Szia! erre nem tudok válaszolni, mert jóbarát készítette, de azt gondolom, hogy érdemesebb megvenni 30k áron is, mint nekiállni. rengeteg munka volt. sem a cső és csatlakozók sem az ívek nem szabvány méretűek, gyári könyök nem passzol, mindent kézzel kellett legyártani (hajtani, esztergálni) :-(
elkészült a mű! már csak be kell hogy menjen a helyére. sajnálom hogy lefújták cink sprayvel, mert olyan szép volt, rozsdamentesből készült az egész, ha egyszer lerohad róla kasztni ez a cső még akkor is állni fog :-)
most az van, hogy a párom szerint nem füstöl már melegen, én meg nem láttam a kocsit, szóval szerintem "még mindig".
mindenesetre megnéztem a munkalapot, amit adtak a márkaszervizben olajcserénél. ECSTAR 10W30 olaj ment bele, ez okozhatja szerintetek a füstölést, olajfogyást, vagy ez jó olaj, ilyet tennétek ti is, stb., stb.?
Keresek Pécel, Pest közelében kipróbált WagonR szerelőt.
Nem értek az autó szereléshez. Szerintem ez egy szakma, csinálja, aki ért hozzá. Eddig jobb híján a márkaszervízbe hordtam az autót, de nem rajtuk múlt, hogy még rendben működik. Minden évben egyszer begurultam hozzájuk, hogy nézzék át, cseréljék, javítsák, amit kell. Ehhez képest 120 ezer km után cseréltek gyertyákat (amikor megkérdeztem, hogy azt soha nem kell cserélni?), 160 ezernél cseréltek vezérműszíjat, miután rákérdeztem, hogy azt legalább megnézték?
Addig terjed az autós szakismeretem, hogy tudom hogyan kell tankolni, hogy kell kereket cserélni, ablaktörlő folyadékot tölteni, izzót cserélni, olajszintet nézni. Használom az autót, nem szerelem.
Olyan szerelőt keresek, aki ért is hozzá, tudja mit kell megnézni egy 13 éves, 180 ezret futott autón. Eddig a "zseniális" szervízelés ellenére rendben futott, és szeretném még pár évig hajtani. Megszoktam, megszerettem, amíg megbízható, nem cserélném le.
Kipufogónál van egy hővédő fém lemez. Azt nézd meg, hogy nincs-e a rögzítésénél elrohadva, vagy esetleg fellazulva a csavar. Lemez hang onnan szokott jönni. A füst meg, hát ahol a füst, ott a meleg. :) Viccet félre téve, az nem jó, ha füstölög. :(
A vvt es ddis motorok mind az uj lokharitoval, es mar az 'ignis kormannyal jottek ki.
Persze, biztosan vannak alacsony futasu wr-ek is, en nem voltam ilyen mazlista. Es mar 200 folott jarnak. Ok, en is megtettem a benzinessel tavaj tobb mint 25e km-t.. De a gombok nem kopottak egyikben en sem ☺, noha olcson cserelhetok. A futasuk szerintem nem egy katasztrofa, hisz egy 'nagyobb dobloban, merivaban akar mar a 3-400ezret gyurik ugyanezek a dizel motrok, de a vvt motor is egy remek gondmentes konstrukcio. Csak karban kell tartani.. 😆
Egészségedre! :) Tuti jó lesz, én egyszer kentem meg, azóta sem nyikorog. Egyik oldalról én is alig tudtam kivenni a betéteket, annyira szorultak. Még jó, hogy nyikorgott, mindig hozzáért a tárcsához.
Ma végre eljutottam a hadművelet elvégzéséig. Sikerült vetetnem rézpasztát (mert ugye nekem még erre se volt érkezésem :P), kemény 800 pénzért adtak vagy 3 dekát, így szemre (a doboz címkéje le volt szakadva részben, így aztán semmi érdemi információ nem derül ki róla). Na mindegy, nem is ez a lényeg.
Lekaptam a kereket, féknyerget, a fékbetét elég nehezen akart kijönni. Nem csoda hát, ha bent szorult. Mondjuk érdekes, hogy 3 év alatt hogy tudott ennyire begyógyulni egy garázsban tartott keveset futott kocsin a fékbetét. Igaz, az is tény, hogy 3 éve, ahogy cseréltem a fékbetétet/tárcsát, nem csiszolgattam át a féknyerget.
Na most ezt megejtettem, bekentem a pasztával, ment vissza fel. Másik oldalon ugyanez (itt pikk-pakk kijött a fékbetét). Tettem egy próbakört, gyorsításokkal, fékezésekkel, egyelőre úgy tűnik, sikeres volt az akció. Azért mondom, hogy egyelőre, mert a csikorgás nem volt állandó, csak közbe-közbe. De remélem, hogy csak ennyi volt a probléma. :)
Az persze lehet, hogy először másfajta kormánnyal jöttek ki, aztán mikor M13A változat megjelent, akkor a kormányt is hozták az Ignistől a dízelekbe be is.
Ez a kormánykerék nekem ignis keréknek tűnik, nem wagonnak. és a szokásos dudagomb kilukadás miatt cserélték. Az meg nem 80-nál jön elő.
Dízelt azért veszünk, mert a +fél milla árát behozza a sok km alatt. ha keveset fut, ráfizetés.
Amúgy alap dolog, hogy egy leharcolt kocsibelsőbe vesznek új váltószoknyát, gombot, meg felkenik a kormányt, műszerfalat, ha jobb márka, vesznek TK-s autóból üléseket, és máris 3-400e km letekerhető.
Mondjuk az is igaz, a WR+ nem egy túrista autó, nem ezzel járnak országot éjjel nappal.
Nekem hátsót kellett cserélni másfél éve. Kayaba márkájút vettem. Nem volt olcsó, pedig némi kedvezményem is volt rá. A használt szerintem lutri. Van aki isteníti a Kayabát, van aki szerint szar. Nekem működik szépen, semmi gond vele.
Mondjuk azért léteznek ilyen kevés km-rel is autók. Én vagy 2 hete töltöttem be a 80-at. :) És ez tényleg ennyi. Én 38499 km-el vettem meg a kertszomszédtól, ők meg 1560 km-el egy kereskedésből. Garantáltan ennyi, minden papírját megkaptam vételkor. Én már 6 éve használom. Szóval lehet valós a km. Az ajtózáró gombról nincs lekopva a kis piktogram. Bátyám Ignisében valamivel több mint 200K van, nekei a piktogramból alig látszik valami. Kormánykerék sem kopott, bár ahogy írták, cserélhették. De nem hinném, hogy ezeket a használattól kopó dolgokat direkt cserélték volna eladás előtt.