Más xopása különösebben nem hat meg, a sajátom viszont annál inkább. Ennyire kell a pénz? Bár, igaz, lassan már a vezetésről is leszoktatják a népet... Pár év múlva az autó magától megy majd el napközben a szervizbe, miután időpontot foglaltatott magának interneten, mert észrevette, hogy ki kell cserélni a helyzetjelzőizzót. A fizetést rendszám alapján a tulaj bankszámlájáról automatikusan, satöbbi. Szép, új világ...
A csiga fordulna meg a torkán a fiatal francia mérnökpalántának, meg az összes főnökének, aki kitalálta, hogy a balos helyzetjelzőt csak végbélen keresztüli foghúzós módszerrel lehet cserélni! Szanaszét vágtam a kezem, meg szétszedtem a fél autót, amig végre sikerült. Áááááááá.......
Lehet, hogy tévedek, de úgy emléxem, a Peugeot mindig kicsit kevésbé volt felszerelt, mint a Citroen. Anno 4 éve, amikor a kocsit vettem, sok más típus is játszott, de egyedül az OFF Renault Mégane ON volt hasonló felszereltségű. A Pug és még a Skoda, Nissan, Daewoo (Nubira), Ford is mindegyik kevesebb extrát tartalmazott a nemegyszer még több pénzért.
Azért a 306 még 90-es évek eleji fejlesztés (maga a szerkezet), ezt ne feledd. Ettől persze még rakhattak volna bele több okosságot a faceliftekkor. De legalább a lényeges dolgok benne vannak.
Érdekes, hogy egy idős a Xsarával és mégis lényegesen szerényebb, holott ebben nagyobb motor is van, ami általában magasabb felszereltséggel is jár. Ezek szerint általában.
Hát, nekem is fura lez nem ide kattintani elsőnek, ha bejövök az Indexre.
Benyomások? Klasszul megy (csak a megállással kell óvatosnak lenni, mert ebben is dob van hátul) a hely ugyanakkora, mint a Xsarában, a váltója SZVSZ ennek jobb, fordulékonyabb is, csak egy kicsit alulszervózottnak találom. Futóművet még annyira nem próbálgattam, mert Michelin Energyk vannak rajta. A felnivel gumiból is jobbat szeretnék.
A Xsara azért egy lehelletnyivel kényelmesebb és jobb autó. Leginkább az apróságok hiányoznak: automata ablak, fed.comp., hogy még föl lehet húzni az ablakot a gyújtás levétele után, csomagháló, ilyesmik... viszont legalább végig le lehet tekerni a hátsó ablakokat. :-) Ja, és sajnos kevesebb a pakolórekesz, a kesztyűtartó meg szinte csak jelképes.
Épp előbb láttam ezt 1 parkolóban, le is fotóztam neked:) Amúgy ha kell bármi help olyan téren, hogy hogyan állna a kocsidon 1 kerék(vagy 4:D), írj nyugodtan, mert szeretek ilyet csinálni szabadidőmben, ha jól emlékszem már neked is szerkesztettem 1szer:)
A következő kérdéssel fordulok hozzátok mint láma 1.4 '98 as xsarás Kipucoltam a szivócsonkot meg az alapjárati motort pillangószeleppel ami olyan szutykos fekete volt mint a szenet lopó négerek az alagútban. Namost amibe ez belecsatlakozik az a nagy fekete doboz ami a hengerfejjel van összeköttetésben, azt érdemes e levenni és kipucolni, illetve az csak egy levegő elosztó üres doboz vagy esetleg van e benne valami cuccos amire ügyelni kell és érdemes kipucolni?
Egyetlen nappal fiatalabb a Xsaránál, azaz 4 éves. 1.6-os, 92ezer km, klíma, elektromos ablakok és tükrök, ABS, meg az apróságok. Zene, felni majd lesz bele hamarosan.
Vagy úgy (mármint diákhitel). A 306-ost én is néztem anno 2002. Gyorsan el is felejtettem. Ezzel most nem akarlak elkedvetleníteni, de sajnos (?) nem lehet egy napon említeni a Xsarával a közös padlólemez ellenére sem. Azért még nézzél be néha ne csak "readonly"!
Hááát... igazából nem is akartam. Amúgy sem szeretek tartozni, ráadásul már van hitelem, igaz, csak diákhitel, és nem sok. De úgy gondoltam, ennyi pénzből már lehet korrekt autót venni.
Hát, rájöttem, hogy annyi pénzért, amennyim van, nem fogok olyan 1.6-os Xsarát kapni, ami megfelel az elvárásaimnak (vagy kajtathatok utána hónapokig, mai sok lóvé is...). 1.4-et már nem akartam. Gyakorlatilag kompromisszumot kötöttem: a nagyobb motorért és jó állapotért kevesebb extra, régebbi konstukció. Persze hiányozni fog jópár apró figyelmesség a Xsarából... :-(
De ezt a kocsit ideiglenesnek tekintem. Ha lesz valami rendes munkám, és kicsit "feljövök" anyagilag, akár hitelezni is tudok.
Nekem se zúg mindig. Én úgy tudom, hogy ez rendszernyomás függő. Szerintem a rendszernyomás érzékelőtől kapja a jelet és annak függvényében működik. Azaz szív, ha nem áll fent a nyomás. Na most nekem megint nem indult a Sárika.
Gyújtásra tettem és nem hallottam zúgni a szivattyút(nem is foglalkoztam vele, mert ugye elvileg nem mindig kell zúgnia) és az autó nem indult. Pörgetett szerencsétlen indítomotor, de nem pöccent be a szerkezet. Aztán ismét indítottam(2.indítás) és 3. pörgetésre beindult. --> az alapjárat ingadozott 700-900 aztán 2-3másodperc után beállt a normál(~750ford/min) értékre.
Ehhez mit szóltok?
A folytószelepházat mennyiore kell kitisztítani?
Szedjem le az egészet és mossam ki mondjuk benzinbe vagy elég egy ronggyal kitörölgetnem?
Nem talált! :-) A Megane I-ek amúgy sem tetszenek, kivéve a kupé. Az újak meg még túl drágák nekem, és igazán csak a kombi jön be. A kacsaseggűek is szépek, csak kicsi bennük a hely.
Valami oknál fogva, gyorsabb, hirtelen fordításnál úgy felkeményedik a kormány, hogy szinte lehetetlenné válik tekerni. Járt már így valamelyikőtök? Felér néha egy edzéssel mire átérek a városon:-)
Egy-két parkolásnál igencsak izgalmas mikor hirtelen fék, mert nem szeretném, ha más is részesülne a "lágy" kormányzás nyújtotta örömömből.
Na, ma voltam autót venni... leírom mi volt. Faterommal meg a tesómmal mentem "több szem többet lát" alapon. Először megnéztük a bordót, amit belinkeltem pár napja. Telefonba azt mondta a fickó, hogy a cégük nevén van, de ők használták, jó állapotú, és új Pirelli gumik vannak rajta, és a felnik is szépek. Megkérkeztük. Már gyanús volt, hogy meleg motorral várt minket a kocsi, persze úgy pöccre indult. Hát, az még hagyján, hogy a gumik nem stimmeltek. Elöl ugyan Pirellik voltak, de téliek, hátul Toyo téliek. De a kasztni... brrrr. Nem volt olyan eleme, amin ne lett volna valami külsérelmi nyom. És nem csak apró karcok, igazi árkok, műanyagokon deformálódások, itt-ott a fémen is horpadások, az összes ajtó peremén (csomagteret is beleértve) durva sérülések. Ráadásul belül is volt egy-két kisebb hiba, mondjuk az hagyján. De a fényezés nagyon durva volt. Kérdeztük, hogy mitől ilyen, mire az eladó elmondta: hát, a városban sajnos minden autó ilyen lesz. Érdekes, én is 4 évig szinte csak városban használtam, meg a topicon többen is, mégse ilyen... Ez céges ütöm-vágom autó lehetett. Félrevonultunk a családdal, megbeszéltük, hogy ha le tudjuk alkudni 1.450.000-re, visszük. A tulaj 490-et akart, én mondtam erre 470-et, azon elgondolkozott, de akkor apám közbevágott, és azt mondta, nekünk 450 a teteje. De jó, hogy elvittem magammal!
Ezután átmentünk a Citroen Nagyhoz a Bécsi útra, hogy megnézzük az ezüstöt. Na, az még sokkal durvább állapotban volt! :-O Az állam leesett, de komolyan! Grand Canyon méretű árkok voltak a fényezésen körös-körül, a lökhárítók elálltak, stb. 66000 km volt az autóban, mondom, ha a motor jó, legföljebb alkudunk valami nagyon durvát... Tesóm huppant be beindítani. Elsőre nem indult. Másodikra igen. Ami motorból vészjósló hang jöhet, azt ez mind produkálta. Nekem fájt, hogy hallgattam! :-O Hát, a fénysebességet megközelítettük, úgy húztunk ki onnan.
Végül elmentünk pár kereskedésbe, és az egyikben találtunk egy OFFos gépet, ami megtetszett (persze francia :-] ), és elhoztuk. Bővebben holnap.
Szóval most egy időre elköszönök, illetve read-onlyba megyek át. Nagyon hiányzik a Xsara, imádtam. :-(
Bagheera, elméletben igazad van, de mekkora a szivattyú teljesítménye: 2W? 5W? Ha jól számolom egy 10 W-os szivattyú 0%-os hatékonyság mellett (azaz csak meleget termelve) 10 perc alatt 4 fokkal emelné 1 l benzin hőmérésékletét. A valóságban jobb a hatékonyság ráadásul az üzemanyag körbejár és közben lehül. (Elmélet helyett gyakorlat: a szomszéd szobában egy 30 és egy 60W-os szivattyú megy egész nap, mégsem forralják fel az akváriumokat, sőt mérhető melegedést sem okoznak.)
Gondolom azt alaposan leelenőrizted út közben, hogy be van-e csukva rendesen a csomagtartó? :)
Én egyeószer elhoztama szervízből a kocsit, és csipogott egy csomószor.
Mivel amikor csippantott és odanéztem már csak annyit láttam, hogy valami pirosan világított, be voltam ijedve. Hívtam is a szervízt, és ők nyugtattak meg, hogy csak a csomagtartó. :))) AZóta már előfordult egyszer-lkétszer, hogy nem csuktam be rendesen, és akkor döccenőknél meg-megcsippan, de különben, ha rendesen be van csukva, kkor jól műxik.
A 2001-es kiadásúban volt. Jellegzetes búgó, dobogó hang. Történtek kísérletek a baj orvoslására, elismerve, hogy nem tökéletes a konstrukció. Mire megoldották volna a problémát az egész autót garanciában kicserélték.
Nem tom emlékeztek kb 3/4 éve írtam, hogy vettem egy xsarát (1.6 2002 coupe) csak a tapasztalatot akarom megosztani ugyanis imádom nagyon jól szuperál, most voltam vele dubrovnik oda vissza és tökéletesen ment átlagfogyasztás 6.2 l! Egy hiba volt az oda úton végig csipogott a csomagtartó visszajelző azt jelezte hogy nyitva van, belefújtam egy fél doboz kontakt sprayt és amikor odaértünk levettem az akkusarut 1/2 napra. Hihetetlen de utána megszűnt, ennek is nagyon örültem.
Ja és köszi a vásárláskori tanácsokat nagy hasznuk volt.
Üdv. Ha felhoztátok a benzinszivattyú zúgást én is hozzászólok. Ha a gyújtást ráadom és beindítás után is hallom egy darabig. Az utóbbi időben céges autóval járok, és egy héten kb. egyszer használom a Xsarát. Nem tudom, hogy a sok állás miatt-e, de ilyenkor a szivattyúnak nem csak a sima zizegő hangja van beindításkor, hanem egy pár másodpercig az elején elkezd "búgni", mint az állat. Melegen, vagy következő indtásnál már nem. Valaki tapasztalt már ilyet?
1.790.000-ért kicsit dárga nekem a VTS sajnos, olyan 1.650.000-ért tudok kocsit venni maximum. Szívem szerint nagyon megvenném, de az eszemre is hallgatnom kell kicsit :-( Mindenesetre ha már ott vagyok a Citroen Nagynál, megnézem.
