A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A Conecto-k forgalomba állásával Cinkotának kell egyáltalán bárhova magaspadlós csuklóst kiadnia a nyári szünetben? Dél-Pestnek is talán csak a 23E-n marad magaspadlós száma, amúgy szinte teljesen ap. az összes csuklós viszonylat a városban.
5826 nappal a buszüzem megkezdése után megérkezett az első -tartósan ott üzemeltetendő- korszerű autóbusz a Zách utcai garázsba, az első rendelkezésre tartásos MABI Modulo 108d képében. Ezt is megértük.
Ennyi, de ez igaz még másik 40 kocsira is. Igazából nem is értem, hogy tulajdonképpen mi a probléma.
Annyi mindenért lehetne szidni az Alfát, de pont ezért az egyért végképp nem értem, miért kell. És igen, lehet, hogy a gyökerezés erős, de valahogy azt miért nem kéri számon senki, amikor más csak vagdalkozik, ítélkezik, minden tényt figyelmen kívül hagyva? Azért olvassátok már el, azzal a stílussal nincs probléma?
Nem arra gondoltam, hanem arra, hogy a vizsga már megvolt az ex. 1388-assal és annak papírjaival rendben, szépen, szabályosan, csak a vizsga után rögtön már nem tudott forgalomba állni egy hirtelen fellépő hiba miatt - és itt jött a képbe a még levizsgázatlan ex. 1358, ami az 540 lett volna, de érdekes módon most az fut 562 rendszámmal.
De hangsúlyozom, ez csak egy felvetés, egy elmélet.
Látom a lelkesedést szóló Volvo üzembeállítás megismerése ügyében.
Kérlek ne gondoljátok azt, hogy a BKV megengedné magának, hogy nem egyező alváz, forgalmi rendszám és egyéb azonosítójú kocsikat bárhol vizsgára bocsátana, ez teljes tévedés.
Remélem, hogy az az 540 az ex. 1388, és lengőajtós.
(Amúgy végül is van egy teóriám az 540-562 cseréjére: a jelenlegi 540 levizsgázott 562-ként a hatóságnál, de valami hirtelen gebasz miatt gyorsan áttették a hatósági vizsgára várakozó, de elkészült és elvileg műszakilag ugyanolyan állapotban levő 540-re az 562 matricáit és rendszámait, majd azt küldték ki.)
Utolsó lennék aki az Alfabuszt védi, de ez ennél bonyolultabb szokott lenni.
A jobb stokkokat több mindenki szokta árulni, hol van a valós tulajtól transzparens megbízása, hol a piaci szegmens megszokott kéz kezetmos bratyizós stílje alapján. Mondjuk ez logikus: ha belegondoltok egy komoyabb, néhány 10 darabos stokk többszátzmillió forintnyi euróját nem tudja hónapokig, félévig sok kereskedő finaszírozni...
Aztán vannak a gyengébb eresztések, amit valóban megvesz egy-egy kisebb kereskedő, és úgy adja tovább, de lényegében a komolyabb kocsik a nagyobbak kezében (ALGA, WOMY, és még 2-3 komolyabb hal) vannak.
Persze a jobb kocsik előre le vannak kártyázva, hogy hova kerülnek, max a maradékból lehet csemgeézni. Tisztára mint a személyautó piac.
Az, hogy kurrens cucchoz másik üzemeltetől jutsz hozzá az szinte kizárt, ilyesmi csak a kevésbé piacképes tételeknél (úgymint troli, CNG, midi) van esetleg.
Aki meg az Alfabuszt "szídja" az még nem tárgyalt román/bulgár/orosz partnerrel, azok ám a kemények, végzettség nélküli sokrszor hőbörgő főmérnökök akik a kocsit meg sem nézik, csak az a kérdésük, hogy a maguk százalékát hogy tudják lefaktorálni. Természetesen ezúton tisztelet a kivételnek, nem általánosságban akarom semelyik szomszédunkat megbántani, és tudom, hogy nálunk is vannak nem sokkal különb versenyzők.
Tehát akkor "Ez a 357-es az Alfabusznál (papíron) köddé vált." = "Benne volt a BKV-nak ajánlott x db kocsiban, de mivel az üzlet nem jött létre, maradt odakint" ?
Köszi szépen igen ez az. Tovább csavarnám kicsit: tehát hol van az ex. 1389-es kocsi jelenleg, és hol van NCZ-551 (ex. 1371)? Kelenföldön csak NCZ-540 látható, kicsit megbontott állapotban, de át van fényezve, és rendszáma is van :)
Gyökerezés nélkül (ezt a kocsmai stílust meghagyom Neked) épp ez az elővásárlás-továbbértékesítés volt az igen pettyes ügylet egyik neuralgikus pontja.
A másik pedig a vételár. Gyakorlatilag ezen vérzett el az évezred biznisze.
De szerintem ebbe ne menjünk bele mélyebben, mert már okafogyott, elévült és az azóta felnőtt törzsközönség azt se tudja, miről is van szó.
Ellenben a hozzászólásod második fele felvállalható, abban mindenképp igazad van. A nógrádos ügylet tényleg szomorú/csúfos véget ért, az utolsó egy év már mindkét fél számára brutális ráfizetés volt. De nagy volt a córesz, valamivel közlekedni kellett.
Nem értem, milyen nagy diadalmat ünnepelsz a három pontoddal, de jó nagy gyökér vagy, ha azt gondolod, most aztán leleplezted a nagy csalást.
Összesen 84 db kocsira (kicsivel több volt a teljes flotta) kapott a cég elővásárlási jogot, melyek sikeres hazai értékesítés után került volna behozatalra. Ebből 50 járt is itthon, és egy részük már a naaagy balhé után jött haza.
Egyébként máig azt gondolom, úgy egyben nem lett volna az rossz buli egy reális vételáron. A balhé után eladott példányoknál már kicsivel más a helyzet, véleményem szerint nem kapták meg azt a törődést, ami járt volna nekik. Azt pl. alfás koromban nem gondoltam volna, hogy a 319-es buszként úton lesz, már akkor lemondtunk róla, én legalábbis biztosan:)
Ahhoz képest elég szépen eljárnak velük a BKV-nál, innen, 1800 km-ről azt gondolom, abszolút reálisan meg tudom állapítani;)
Mindazonáltal azt gondolom, hogy a HOMM ugyanúgy bevasalt egy jelentős profitot az ügyletből, ha figyelembe vesszük a kocsik eladási árát, a ráfordítást, és az amortizációs különbséget.
De még mindig jobbak, mint az off nógrádosok, amelyeket sajnos minden tekintetben olyan módon sikerült leharcolni, hogy olcsóbb lenne félreállítani őket, és vállalni tovább (az egyébként CHF alapú) finanszírozást és amortizációt, mint egy percig is üzemben tartani. Pontosabban, üzemben tartani muszáj, pont ez a lényeg, üzemeltetni még nagyobb veszteség.
Ez a kocsi is tagja volt a sikerrel megvétózott alfabuszos adagnak a BKV felé elküldött ajánlat szerint.
Az, hogy az Alfabusz Magyarországra be nem hozott járműv(ekk)el is csencselt, számomra új infó, Tőled hallom először.
Az ember mindig tanul valami újat...