Keresés

Részletes keresés

Fzolee Creative Commons License 2016.06.19 -5 1 105287

Velemenyem szerint semmi gond nem lenne az elsoajtozassal, ha megfelelo buszokat jaratnanak rajta, meg ha mondjuk nem mindenki a sofornel venne jegyet, tizezressel...

 

A lutoni pelda meg nem jo, ugyanis oda megy vonat is, mint ahogy STN-re es LGW-re is...

Előzmény: Törölt nick (105284)
FKU-911 Creative Commons License 2016.06.19 0 1 105286

Egyszerűen a délpesti FKU-kkal kellene adni a 200E-t, és megoldva.... Akár a 85-ös vagy a 136E kárára.

Előzmény: gorcher (105266)
Villámhetes Creative Commons License 2016.06.19 0 0 105285

Pénteken még kelenföldön volt,de hogy miért,nem tudom.

Előzmény: MCA-001 (105281)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.19 0 6 105284

Igen a 200E problémás, a problémának három oka van,az egyik az EAF amire alkalmatlan a vonal,a másik ok hogy a BKK nem hajlandó figyelembe venni hogy ennek a járatnak az egyik csúcsterhelése nem délután 3 és 6 között van hanem este 23.00 és 0.30 között,a harmadik az egyenletlen utasáramlás,de ezt ember nincs aki ki tudná számolni.  

DE:

Voltál már London Lutonba vagy Róma Ciampianon,vagy Fiumicinon reggel? Tudod milyen amikor beáll két cég szuper kényelmes 50 személyes buszai amik 20 percenként járnak , ja csak éppen állni tilos rajta, és néha 200 ember szeretne felszállni, és nincs plusz járat, csak várakozás, 1000-szer inkább a 200E.

Előzmény: lapaj74 (105252)
MCA-001 Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105283

BPI-035 még mindig Székesfehérváron van a LYH-130 társaságában.

Két hónap alatt sem sikerült elvégezni a vázjavítást?

Köszönöm:)

Előzmény: Törölt nick (103258)
JakiHUN Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105282

Természetesen a Jablonka utcánál (237-es fordulója) Modulóval is tolatni kell:

Nem értek hozzá, de nem úgy tűnik, mint amit egy vezetéstechnikai tréning megold. Mekkora a különbség a Széll Kálmán térihez képest?

MCA-001 Creative Commons License 2016.06.19 0 0 105281

LWD-700-ban pedig Győrben van.

Talán találkozhatunk még vele BKV-s színekben?

MCA-001 Creative Commons License 2016.06.19 0 0 105280

És már le is ment Kecskemétre az FKU-941:)

Előzmény: Törölt nick (105054)
kristoof Creative Commons License 2016.06.19 -1 5 105279

Pedig annyira szuperül mentek az első két hónapban! Ki gondolta volna, hogy ez lesz ugye? Ezért érdemes olyan 14 éves buszokat venni, amik évekig álltak a susnyában!

Előzmény: Sven Bomwollen (105269)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105278

Részben OFF de ma csak BKV-s kocsi esetén tapasztaltam: még mindig nem tudja mindenki hogy hol van az Astorian az ideiglenes megálló az Uránia felé. Jó lenne ha végre mindenkihez eljutna az információ. Tudnék ötleteket adni hogy például hogy, de remélem van a cégnél is vki akinek van annyi esze hogy kitalál vmi értelmeset.

Törölt nick Creative Commons License 2016.06.19 0 4 105277

Akkor viszont nem tudom mi a francot csinált a Volvo. Veszprémben is van 2 db ugyanebből a szériából, és az egyik napi rendszerességgel megy, különösebb problémák nélkül, szerelésen pár napnál többet nincsen. Ellenben a másik tavaly egész nyáron állt motorhibával, télen is szarakodott már az ajtaja, most meg már hetek óta (van az hónap is bőven) áll, mert az ajtóelektronika megadta magát. Állítólag raktak a buszba egy vattaúj ajtóelektronikát és azonnal elfüstölte. :D 

Szóval nem értem, hogy hogyan hozta össze a Volvo ezt a változatos megbízhatóságú szériát.

Előzmény: gorcher (105273)
Zahnrad Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105276

Magyarul a táblára kitett érték úgy jön ki, hogy B tengelyig 8fő/m2-rel számolt, mögötte például 2,4-gyel. Ha a kocsi könnyebb hátul, akkor rögtön 4 fő/2 is lehet a hátsó érték.