Ha tetszik valamelyik, meg is veszem, ha meg tudok egyezni az eladóval.
Nekem nem mindig zúg, lehet, hogy a motor hőmérsékletével is kapcsolatban van... Pl hideg mocinál mindig, de melegnél, főleg, ha nem állok túl régóta, akkor nem mindig hallatszik...
Én is hallom. De viszont nekem van egy relytett kapcsolóm amivel a szivattyú áramát tudom szakítani. Namost ha azt a gyújtás után kapcsolom csak be mielőtt indítóznék akkor nem csinálja nekem se. De ha előtte akkor minden esetben.
Oké, én most magamról beszéltem. Én is kocsit nézek épp, és van köztük kazettás magnós is, és ha olyat megveszek, azt hiszem, CD-tár lesz a megoldás. 38ezer körül már vannak Clarionok (mondjuk először meg kell tudnom, melyiket vezérli a gyári fejegység), gondolom plusz beszerelés.
A JVC az előző kocsimból maradt. Nem direkt vettem kazettás magnós kocsit, hanem, mert ez volt teljesen gyári, törésmentes állapotban és ez volt a legjobb vétel. (nem újonnan vettem!!) Egy cd tár 60.000.-Ft. Az én fejegységem adott volt, csak ki kellett cserélni. A cd tár beszereléshez jobban szét is kellett volna berhelni az autót. Ez volt a kézenfekvő, legegyszerűbb megoldás.
Ha rádiós magnós kocsit veszek, inkább veszek bele egy Clarion CD-tárat. Ahogy néztem, újonan is megvan kb. annyiból, amennyiből egy alap márkás MP3-as fejegység + átalakító.
Valóban, nekem is volt ilyen. Azt hittem rosszúl látok. A márkaszerviz megoldotta a zörgést. Nyilván kiváló márkaszervizes szig.szalaggal. A harmadik lehajtást még kibírta. Nevetséges, főleg ha esetleg már nem garanciális időn belül orvosolják hasonló módon a problémát. Korábbi autóm esetében a hosszas javítási tételek felsorolása közt meg is említettem ezt a kiváló megoldást a CH-nak. Gondolná valaki, hogy érdekelte őket?
Ellenpélda: Egy barátom családjában 3 kocsi van: Fiat Coupe(2.0Turbo), Fiat Marea Weekend(1.9JTD) Alfa 156 (1.9MJTD). Az alfát a golf után vették, amit egy 1.9 TDI Xsara után. Habár egyértelműen "olaszbuzik", eddig még egy kocsiról se beszélt a família olyan rajongással, mint az 1.9TDI Xsaráról:)
Ha az a rész - talán vízvető - elkoszolódik akkor amolyan fémes nyiszorgó hangot ad. Kenni semmi képpen nem kenném, mert az biztos ártalmára lenne. Koszolódna, taknyolódna. Valamikor kar. lakatos ismerősöm mesélte, hogy ez szokott segíteni, de nálam még nem jelentkezett, mert időnként tisztogatom.
Igen, a Fiatosk nagyon lenézik a francia márkákat, pedig még semmilyen összehasonlításban/ elégedettségben nem voltak az élen de francia autó elött sem.
De ott teljesen természetesenke veszik hogy az autt szervizbe kell hordani, ez csak a francia autoknál ciki.
Van ismerősöm 3 alfája van, egy 145, 147 és 156.
Gyakorlatilaga zon szoktunk viccelödni, azért 2jüknek 3 autó mert egyik mindig ugyis szervizben van :) (pl ő teljesen természetesnek vette, hogy 3 évesen 2,2 millióért vett alfa 156 osa a vásárlás után még 3 hetet töltött az elado SPQRnél, mert még "egy fogaskereket ki kell cserélni a motorban és csak olaszországból tudják hozatni" Ekkor volt 46 000 km az autóban.
Ha ilyet olvasnál tapasztalnál egy Citroennél, akkor már a Totálkár cimlapján lenne, de így csak "Coure sportivo"
Én végigjártam már ezt. Nekem is kazettás fejegység volt a Xsarámban. Nem minden CD-s fejegységhez van adapter a kormányvezérléshez. Nekem pl. egy jó kis JVC-m volt azt raktam bele. Persze a JVC-khez nem nagyon van adapter, úgyhogy nekem nem működik a kormány vezérlés. (Blaupunktokhoz, Sonykhoz általában van, ez is függ a típustól a márkán belül) de előbb mindenképp egyeztess.
Igen, a műszaki dolgon már én is gondolkoztam... Hogy olcsó-e? Kicsit, de talán nem gyanúsan. Van, kai magasabbra, van, aki alacsonyabbra lövi be az árat, amiért hirdet.
A stilok azért ilyen olcsok, mert még a Citroennél is xarabban tartja a Fiat az árát, ráadásul a Stilo az egyik legkevésbé fogyó modellük (lassan már csak volt, mert ne gyártják tovább)
Nem, magyar volt, meg is mutatta a céges papírjait. A ProFoodnál volt, és 133ezer km volt benne. Mondjuk ilyen futásteljesítménnyel nem vennék autót amúgy se...
Faterom unszolására kimentem vasárnap a pécsi vásárba autókat nézni. Maszek árus nem is nagyon van, csak az állandóba kitelepült kereskedők. 2 Xsarát néztem: egy sötétkék SX-et 1,8 misiért. Hasonló autókat 1,5-1,6 körül hirdetnek neten... Egy másik meg egy kissé lelakott ezüst kombi volt, céges múlttal. "Törve volt?" kérdésemre (hiányzott a Xsara embléma hátul, és gyanúsan újnak nézett ki a fényezés) elmondta a kereskedő, hogy igen, egy kicsit a hátulja. Mikor az árat is megmondta, majdnem kiröhögtem... azt már meg se kérdeztem tőle, hogy mi a túróért van a magyarországi 2002-es kocsin KH-val kezdődő rendszám. Én arra tippelek, elöl-hátul törve volt, és mindkét rendszám megsemmisült.
Komolyan, van olyan palimadár, aki megvesz ilyen autókat???
A bordó tulajával beszéltem már, és korrektnek tűnik. Új Pirelli gumik vannak a kocsin, az egyetlen baj, hogy a hátulja törve volt. Igaz, márkakereskedésben volt javítva. Annyit mgér a dolog, hogy megnézzem...
Igazából nekem inkább az előző generációs gépek tetszenek ebből az osztályból. Xsara, Focus I, Brava... Erről jut eszembe: nézegetek autókat, és hihetetlen, milyen olcsón vannak FIAT Stilok. De attól még én is irtózom, pedig a 3ajtós kinézetével még ki is lennék békülve.
Átalakítóval lehetséges, hogy működjön a kormányvezérlés. Ha jól tudom, 20ezer ft körül van egy ilyen. Viszont ha jól sejtem, a kijelzőt nem lehet együttműködésre bírni nem gyári cuccal. De lehet, hogy rosszul gondolom, nem értek hozzá.
Gondoltam rá, hogy hétvégén elkövetem ezt, de nem olyan mintha homokkal lenne tele. Persze ez semmit nem jelent? Gondoltam rá, hogy valamivel bekenni, de nem -e szutykolja össze az üveget?
öööö, ha már a zajoknál tartunk én is majdnem megőrültem néhánytól, pl folyamatos kopogás, bármilyen úton. Megoldás: ajtózárak megzsírozása volt, próbáld ki, hátha segít... Ami most kicsit jobban zavar: jobb előről ha gödrökön megyek át, akkor halk nyekergés/nyiszorgás van, asszem a kesztyűtartó mögül jön kb a hang, ez lehet akár futómű is? Nem túl hangos, csak nem szeretném, ha valami nagyobb gond előjele lenne... Ötletek esteleg?
nekem az ülésmagasság-állító okozott 1-2 álmatlan éjszakát annak idején. én is hátulról hallottam, aztán nagy nehezen kiderült, hogy az lötyög. egy negyed/fél fordulat tekerés, és meg is szűnt.
A kézifékkar nekem is zörgött, mikor megvettem. De csak rossz úton. Beállítottam, azóta jó. De megfülelem amit mondtál. Minden ötletre vevő vagyok. :-)
A BX-emnél a kézifékkötél súrlódott a kasztnihoz és nyekergett. Lehet, hogy itt is ez van?
Igazság szerint azért nem bánkódom, hogy használt autót kell most vennem, mert a jelenlegi alsó-közép kínálatból nincs olyan, ami úgy istenigazából tetszik. A 3ajtós C4 gyönyörű, de a belbecs nem fogott meg.
Én is majd' sírva fakadtam, mikor aláírtuk a szerződést, és tudatosult, hogy valószínűleg soha nem fogom látni a kocsit, amiben annyi boldog km-t eltöltöttem. :-( Biztos lökött vagyok, de a kocsi nálam élőlény, majdnem olyan, mint egy kutya.
ott kicsit sok volt, de elsősorban a 5x összetörés (4 ebből nem az én hibám) meg a 3x feltörés... Főleg az utcsó ütközés tett be, ott a komplett bal oldal csere volt amikro az angol picsa balrol belémjött a STOP táblán keresztül...
Meg 200 ezres motorjavítást rebesgettek olajfolyás miatt , ezt azóta tudom eltúlzott volt.
Igen sokan mndták nem vagyok szerencsés az autóval el kell adni, de azóta is ha akkkor is amikor elvitték menet közben) összeszorul a szívem, mégiscsak ő volt a Sári...
Jártam én is hasonló képpen a zörgéssel, de én már túl vagyok rajta.
Megőrültem!!
Történt, hogy valami zörgött szerintem hátul még jó úton is. Gondoltam kombi, vagy ülés, vagy a csomagtér ajtaja, vagy rendszám az ajtón. Minden praktika ellenére a zörgés maradt. Sok jófülű embert megkocsikáztattam, még szervizeseket is, hiába. A zaj helyét többen több helyről vélték hallani. Mignem egyszer beűlt a "mágus". Az út végén azt mondta kézifék. Az volt! Azt beállították. Én viszont nem javulok.
Az enyém a II-es sorozat elejéről való (2000.10.30). Nyomtatásban is megjelent, hogy ezek elektronikailag szarok. Csak "esztétikai" gond van vele, a motorolaj szintjelző és a szerviz intervallum számláló hülyéskedik. Meg az idétlen üa. szintjelző. A fékcsikorgásom magától megszűnt. A napellenző zörgését 5 perc alatt meg lehet szüntetni. A rögzítőjébe, ahol zörög, beragasztottam egy kis darab öntapadós tépőzár szőrös felét. Azóta nem zörög.
"nagyobb fékezésnél brummogo hang jön a futoműből" Ez milyen hang??
Az enyémnél, ha fékezés közben beesik valamelyik kerék egy gödörbe, hallani hogy felzúg az ABS villanymotorja.
EGY NAGY PROBLÉMÁM VAN, HOGY MEGŐRÜLÖK A HÁTULRÓL HALLATSZÓ FOLYAMATOS KATTOGÁSTÓL, PATTOGÁSTÓL!!!
Szabadidőm jelentős részét ennek keresésével töltöm hónapok óta, és nem találom. Ráadásul ezt nem csak rossz úton csinálja, hanem teljesen sima úton is folyamatosan.
Sziasztok! A kérdésem a következő, segítsetek. Xsara II 1.4 SX MAX 2001/10 havi Egy egyszerű dolog és mégsem olyan egyszerű. Légszűrőt akarok cserélni az autóban. Lemértem a benne lévő légszűrőt: 202x164x43mm. A boltokban mindenhol egyféle szűrő van: 206x169x42 (egy kicsit nagyobb) Az az öt mm a szélességben szerintem egy kicsit sok. Légy szíves mérje le egy-két fórumtag és ossza meg velem a méreteket. Ha esetleg cserélt már, vagy tud kódot (Man, Champion, stb.) azt is megnézhetné a szűrőn és megírhatná. Most ennyi lenne. Köszi
Ez már azért is érdekes, mert igy 120k és majd' 6 év után az enyém még nem csinál ilyet...
Csinál helyette mást. :) Pár zörgés itt-ott, ez belefér. Butapest. Nekem a fordulatszámműszer ugrál néha, főleg alapjáraton látszik, de közben a motor meg szép egyenletesen jár... Na ezt lexarom.
