Keresés

Részletes keresés

Rijswand Creative Commons License 2003.01.23 0 0 10904
>A pályázatot, egyébként, megkérek mindenkit, olvassátok el. Rajta kell, hogy legyen ezen a >honlapon is valahol.

Pályázat alatt mit értesz? A Kiírást, az Ajánlatokat, vagy a kihirdetést és indoklást?

Én elég sokat olvasgattam, de még mindig érdekelnének az általad talált adatok a főegységek árairól....

Előzmény: Ikarus 417 (10901)
Rijswand Creative Commons License 2003.01.23 0 0 10903
>Az lenne a kérdésem, hogy érdemes 280 LE-s (esetleg 191 kW = 260LE) motort venni? Ez >egy magaspadlós szoló (könnyű) buszban nem hiszem, hogy
>sok előnyt jelent (max. az üzemanyag-fogyasztás, a szén-dioxid kibocsájtás mértéke és a >zajártalmak nagysága nőhet).

Nem érdemes. Több oka lehet a 283 as indításának. Azegyik mellékes tényező lehet, h. minden pilóta kiváló véleményt a a tesztelt "vesrenybuszokról". Az E94Fet emlegetve, a VB gkv.-k rajongana érte, a kiválóságán kivül amiatt is hogy 310 LE motor van benne, szemben a vele egy járaotn lévő MANASokkal amelykben azt hiszem 220 LE van.

>A Volán-tenderen az SL 283 bruttó 42, nettó 33,6 millióval nyert. Érdemes bruttóval számolni, >mivel az ÁFA-törvény 2003-as változásainak hatása miatt a
> Volán Egyesülés már nem igényelheti vissza az áfát.

A Volán Egyesülés a tender keretében vásárolt auóbuszok után eddig sem igényelt vissza ÁFÁ-t, tekintve h. a vásárlók maguk a Volán társaságok.

>Csak, egy kis érdekességként
>megemlíteném, hogy az SL buszokra tényleg azt írják, hogy rendelhető motorok: 220 ill. 280 >LE-sek. Ám ha a kW adatokat is megnézzük: 220 - 162
> kW, 280 - 191 kW. (elég érdekes)

Nem "véletlenül" a 260 as motorból lett a 280 ?

Előzmény: Ikarus 417 (10901)
Ikarus 417 Creative Commons License 2003.01.23 0 0 10902
Az E94 F ára 40 millió körül (karus 417 kedvéért: + ÁFA) régebbi adat, még 2001 ből amikor az azóta a Volánbusznál futó E94F prototípu épült.
Kár, hogy a Volánbusz nem ennyiért vette meg.:-((((
Előzmény: Rijswand (10898)
Ikarus 417 Creative Commons License 2003.01.23 0 0 10901
Ma megkaptam az MAN típusok gyártói leírását. Tényleg valószínű, hogy a motor lóerejét jelöli az első két szám. Csak, egy kis érdekességként megemlíteném, hogy az SL buszokra tényleg azt írják, hogy rendelhető motorok: 220 ill. 280 LE-sek. Ám ha a kW adatokat is megnézzük: 220 - 162 kW, 280 - 191 kW. (elég érdekes)
Még ilyenek is szembeötlöttek, hogy Niederflur-Linienbus kategóriában rendelhető motorok: 240, 245, 260, 280, 310 LE-s. Ezzel szemben mind Miskolcra, mind Párizsba MAN NL 223-asok mennek/mentek. És azok is képesek normálisan felmenni az Avasra.
A másik érdekesség számomra, hogy Niederflur-Gelenkbus kategóriában a motorok: 260, 310, 360 LE. 360 LE nem sok egy kicsit?

Az lenne a kérdésem, hogy érdemes 280 LE-s (esetleg 191 kW = 260LE) motort venni? Ez egy magaspadlós szoló (könnyű) buszban nem hiszem, hogy sok előnyt jelent (max. az üzemanyag-fogyasztás, a szén-dioxid kibocsájtás mértéke és a zajártalmak nagysága nőhet).

A Volán-tenderen az SL 283 bruttó 42, nettó 33,6 millióval nyert. Érdemes bruttóval számolni, mivel az ÁFA-törvény 2003-as változásainak hatása miatt a Volán Egyesülés már nem igényelheti vissza az áfát.

A pályázatot, egyébként, megkérek mindenkit, olvassátok el. Rajta kell, hogy legyen ezen a honlapon is valahol.

