Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2002.12.16 0 0 7785
Szia BlackStar

a sineket nem igen szokták pezsgövel vagy szenteltvizzel keresztelgetni, és anno nem is igen volt divat szabványos sineket gyártani (minden gyár saját szabványt fejlesztett ki).

Puszta ránézésre kb 8-14 kg/m -s sinnek nézem, de lehet, hogy tévedek. Ez volt sokáig az egyetlen adat, ami ugy ahogy összehasonlitási alapot nyujtott.

Előzmény: BlackStar (7775)
division by zero Creative Commons License 2002.12.16 0 0 7784
Szerintem is!
Előzmény: Törölt nick (7780)
vitéz Matschkássy Izidor Creative Commons License 2002.12.16 0 0 7783
ööö szobi kisvasút ?
Előzmény: uhi (7779)
Váci Creative Commons License 2002.12.16 0 0 7782
"...a (kis)vasutasok szar emberek, akik szar munkát végeznek..."

Ez a kettő nem feltétlen jár együtt.

A Nagybörzsönyi épitők - akiket nem ismerek - lehet, hogy igen rendes emberek. A végzett munka viszont...

És olyat is ismerek, aki például nagyon szép internetes oldalak tud csinálni, ugyanakkor...

Előzmény: ZoliBudafok (7772)
GYöBa Creative Commons License 2002.12.16 0 0 7781
Érdekes most tőled az ÁEV-utasítás ilyetén felmagasztalása. Nem is olyan régen (kb. 2-3 éve) éppen Tőled hallhattuk, hogy milyen elírások vannak benne és semmire sem használható.
Illetve mégis: ha forró a lábas, az ölembe veszem az utasítást, így nem égeti meg a combomat (kislábashoz, ételhhordóhoz éppen passzolhat).

Azt mondod, használható és használni is kell. Rendben. Ha elakadok benne, segítesz?
Elkezdem olvasgatni, ha valami hülyeségre akadok megírom. Ezt ne fikázásnak vedd, hanem a "szakképzett utasítás-szerkesztő" cimboráidnak felajánlott segítségként.

De hát ha már be kell tartani, akkor tartsuk is be. Mit is ír az utasítás a mozdonyszolgálatra beosztás feltételeiről, illetve a mozdonyon utazásról? Ha emlékeim nem csalnak, ez ellen elég sokat vétettek bizonyos személyek...

Előzmény: ZoliBudafok (7772)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.16 0 0 7780
Szerintem Lillafüred, Kerek-hegyi vonal maradványa.
Előzmény: uhi (7779)
uhi Creative Commons License 2002.12.15 0 0 7779
562 * 750 (125 k)
Játsszunk! Rejtvény...
szabados Creative Commons License 2002.12.15 0 0 7778
Nem értek egyet azzal a szemlélettel, hogy ha kevés a pénzem, akkor - a te szavaiddal élve - szándékosan szart tervezek, építek.

Gyerekek, ilyen munkával és az ahhoz való hozzáállással ezelőtt húsz évvel biztosan jó szakik lettetek volna. Ma már azonban sehol se tűrik meg az ilyet.

Szabados


Előzmény: ZoliBudafok (7772)
szabados Creative Commons License 2002.12.15 0 0 7777
Ha a bölcsességeknél tartunk, arról hallottál már, hogy "Sok beszédnek sok az alja" vagy hogy "Nem látja az erdőtől a fát"?

Nekem nem az jött le arról a három képről, hogy hiányzik valamelyik alatrész, hanem az, hogy az íves tősín egyenesből lett kirakva.

Szabados


Előzmény: ZoliBudafok (7772)
szabados Creative Commons License 2002.12.15 0 0 7776
Feltételezve, hogy tényleg volt valami, nem csak a levegőbe beszéltek, a kolléga adatainak a részetekre történő kiadása minden bizonnyal az államigazgatás rendjéről szóló törvény súlyos megsértése (az ő részéről).