Nem tudom, de sztem sem normális. Nkem az Ies Xsarámnál s volt ilyen, nagyobb is mint most. Arra 5 és fél év alatt nem tudtak megoldást fabrikálni, igaz nem is jelentkezett állandóan, de nem lehettet megmondani pontosan mikor lesz megint. (tehát nem csak város araszolgatás vagy egyhelyben állás).
azt én is úgy érzem soxor palira vesznek a szervizben, én azért is hagytam ott az Őrmezőt mint szervizt,m mert a 8 problémáról amivel bevittem az autót 4 ről kiderült náluk nem jelentkezik, 1 et megcsináltak 2re a CH sem tudja emgoldást :) 1et meg elfelejtettek.
Valahogy pedig az az érzésem, vagy elgalábbis ezt keltették bennem, már nem foglakoznak xsara problémákkal mert kifutott tipus. Én is azt hittem ha megveszem egy 7 évig gyártott autó utolsó példányainak egyikét, akkor már a tipushibák eltünnek kijavították őket.
De nem így lett, A II Xsarával sokkal több a gondom mint az Iessel ez van
Lassan lejár a gar és most kezdenek olyanok előjönni, megint nem zár az ajtó néha (visszanyit) egyszer már cserélték, a bal oldali ablak néha akadozik, jobb oldalon zörög a napelenző ("ez ilyen"), a fékek továbbra is nyikorognak, kanyarba fékezés nélkül is hallod a hangjukat, nagyobb fékezésnél brummogo hang jön a futoműből (" a téli gumi miat van" amikro nyáron visszavittem "ez ilyen")
Kár ezekért, mert az autó szép, jól húz nekem megfelel, de szervizbe félve viszem mert hülyének érzem magam amikor eljövök. :(
A VIN szám az alvázszám. Fura, hogy tényleg BSI-s az enyém, mert még semmiféle hiba/para jelenséget nem produkált a gép... kopp-kopp :) (Bocs nem kéne, rosszul emlékeztem...)
Nekem régen az astránál mondtak a ford.szám ingadozással kapcsolatban hasonlót, pl. hogy a szondák által mért értékeknek megfelelően lehet ford.szám ingadozás.
A xsaránál ilyen még az elmúlt öt évben nem fordult elő sem ennél sem a 2001-es évjáratúban. Ha mint írod idéve őket ez "ilyen" nálam és másoknál miért nem ilyen? Vagy még előtte vagyok?
A CH pedig egy másik mese lehetne.
Előfordult persze a xsaránál más esetben hasonló magyarázat, ám a végén mégis volt megoldás. Néhányszor az volt az érzésem, hogy a pult másik oldalán állót esetenként, fejét símogatva megpróbálják hülyére venni. Vagy tudatosan, vagy tudatlanság és felkészületlenség okán.
Azért így visszatekintve az elmúlt évekre azt kell mondjam, hogy a C.Pásztornál hozzáállásukkal és segíteni akarásukkal a problémák megoldást nyertek, adott esetben vállalva még a CH-val való szembenállást is az ügyfelük védelmében.
Tudom és emlékszem arra is ezen a fórumon, hogy volt (van) aki nem osztja ezt a nézetem.
De van minden xsarában 1 berendezés ami méri minden irányból a tárgyak távolságát és ha túl közel van vmi, hangjelzéssel figyelmeztet. A hangjelzés opcionálisan lehet csatt, piff és durr.
hát ez érdekes, kiváncsiságból megkukkoltam az autóm adatait, vannak érdekességek: az enyém 2000 7. havi I-es, és mégis BSI-s, ez lehet? nem kéne azt írta asszem régebben, h csak a II-esek BSI-sek... Országkódnál a TW vajh mit jelenthet (Tajvanra készült modell? :) ), valamint figyelemreméltó még az alábbi megjegyzés: Athmospheric conditions: DUSTY ATMOSPHERE... :), illetve azt is megtudtam, h nincsenek fegyver felszerelési pontok az autón! :)
1.6os 16v-s 2002-es Xsaránál elkezdett az alapjárat ingadozni. Eddig olyan 800 körül állt viszonylag stabilan, most meg kb 2 hete van amikor ugrál 850-950 között, van amikor szépen 800... :( (55e van benne, még nem volt gyertya csere, lassan esedékes a 60e-s szervíz) Mi lehet a bibi, mert elég idegesítő?
Nekem a 2002 110LE HDi Xsara-mon a gázpedálon volt a potméter.
A pedálon csak egy csatlakozó van, és egy kábel megy el onnan. Bowden nincs.
Van a neten valahol egy adatbázis, ahova beírod az alvázszámodat, és megmond mindent az autódról. Felszereltség, szín, stb. Van egy csomó robbantott ábra is.
a régebbieken, ahol hátul van a generátor és elöl a klíma meg a szervószivattyú, ott a generátor buktatásával kell állítani a hátsó szíjat, valamint alul egy külön feszítőgörgővel a szervó-klíma szíját.
Hogy minden motorra igaz-e, azt nem tudom. De amelyikben rugós van, azt be kell valahogy állítani. A képen éppen HDi van. A 7-es számú a feszítő. Az 5-ös pedig egy excenteres görgő. Amit el lehet fordítani. Attól függően, merre fordítod, lazítja, vagy feszíti a szíjat, és ezzel a feszítőgörgő rugójának az előfeszítése is változik. Nem tudom érthetően írtam-e. :-)
Igen. A kulcsot "A" állapotban (kézikönyv 74. oldal) - Berendezések - állásban kell hagyni, akkor működnek az ablakemelők. Ilyenkor a műszerfalon világít a töltés lámpa.
Korábbi hasonló felvetésemre azt írták műszakiakban járatos kollegák, hogy az úgy jó ahogy van, mert rugós feszítő határozza meg a feszességét, s annak felerősítési helyzete fix, nem állítható.
Megtudnátok mondani nekem, hogy a generátor ill, klimakompreszor, ill az szervó ékszijának milyen feszesnek kell lennie, mert most voltak cserélve és szerintem bazira spannosak, mivel erőteljesen is csak max 0.5 cm- tudom benyomni. Ill mi az a minimum amennyire " belóghat"?
mert a motorelektronikák nem tudták a tömegmodelleken.
a kétliteresben nem vagyok biztos, de amiket láttam, azokban sem volt.
nem érte mefg belerakni.
az 1,4es meg azért sem tudhatja, mert elektromos pillangószelep veuérlés kell, hogy az elektronika szükség esetén el tudja venni a gázt, az 1,4es meg még hagyományos, bovdenes.
az 1,6osnak már elektromos gázpedálja van, illetve a dízeleknek is.
Amíg a dízel dízel, a korom hozzátartozik a működéséhez. Ezért fekete a motorolaj már kevés km után is. Nem hiszem, hogy a korom a kenőképességéről lenne híres. :-) Úgyhogy én maradok a 10 ezrenkénti olajcserénél. Magam megnyugtatása 10e Ft-ot megér. ;-)
A kémia sokat fejlődött az elmúlt 15-20 évben (bár a marketing még annál is többet ;-) ). Szóval - főképp, ha abban egyetértünk, hogy az 500 nem cél - akkor a 20-as (ha több nem is) intervallum reális.
Mellesleg múltkor néztem kézileg az olajszinteket. A benzines 1.6-os Xsarán 12k után a nívópálcán az olaj szép "érett" szalmasárga. Az OFF 1.4 HDI C3-n ON 10k-nál már jóval "ördögibb" volt a szín.
Citroen Xsara II-hez keresnék rádió beépítő keretet. Sajnos, mindenhol csak Picassohoz tudnak adni, a Citroennél pedig 13ezerért vesztegetik. Nem tudja valaki, hol és mennyiért szerezhetek ilyet? Vagy mindenki a gyári magnót használja?
Azt hiszem ugyanarról írunk, csak más megközelítésben. :-) A mai autók nem tudnak/nem kell tudniuk 500-at elmenniük. Az autógyáraknak meg nem is érdekük. Laikusként szerintem az anyagok nem jobbak mint 15-20 éve. Az olajokban is több a marketing, mint a tartalom. Míg egy váltóban az olaj úgy elvan magában, addig a motorban lévőbe korom, üzemanyag, víz adalékolódik. Én nem hiszek a 20-30-50ezres intervallumban.
Én nem vagyok telhetetlen, meg nagyobbra végképp nem lenne pénzem. Gondolom, megy legalább úgy, mint az 1,4-es Xsara. Ha meg álmodozni kell, akkor egy C6 vagy egy OFF Jaguár ON.
azért ne feledd, hogy ezek turbos motorok, azok meg szivok voltak.
a turbos lélek nem bír annyit, de manapság nem is divat egy autoval 500 ezer km-et menni.
a kaszni elöbb adná meg magát, főle mivel magyarosrzságo az átlag gépkocsi használat 15-20 ezer km. azaz 25-33 év alatt menne ennyit az autó. Annyit nem fog bírni meg senki sem tartja meg addig.
/sze tudom van aki 130-150 ezer km et megy évente. van is ilyen hirdetés rengeteg a hasznaltauto.hu-n 1 éves autokra. de zeek főleg bérautok vagy nagy távolságra használt menedzser autok, ne adj isten valamely taxisé volt.
Tehát szerintem 20 év alatt azért fejlödött annyit a technika, hogy lőerő terén egy turbodizel beérje az azonos köbcentis szívó benzinest :)
olajat is tudnak már gyártani, főleg hogy nem ásványiak már a legtöbbje vagy legalábbis félig nem.
Emiatt nem lesz álmatlan éjszakám. :-) Arra gondoltam, nem is érdeke az autógyárnak (bármelyiknek), hogy sokáig húzza a motor. Meg az egész autó.
Egyébként szerinted nincsenek túlhúzva a mai dízelek? Nemrég 2 liter 110 ló komolynak számított. Most meg 1,5-1,6-ból hoznak ki ekkorát. Meg 20-30e km olajcserék között.
Hát, az 1.8-as PSA motorokról én sok jót még nem hallottam. Egy 2.7 HDI C5, na az már igen... na jó, hog ne legyek telhetetlen, elég az új 2.2 is... :-))
Mikor én autót kerestem, a színre egy kikötésem volt. Ezüst ne legyen. 1. A Xsarák többsége ezüst. 2. Szerintem nem szín. Egy autónak legyen színe, ne úgy nézzen ki, mintha nem lenne befestve.
Ha egy mód van rá, nem akarok ezüstöt. De ne sértődj meg, fehéret sem. :-) Ezüstkorallt meg semmiképpen. Színben nagyjából ennyi a kikötésem.
Fekete, sötétszürke, sötétkék a preferenciák. Bordó, arany, valamelyik zöld vagy kék árnyalat elmennek. (Tudom, nem ezek a szinek hivatalos nevei, de így egyszerűbb emlegetni őket. :-] )
Kösz! Valahogy sejtettem, csak nem ilyen műszaki részletek miatt. Egyébként nem is szeretnék ESP-s meg ASR-es autót, mert azzal nehezebb csapatni télen. :-))) Ami az ex verdában van, annyi vezetésbe beleszóló kütyü épp elég. :-)
Szóval bízom a saját ESP-mben, eddig még sosem hagyott cserben (legalábbis autózás közben :-] ). Úgy hívják: józan ész. :-D
A magnós fejegységet ki lehet cserélni, az szerintem nem gond. Az ASR viszont érdekes. Ha nem is a Perfekt dolog miatt (mondom, nem biztos, hogy az, csak a kor és a felszereltség alapján tippelek), hanem mert az én egykori extralistámon nincs is olyan tétel. Lehet, hogy az EBD-vel keverte a hirdető (ha a hirdetés igazat mond, akkor nő... :-] ).
Holnap asszem fölhívom. Egyébként mi a túrónak nem lehet odaírni, melyik városban van...
Azt az 1,4-est alaposan meg kellene nézni. Neked is Perfekted volt, nekem is az van. Abban meg nincs ASR, és magnós fejegység van bene CD tárral. Vagy a kor nem stimmel, vagy nem Perfekt, vagy nem Mo.-i. Esetleg nem is Citroen... ;)))
Ha egynégyest akarnék, megcsináltathattam volna a régit, és még maradt volna egy rahedli pénzem. De pont azért nem csináltattam meg, mert ácsingóztam egy 1.6-ra, és ha már így történt...