Előzmény: colitis 77 (10895)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2003.01.23 0 0 10900
Gratulálok a PT Rt-nek!
Remélem, hogy az első fecske hamarosan nyarat fog csinálni!
Előzmény: FOMA (10897)
Rijswand Creative Commons License 2003.01.23 0 0 10899
Nem volt, csak 1 kategória Elővárosi szóló.
kb 500 millió HUF (Ikarus 417 kedvért nettó beszerzési értékre, mert a Volánok is ÁFA visszaigénylők) állt rendelkezésre ezért az össz 25 db. ami nem jelenti azt h. a volánoknak ingyen volt a MAN, csak egy részét fedezi a busznak a pénz, ami egy röhej.

A "nagy" tender 2003 első negyedévében, tehát hamarosan várható.

A kb 7000 buszt üzemeltető volánok annyi pénz kapnak kb idén, hogy abból kb 35 busz tudnak venni, ami a szintentartás fele, a fejlesztés harmada.

És akkor nem beszéltünk a (aaz amugy jogos) bérkövetelésekről.......

Hajrá! :)))

Előzmény: ADtranz Incentro (10891)
Rijswand Creative Commons License 2003.01.23 0 0 10898
Szerényen jegyezném meg hogy a haszonjármüvek esetén nettó árakról szokás beszélni, de ha mégsem akkor illik az közölni. Igy az MAN ajánlata sem 30 millió HUF lenne hanem 37,5 millió....

Továbbá jelentem, h. a Scania rendkívül boldog lenne, ha akár bruttó 35-40 millóért adhatná a gépészetét, nem beszélve a nettóról, mert ez hozzászólásodból nem egyértelmű.

Az E94 F ára 40 millió körül (karus 417 kedvéért: + ÁFA) régebbi adat, még 2001 ből amikor az azóta a Volánbusznál futó E94F prototípu épült.
Azóta oly áremelések történtek a Scania és az EAG részéről, hogy már 35 millió alá ment (+ÁFA) , tartalmazva a Volán tenderen nem kért drágaságokat is (Retarder,aktív szintszabályozás, drágább ülések etc.ld. Kapos V.)

A VE tenderén az E94F simán jobb lehetett volna az MAN nél , hogy csak egyet mondjak ha pl. vki az alacsony belépőszint (alacsonypadló a hátső hídig) és a két lépcső közé nem tesz egyenlőségjelet.

NABI: namost ha az EAG tudja 32- 35 millió HUF (+ÁFA) körül adni az E94F et , akkor ugyanazon a "méregdrága" Scania alvázon (amely asszem olcsóbb a Rába alvázánál is)
a NABI csak képes hasonló áru felépítményt építeni, az ő pénzügyi és technikai hátterével...

>Csak, mert a közbeszerzési pályázatban az is benne van, hogy milyen főelem, mennyibe >kerül. Ajánlom elolvasásra előbb.
Légyszíves pontosítsd, mely pályázó anyagában szerepelt a "Scania 35-40 millióért adja a legócskább főelemeit" mondatodat alátámasztó adat?
Rendkívüli módon érdekelne:)))

Előzmény: Ikarus 417 (10892)
FOMA Creative Commons License 2003.01.23 0 0 10897
Dtomesz Creative Commons License 2003.01.23 0 0 10896
Kofy, egy tavalyi hozzászólása:
A MAN-oknál a megkülönböztetés a motor teljesítménye alapján van.
A MAN SL 223 és 263 lehet városi (3 ajtós) és elővárosi (2 ajtós) változatban is, de az előbbiben 220 LE-s motor van,
addig az utóbbiban 260 LE-s. A tipsjelzés végén a "3"-as azt jelenti, hogy a 3-ik generáció. Értelemszerüen a
SL 222 220LE-s motorral szerelt második generációs busz.
A megkülönböztetés tehát nem a városi-elővárosi jelleg!!!
Bp-en SL 223-asok, Vas megyében SL 263-asok vannak.

Az SÜ 263, ami a Hód-mezőnek van, városközi autóbusz.
Betüjelölések:
S=Standard (normál padlómagasság)
L=Linien bus (városi-elővárosi busz)
Ü=Überlandbus (városközi busz)
G=Gelenkbus (csuklós)
M=Midibus
N=Niederflurbus (alacsonypadlós)

Előzmény: Ikarus 417 (10894)
colitis 77 Creative Commons License 2003.01.23 0 0 10895
Üdv Mindenkinek!
MAN-kal kapcsolatban BGab-nak van igaza. A MAN típusjelölésben az első két szám mindig a motor teljesítményére utal. A harmadik szám pedig a szériára. AZ SL 222 220 LE motorral, és azzal az igen öregecske formával rendelkezett. Az SL 223 ugyanaz a jármű, de már az új homlok és hátfallal. Az SL 263 tehát 260 LE-s, az SL 283 pedig 280 LE-s. De ez utóbbi már EURO-3 norma szerinti.
Az SL 223 alapára egyébként nincs 30 millió Ft. Az SL 283 - tehát a nagyobb motor - felára alig több mint 0,5 millió Ft. Mindenféle egyéb opcióval (klíma nélküli) sem lehet 35 millió Ft fölé menni.
Egy E94 Scania alapára 33 millió felett van, amit pillanatok alatt 40 millió közelébe lehet emelni az opciókkal. Egyébként a 260 LE-s motor felára kb. megegyezik az MAN-nal.