Nem szívesen lennék a felügyeleten a ti beépített téglátok. Ha igaz a sztoritok, ha nem, mit mond majd az illető holnap reggel, amikor megkérdezi a főnöke, hogy mi is történt?

A ti részetekről pedig... Szóval így "tegyen jót" nektek valaki...

Szabados


Előzmény: illesf (7769)
BlackStar Creative Commons License 2002.12.15 0 0 7775
Szerintem ez a sin a beszenezö állomásokon fordult elö,ahol a kézzel mozgatott csilléket nyomták az emelö szerkezetbe majd pedig onnan a mozdonyok szerkocsijába. Azoknak a sineknek volt a magassága kb. 50 mm.
Hm, az lehet, a helyi folklór is csillesínként tartja nyilván... Nincs ennek valami neve vagy száma?
Előzmény: etwg (7774)
etwg Creative Commons License 2002.12.15 0 0 7774
Szerintem ez a sin a beszenezö állomásokon fordult elö,ahol a kézzel mozgatott csilléket nyomták az emelö szerkezetbe majd pedig onnan a mozdonyok szerkocsijába. Azoknak a sineknek volt a magassága kb. 50 mm.
Előzmény: BlackStar (7773)
BlackStar Creative Commons License 2002.12.14 0 0 7773
Sziasztok!
Szerintetek miféle sínt találtam?

1
2
3

ZoliBudafok Creative Commons License 2002.12.14 0 0 7772
Béke Veled Albertus és veletek is Asztaltársak!

Erről van szó! Vannak törvényeink. Kezdjük az alaptörvénnyel: ALKOTMÁNY. Külön testület az, Alkotmánybíróság, foglalkozik értelmezésével, napi jogi problámákhoz való viszonyával. Ráadásul az alaptörvény sincs kőbevésve. Módosítható. Emberek módosítják, embereknek, emberek javaslataira. És így van ez minden szabállyal, törvénnyel. Ptk, Btk, OVSz, stb.
Ne gondoljunk most balesetre, vagy bűnügyre. Két polgár között jogvita keletkezik. Ugyanazon ország, ugyanazon törvénykönyvéből, a két jogi képviselő be fogja bizonyítani, hogy az ő kliensének van igaza. Így van ez az egész világon. (Ha nem így volna, miből élnének a jogászok?)

Természetes dolog tehát, hogy az érvényes jogszbályok közzül mindenki azt, azokat találja meg, amelyik az Ő véleményét támasztják alá. Sőtt az is természetes, hogy a szabályokról lehet véleményt mondani. A (kis)vasúti szabályokról hol máshol, mint a kisvasutas törzsasztalnál? Ettől még természetesen amíg, és ahol, az adott szabály hatályos, ott a munkavégzés során a vasutas dolgozóknak (dolgozónak számít a munkát végző vasúbarát is!) KÖTELEZŐ BETARTANI A RENDELKEZÉSEKET!

Nem is az volt a hozzászólásom célja, hogy bármit ezek közzül elvitassak. A gondom (illetve igazából nem gond, hanem öröm) hogy a különféle (kis)vasútbarátok által világhálóra tett anyagokat, és természetesen ezt a topocot is, sokan olvassák. Nem csak olyanok, mint te, aki járatos vagy a területen, hanem olyanok is, akik egyáltalán nem járatosak, esetleg éppen most kezdenek érdeklődni utána. Tehát amikor összekeveredik a járműsebesség és a pályasebesség, amikor egyik asztaltársunk a hatályos EV utasítást "csak erdőben ismert AS szabvány"-nak titulálja akkor te érted, hogy miről van szó, én is értem, és törzs tagok is értik. Azonban a fiatalabbak (nem biztos, hogy kor szerint, inkább szakismeret szerint) azt fogják megérteni belőle hogy: a kisvasút valami szabálytalanül működő dolog. Tehát veszélyes, jobb oda se menni.
Hasonló a helyzet a különféle vasutakon végzett munkák bemutatásával. Nem azt mondom, hogy (kis)vasútról jót vagy semmit. Ez pont olyan mint: halottról jót vagy semmit.
Ám ha csak az jelenik meg, hogy ez se jó, az se jó, az még nem tárja fel a gondokat. Mert ez lehet önnmagában igaz, de csak féligazság!