Egyébként legjobban akkor jártam volna, ha megcsináltatom a régit, eladom, és abból veszek újat. Csak ez nagyon sok macera lett volna, és utánajárás - jól és olcsón dolgozó szakit keresni, keríteni bontott alkatrészeket, utána meg eladni (aki megvette tőlem, az is ezt fogja tenni, csak neki már megvannak a kpacsolatai). Ha valaki nem teljesen láma, könnyen rájön a törésre. És nem hiszem, hogy az ép autóra akkora kereslet lett volna, mint a töröttre. Kerek két hétig hirdettem, és nem számoltam, de legalább 30-an hívtak fel.
Persze hog nem. 810ezer forintért tudtam eladni. Ha Budapesten lett volna, többért is el tudtam volna passzolni, és hamarabb... :-/
Mivel fel tudtam tornászni elég magasra a kárkori értéket, a roncsot meg kicsivel több mint egy százassal többért adtam el, mint a maradványérték, ha nem is jól, de rosszul mindenesetre nem jártam.
1.6 misiért hirdetik azt az 1.4-es Perfektet, amiről az előbb írtam (ebből talán lehet még alkudni), hasonló km állás, haosnló kor, ráadásul az metálfényes, kezettás fejegység helyett CD van benne, és ha igaz, van benne ASR. Nekem meg lett az egészből 1.720.000 forintom cakk-pakk.
Mától hivatalosan is OFF ember vagyok a topicban. Egyik szemem sír, a másik meg pipa... :-))
No, azért reméljük, nem lesz ez soká így.
Találtam is egy jó masinát, csak egynégyes, én meg egyel nagyobbat szeretnék. De még bennem van a dilemma rendesen. :-)
Egy kérdés: a leírás szerint van kipörgésgátló a kocsiban, amit kinéztem. Vajon tényleg van? Egyidős a régivel (ha jól sejtem a felszereltség és a kor alapján, Perfekt), azaz 2002 júliusi, én meg nem látok az egykori felszereltségi listában ASR-t.
Ebböl már csak a szelephézag állitás hiányzik. Akkor ehhez is lenne egy kérdésem: 0.2mm szivó és 0.4 mm kipu hézag jó hideg állapotban az 1.4-es motornál? Valahol ilyesmit hallottam. Van valami turpisság az állitásban vagy otton is elvégezhető a "művelet"?
Jaja, érthető, pont ezen méláztam éjszaka, hogy fordítva gondolkodtam szokás szerint :)
Szerencsére nem volt komoly probléma, csak blőd: a sár úgy száradt be a kerékjáratba, hogy már a gumi is kezdett rávulkanizálódni. Szerelés helyett mosás...
"ha terpesztene, nem a belső oldal súrlódna, úgyhogy remélem ez elvethető."
De, pont azért. És a kép alapján is úgy tűnik. Ha nem voltam elég érthető: terpeszt, tehát a kerék felső része beljebb van, mint az alsó része. Valahogy így: /----. Akkor viszont súlyos lengőkarcsapágy szindróma. :-)
A hátsó kereked nagyon durva. Nem kell műszaki zseninek lenni. Semmilyen súrlódás nem elfogadható. Ha ennyire súrlódik, alánézel, látszódni kell mihez ér. A kerékdőlést megnézted? Hasonlítsd össze a bal és jobb oldalt. A lengőkar csapágya össze szokott törni, durva esetben látványosan dől a kerék kifelé (terpeszt).
1,6-os II-es Xsarám van, és két kérdésem lenne, mert nem vagyok egy műszaki zseni :)
1. A kocsi alatt hátul torziós rugó van? (ez csak kíváncsiságból)
2. Ez a cső látja el üzemanyaggal a motort, vagy másik?
3. Normális, hogy ennyire súrlódik a jobb hátsó kerék a kerékjáratban? Saras helyen lakom, és most, hogy meg kellett emelnem, láttam, hogy valszeg még a felni is mintha beleérne (karikázva). (Kicsiben a bal oldali kerék kontrollnak.)
Sikerült hozzájutnom nagyon jutányos áron egy Xsara 2000-es évjáratú 1.4i-hez, igy újdonsült Xsara tulajdonosként máris kérdeznék tőletek: olyat produkál a Sári, hogy hideg állapotban elinditva kb. 1 percnyi járatás után kigyullad a motor check lámpa majd kb. ezután 1,5 perc mulva magátol ki is alszik. Ezt csak hideg motornál csinálja és kb 70cels fokos vizhőmérsékletnél hagyja abba. Ha már hideg motornál elindulás után kicsit nagyobb fordulatig (kb.2500-3000) pörgetem, akkor nincs ilyen jelzés. "szakszervizben" a computer szerint keverékképzési hiba van/volt amit nem tudtak mire vélni és kicserélték a gyújtógyetyákat:-))) Szerintetek mi a fene lehet valójában??
tudtok valahol gépkönyvet, esetleg neten, vagy ha más nincs nyomtatott idegennyelvű formában is jó lenne.
Várok még a nagy javításokkal, csak a legfontosabbakat veszem előre (szűrők, olaj, szíj). Szeretném a bankhitelt mielőbb visszafizetni. A dob meg lett hegesztve, de zörögnek benne a lamellák (csak idegesítő).
Kipu rohadás (legalábbis a benyásokon) sztem megszokott dolog, nekem 120e-nél már a középdobot és a hátsót is cserélni kellett. Bárdinál van hozzá minden, sőt, a régihez (2000 előttiek) asszem unixnál és Meteornál is láttam.
Fék dolgai: el kell vinni egy megbízható szerelőhöz, és megcsinálják, nem életveszélyes az ára (bár gondolom, igy vásárlás után nem feltétlenül szakad szét a zsebed a sok pénztől). Nekem a 4 tárcsa+betét+munkadíj volt 60 eft (asszem). Vagy akkor még olajat is cseréltek? Má' nememléxem...:(
Immár 1 hónapja Xsarás vagyok. A vicc az egészben, hogy kocsivásárlásnál a Citroen meg sem fordult a fejemben. Fordot v. Opel kombit szerettem volna. De örülök, hogy a sors összehozott egy 98-as 1.4i Break-kel. Sokkal szebb, áramvonalasabb kivül-belül, mint a fent említett márkák. Nem bántam meg (eddig). Elvittem márkaszervizbe a múlt héten, és mindent egyebet jónak találtak kivéve : a féktárcsák kopottak, a vezérműszíjat forgásiránnyalellentétesen rakták fel, kipufogódob lassan csereérett. 105e Km van benne. Olaszország nyugati feléről származik, havat nem látott. Tűleveleket annál inkább. Győztem kitakarítani az esőelvezető csatornát. Autóvétel előzménye: 1986-os autóm kezdett ronccsá válni (Mitsubishi Cordia 1.8i turbo -136Le). Ehhez képest a xsara lomha autó, de hamar meg lehet szokni, változtatni kell a vezetési stíluson. A kényelme is feledteti a lomhaságát. Vezettem egyvégtébe 600 Km-t klímával, és 6,5l-es fogyi jött ki, fáradságot abszolút nem éreztem sem az úton, sem utána. Szerintem kiváló családi autó.
Az mitől lehet hogy indulás majd kb. 1km út, lámpa után gyorsításkor rángat a gépezet majd kigyulad a motor lámpácska a műszerfalon aztán az autó meg megy szépen tovább. A lámpácska is tovább világít majd másnapra kialszik.
Egyébként nekem is olyan a tankjelző hogy megyek kicsit feljebb jön aztán kezd csökkenni.
Tapasztalt Xsarások segítségére lenne szükségem. Egyetlen bajom van jelen pillanatban az autómmal, hogy megőrjít az utastér zörgése. Valahonnan hátulról folyamatosan pattogó hang hallatszik, mintha műbőr tapadna valamihez. Jó úton is csinálja. Nem a hátsó bizt öv, nem a hátsó üléstálma zárja, mert előrehajtott ülésnél is megvan a zaj. Már ültettem hátra valakit, szerinte mögüle jön a hang. Van valakinek tapasztalata ebben, mert már ott tartok, hogy berugdosom az oldalát. :-/
AZ A GONDOM HOGY AUTÓMATA ÉS NEM VÁLLT VISSZA KETTESBŐL EGYESBE EZÉRT MINDENFÉLE ELEKTRONIKUS HIBA JELENTKEZIK. HALLOTTAM ERRŐL A MESTERKULCSRÓL ÉS AZT GONDOLTAM EZ NEKEM IS SEGITENE. VAGY ROSSZUL GONDOLOM?
"mégegy annyi, hogy bizonyos mennyiség alatt nem veszi figyelembe a gyújtáslevétel és gyújtásráadás köztu szintváltozást (pl ilyen a párliteres tankolás is)"
Na most már értem, hogy hozta össze nekem, hogy tankolás előtt nem égett a led, az említett párliteres (kb. 5l) tankolás után meg mentem 300 métert és kigyulladt.
Igen, erre gondoltam én is, ha folyamatosan működik a tankban a szintmérő. De ha úgy van, mint nem kéne írta, akkor nem lenne szabad neki feljebb menni.
Ezt már régebben is írtad. Nekem viszont szokott felfelé is mozogni a mutató menet közben. Tehát feljebb megy a mutató, az indításkori állapothoz képest.
Abban még tudsz tanácsot adni melyiket tankoljam inkább a 95-ös és 98-as közül? Továbbá az ilyen adalékok, mint injektor meg szeleptisztító mennyire hasznosak?
elektromos, de nem folyamatosan mér, csak kétszer, gyújtás ráadáskor és gyújtás levételkor.
járó motornál csak egy számított értéket jelez ki, a gyújtásráadáskor mért értékből folyamatosan vonja le a befecskendezett mennyiséget.
mégegy annyi, hogy bizonyos mennyiség alatt nem veszi figyelembe a gyújtáslevétel és gyújtásráadás köztu szintváltozást (pl ilyen a párliteres tankolás is)
Valaki meg tudja mondani, hogy Xsara II-n milyen tetőablakok léteznek? Ezt a vasat néztem, és nem tudom, milyen rajta a tetőablak: fix, kézzel nyitható (billenthető vagy csúsztatható) vagy elektromos?
Tudnátok segíteni, pár tanácsot adni? Olaj-, fékolaj-, hűtővíz-, szervóolaj-, szűrők: olaj, benzin cseréhez. Menete, mire figyeljek, milyet rakjak bele. A pollent és a levegőszűrőt tudom:-)
Xsara I 1.4 8 szelepes TU3 motorral. (211.000km futásteljesítménnyel)
A hibajelenség: Meleg motoros indításnál, közvetlenül az indításkor egy eléggé kellemetlen szagú füst - pamacsot lök ki. Még nem sikerült megfigyelnem hogy túldúsúlás okozta füst vagy olajos füst.
Menetközben, terhelve nem jelentkezik, csak indítás után.
Esetleg szelepszárszimering??
Olajfogyasztást nem tudok mondani, olajcsere úta kb. 2000 - km van benne és eddig még nincs észrevehető hiány.
Én legutób Pécsen a FridCar kft.-nél vettem bele. Elsősorban Elf-et forgalmaznak, de tartanak Total-t is. Egyébként a kettő tök ugyanaz, az eladó szerint egy "gyártósoron" készülnek, a Total olcsóbb volt.
Az internetes oldaluk szerint van szegeden is üzletük:
6725 Szeged, Bécsi krt. 42. Telefon/fax: 06-62-543-270
Mint az előzőben olvashattad, lassan 90 ezernél járok (2 éves), a kötelezőkön kívül - leszámítva egy feltehetően anyaghibából eredő főtengelyszimmeringet 46 ezernél - szervizt nem látott. Nem eszi az olajat, teszi a dolgát rendesen. Ami nem romlott el, azt nem kell javítani. Azt add meg neki, ami a gyár szerint kijár. A többi csak ráolvasás, vagy rosszabb. A ráolvasás - mint Kálmán királyunk óta közismert - nem okoz kárt.
