Teljesen mértékben. Én a plusz 1 kérdést kezdtem el megcsinálni, mondjuk eddig csak egy olvadt narancssárga kukát kapartam ki az aszfaltból, de az is jó lesz valamire. :)
1.: Tegyük fel, hogy egy tip-top állapotú 311-es 0,93 Farossal egyenértékű. Ezt az aránypárt alapul véve a 293-as jelenlegi forgalmi állapotában hány –elvileg sem létező- 282-es ”remake-jével” megegyező értékű? Az eredményt két tizedesjegyig kerekítve adja meg!
2.: Mennyi bütyök található egy 200-as típus első vonószem takaró gumiján? a): 63 b): 48 c): 70
3.: Mi az a kiegészítő alkatrész, amiből pl.: egy 1988-as gyártású bolygóajtós 260-ason 12db, és egy 280-ason 16db található? Válaszába foglalja bele az alkatrész néhány főbb tulajdonságát, (anyaga, méretei) valamint ismert rözítési módjait!
4.: Írja le a 200-as és a 400-as típus léghenger búráinak anyagát, méreteit és előállítási módját összehasonlító táblázatban!
5.: Adja meg mennyi méretváltozatban létezik a folyóírásos Ikarus felirat! Válaszát méretekkel, évszámokkal és típusokkal adja meg!
5b.: A 180-ason / 556-oson használt I K A R U S felirat betűi anyagukban és méretükben megegyezőek-e a 200-as típusok korai példányain lévőkkel?
6.: Hasonlítsa össze a ”pöttyös” gumipadlót a későbbiekben használt csillámpadlóval! Válaszát a tartósság és a tisztíthatóság köré építse fel!
7.: Az 1984-ben hazai megrendelésre gyártott 280-asok hány százaléka volt -trilex-es, harmonika ajtós -trilex-es, bolygó ajtós -Rába hidas, bolygó ajtós? Válaszához használhatja a GL című kiadványt.
8.: Tegyük fel, hogy ön használt autót szándékozik venni és 4 jármű közül nem tud dönteni, melyiket vásárolja meg. Az egyszerűség kedvéért azonos árkategóriájú és állapotú járművekre gondoljon. Vásárlása előtt felkeresi mind a négy járművet, melyek rendszámai a következők: BPG-256, FAN-200, DUD-666, IFC-001. Melyik megvásárlása mellett dönt?
Plusz 1: Egy átlagos vidéki város buszmegállójának aszfaltjába taposott alkatrészekből készítsen egy Ikarus-licenc-re támaszkodó, alacsonypadlós autóbuszt!
A felmérő kitöltéséhez megengedett az Ikarus-autóbuszok jellegrajzi gyűjteményének alkalmazása.
Most két külön buszról írtál, ugye? - a sárga-narancs, ami később kék-szürke lett, és így került Görögországba 177 LE MAN motorral. - a másik gondolom az ex.KLY-418, ami görög megrendelésre készült,de végül a Viszlóé lett.
A sárga narancs VIN végét nem tudod? (0001-re tippelek.)
A sárga-narancs kocsi kék-szürkére festve elkerült Görögországba. Miután hazatért a Skandináv körútról motorcsere Euro3 MANra, mert így lett 177Le a teljesítménye. 2001 őszén lett kiszállítva. Az itthon maradt görög kocsi lett kijelőlve hazai teszt kocsinak, de hivatalos üzemben a Tisza Volánnál volt egy hetet Hódmezővásárhely helyijáratban. Ez a kocsi került később az utolsó E94el a Viszló Transzhoz.
Vagyis dehogy lehetett a sárga narancs a HIY-181... Különböző weblapokon talált infó szerint tesztelt ugyan a BKV és az MKV E91-est, de szerintem nem feltétlenül a Borsod Volánost, ami ezek alapján (is) szériakocsinak tűnik.