Tegnap jöttünk haza Horvátból, azon belül is Medulinban voltunk ami a mi kis városunktól 875km-re volt, de ott is mentünk minden nap az egy hét alatt és olyan 2ekm mehettünk összesen. Nagyon örülök, mert semmi gond nem volt a kocsival, pedig félem kicsit. (annyira hogy szerszámokat vittem magammal) Oda kicsit óvatosan mentünk, vissza már azért nyomogattam neki néha, mert nem volt forgalom. Szóval én pozitívan csalódtam megint a 1.4 8v Táliában, igaz amit lehet azt meg is kapja tőlem és amennyire lehet vigyázok rá, de nem én vagyok a kocsiért, hanem fordítva. Volt pár régi kocsim, de soha nem éreztem annyinak a lóerőket amit megadtak a gyártók, kivéve ennél. Valamiért nagyon jól megy hiába csak 75 paci, gondolom ez azért furán hangzik. Pl. anno a Swift 1be csalódtam teljesítményben. (szerintem a swift 1.3-at simán veri a thalia 1.4 és nehezebb is)
Annyi hogy valós 120km/ó felett azért már szereti a hasát. Egyébként az út előtt cseréltem le egy Kínai Rotalla 185/55 15 gumit bridgestone ecopia ep150 175/75 15-re, ami semmivel sem jobb. Sőt! Elvileg komfortosabbnak kellene lennie, de pont a Kínai volt az. Igaz mikor nem volt a felnin érezhetően merevebb és keményebb oldalfalú volt a bridgestone. Gondolom sokkal kopásállóbb lesz.
Egy pár ízelítő kép, hogy hova el nem jut ez a kis autó.
Sziasztok. Felmerült egy olyan olyan igény hogy manuálisan kapcsolhassam a hűtőventilátort de akarom látni a víznek a hőmérsékletét is. Egyszer már sikerült úgy visszadugni az érzékelő csatiját hogy volt hőfokkijelzés de ment is állandóan a venti. Melyik kábelt kellene megbontanom ahhoz hogy ezt meg tudjam csinálni?
Az ok: Sokszor kell lassú menetben rövid időkre elindulni és megállni. És iszonyú módod bemelegszik a motor. Ezt meg akarom előzni.
Hétvégén sikeresen elvégeztük a légzsákszalag cseréjét, most már nem világít a kis ikon a műszerfalon, feltételezem jó a szalag, amit vettünk bele. Ahogy tanácsoltátok, multiméterrel kimértük a régit és az újat is, mutatta a hibát. Összeszerelésnél figyelni kell, mert ha nem középen áll a szalag, akkor kormánytekerésnél el fog szakadni, valószínű ez volt a hiba, mikor annak idején összeraktuk. Most beszerelés előtt átforgattuk, balra és jobbra is 2 és 3/4 fordulatot tud menni, így oké lesz.
Hát én innen vásároltam már de nagyon rossz minőségű terméket küldtek. A doblemez patentja olyan kemény hogy a patent lamellái nem hajlanak, a fejrész meg törik. A lökhárítóba való patentok is kemény rideg anyagból vannak és széttörnek.
Inkább rendeltem ilyet. A minősége sokkal jobb az ára meg.... az itthoni 4 db áráért onnan 30 db-ot kaptam. És az itthoni postát még bele sem számoltam.
Csavarlazító "bőven", majd megindítani az anyát. Én egy kicsi, de erős csapágylehúzót használok. Itt már ma tengely és a hüvely is kopott. Cserélni kell az alkatrészeket.
A kiakadás meg volt maradt a szétszedés. Szakember segítségét vettem igénybe a patentek épségének megóvása és egyéb célszerszámok miatt. Tényleg ketten 15 perc alatt megoldottuk segített a videó de nekem a kormányon alul is volt két csavar amit ki kellett venni. Szétszedve megerősődött bennem hogy ezt másképp nem lehetett volna visszatenni ugyanis a bejövő kábelköteg feszült így évek alatt a rázkódás miatt a fülek (gondolom a nagy meleg sem tesz neki jót) elengedtek. Úgyhogy a tűzfalon lévő kábelköteg rögzítőn majd a kötegen is lazítottunk. Így már nem feszül az egész kijelzőegység könnyen visszament a helyére. Az összeszerelés flottul ment minden illeszkedik nem látni a szerelés nyomait. Ezt tényleg vagy hozzáértő szerelő vagy célszerszámmal rendelkező ügyeskezű ember végezze. Most tüntettem el az ujlenyomatokat minden zsír lett.
A következő a gondom: a bal oldali ablaktörlő tengelye lazán áll, lötyög. Megpróbálok alul beszúrni két képet, azokon remélem látszik majd, mire gondolok.
Abból vettem észre, hogy a lapát közepe táján csíkosan töröl, hiába tök új a gumi, nem feszül rá a lapát az üvegre rendesen. A jobb oldali töröl normálisan, annak stabilan áll a tengelye.
Próbáltam most szétszedni. Az tiszta sor, hogy le kell majd szednem az alatta levő műanyag burkolatot, hogy hozzáférjek a tengely aljához és a motorjához, hogy megnézzem, mi lazult ki. Magát az ablaktörlőt nem sikerült leszedni. Az az anya ami a tengely tetején van, eléggé rá van gyógyulva, nem lazult ki, jobban meg nem mertem tépni.
Semmi gond, csak céloztam rá, hogy nem mindig kell 100 %-ban követni a videókban látottakat. Iránymutatásnak jók, de vannak olyan videók is amik tökéletes technikai információkkal rendelkeznek.
Ha még nem volt bontva én a helyedben kisérleteznék hátha damil, szigszalag vagy bármi más segítségével helyére tenném, mert amit megbontunk már nem gyári :D képez zörögni zizegni, mondjuk ez engem nagyon idegesít :D
A videók tartalmáért én azt hiszem nem kell felelősséget vállalnom. Viszont arra jók hogy lássa az ember, hogy mi hol van és hogy jön / jöhet le róla. Látható hogy könnyen lejön tehát nem kell hozzá csavarhúzó. Amúgy csavarhúzóval én sem feszegettek kárpitot, burkolatot. Ahhoz van külön szerszámkészletem.
Amúgy van egy viszonylag egyszerű módszer arra hogy ezeket a burkolatokat milyen fülek, patentok, rögzítők fogják.
Én a cikkszámát szoktam beütni a keresőben és a felhozott találatok, képek, eladási hirdetések között mindig akad olyan amiről le lehet lesni. :)