Megjöttünk egy kis dél-olasz túráról. Capo Vaticano, meg vissza, 2 hét helyi barangolással ~4000km. Az autó jól bírta, leszámítva a "remek" - és k. drága - olasz benzint. Azt nem szerette. Pontosabban nagyon is szerette, némi kopogások mellett vedelt. Ilyen szar fogyit - 8,5-9l - még nem produkált. Visszafelé az első osztrák kút után aztán helyreállt a rend. Megkönnyebbülés volt - főképp a zsebemnek. Az út előtt 84 ezernél a hátsó fékbetétek megértek a cserére - ez jó teljesítmény a gyári betéttől. Kíváncsi vagyok az elsők meddig húzzák.
Decemberben lesz három éves, 45e km van most benne, playback felszereltségű. Szóval akkor ne erőltessem. Gondoltam egyszer öntök bele, hogy kicsit átjárja a köv. olajcseréig, de akkor kihagyom, ha rosszak a tapasztalatok. Több helyen írták, hogy jó véleménnyel vannak róla, máshol meg negatívak a visszajelzések.
Volt egy teszt ami a Motor Revüben jelent meg kb 5 éve.
A német társlaptól vették át, ahol mivek nem voltak anyagiak hiányában egyszerüen teszteltek: vettek 3 darab vadonat új motorkerékpárt, majd az egyikbe metabondot, a másikba prolongot a harmadikba pedig kontrollként nem raktak semmit.
A 3 motorral mentek 30 000 km ert 3 pilotával akik váltották egymást mindegyik motoron.
Aztán szétszedték a blokkokat és a következő lett az eredmény: a legnagyobb kopás a metabondoson volt, aztán a prolongon és a kontroll gépen smmilyen kopás nem volt.
"Csak ovatosan azzal az adalekkal... Nekem egy hasonlo adalek nyirta ki egyszer a motoromat... Azota a hengerfuras, gyurucsere es hasonlo adalekekat alkalmazom ha szukseges! Ez a legjobb!"
Az én tapasztalatom ua. mint az előttem hozzászólóké. Anno a módszerváltáskor én is rácsodálkoztam a beáramló nyugati csodaszerekre, többet is kipróbáltam. Az eredmény pszihológiai. :-)
Csak laikusként bár, de egyet tudok érteni az előttem szólókkal. Ezek a motorok azért bírják a strapát. Ha valaha mégis bajuk lesz, azon semmilyen ráolvasás vagy varázsszer nem változtat.
Kérdés, hogy a "kishölgy" milyen korban, karban van. én is úgy hiszem -mint az már olvasható- hogy nem kellene bele semmi csak ha már minden mindegy. Akkor meg minek. Ezek is kb. annyit érnek mint a Norbi csodaszerek vagy egyéb más csodaszer ami arra jó, hogy a hiszékenységet a szebbre, jobbra vágyást kihasználva megkaszálhassanak.
Nem tolakodnék, de ez a hitvesi teendő biztos érdekes
A következő kérdésem volna. A hütő zárósapkám alatt van egy odabarkácsolt szilikon gumi tömítés, és ezért nem tömit a sapka rendesen(ha megnyomok egy gumicsövet akkor szuszog), de anélkül meg pláne mert úgy kb 1 cm hézag marad a fenék és a sapka között. mivel az autót használtan vettem ezért nem tudom hogy a sapka az eredeti vagy a hűtő. Vagy sapkából is van több fajta? A unix honlapján 2 fajtát is találtam de hogy melyik lenne a megfelelő az passz. Egyébként kb. 4 centi a mélysége a helynek.
Nem. Akkor még egyszer. Az autó ezeken kívűl minden más esetben jól működik. Akkor: Megyek az autóval (menet közben nem pörög fel, mint másnak és nem is ejti a fordulatot) és jön egy lámpa. Amikor kinyomom a kupplungot és kilölököm üresbe akkor ejti annyira le a fordulatot, hogy néha le is áll. A következő esetben is ugyanez van. Kereszteződés jön én le akarok fordulni pl. jobbra. Kinyomom a kupplungot ugye, hogy, kettőbe visszarakjam és ekkor ugyancsak annyira leesik a fordulat egy pillanatra (kb. 200-300 1/perc vagy lejjebb), hogxy leáll az autó. Utána felengedem a kupplungot vagy ráindítok és megy az autó tovább. De az fordulatszám magától NEM ingadozik.
Lehet. Ez a jó válasz, sajnos. Mert az én fordulatszámom nem ingadozik sehová, mint már írtam is. Áll, mint a cövek. A lényeg, hogy nem lassan engedi vissza a fordulatot és nem csak az alapjáratig (utána visszaáll).
Szórásképre biztos más, sőt a II és még kettőbb (2003-) között is van különbség. És miért pont az alakja lenne azonos. Lehet, hogy még ehhez is alvázszám kell? Bár alvázszám mellett is láttunk már csodákat.
Olvastam a fórumot, és lehet, hogy van kapcsolat, de nekem egyáltalán nem ingadozik a fordulat és nem az alapjárat is teljesen jó. Ki kellene olvastatni egy kódolvasóval. Régebben volt egy hibaüzenetem, de arra sem találtam igazán választ. Kiírta, hogy "Antipollution failed", és a narabóncssárga visszajelző villogott. Pár perc állás után mintha mi sem történt volna. Azóta semmi.
>plusz, még, elmondom, hogy az időzítésével is tökre meg vagyok elégedve, lehet >spriccelni analóg módon, keveset, vagy sokat, és nem indul be a törlés ha nem >akarod. köcsög folkszvágenéknél még mindig németes "standard" spricc és 4 >szigorú törlés !!
Azt hogy csinálod, hogy nem indul a törlés, ha nem akarod? Nekem indul, pedig jó lenne, ha a bogarakat puhítaná előbb egy kicsit a cucc.
az ablakspricnivel elől- hátul (kombi) 100 % meg vagyok elégedve. sztem EZT nagyon eltalálták.
nem értek annyira hozzá, de érzésem szerint egy tiszta spricni, jó irányba lövellő sugár, és egy erős szivattyú amit felcsapassa' az ablakmosólöttyöt, ez lehet a titka.
én a xsara II-esemen ezzel 100% meg vagyok elégedve: a vizsugár iránya, ereje, hogy kicsit szóratja, hogy hátulra is jól nyomja, és nagy sebességnél, autópályán is 170-nél is (itt már a törlőlapátokra értem), sosem nyikorog, menetszél nem befolyásolja ( a 2.2 -es 150 lovas csipptuningos OFF SAAB 9.5 dízel sportszedánban pölö 140 nél minig fosok hogy a menetszél visszatolja a mosókarokat !!!!)
ha már ennyire részletezem: a vizsugár iránya, ereje, meg az, hogy a szélvédőnek a függőleges élén van kis perem, csatorna, igy nem veri a levet az oldalablakokra ( szépen lemosott autónál de szopacs ! összes többi kocsinknál nem csak a szélvédőre jut a lé hanem oldalt folydogál gondolj bele)
még 1 tipp: 2 liter csapvizhez nyáron fél deci konyhai kézi mosogatószer, a lexarabb nyikorgós ablaktörlőt is szépen járatja..
ja, meg nekem olyan volt hogy eccer télen a tescó-s fagyálló belefagyott, az ablakspricc motor meg kivágta a biztijét. szóval az erejével nincs gond nálam-- kopp kopp kopp.
találj ki valamit a tiédnél! annak ugy kéne csapatnia a levet, mint a veszedelem.
plusz, még, elmondom, hogy az időzítésével is tökre meg vagyok elégedve, lehet spriccelni analóg módon, keveset, vagy sokat, és nem indul be a törlés ha nem akarod. köcsög folkszvágenéknél még mindig németes "standard" spricc és 4 szigorú törlés !!
Egy olyan dolog jutott az eszembe, ami elsőre részletkérdésnek tűnhet egy autón, valójában azonban sztem elég fontos... Az ablakmosó fúvókáról lesz szó! :) Történt ugyanis, h utaztam egy vadi új Pug 206-ossal és amikor az ablakmosót használtam, akkor gyönyörűen szétporlasztotta az egész szélvédőre a folyadékot, és nagyon tisztára törölt. A Xsaránál sajna nem ez a helyzet, fúvókánként 2db sugár megy az üvegre, így a törlés sem olyan szép... Arra gondoltam, h mi lenne, ha vennék 2db ilyen 206-os "porlasztót" és feltenném a Xsarára, egyáltalán lehetséges ez? Vélemények?
Attól függ. Ha a ráncfelvarrás előtti C5-ről van szó, akkor a 109 lóerős 2.0 HDI egyezik. Viszont volt benne 2.2 HDI is, na olyan nem volt Xsarában. A ráncfelvarrott C5 dízelei közül (1.6, 2.0, 2.2, 2.7 HDI) egyik sem volt Xsarában.
Sziasztok! Ha valakink van tippje a problémám megoldására, kérem írja le. Xsara II 1.4 SX MAX. Véletlenszerűen, de az utóbbi időben egyre többször egyszerűen leáll az autó, amikor kinyomom a kupplungot. Pl. lámpánál megálláskor, vagy kanyarodáskor mikor visszarakom kettőbe. Egyszerűen annyira visszaejti a fordulatot, hogy le is áll. Utána pöccre beindul. Elég kellemetlen, mikor kanyarodok és elmegy a kormány szervó. :-)) Ha volt már valakinek ilyen tapsztalata, ossza meg velem mi rá az orvosság! Köszi
Mikor én cseréltem a gázolajszűrőt ( kb 12000 km azelőtt) akkor látszott rajta, hogy koszos, amit a szervízben mutattak azon én nem láttam, de lehet hogy tévedek.
Ez a szelep a nagynyomású szivattyú végén van? Elég ezt kifújni vagy óvatosan drótkefézni?
Nekem ki lett cserélve a nyomásszabályzó szelep. Azóta jó. Azt honnan veszed, hogy nem volt koszos a szűrő? Szerinted látszódni kéne? Ez a nyomásszabályzó szelep:
Dzsorno ! Nem tudnál ezekről a szerkezetekről egy képet feltenni? Én is kitisztogatnám, de nem tudom melyek ezek. Egyébként nekem mikor ingadozott az alapjárat, valami nyomásszabályzót (ezt sem tudom hol van ) tisztítottak ki, és kicserélték a gázolajszűrőt (szerintem nem volt koszos). Azóta nem sokat mentem, de eddig még jó. Köszi
fél éven belül újra kell szilenteket+gömbfejeket cseréltetnem (b@sszák meg a bp-i utak). kérdés: milyen gyártmányokat ajánlotok ami nem megy tönkre pár hónap múlva? az autó: xsara vts 2.0i16v. 1998-as.
Tegnap kipucoltam a pillangószelepet. A hatása hogy a felpörgés induláskor 2500 ről kb 1800 ra csökkent. Ha lesz időm szétszedem az alapjárati motort is meg a gyorsító potmétert ami a pillangószelep tengelyének végen van.
Irigylem a türelmeteket. Az enyém (HDi) is csinált hasonlót, csak kicsiben. Az alapjárat +- 50-100 fordulatot ingadozott. Hatása: 1. idegroham kerülgetett, 2. nem mertem vele messzire menni; :-/
Nálam is hasonló a szitu (1.6os 98as Xsara). Kiszállok az autóból, nem öl benne senki, jár a motor alapjáraton, egyszer csak felpörög 2500as fordulatra, aztán visszaesik az alapjárati fordulatszámra. Néha ezt menet közben is megcsinálja. Magátol megindul, úgy hogy a gázpedált épphogy benyomom.
Másik eset: Ritkán csinálja. Beindítom és 1-2sec után leáll. Aztán kell 8-10et pörgetni az önindítónak és csak akkor indul be--> az alapjárat ingadozik, majd beáll normál értékre. Ezeknél az indításoknál viszont nem hallom,hogy a tápszivattyú töltene.
Egyébként nekem a 60 ezres szerviz utáni kötelező gyertyacsere után is előadta, nekem is tippelték az üzemanyagot, a az üzemanyag szüröt, a légyszürőt meg ilyesmi.