A féligazságról pedig tudjuk, hogy veszedelmesebb mint a hazugság, mert ugye van benne valami... Meg kellene ismertetni a másik felét is. Mi okozta, hogy adott beruházás nem lett tökéletesebb? Az-e hogy akisvasút veztői és dolgozói nem rendelkeznek az elvárható szakismeretekkel, és emberi alkalmassággal, vagy vagy éppen mindent megtettek, csak a pénzhiány miatt nem tudtak most többet kihozni belőle?

Mert ha csak a felét láttatjuk, akkor a laikus érdeklődők (és ők vannak elsöprő többségben) számára az adódik tanulságnak, hogy a (kis)vasutasok szar emberek, akik szar munkát végeznek. A következtetés pedig egyértelmű: ezek szar vasutak kár is velük foglalkozni.

Te is, én is, és a többi törzsaszalos tudja, hogy a helyzet valójában az: a (kis)vasutakon tisztességes emberek, komoly szaktudással szarból építenek várat. Egyszerűen azért mert a (kis)vasutak társadalmi megbecsülése igen alacsony, tehát kevés a pénz körülöttük.

Nekünk (kis)vasútbarátokbak ezért a legfontosabb feladtunk a társadalmi tudatformálás, a (kis)vasutakról pozitív vélemény kialakítása. (Persze aki vállalja annak számára a napi szakmai munka sem tilos.) Meggyőződésem, hogy a törzsasztalosok is így látják ezt, s bizonyosan Te is. Bizonyosan ez a jó szándék ihleti a megjelenő kritikákat is. Ám mint tudjuk: "a pokolba vezető utak, jószándékkal vannak kikövezve". Nem egy esetben olyan hozzászólások jelennek meg, amelyben a jószándék visszájára fordul.

Ha nem haragszol meg, mutatok egy példát tőled. Két más kép mellet a napokban feltetted a KEMV Strand-Godóvár állomásának Kemence VÁ felőli (MÁVosan: az állomás páros oldlán lévő) beépítés alatt álló kitérőjét. A kitérő hiányzó alaktrészei: egy teljes félváltó (sínszékekkel, gyökkötésekkel, csúcssínnel), összekötő rúd, állítókészólék (vonórúddal, talppal, súlykörtével). A képaláírás: "kisvasúti kitérő paródiája". Értem, s biztos a többi törzsasztalos is érti a célodat. Meg kívántad egy kicsit csípkedni a KBK-KEMV csapatot. Kb. igy: "Srácok ébresztő! Hány hete áll már befejezetlenül szegény váltó! A ti eddigi teljesítményetekhez képest olyan nagy dolog lenne egy kis négy sínszékes kitérőcske befejezése, szabályzása? Vagy tán Téli Álomra vonult a PFT csapat?" S ha a kép feltétele előtt megkérdezed, még el is mondtuk volna, hogy a félváltó felújítása halad, de az állítóművet anyaghiány miatt nem tudjuk összeszerelni. Mivel közben a fagyok is beállatak, a munkák tavasszal nyernek befejezést.
Ha ezt írod a kép alá, bizonyos, hogy újabb kisavsút szimpatizánsokat szerzünk vele. Hiszen az üzenet értelme egyértelmű: a műszaki, pénzügyi, időjárási nehézségek ellenére a (kis)vasutasok azon vannnak, hogy mindíg jobbítsák (kis)vasútjukat.
A te képaláírásoddal azonban (mondom én értem a jószándékot!) csak (kis)vasútra legyintőket szereztünk: na ez (kis)vasút még a (kis)vasútbarátok topicja szerint is paródia. Minek akkor ez? Szedjék már föl mindet!