Előzmény: Zahnrad (105275)
Zahnrad Creative Commons License 2016.06.19 0 3 105275

Nem ez a lényeg. A törvény és az előírások azt mondják, hogy a vezető mellé kitett táblára 8fő/m2-rel kell számolni és a műszaki terhelhetőséget is ennyivel kell számolni.

 

Az a közlekedési szolgáltató ügye, hogy az általa tudott utasszámokat mennyi buszra osztja szét, azaz ő mivel számol. Az lehet 4-5-6-7-8, de kettő is. Téged ez érdekel és 4-gyel számol.

 

Ehhez képest a korszerű csuklósok C tengelye környékén 2-2,4-3,5 fő/m2 álló utas sűrűséggel jön csak ki a 11,5 tonnás maximális terhelés. Ha megraknánk ezeket a buszokat 8 fő/m2-rel a B tengely mögött, de akár csak 4,5-lel, akkor túllépné a 11,5 tonnát a tengelyterhelés.

Ha a C tengelyen bármilyen oknál fogva csökkent a tengelynyomás üresen vagy az A tengelyt normálisan ki lehet terhelni, akkor egy kis utastér átfazonírozás is nagyot dob a hivatalos számokon. Az pedig empírikus tapasztalat, hogy a nagy peronrészek jobban kiterhelhetők és az utasoknak is kényelmesebb, kisebb konfliktussal járó állófelületet adnak, mint az üléssorok közé beékelt állóterek.

Előzmény: JakiHUN (105274)
JakiHUN Creative Commons License 2016.06.19 -2 0 105274

Az utánfutóban van eggyel kevesebb szék, az első részben a VT-shez képest darabra ugyanannyi, csak az egyik 1,5-es helyett szimpla van.

De a 8 fő/m2-t akkor sem tudnám túl komolyan venni, ha a műszaki terhelhetőség annyi, lásd kép.

 

Szerintem egyértelműen jobb a BKV-s kocsi elrendezése, de a 11 fő plusz nem hinném, hogy fedi a valóságot. Persze a puding próbája az evés, gyakran derül ki, hogy az elméleti számok nem jók.

(Kép: 444.hu)

Előzmény: Zahnrad (105271)
gorcher Creative Commons License 2016.06.19 -1 6 105273

Rengeteget szidtam ezeket az autókat, de mára el kell ismernem, hogy igazából a 906, 914, 924 trión kívül bármelyik, gond nélkül, klímástul.

Ez a három autó tényleg nagyon gáz rendelkezésre állással bír, de a többi simán lenyomja folyamatos terhelésben a 300+ km-es számokat is.

Előzmény: Sven Bomwollen (105269)
Zahnrad Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105272

Sőt, a sofőrfülke is zavaró és helyrabló tényező, ezért egy 260-as Ikaruson is a második ajtó a legkihasználtabb. Látod-látod, csak igaza van az Evoprónak. :)

Előzmény: g86 (105267)
Zahnrad Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105271

Hogyan jött ki? Tengelyterhelés. Az A tengely felett van a plusz tér, azt pedig valóban lehet számolni 8fő/m2-rel, a többit meg te is tudod, hogy nem.

Előzmény: g86 (105267)
Zahnrad Creative Commons License 2016.06.19 0 4 105270

Evvel olyan sokat 5. ajtó nélkül nem lehet kezdeni, ez akkor is így lesz ha 2+1--es sorok között, széles utasfolyosón oszlik el a tömeg. Ha megnézel egy C2-es Citarót, akkor ott is kevés leszálló utas hagyja el a buszt az első ajtón, amire az elsőajtózás miatt az elöl felszállás ott is ráerősít, ahol nincs.

 

A másik amiért nem lehet sokmindent vele kezdeni az a dízelmotoros csuklósok C tengelyének túlterheltsége. Ha majd jönnek a komolyan vehető új hajtásláncok, akkor több a Volvóéhoz hasonló, egyenletesebb ajtókiosztás lesz. Bár ott sem én székeztem/székeztettem tele a harmadik ajtóval szembeni tért... Valahogy akkor ez a szempont nem volt szempont.