A legfontosabb tanács, amit már megkaptál, egy diagnosztikai leolvasás. Ha érdemleges okosságot mutat, akkor aszerint kell eljárni. Nagyobb a valószínűsége (ahogy godfrey olvtárs is írta), hogy a diag nem ad támpontot. Ekkor jöhetnek a varázslatok.
Nekem 3 évig produkálta a Xsara I esem ezt a jelenséget úgy oldodott meg, hogy eladtam :) Komolyra ferdítve a szót, sosme tudták kideríteni mitől van, a szervizben sosem jelentkezett, de nekem is ugyanez volt amit te írsz.
taklálgatások voltak, vag 5x vittem be az autót de egyszer sem volt megoldás.
(egyébként nem ezért adtam el, hanem mert rommá törték)
Én is tulajdonosa lettem egy 8 éves 1.4 xsara 1 nek. A következőt kérdezném a hozzáértőktől mivel nekem még nem volt injektoros kumputeres autóm. A jelenség a következő: Hidegen pöccre induló autóval semmi probléma, de ha eléri az üzemi hőt akkor induláskor ha csak ránézek a gázpedálra akkor felpördül kb 2500 ig majd visszaesik alapra annak ellenére hogy rajta tartom a lábamat a pedálon. Ha tovább nyomom akkor olyan 1500 körül megáll ez a fordulatszám ingadozás. Másszóval nem tudom lineárisan emelni a fordulatot alapjáratról, csak hideg motornál. Egyébként az alapjárat 950 en van mint Katiban a gyerek. Ez normális vagy rendellenes? mindenesetre számomra fura igy elindulni mert nemigen tudom csusztatni a pedált mert hullámzik a fordulat alacsony gázadásnál ezért ngy gázzal kell indulni mert ott ok.
Hibajelenség: nyekergés a motortérből különösen akkor, ha alacsony fordulatszámon megyek és erősen tekerem a kormányt. A legfurább, hogy a hang akkor is jelentkezett, amikor a motor nem jár, hanem csak ráadom a gyújtást hogy kigyulladjanak a visszajeléző lámpák.
Xsara I-es ről van szó. Most jöttem haza egy 1800 km-es erdélyi túráról rendkívül rossz utak és rengeteg por után...
pont ezért is van az autón két lambdaszonda, ezeknek a jeléből ki lehet sakkozni, hogy most mi a szitu, lukas-e a katalizátor vagy éppen dugulás van.
egy ilyen hibát nulláról elinduva azért legfeljebb egy fél műszak alatt illene kilőni.....
egy óra túl sok mindenre nem elég.
szar ügy, ha az ügyfél még siet is.
oké,siessen, de ez nem feltétlenül az a szakma, ahol ez jóra vezet, nekem is volt már mellényúlásom, nem is egy időhiány miatt. azóta lehetőség szerint elküldöm az embert. az még hagyján, hogy jön és úgy kell odébb lökdösni, hogy tudjon dolgozni az ember, csak nem lehet nyugodtan gondolkodni.
most violt egy xsarám, ami szarul járt, gyertya oké, befecskendezőszelep oké, trafó oké, szívócsőnyomásérzékelő oké, lambdaszonda jó,benzinnyomás van, vezérlés a helyén, aztán az egész olyan háromhengeresforma volt.
kiderült, hogy emberünk a szomszédjéval meghengerfejezte a gépet,mert folyt kifelé az olaj aztán szarul állítottak szelephézagot.
köszibazmeg.
aztán mit számlázzunk egy ilyenre?
szelephézagállítást?
mert "csak" azt kellett csinálni....
vagy számlázzuk ki az összes időt, amit végignéztünk rajta?
--hát, nem tudom, és nem is akarnám eldönteni hogy szériahibáról beszélünk -e, de komolyan, ennyire már nem látom át a citroenemet. viszont nekem ez a szervíz eléggé úgy tűnt, hogy értik a dolgukat, nem csak a saját terméküket akarják eladni. az ő állításuk szerint előfordulnak ilyen xsará-k náluk is, hogy a torokkatijuk behány. még mondott valamit, hogy a motor szériaszáma alapján is megállapított valamit, hogy a motor konstrukciója miatt kerülhet többletbenzin a kipuffogórendszer felé--- de engem ez az egész már nem is érdekel, lezárom az ügyet.
amit a gebasznál észrevettem: hosszú folyamat volt nálam, amig a katalizátor igy teljesen összeégett, lassan lassan mindig fogta vissza az autót. de ezt csak igy utólag belegondolva érzem bele! mostanában nagyon keveset mentem vele mióta a 2.2 TDI , 150 lovas a másik ótó. gondolom, akinek alsó katalizátora van és nem összeég hanem összetörik az egycsapásra jelentkező, nagyob gebaszt jobban érzékeli. belenézve olyan volt a katalizátor tölteléke mintha félig kiöntötted volna pur habbal vagy cementtel a házát, 2-esben lehetett csak menni vele max.
persze aztán amikor már nem tudott a gáz átmenni rajta sehol, a computer letiltott, és a gép megállt. bevonszoltam a szervizbe, kiütötték a hibakódot, és hazaengedtek az eltömődött kocsimmal, hogy tessék, kész (1 óra munkadíj) aztán visszamentem vele 2-esben (2500-nál nem pörgött többet a motor) (az életveszélyes kocsival, még jó hogy a családot nem tettem bele ) (kigyulladásveszély) ekkor egy fél nap alatt, de becsületből csak még egy óradíjért megtalálták, hogy nem az én általam kicserélt gyertya (DENSO IRIDIUM) nem a K + N mosható légszűrő, nem a minőségi MANN üzemanyagszűrő, hanem a krumpli a kipuffogóban okozza a bajt.
2 hétig nem volt kocsim. szerintetek kapcsoljam be a www.das.hu szerződésemet? komolyan, mit javasoltok.
a pesti központjuk szerint MINDEN xsara, ami torokkatalizátoros, gyári hibás, csak a citri nem hívta vissza őket. túl nagy hővel jut a füstgáz a torokkatiba, meg ha a vezetési magatartás is olyan, benzin juthat a katiba ami szétég.
mivel az eladott darabszámhoz viszonyítva feltűnően kevés autón jelentkezett ilyen hiba, azt kell, hogy mondjam, hülyeséget beszélt az ember ilyen vonalon.
pláne, hogy az újabb picassokon, berlingokon, c2, c3, stb, szal gyakorlatilag az összes citroenen ilyen megoldás van.....
beégett, teljesen eldugult a gyári torokkatalizátorom 60.000 km-nél.
a gyári 137.000 ft-ba kerül.
picit utánajártam, a következők derültek ki:
a www.katalizator.hu -nál csináltattam meg végül, az egyik Baranya megyei szerződött partnerüknél.
53.000 lett a vége, és kiütötték a torokkati belsejét, és lent a fenéklemez alá egy lapos amerikai WEP katalizátort raktak, a második lambdaszonda vezetékét meg fűtését kicsit hosszabbítani kellett.
a pesti központjuk szerint MINDEN xsara, ami torokkatalizátoros, gyári hibás, csak a citri nem hívta vissza őket. túl nagy hővel jut a füstgáz a torokkatiba, meg ha a vezetési magatartás is olyan, benzin juthat a katiba ami szétég.
én ezt persze nem tudom eldönteni. volt hogy tankoltam olcsó kútnál is, ez többet nem fog előfordulni.
most olyannyira meglepően odabaszós lett az ótó, a fojtás nélkül, hogy hihetetlen... nem is adjuk el, marad a nagyautó mellé boltba járónak.
most mi van? most akkor örülhetek is magamnak hogy ennyivel megúsztam? ezt a szerelőbrigádot egyébént csak jó szó érheti, jó kézben éreztem az ótót. meg szerencsére a kipuffrendszer többi része is kifogástalan még.
Pontosítok! Ülés az van, csak sehol nem találok az enyémhez hasonló kárpittal és normális áron. Két helyen találtam elfogadható áron, de elvitték előttem, szinte szó szerint percekkel előttem. Annyira palira meg senki se vegyen már hogy 90e Forintot adok egy totál más szímű ülésért. Amikor a bontósok egy része úgy nyilatkozott hogy ők sok esetben a hátsó ülést kidobják mert azt nem nagyon keresik senki. Aki nem dobja ki az horror áron adná, ahol meg lemaradtam ott 10e ft volt, illetve 15e(övekkel együtt).
Most azonban egyenlőre annak csókolgatnám körbe a lábát aki végre prezentálna egy az autóba megfelelő kinyomócsapágyat. A helyi autósbolt már lerendelte az unix/bárdi kitudjmégmelyik nagyker cuccait. Más a képen, más élőben. Egy szolnoki boltba tegnap azt mondták ma reggelre hozatnak olyan ami az enyémhez való!!! És tutira itt van!!! És jöhetek érte. Értitek!!! 2006.július 29 óta végre majd ma!!! Reggel cimborámat elküldtem érte és azt mondja a boltos, véletlen Pestről nem Szolnokra, hanem Szombathelyre ment a cuccos!!! Kicsit elcsúszott!!! Kicsit??? De még ma menjünk vssza és itt lesz, TUTI!!! Nem baj holnap akartunk nekikezdeni, így semmi gond! Csak ne sikerült. Azt mondták reggel 8 kor tutira itt van. Remélem jó is lesz bele. A csapágy közepén a műanyag "burkolat" szögletes, motor vagy alváz szerint mindig olyat küldenek ami tök kerek.
De addig se kopik a gumi és nem fogy a drága gázolaj!!!
Indulas elott sajjna nemvollt idom atnezni igy csak behuppantam es indulas.Nemeteknel forrdult a 200.000km:)
Szepen birta az utat.Parizsbol Becs-ig 9 ora alatt ertem le.A 21-es uton elottem 6 autoval megaludt egy pasi es eltalallta a falat igy veszfekezes kovetkezett.Megis szolallt a jobb oldali fekbetetem es mire Esztergomba ertem vasallt rendessen.
Gonndoltam most akkor kap ujj tarcsakat is roggton.
Megis rendeltuk megjott szepen.A szerelo nem hitte el hogy eredetiek:):)
Pedig azok volltak.
Vissza fele Ausztriaban vettem ket RED Bull-t es irany.
Az ures dobozt nem dobtam ki csak lehagyintottam az elso ules ele:)
Masodik is elfogyott a nemet hatarnal ugyan az megolldas.
Na innen jott az izgalom:)
110km/h folott jott egy erdekes femes zorges az autoban .
Alatta semmi ,de ott kemenyen szollt:)
Ezzel a tempoval nem haladtam rendessen es sotetben ugysem latni semit lefekuddtem aludni.
Reggel atnezztem minndent es minnden OK!Semmi nem latszik.
Elindulltam es proba!!
120 semmi 150 semmi es 160nall egy balos kanyarban elojott a zorges.
Igy atszelltem europat 110km/h val.
Az utollso fizetonel nem birrtam tovabb es megalltam pihenni.Gondolltam kidobalom a cuccot az ulles elol.
Hozza ertem a dobozhoz es bevillant mi adta a hangot:):)
A ket ures dooz egymashoz ert es mint a hangszoro felerositette a rezgest:):)
Jol megtapostam oket es betettem egy szemetes zsakot az autoba:):)
Igazán jó bontót nem találtam. Nekem ugye Pest lenne jó. Kerestem fedélt az ajtón lévő könyöklőre. Ezer helyre írtam. Válaszolni baxnak, csak tudnám akkor minek lehet nekik e-mailt írni. Látatlanban meg nem szívesen veszem meg és postáztatom, mert volt itt egy esetem Pesten. állították, hogy tökéletes a darab, erre elmegyek és legalább annyir szar volt mint az enyém.
De ez nagyon furcsa, hogy 1 ma már "nem túl ritka" autóba ne lehessen ülést találni...ismerősöm most vett kb 10 éves bőr S mercit, és pillanatok alatt lett bele hátsó üléssor. Minden bontót felhívtál?
Nekem az ülés alatti csatik újrakötése nem oldotta meg. Vizsga előtt villanyász próbálkozott vele, de nem jött neki össze. Majd elviszem már egy szakszaervízbe, hogy ott mit mondanak rá.
Egy pár napja folyamatosan villog "AIR BAG" visszajelző, ezért szeretném megkérdezni, hogy vajon mi lehet ennek az oka, és azt, hogyan lehetne ezt megszüntetni?