Mondom én értem, hogy jó volt a szándék, és vallom, hogy a szólás és a vélemény szabad, de tudod, mit mondott erre a régi bölcs:

JÓT S JÓL, EBBEN ÁLL A NAGY TITOK.

Baráti üdv! Szűcs Zoli

Előzmény: Albertus (7764)
Albertus Creative Commons License 2002.12.13 0 0 7771
De ki jelentett felbe?
Előzmény: illesf (7769)
GYöBa Creative Commons License 2002.12.13 0 0 7770
Hát, sebesség témában úgy látszik tényleg homályos valami. Idézgetnék egy kicsit.

Országos Vasúti Szabályzat I. kötet
(Országos közforgalmú és saját használatú vasutak)

9.2.3. Sebesség
Különböző járműtípusokra figyelembe veendő sebességhatárok
Országos közforgalmú vasutak..
(9 tétel min. értékkel)
Keskeny nyomtávolságú vasutak járművei max. 40 km/h.
Az ENGEDÉLYEZETT sebességet a járművön fel kell tüntetni.

9.3. Járművek feliratai
A vasúti járműveken a következőket kell feltüntetni:
- az azonosításhoz szükséges adatok ()
- az üzemeltetéshez szükséges adatok, jelek ()
- a MEGENGEDETT legnagyobb sebesség
- az üzemeltető által fontosnak tartott adatok, melyek azonban nem lehetnek megtévesztőek, vagy a kötelező feliratokat nem módosíthatják
- a nemzetközi forgalomban közlekedő járműveknél a nemzetközi egyezményben elfogadott, illetőleg kötelezően előírt feliratok
- emelési helyek
- személyszállító járműveken a fentieken kívül a szállítható személyek száma (ülőhelyek+állóhelyek 5 fő/nm-el), valamint a járművek utasterében a megfelelő tájékoztató, tiltó jelölések, feliratok.

Fogalmak meghatározása
Vasúti jármű engedélyzett sebessége az a sebesség, mellyel a jármű megfelelő műszaki állapotban lévő pályán tartósan és biztonságosan közlekedhet.
Vasúti jármű konstrukciós sebessége az a sebesség, mellyel a jármű rendeltetésének megfelelő sebesség kifejtésére alkalmas pályán megfelelő futásjósággal még közlekedhet.

Előzmény: ZoliBudafok (7763)
illesf Creative Commons License 2002.12.12 0 0 7769
Minket is meglepett, hogy éppen annál a KF-nél jelentett fel/be bennünket a mozdonyvezetői tanfolyam szervezése miatt, akitől engedélyt kaptunk a tanfolyam megtartására...
Előzmény: GYöBa (7760)
Albertus Creative Commons License 2002.12.12 0 0 7768
Ha megnézed a képeket a kocsitároló építésének befejezéséről szóló oldalon (nagyban megnyitva), láthatod, hogy a lemezek alatt van kb. 30 centi rés. Ott még én is be tudok bújni, ha nagyon akarok. Reggel kiállnak a telepről, délig úgy tudok fújni, hogy még takarásban is vagyok.
Előzmény: még1MbR (7762)
Albertus Creative Commons License 2002.12.12 0 0 7767
Miért, neked valaki azt mondta, hogy feljelentettem?

Egyébknét meg először a saját házatok táján tennétek rendet, mielőtt másokat fikáztok. Azon nem voltatok felháborodva, amikor a balatonfenyvesi kisvasúton egyenesekből rakták ki az ívet, csak azon, hogy valaki rámutat, ti is ugyanezt csinálájtok?

Az, hogy Balatonfenyvesen kft. formában működő gazdasági társaság épít, azt rossz néven veszitek. Azt, hogy Nagybörzsönyben, Királyréten szintén ilyen társaságok építenek, azt mint erényt adjátok elő.