A VOLÁN tenderen most csak elővárosi szóló kategória volt. Minden Volán saját maga dönti el, hogy a rá jutó pénzből - de csak a nyertes típusból - milyen felszereltségű járművet vásárol. A többletet saját forrásból kell hozzátenni. Az árak pedig mindig nettó árak.

Ikarus 417 Creative Commons License 2003.01.23 0 0 10894
Mindössze a motor az, amiben különböznek (220/260/280 LE), mindhárom fajtában van (ha jól tudom) 2-2-0 és 2-2-2 ajtóelrendezésû változat.
Ez az, amit nem hiszek. Egy MAN SL 280 vagy 310 LE-s motorral "már Föld körüli pályára állítható". De egy SG 223-as az ekkori 220LE-jével eléggé meg fog felelni a torlódásos városi követelményeknek.
A szám inkább a padlókialakítás, motorelhelyezés dolgában különbözhet, de ne kérdezd, melyik melyik. Mind 2-2-0, mind 2-2-2-es elrendezés jellemző a típusokra.
Előzmény: BGab (10893)
BGab Creative Commons License 2003.01.23 0 0 10893
MAN SL 223/263/283: városi, előváros autóbusz. Mindössze a motor az, amiben különböznek (220/260/280 LE), mindhárom fajtában van (ha jól tudom) 2-2-0 és 2-2-2 ajtóelrendezésű változat.
Előzmény: Törölt nick (10886)
Ikarus 417 Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10892
És akkor EAG hogy tudja 40 millió körül adni az AE4 Scaniát? Már megint olyanokat írsz, ami nem igaz.

Kértél ajánlatot a Scaniától? Csak, mert a közbeszerzési pályázatban az is benne van, hogy milyen főelem, mennyibe kerül. Ajánlom elolvasásra előbb.
ÉS: Valószínűleg kifelejtesz ilyet, hogy ÁFA (25%).
Ez a 40 milliós adat pedig nagyon érdekel, honnan származik, és mikori. Mert szép dolog azt mondani, hogy egy 412-es 36 millió, mert nemrég (1999-ben) annyi volt. De az idők változnak, a 2001-es Volán Tenderen már 58 milliót fizettek ugyanazért a konstrukcióért.
Előzmény: tupolev (10888)
ADtranz Incentro Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10891
És helyi szóló és csuklós kategórióban?

Lehetne egy kérésem: fel tudjátok sorolni, hogy helyi kategóriában melyik évben ki nyert, azóta, hogy 260/280-tól eltérő típus nyert (márha nyert egyáltalán 260/280)? (előre is köszi!)

Előzmény: ADtranz Incentro (10890)
ADtranz Incentro Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10890
Akkor az elővárosi szóló kategóriában a MAN nyert, és mi a helyzet a többi kategóriával? Gondolom elővárosi csuklós a Mercedes, távolsági az E95, nem?
Grimbi Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10889
Tipp: A NABI tőkeerős
EAG: IK 417 tényleg el van egy kicsit tájolva anyagilag, kb annyi, amennyit tupolev ír.
Off, mail ment.
Előzmény: tupolev (10888)
tupolev Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10888
"mivel a Scania 35-40 millióért adja a legócskább főelemeit "

És akkor EAG hogy tudja 40 millió körül adni az AE4 Scaniát? Már megint olyanokat írsz, ami nem igaz.
Az viszont igaz, hogy a NABI valahogy hihetetlenül alacsonyra tudta lenyomni az árát a tender második nekifutásakor.

Előzmény: Ikarus 417 (10883)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10887
És akkor még nem beszéltem a 263-ról.
Előzmény: Törölt nick (10886)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10886
Bocsánat az amatőr kérdésért, de az M.A.N.-ekkel továbbra is hadilábon állok.

Akárhogy nézem, nem látok (lényegi) különbséget az SL 223 és a 283 között.

Ikarus 417 Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10885
Mivel 2003-at írunk, az 1999-et inkább 2001-nek olvassátok az előző hozzászólásban.
Előzmény: Ikarus 417 (10883)
Hupli Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10884
Vettem, gondolkodunk rajta. Köszönöm az észrevételeket.