Nem lehet őket betenni. Sem a picasso sem az Ies xsara nem passzol a IIes kombiba. A remény még éltet, ha sikerül lehet hogy holnap lesz talán ülés, de már csak nagyon halkan mondom.
A következő problémában kérném a segítségeteket! Biztos nagyon egyszerű a megoldás és valószínűleg én vagyok a hülye, de sajnos nem sikerült rájönnöm!
Hogy a nyavajában lehet kicserélni a Xsara II-ben az első helyzetjelzőket? Csavarni kell, merre??? Mennyit??? Szóval hogyan??? Valaki leírhatná a menetét! A másik! A távolsági fényszóró fémbiszbasza, amibe bele kell tenni az izzót, az egyik csere alkalmával a kezemben maradt, visszaragasztani kell, vagy valamilyen patentos a dolog??
Mennyire régen? A 93-as ZX-en ugyanez a remek csavarfej volt. (Egyébként én is gondolkodtam egy normál csavarfej ráheggesztetésén, de a lustaság erősebb, úgyis csak egyszer kell évente.)
Ezen a csavaron már sokat törtem a fejem. Vajon mi okból csinálták ilyenre. Régebben ez a csavar is hatlapfejű volt, és a kerékkulcs kerékcsavarhoz való végével lehetett tekerni.
win+autó: Láttad a nemrég bemutatott ms hangfelismerő bakizását? Nekem vannak kétségeim egy ilyen cucc ('98ban adták ki!) használhatóságával kapcsolatban...
Azzal a vasdarabbal egy rendes fogmosást sem lehetne csinálni, nemhogy kereket szerelni... A pótkerékrögzítő csavar kiszedésére is totálisan alkalmatlan, sztem csak bosszantásnak adták.
Hát én már betettem 1 normális kerékkulcsot, ha egyszer gáz lesz azonnem fog múlni:) Közben fel lettem világosítva ezzel a windowssal kapcs:) tudatlan voltam:)
Tegnap segítségre szorult egy márkatárs. Defektet kapott. Próbálta a gyári kulccsal letekerni a csavrokat. Persze elcsavarodott a kezében a kulcs. Mikor ezt láttam, mentem oda hozzá. A jó öreg kulcsom kisegített:)
A HDI -emlékeim szerint- nem emeli az alapjáratot, csak hangosabban kezd kerregni. Pl. indítás után megvárja, míg az alapjárat stabilizálódik (néhány sec), majd hallatszik a kattanás, hogy a klímakompresszor bekapcsol, és a motor úgy csinál, hogy krrrgrrrkrrgr. Az alapjárat nem változik. A jelenlegi off dízel kocsim úgyan ezt csinálja.
Ez engem is érdekelne, mármint hogy Xsara 2-be be lehet-e tenni a Picasso első foteljait. Csak elméleti síkon foglalkoztat, de néha jó eljátszadozni egy-egy gondolattal.
Lassan ideje lenne vennem egyet a hátsó ablakra... :))) Amikor megvettem az autót, akkor mondták a szervízben, hogy azt cserélni kell, mert csíkoz (anyhe fogalmazás). Nos, azóta cserélem.. :))))
Mondjuk hosszabb úton a hátsóablakfűtés leviszi. /a lusta ember a.t.lapátja :)/
Nem a klímának van hangja. Hanem eléggé terheli a motort, és hogy tudja tartani az alapjáratot rendesen nyomja gázt. Már tőlem is megkérdezték, mi van kocsimmal, olyan randa hangja van. Éppen ment a klíma, és jóval hangosabb az alapjárat.
Ez a gyertya 20 eft-ért mit tud? A sima Champion 1600 ft-oshoz képest? (komolyan érdekel, nem heccből v fikázásból kérdezem) Btw, alkatrész-árak: minden autósbolt eszméletlen haszonkulccsal dolgozik, nem ritkák a 20-30%os kedvezmények a nagyobb vásárlók, szervizek, klubok, stb számára. Nekünk (az x1/9 klubnak) Meteoréknál 30% kedvezményünk van a klubkártya felmutatásával (pedig csak egy picike klub, ~30 autóval, igaz, legtöbbünknél áll még 1-2 napi használatú egyéb vas is). Kb. hasonló kedvezményeket lehet elérni legtöbb helyen, ha nagyobb forgalmad van, (pl. nagy szerviz) még akár többet is. Igy kapod meg, akár ugyanazt a vasdarabot, ugyanattól a nagykertől, közvetítőn keresztül, olcsóbban, mint a listaára.
Még mindig vadászok xsara II kombi hátsó ülés+biztonsági öv ügyben.
A picasso első és hátsó üléseket be lehet valahogy barkácsolni a IIes xsaraába vagy a kettőnek annyi köze van egymáshoz mint a Ford Fiestának a Ford Transithoz?
(De igazából még nem jelent problémát az ülések hiánya, mert váltó sincs az autóba jelenleg.)
Nem is próbálkoznék leírni. Nem azért mintha borzasztó hangja lenne, de engem zavar, hogy bekapcsolt klíma esetén zajosabb lesz az üzem. Sovány vigasz, hogy meghallgatva más új autót abban is hasonló módon zajongott a klíma.
Köszönöm. A rógós feszítőt láttam, csak azt nem néztem, hogy van-e lehetőség az esetleges előfeszítés beállítására. Ezek szerint a rugós feszítő fix állású. Azért merült fel a kérdés, mert a szíjat vizsgálva igen szép pengő hangot ad, komoly feszítőerő lehet rajta.
Beállítási adatokat szeretnék kérni - aki tud - hajtószíj feszességével kapcsolatban, s szükség szerint annak beállítási módját 1,6i 16V (NFU) motorhoz.
Én Championt vettem az Auchanban, ot párban adják, de méretre (2*5 vagy 2*51 cm) kb. 4000 Ft körüli áron. Jee c-vel megfeleztük. Azóta látam a Tescoban szólóban is 2100-2200 körül/db. Nekem eddig jó.
Nekem anno szervízben is azt ajánlották, hogy puhább betéteket és keményebb tárcsát használjak. Sajnos már nem emlékszem konkrétan a márkákra, amik szóba kerültek.
Ablaktörlőt nem érdemes márkaszervízben venni. Gyakorlatilag ugyanaz, mint a boltban kapható Bosch. Nekem elég sokáig bírta a gyári, most tavasszal vettem Valeo-t kevesebb, mint fele annyiért (2300 ft körül), amiennyibe a Bosch kerül. Igaz, állítólag fele annyit is bír. Szóval mindkét márkából van olyan csomagolás, ami egy 55 és egy 51 centis lapátot tartalmaz. Ez kell Xsarára.
Csereérett lett az első fék tárcsástul (1.6 16V 2002). Van valakinek ötlete hol kaphatnék jó árban de megfelelő minőségű utángyártottat (eseltleg márkatapasztalat?) ? A gyári nekem túl keménynek tűnik, marha gyorsan kivállasította a tárcsát.
A másik az ablaktörlő. Ennek mennyi a gyári ára ? A mostani több mint 3 évig bírta, láttam ugyan az osanban vmi totálgagyi noname-et 900ft-ért de inkább arra is költenék többet ha sokáig is bírja.
Én "csak" pacallá áztattam az autót tegnap a szakadó esőben, reggelre meg a bal1 külső kilincse fáradt el, nehezen mozdult, és nem is nyitotta az ajtót, a bal hátsó ajtótól belülről előrenyúlva tudtam kinyitni csak. Aztán mire beértem a gályához, már müxik.
Ma nagy mázlim volt. Majdnem sikerült a Xsarások táborából távoznom. A parkoló, ahol állok, egy nagy fa mellett van. Ma este, az esők után egy hatalmas ág letörött a parkoló autókra. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy pont az autók mögé esett. Így megúsztam egy horpadással a bal hátsó sárvédő domborulatán. :-/
"magyar buhera/kisipar sokmindent megold, vagy ésszel, vagy erőből."
Jaja. Én is megoldottam. Haveri, és egy kalapács hathatós segítségével. ;-)
"autodatában nézegettük a szervizben"
Nekem is van datám, szerencsére a PSA a többihez képest kevesebb célszerszámot igényel. Pl. vezérműszíj csere elég könnyen megoldható más típusokhoz képest.
Van. Az autodatában nézegettük a szervizben a múltkor, kell(ene) hozzá sokminden. Aztán a magyar buhera/kisipar sokmindent megold, vagy ésszel, vagy erőből.
Akkor ezzel a célszerszámmal nem minden márkaszerviz rendelkezik. Vagy rendelkezik, de nem tudnak róla. Nem én voltam az első aki levette, és meglátszik rajta.
De 2 milliméterrel!? Egyszerűen nem lehetett még csak rá sem illeszteni. Erre mi a gyári technológia? A szervizben hogy teszik rá? A BX-emnél is szorult, kell is neki, de itt ez már túlzás. Mintha egy 10-es csavarra 8-as anyát akartam volna tekerni.
Tapasztalokra lennék kíváncsi azoktól, akik vették már ki a tápszivattyút. Hétvégi szórakozásként meg akartam vizsgálni közelebbről. Már a kiszerelés sem ment könnyen, mert a műanyag zárócsavar veszettül szorult. Visszaszereléskor derült ki, hogy miért. A zárócsavar kb. 2 mm-rel kisebb volt, mint a tankon lévő menet. A néhány perces művelet így 3 órás lett. A menetet sniccerrel lefaragtam, másképp nem lehetett rákapatni. Így leírva semmiség, de a végére idegkimerülésem lett. :-/ Ez most a Xsaránál normális, vagy csak nekem dagadt meg a tankon a menet? Nem kéne..., Bagheera?
Ha jól emlékszem, nekem 55-ös volt (és van) az 1.4-es II-ben. Mondjuk 2,5 éves korában megmakkant (nem is baj, azóta ha valaki szidja a francia autókat, elmesélem neki, hog eddig az egyetlen, ami elromlott benne, az a Varta akksi volt... :-] ), szerencsére gariban cserélték.
Legtöbb hasonlóba ma már csak ekkorát tesznek gyárilag... (a multkor egy 1.4 206ban vmi 36 ah aksit találtam, azzal vették a szalonból, 3 évet se bírt, igaz, álltában pusztult meg) Btw, nyugodtan tegyél bele 55öst, ha aksicsere lesz a vége. Belefér (legalábbis nekem a 2esbe simán belefért), nyugodtabban inditózhatsz télen is.
Köszi urak! Ez lehetséges, bár az akksin nem tudtam lenyomozni, hogy mikori, mert nem jelölték be, de elképzelhető, főleg azért, mert csupán 45 ah, az szerintem kicsit kicsi egy egyhatos, agyonelektronikázott, klímás autóba...nem?
Inditómotornak nincs biztosítéka, esetleg a behúzónak, de az kattant, ugyebár... Szvsz aksi, főleg, ha 3 évnél idősebb. Lehet benne savszintet nézni? Mennyi van benne?
Sziasztok. Idáig csodásan muzsikált a gép, viszont ma váratlan fordulat. és nem tudom, hogy ez mennyibe fáj majd.
A városban rohangáltam, leáll indít, leáll indít...nem indúl. Először arra gondoltam, hogy kifogyott a benzin, mert már égett a lámpa, bár én tapasztalataim alapján, még egy min 30 km kinéztem a gépből, de sebaj elmegyek benzinért, 4 L beletölt, nem indúl, és ekkor vált gyanússá, hogy nem megy az indítómotor, elsőblikkre ugyanis azt hittem, hogy az elektronika így védekezik vagy valami..de nem, akkor mondom toljuk, csak úgy kiváncsiságból köbö 2-3 km/h-nál felengedtem a kuplungot és már be is pöccent....azt el kúthoz, mert még akkor is arra gondoltam, hogy lehet, hogy ez valamilyen elektronikai védelem, de ott is gyök ketttőnbél már beindúlt de gyújtásra nem. Miközben adom a gyújtást kattogást hallok, de a gépkönyvbe nem találtam indítomotor biztosítékot. A gép 98 1,6i
Ja, kösz a kiigazítást, rég láttam élőben ilyet közelről... :-( És a krómozott műanyag jobban viseli a rápakolást? Szó mi szó, nekem is picit megviselt volt már ott a műanyag.