Nagyon rosszul viselitek a kritikát. A szánalmatokon pedig legfeljebb mosolyogni tudok.

Előzmény: illesf (7756)
Szilis Creative Commons License 2002.12.12 0 0 7766
OFF:
Bocsánat, kedves Hangár: írtam, hogy nem vagyok benne biztos. :-)) Arról nem is beszélve, hogy amit én hallottam, az lehet, hogy ennek a mondatnak parafrázisa volt.
ON:
Előzmény: HANGÁR (7755)
Albertus Creative Commons License 2002.12.12 0 0 7765
"Természetes, hogy két évtized alatt sokat változott a világ. Éppen napjainkban készül ezen utasítás korszerű, mai viszonyinkra illó új változta. Igazában egy teljesen új utasítás készül."

Konkrétan milyen változásokra gondolsz? Új vontató- vagy vontatott járművek, nagysebességű vonalak, központi forgalomirányítás, korábban nem látott technológia megjelenése? Mire gondolsz "korszerű, mai viszonyok" alatt?

Előzmény: ZoliBudafok (7763)
Albertus Creative Commons License 2002.12.12 0 0 7764
"Na, jó szűkítsük egy kicsit: Vegyünk két magyarországi vonalat: 1,Gyermekvasút 2,Nagybörzsönyi EV. Mind a kettő kb 10 km hosszú, dízel üzemű, azonos nyomtávú. Lehet-e erre a két vasútra UGYANAZT az utasítást alkalmazni?
A különbség nagyjából annyi mint a közúton az autópálya és a kisfalu-nagymajor összekötő út között. Ha a bármelyik úton a másikra vonatkozó szabályzat szerint kezdünk közlekedni, hát hamar megérkezünk -örökre."

Nagyon jó példa. Csak nem a te álláspontodat támasztja alá, hanem azért, aki azt mondja, hogy egységes szabályoknak kell vonatkozni mindkettőre. A közúton ezt KRESZ-nek és Btk.-nak nevezik.

Előzmény: ZoliBudafok (7763)
ZoliBudafok Creative Commons License 2002.12.12 0 0 7763
Béke Veletek!

Néhány hététig nem jutottam a TÖRZSASZTALHOZ, s csak kutyafuttában olvastam át a hozzászólásokat. Előre is elnézéseteket kérem tehát, ha sikerülne egy "lerágott csontot" választanom a tálkéból, egyszóval már alaposan körbejárt témához hozzászólni.

Nem vagyok sem MÁV tiszt, sem felső fokú végzettségű közlekedési szakember, de nekem úgy rémlik alaposan keveredik néhány fogalom:

-- a jármű KONSTRUKCIÓS sebessége
-- a TÍPUS ENGEDÉLYEZETT sebessége
-- adott VASÚTVONALRA ENG. SEBESSÉG

E két utóbbi akár megegyező is lehet, de rendszerint nem azonos. Akár a vonali is lehet nagyobb, bár kisvasúton ez nem jellemző.

Megint más dolog persze az, hogy a az adott jármű konstrukciósan nagyobb sebességre képes mint amennyit aztán végül engedélybe kap. A Hernyó motor- és pótkocsik forgóvázatit sem 120-ra tesztetlették Németországban. Na de a nagyvasút végképp nem az én (törzs)asztalalom.

A Bax (Cax) kocsik alatti forgóvázat eredetileg a Boszna Vasútra fejlesztették ki, KONSTRUKCIÓS sebessége: 80 km/ó. Ott valószínűleg szaladt is ennyivel.
A Bax kocsik, MINT TIPUS, ENG. SEBESSÉGE: 60km/ó.
Aztán ki-ki ahol fut nem mehet gyorsabban mint az adott vonalra, pályaszakaszra (műszakilag, vagy közlekedésszervezési okból) engedélyezett legnagyobb sebesség. Persze szabályt erősítő kivétel van, (különleges próbavonat) de ez már itt megjelent.