Előzmény: g86 (105267)
Sven Bomwollen Creative Commons License 2016.06.19 0 12 105269

Ezzel csupán egy a baj. Láttál már olyan genfi Volvot ami kibír egy komplett napot, és működik benne a klíma ?

Előzmény: gorcher (105266)
g86 Creative Commons License 2016.06.19 0 12 105268

Nem értek egyet semmiféle értékítélettel. Az utas magánügye, hogy hova, mikor és milyen célból utazik. A KV-nak annyi a dolga, hogy elvigye. Megfelelő minőségi jellemzők mellett. 

Előzmény: 18-09 (105257)
g86 Creative Commons License 2016.06.19 -4 1 105267

Ebben továbbra sem értünk egyet. A koncepcionális nézetkülönbségeken túl a gyakorlati problémát itt abban látom, hogy így a 2. ajtóra 2-3-szor annyi utas jut, mint a többire. A VT-s kicsikon is megfigyelhető, hogy a 2. ajtónál szállnak le-fel a legtöbben, ez itt fokozottan fog jelentkezni, mert az 1. és a 2. ajtó között nem igazán átjárható az utastér. 

 

Kolléga már kérdezete, engem is érdekelne, hogy jött ki a plusz 11 férőhely, mert abból, hogy egy üléssel kevesebb van, kettőt meg máshova tettek, abból biztos nem. 

Előzmény: Zahnrad (105250)
gorcher Creative Commons License 2016.06.19 -1 9 105266

Lehet nagyon durva dolgot fogok mondani, de azt hiszem Cinkotának kéne adnia a vonalat.

Ugyanis van egy típusa a garázsnak, ami csuklós is, elrendezés tekintetében a lehajtható üléseket leszámítva másolata a 7700A-inknak, elsőajtózásra is tökéletesen megfelelnek az ajtók kezelése, valamint a tágas hely miatt az első ajtó környékén, leszabályozva sincsenek, tehát tudnak dinamikusan haladni a ferihegyi reptérre vezető úton, mint a VH New AG-k és a 161-esen, valamint a 202E-n tökéletesen működik velük a forgalmi rend: és ezek a genfi Volvók.

Megvannak a maguk bajai ezt aláírom, de a reptér buszra azt hiszem tökéletesek lennének az általatok leírtak alapján, mivel olyan nem lesz, hogy valahonnan visszalépnek az elsőajtózástól.

A jó VH-k meg mehetnének a 23/23E-re és a 85/85E-re, a LOV-ok meg az örök vadászmezőkre/kisebb forgalmú csuklós vonalakra és mindenki jó jár.

Szerintetek?

Előzmény: FKU-911 (105263)
M61 021 Creative Commons License 2016.06.19 -3 6 105265
M61 021 Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105264

Már réges rég ki kellett volna alakítani egy vagy több flottát, olyan buszokkal, amelyekben kevesebb az ülőhely, és könnyebben átjárható, nagy csomagokkal is. Ehhez persze komolyabb átalakítás, engedélyeztetés kell, mint az hogy az épp aktuális divet szerinti színre lefújjuk a kapaszkodókat. 

FKU-911 Creative Commons License 2016.06.19 0 4 105263

Minden megszólalás hatástalan, hogy oda a budapesti típusok közül csak a Volvo7700A jó, és újra azzal kéne adni....

Előzmény: lapaj74 (105252)
08-73 Creative Commons License 2016.06.19 0 13 105262

Zavart érzek az erőben nálad...

Előzmény: 18-09 (105261)
18-09 Creative Commons License 2016.06.19 -24 1 105261

Engem zavarnak, ennyi. Te meg menj és nyald körbe Őket. 

Előzmény: toto92 (105260)
toto92 Creative Commons License 2016.06.19 -2 14 105260

Ezt magadtól sikerült, vagy segítettek?

Előzmény: 18-09 (105259)
18-09 Creative Commons License 2016.06.19 -28 1 105259

Turista ne legyen, a többi meg kezelhető. 

Előzmény: ujfigura (105258)
ujfigura Creative Commons License 2016.06.19 0 9 105258

Jó, de ilyen erővel 1712-ben volt a legjobb, mert alig volt utas, nem kellett b@szakodni.

 

A cégnél szoktam mondani, hogy teljesen jól elvagyunk, csak a vevők meg a beszállítók zavarnak nagyon, különben nem lenne semmi probléma.

Előzmény: 18-09 (105257)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!