Hát, ha optikai tuningnak nevezed, hogy rommá volt törve, és újabb modellévű díszcsíkos ajtót raktak rá... :-D Persze lehet, hogy tévedek, és tényleg csak tuning... az előző tulaj ízlésvilágát nézve még az is lehet, hogy csak homasitás "alufólia" (nem túl jó a kép) :-)
Mindenesetre elgondolkodtató, hogy a kocsit vagy egy hónapja árulják. Pedig más bibi nem nagyon lehet vele, ha a km stimmel.
Olvasgatom a Népítélet rovatot.. Esküszöm, néhány tulajnak kötelező olvasmányként rendelném a Kezelési útmutatót. Írják a nem-értem-miért-csinálja-ezt-meg-azt-a-kocsi, közben meg csak olvasni kellene egy kicsit.
No, egy példa:
"Valamint érdekes még, hogy amikor le van zárva, és megnyomom a lezáró gombot, akkor egyszer kattanás nélkül folyamatosan ég az index jelző pár másodpercig, viszont van amikor meg úgy reagál, hogy villognak az indexek sokáig."
Mit is ír erre a gépkönyv: Távvezérlés, 5. oldal:
Az A gomb benyomásával könnyedén
megtalálhatja jármûvét pl. egy zsúfolt parkolóban.
Hatására kigyullad a mennyezetvilágítás,
és az irányjelzôk néhány másodpercig
villogni kezdenek (amennyiben a jármû
ajtajai zárva vannak).
Gyerekek, olvasni, olvasni, olvasni ! Ha már nincs meg papír alapon a könyvecske , ott a CH honlapján a letöltési lehetőség...
Már írtam: a rendszáma alapján ez egy Xsara II. Perfekt limitált kocsi volt, amit szinte bizton állítok, hogy a Wallis adott el anno (rendszám alapján ez is).
A Xsara Perfektben annyi huncutság volt, hogy mind az 1,4, mind az 1,6 motorral szerelt verziók MANUÁLIS klímával szereltek voltak (elvileg a normál 1,6 felszereltséghez automata klíma járt volna), cserébe egy csomó földi jóval felszerelték a kocsit (néhány hozzászólással előbb pont ezeket emlegette Leadfoot, amikor szidta a biztosító hozzáállását,merthogy neki is Perfekt-je van).
Szerintem jó az automata. A műszerfalon lévő kis rács mögött van a termisztor, és egy kis ventillátor szívja rá az utastéri levegőt. Ezzel érzékeli és szabályozza a hőfokot. Nem csak hűtést. Télen is jól használható, a fűtést is szépen szabályozza.
Ha jól tudom, manuálklímás Xsara II-kben nincs belső keringetés gomb (automata klímást nem tudom). Kétfelé lehet tekerni a ventillátor kapcsolóját. Az egyik a belső, a másik a "sima", mindkét irányba 4-4 fokozat van.
A múltkor linkeltem be ezt a kocsit. Még beszéltünk is róla, milyen hülyén néznek ki az utólag ráragasztott koptatócsíkok meg prizmák. Nem csoda, hogy nem veszik meg... 2002-es modell, az eleje 2002-es is, de akkor miért van rajta 2003-as krómcsíkos csomagtérajtó? ;-)
Válaszoltak, hogy elutasítják a kérésemet, mivel nem a kárfelmérési jegyzőkönyv alapján számolják az kárkori értéket. Ezzel együtt megküldték az Eurotax-számítást, ami alapján számolják. Ott voltak az SX extralista elemei felsorolva plusz külön a légkondi (listaár 220ezer, 50%-on számolták be a kárkori értékbe) és az alufelni (100ezer, 33%) feltüntetve. De sehol a tolatóradar (50e), az audio (180e), az "üléscsomag" (30e), a riasztó (55e). Ráadásul a tulajdonosok számához 2-t írtak be (-60ezer), pedig ugye én vagyok az első tulajdonos. Lehet, hogy az zavarta meg őket, hogy "út közben" apám lett az üzemben tartó.
Hétfőn bementem, ezt szépen elmeséltem nekik. Az ügyintéző csaj leiratta velem ezeket a panaszaimat, és majd válaszolnak... Ha ezúttal sem korrigálják azt a fránya számítást, most már az illetékeshez megyek, nem az ügyintézőhöz, mert kezd elegem lenni.
Ha jól számolgatom, akár több mint 200ezer ft is lehet a különbség... és az azért már pénz.
1 éve vettem ha jól tudom az első tulajdonostól kb. 84.000 km-el, most 97.500 km van benne. Eddig hibátlanul működött, kellemesen csalódtam benne, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy a jobb elején az előző tulajdonosnál volt egy sérülése ami a fő szerkezeteket nem érintette, csak a karosszériát, amit a vásárlás előtt kijavítottak.
a következő dolgokat cserélték ki rajta: jobb első lámpa, sárvédő, ajtó, a jobb oldali oldallégzsákot nem javították meg, de engem nem nagyon zavart a napi közlekedésben, ugyhogy csak most autó csere előtt vettem meg bele a szükséges dolgokat és jövő hét pénteken szereltetem be, visszaállítva a gyári állapotra.
olajcsere, szűrőcsere most lesz aktuális árajánlatot kértem rá a szomszéd szerelőtől, mert a gari lejárta után már nem érdemes márkaszervízbe vinni. Ő 15.000 ft-ot mondott a szükséges dolgok cseréjére kompletten, és még 3.000 ft-ot a szervízkijelző kinullázására.
Az előttem szólónak igaza van mert 100.000 km-er környékén ajánlatos a vezérműszíj és a feszítők, görgők cseréje, erre nekem kb. 50.000 ft-ot mondott, egyébként ezt a műveletet általában elvégzik az új tulajok használtautó vásárlása esetén, mert nagy kárt okozhat ha elszakad.
Motorja 1.4 8v-s, aki úgy hirdeti hogy 16v az hülye és kerüld el nagy ívben, mert csak 8 szelepes van 1.4-ben.
Az autó kizárólag Budapesti közlekedéssel 7,6-7,8 litert fogyaszt, országúton 7 liter alatti fogyi.
Teljesítménye 75 LE, nem egy erőgép de azért kényelmesen lehet vele utazni nagyobb erölködés nélkül. Én egy 103 LE-s bravo-ból ültem át bele és kicsit gyengének éreztem utána, de aztán gyorsan megszoktam. Kényelmes ülések, és jól nyeli az úthibákat, szerintem jó vezetni (Barátnőm nagyon szereti, főleg a színe miatt), tökre jól fognak a fékek, eleinte néhányszor majdnem kifejeltem a szélvédőt (gyerekbetegsége hogy hajlamos nyikorogni, főleg gyengébb fékezésnél, tudtommal ez citroen betegség mert a fékek jók), és hát sajna a váltója a citrok-nak nem a legfinomabb, gyakorlatilag csak álló helyzetben lehet 1-be kapcsolni (már próbáltam kicsit beállítattni, olajat cseréltetni, de azt mondták ezek a váltok ilyenek).
Összeségében szép kis autó, vigyáztam rá de azért már nem nulla kilóméteres, és volt az előző gazdijánál ez a sérülése (gyakorlatilag a bp-i autók fele már sérülve volt csak sokan titkolják) szerintem ez az 1.4-es motor gyakorlatilag kivégezhetetlen.
ha kérdésed van írj bátran,
meg lehet nézni, ki lehet próbálni ha ezek után is érdekel.
Én is most állok autóvásárlás előtt. Eddig egy 1.4i-m volt, de összetörték, és 1.6-os szeretnék helyette. Mondjuk az 1.4 kontra 1.6 kérdésben sokat számít, hogy vezetsz, és hol szeretnéd használni a kocsit. Én kb. 90%-ban városban közlekedem, és elég volt az 1.4, de ha inkább országúton és pályán közlekedsz, az 1.6 a nyerő. Én azért 1.6-ot keresek, mert a fenntartási költségei nem magasabbak (fogyi közel ugyanannyi, biztosítás kicisvel több), az árakban pedig nincs olyan hatalmas különbség használtan. Szóval városba még nem sok (gondolkoztam 2.0-ban, na az már sok lenne), és ha ki kell innen mennem, akkor sem esik zavarba...
2. Elhasználódás: valóban annyi km van -e benne(kormány állapota, pedálok, ülés ki van -e ülve)
3. olajfogyasztás: ezt nem tudod probauton megitélni, ha van ilyen kell lennie nyománaka motortérben. persze ha rendzseresen tisztítják nme látszik. Általában szelepszár szimring tömítés a hibás ha van folyás, ez nem túl nagy összegért javítható.
Ezen kivül gumi tömítés nem száradt-e ki (vízbefolyási lehetőség, gumik mennyire kopottak stb de ez mindne auton így van)
Egyébiránt ha sikerül elvinni egy Citroen szervizbe, ott kb 10 pénzért felmérik az állapotát, ami ugye nem mindegy ha kiad az ember ennyi pénzt.
Sok sikert a vásárláshoz!
ui: az általad kiszemelt autó nincs messze a 100 E kmtől, ahol egy nagyobb szerviz vár rá, ha találsz esetleg egy kevesebbet futotat kicsit drágábban jobban jársz vele.
Az autó színe egyébként szép, fehéret ne vegyél azok valószínüleg céges autok voltak (pl. Pannon GSM)
Kb 2 éves korában megjelent a jobb oldalánál (vagyis a középkonzol felőli oldalon)hátul egy kb 8-10 cm hosszú, kb 3 mm átmérőjű fehér színű műanyag "zsineg". Mint a fűkaszák/szegélynyírók műanyag "damilja".
Valahonnan belülről lóg ki, ott, ahol a dőlésszög-állítás van, csak ugye a túloldalon. (a fekete műanyag elemnél bukkan elő)
Mivel hátul ritkán ülök, egy-két hete meglepődve láttam, hogy már jó 40-50-60 cm hosszan kilóg. A deréktámasz és az ülésállító funkciók - úgy tűnik - rendben működnek, de azért visszadugnám a helyére, ha tudnám, mi ez.
Ha csak visszanyomom, egy óra múlva ismét előmászik.
Nem jártam még itt de egykis segítséget szeretnék, nemsokára autóvásárláson töröm a fejem, kinéztem a linken látható típust. Segítséget szeretnék kérni hogy mire érdemes figyelni, típushibák egyebek. Az 1.4 moci nagyon harmatos vagy inkább keresgéljek 1.6-ot. Kb mennyit fogyasztanak ?
Nem jártam még itt de egykis segítséget szeretnék, nemsokára autóvásárláson töröm a fejem, kinéztem a linken látható típust. Segítséget szeretnék kérni hogy mire érdemes figyelni, típushibák egyebek. Az 1.4 moci nagyon harmatos vagy inkább keresgéljek 1.6-ot. Kb mennyit fogyasztanak ?
Ha betolom a Sárit meg a Pikacsút, akkor csak 11 millát kell rádobnom és az enyém lehet... amint holnap felkel az aszzony szolok neki.:) Bár ő azt mondta, ebbe nem lehet belerakni a gyerekülést :)
Nekem az is tetszik az adásokban, hogy nem márkafüggőek.
Étrsd itthon nézel egy bármilyen autos műsort, látszik kitől kapták az autokat a japán auto imádatuk meg egyenesen hányingert keltő.
Az angolok egyébként nem márkahűek, erre legjobb bizonyíték a Tesco, ami angolés ott vesznek mindnet mert olcso, és jó. (ez nem az itthoni Tescora vonatkozik)
a poénkodásuk kellemes, a és jó kicsit nem német és japánauto imadatú műsort nézni.
Egyébként én is nagyon bírom. Kicsit ugyan sok a szuperautó (szoktak is ezzel poénkodni... sokszor elmondják, hogy írnak is nekik rengetegen, hogy elérhető verdákat teszteljenek. Egyszer Jezza megjegyezte, hogy ők behódolnak a nép akaratának, aznak a legolcsóbb Ferrarit tesztelik... :-D), de állati humoros az egész, különösen ahogy egymást zrikálják... :-))
Igaz, nem mindig értek egyet az autókról alkotott véleményükkel...