehetett volna zalai indulással jegyet venni. A probléma a két rendszer különbsége volt más-más szerver rendszereket futtatta a két cég."

 

ZV-s járatokra már évek óta lehet jegyet venni zalai indulással.

 

Igaz, hogy csak a végállomástól - de ez nem informatikai probléma.

Előzmény: zmagix (19331)
zmagix Creative Commons License 2014.05.27 0 0 19331

Szívesen, ennél többet mát tényleg nem tudok az új rendszerről. Az eredeti tervek a leírtak - project indító gondolatok - és a valóság kicsit más lett. Zalás vonatkozásról annyit, hogy akarták volna a Zala saját foglalási rendszerével összeintegrálni. Ha ez összejött volna akkor a zalás járatokra is lehetett volna zalai indulással jegyet venni. A probléma a két rendszer különbsége volt más-más szerver rendszereket futtatta a két cég.
Legkönnyebb volt a CIB bankos fizetési felület implementálása, mert olyan rendszerrel dolgoztam mint ami a ZV-nak is van. A volt kollega pedig ebben a titkosítási területben volt profi abban a rendszerben amit a VB használt és talán most is használ. A legnagyobb gond volt akkor az adatbázis összehangolása lett volna. Ma már ezek nem jelentenének gondot, sőt az egészet okostelefonosítani lehetne és a jegynyomtatást elfelejteni.

Olyan jegyképet lehetne generáltatni ami QR nélkül a sofőröknek ránézésre olyan jegyformát ad amit egyértelmüen és gyorsan be tudnak azonosítani.

Előzmény: Balázs1 (19330)
Balázs1 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 19330

Ezt is köszönöm. :)

Előzmény: zmagix (19320)
MBman Creative Commons License 2014.05.26 0 0 19329

Szerintem amúgy ma azért a LOY ment, mert a HSR-438 ment Szegedre. Hétfőnként nem az alap szegedi fordakocsi végzi a szegedi fordulót, hanem más. Általában az LRT, de úgy látszik ma a HSR került sorra.

Előzmény: HUU-146 (19327)
mark0905 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 19328

utaztam rajta. eddig mióta megjöttek az új setrak 5- ször láttam mindig a LOY volt meg egyszer az FLR man de az nem erre a járatra való

 

Előzmény: MBman (19326)
HUU-146 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 19327

Én itt tanulok Győrben, és itt parkolt a szomszéd utcában még egy 5 perce.

Előzmény: MBman (19326)
MBman Creative Commons License 2014.05.26 0 0 19326

Ezt ma láttad?

Előzmény: mark0905 (19324)
HUU-146 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 19325

Egyébként az MSB-490-esben milyen sebességváltó van? Olyan mint a LYM-es sorozató 416-417-es GT-HD Setráinkban?

Előzmény: MCA-001 (19323)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!