Tudom, hogy elsőre nem egyszerű, de nézzünk egy közutas példát: Gondolom nagyon meglepődnél, ha a soros műszaki felülvizsgálaton gépkocsidra a hatóság max. annyi sebességet engedélyezne amennyivel ott lehet közlekedni, ahol éppen laksz. (Ha lakó-pihenő övezetben, akkor ez 30 km/ó!)

Az apropót egy debreceni Bax adata. Először a 80-as évek közepén láttam 80-as sebességfelíratot. (megkeresem a diát, ha otthon leszek, és legközelebb megmondom melyik számún) Akkor érdeklődtem, és megtudtam, hogy a MÁV Főműhelyben cserélték el a sablont.
Láttuk, lediáztuk, elemeséltük mint érdekességet, és senki sem akart a hatósághoz rohanni. Pedig puha diktatúra volt, a legvidámabb barakban.
Lehet, hogy miközben az ország európaisodott(nem az EU csatlakozásra, gondolkodásmód váltásra céloztam), mi vasútbarátok másfé ballagunk?

"A kisvasutak ott épültek, ahol a nagyvasút megépítése műszakilag lehetetlen, vagy, a későbbi forgalom várható nagyságát tekintve gazdaságtalan lett volna."
Ne kérdezzétek, hogy hányan és hányszor írták le ezt a mondatot az elmúlt közel másfél században! Szerintem a XXI. században sem kéne elfelejteni.

"A vonalak alkalmazkodtak a helyi igényekhez." Éppen a nagyvasútitól eltérő (TUDASOSAN ELTÉRŐRE MÉRETEZETT!) műszaki paraméterek adják, hogy a nagyvasúti szabályok, pláne az OVSz ami igencsak keretszabály, direktben nem minden probléma nélkül alkalmazhatók.
((Persze volt amikor tudatosan alaklmazták így. Gazdasági vasutak felszámolásakor többször hivatkoztak arra, hogy így-úgy (részletesebb info Felek Feritől) nem felel meg a MÁV szabályzatnak, tehát nem vasút, tehát nem is lehet. Persze nem ilyen direkt módon, de ez volt a lényeg. De most nem vasútfelszámolási érveket keresünk.))

Mi itt a vasútbarát szlengben könnyedén (és teljesen jogosan!) kisvasútnak nevezzük a Tátravasutat és Csorba-tói Fogast, a téglagyári 500 mm-es mozdonyos hálózatkákat, sőtt a fatelepi néhány méteres tili-tolit is.

Na, jó szűkítsük egy kicsit: Vegyünk két magyarországi vonalat: 1,Gyermekvasút 2,Nagybörzsönyi EV. Mind a kettő kb 10 km hosszú, dízel üzemű, azonos nyomtávú. Lehet-e erre a két vasútra UGYANAZT az utasítást alkalmazni?
A különbség nagyjából annyi mint a közúton az autópálya és a kisfalu-nagymajor összekötő út között. Ha a bármelyik úton a másikra vonatkozó szabályzat szerint kezdünk közlekedni, hát hamar megérkezünk -örökre.

A kisvasutak szigetüzemek. Itt tehát nem múlhatatlanul szükséges egységes szabályzat kialakítása. Vonatok nem futnak át egymás hálózatára, a dolgozók munkahelyváltoztatáskor vizsgáznak a helyi utasítsából.
A közúton más a helyzet, hiszen jogosítványoddal (egy-egy speciális igazolás kiváltásával) gyakorlatilag az egész világon vezethetsz. Bár azért adódnak itt is megtanulandó helyi (országos, kontinentális) eltérések.

Na, de vissza a sínekre: A fentiek elvben azt jelentenék, hogy akár minden egyes kisvasút kidolgozhat egy saját "KRESzT".
Ha az biztonságos, lehetővé teszi a gazdságos üzevmitelt és megflel a követelményeknek
akkor miért ne?
A KEMVnek mint sok műszaki-üzemi paraméterében a többitől eltérő kisvasútnak saját utasítása van. Természetesen a KKF által elfogadott, sőtt előírt, szabályzatról van szó!