A linkekkel kapocsolatban: többféle böngészővel, több felbontásban is kipróbáltuk, eddig nem találtam zavarónak. Konrétabban leírnád? (melyik oldalon, menüben, baloldali menüben...stb milyen környezetben, (böngésző)) mivel ez már lehet, hogy off, lehet e-mailben is válszolni.

A regisztráció kizárólag arra jó, hogy a 'kalandor' beírásokat kicsit szűrje. Semmiféle további célunk ezzel kapcsolatban nincs.

Képek felcseréléséről: elgondolkodtató, be kell vallanom erre már nem figyeltünk. Megnézzük a lehetőségeket.:)

Előzmény: rezgaras (10872)
Ikarus 417 Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10883
A 35 millió forint valószínűleg fars adat, mivel a Scania 35-40 millióért adja a legócskább főelemeit, a NABI pedig nem non-profit cég. Az MAN SL 283-as ára 1999-ben: 39 millió forint, most 42 millió a Volán-tenderen. Az SL 223-as ára se lehet ennél jóval alacsonyabb, mivel felszereltségileg azok se maradnak le.
Ahol eddig nem volt MAN, ott most se lesz kötelezően, mert az MAN SL 263, majd a 283 egy jó ideje egyeduralkodó a Volán-tenderen az elővárosi szóló kategóriában, már volt idő rászokni a társaságoknak, ha akartak. Nem hinném, hogy akár a Kisalföld, akár a Tisza hirtelen venne egy vagy két MAN-t, mivel ezek a cégek eddig jellemzően maguk oldották meg az elővárosi állomány frissítését, más típusokkal. Ha pedig mindenképpen MANAŞ buszokban látják a jövőt, nem egyet vesznek tenderen, hanem jóval többet saját forrásból.
A Volán-tender értelme az lehetne, hogy esélyt teremtsen a kis volánoknak, hogy frissítsék az állományukat. Ez a célkitűzés lényegében nem sikerült. A másik, hogy valamelyest egységesítse a magyar buszparkot. Ettől még messzebb vagyunk.
Jelenleg arra szolgál a tender, hogy azok a volántársaságok, akiknek egyébként lenne pénzük az új buszokra, olcsóbban hozzájussanak új járművekhez. A többiek pedig szívják a fogukat.
Illetve azok a gyártócégek, akik egyébként is nagy megrendelésre számíthatnak, még biztosítsanak maguknak egy kis bevételt. A többiek pedig megint...
Előzmény: kristoof (10866)
pt95 Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10882
Üdvözletem!
Akkor most a Tisza Volán is kap végre-végre egy igazán nem típusidegen M.A.N.-t?
Szerintem kifejezetten jól fog mutatni a Mars téren mondjuk az E98-as meg az E97-es között,és hogy tovább fokozzam azt élményt álljon előtte egy E95-is! :)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10881
Tényleg, most ezt hogy van.

Az Egyesülés veszi a buszokat? AKkor gondolom a Volánok megrendelése alapján.

De mért nem maguk veszik?

atinform Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10880
Szevasztok!Szerintetek, kap a KISALFÖLD VOLÁN rt. a MAN-okból?
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10879
Nézzük a dolog jó oldalát - nyerhetett volna a kvartex is...
Előzmény: HPD-152 (10876)
torqmatic Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10878
Ez biztos? Én úgy tudom, hogy az MAN SL 223 csak 30-32 millió.
Előzmény: kristoof (10866)
torqmatic Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10877
Én is hagy! :)

Ahogy a Camion Truck&Bus-ban volt:

25 darab MAN

Eredményt hirdettek a Volán autóbusztenderen. Az értékelőbizottság részletes elemzés után hirdetett eredményt, a győztes - a Kravtex Credót megelőzve – az MAN SL 223/283 típusú járműve lett. A 25 autóbuszt 2003 közepéig adják át a Volán-társaságoknak.”

Furcsa, szerintem volánonként lenne szükség 25 db buszra, nem pedig összesen…

Előzmény: HPD-152 (10876)
HPD-152 Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10876
" A volán Egyesülés 27 darab MAN SL 223/283 típusú elővárosi szóló autóbuszt vásárol - derül ki a közbeszertési értesítőből. A mintegy bruttó 1,1 milliárd forint értékű nyílt közbeszerzési eljárást a dunaharaszti telephelyű MAN kamion és buszkereskedelmi kft. nyerte el. A tenderen összesen öten indultak. A győztest követő legkedvezőbb ajánlatot a győri Kravtex Kft. tette."

forrás: kisalföld, illetve mti
megjegyzés: :(((((((((((((

kristoof Creative Commons License 2003.01.22 0 0 10875
Köszönöm megtaláltam!Több forrásból megerősített már ez a hír!Én is csak sjnálatomat tudom kifejezni!Először el se hittem!
Előzmény: DrTr (10874)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!