Ám ha minden kisvasút él ezzel a lehetőséggel, akkor előbb-utóbb olyan kavalkád keletkezik, hogy a bábeli nyelvzavar ahhoz képest kutya füle.

Éppen ezért a MÁV kisvasutak mellett jelentős szeméylforgalmat bonyolító ÁEV-ek számára már a 80-as évek elején kidolgoztak egy egységes Utasítást. Ez nagymértékben épül az OVSz iránymutatására, és természetesen a MÁV utasításaira. ÁM! Figyelembeveszi az ÁEV-ek sajátos műszaki, szervezési jellemzőit! Ezt használják ma is.
(Szóval nem AS szabvány.)
Természetes, hogy két évtized alatt sokat változott a világ. Éppen napjainkban készül ezen utasítás korszerű, mai viszonyinkra illó új változta. Igazában egy teljesen új utasítás készül. Nyugi! Nem én írom, hanem diplomás szakemberek, és nem én ellenőrzöm és hagyom jóvá, hanem az illetékes hatóság.

Bocsánat, de hogy ismét regényt írtam, de talán nem érdektelen.

u.i. Ami a feljelentést illeti: sajnos nem idézőjeles. 2001-ben MINDEN IDEVÁGÓ ENGEDÉLY ELŐZETES BESZERZÉSÉVEL sajáthasználatú vasúti dízelmozdonyvezetői tanfolyamot szervezett egysületünk. Íly módon lehetővé tettük hogy akiket érdekell, munka tanulás mellett, (mint ahogyan a közúti jogosítvány megszerzéséhez szükséges ismereteket is el lehet így sajátítani) mozdonyvezetői jogosításhoz jussanak. A tanfolyam (mint bárhol máshol, közúton és vasúton) hatósági vizsgával, és a Magyar Köztársaság területére sérvényes jogosítvány megszerzésével fejeződött be. Ez volt az első eset, legjobb tudomásunk szerint, hogy egy civil szervezet szervezett és bonyolított le ilyen tanfolyamot, mindenki megelégedettségére, és örömére.

Illetve, majdnem mindenki örömére. Egyik törzsaszal társunk ugyanis (név, cím a házfelügyelőnél) feljelentett minket.
Ez egy kis hatóságközi egyeztetés után, mivel minden rendben volt, egy válaszlevéllel fejeződött be. Gondolom nem kell részletesen kifejtenem (amúgy is hosszan írtam már) mi volt a közlekedési hatóságok véleménye ez után a magyar vasútbarátokról.

Baráti Üdv! Zoli

Előzmény: GYöBa (7760)
még1MbR Creative Commons License 2002.12.12 0 0 7762
Most majd az új kocsitároló oldalát fogják összegraffitizni a kocsik helyett :-(((
Előzmény: Albertus (7740)
GYöBa Creative Commons License 2002.12.12 0 0 7761
"Ez két vágányon valósul meg, melyek 600 mm távolságra vannak egymástól."
Előzmény: kisvasutak (7757)
GYöBa Creative Commons License 2002.12.12 0 0 7760
Ha minden rendben van szerveződésetek háza táján, akkor miért aggódsz a "feljelentés" miatt?
Vagy rátok nem azok a szabályok vonatkoznak, mint más vasútüzemet lebonyolítókra, illetve az alkalmazott jogi formátoknak megfelelő szervezetekre?

Szerintem a jelenlévők közül senki nem olyan, hogy a vonatkozó jogszabályok, szabványok, rendeletek és utasítások ismerete nélkül kezdeményezzen mindenféle vizsgálatot. De ha az alapok hiányoznak, akkor nagyon szívesen segítek bárkinek.
A KF felé szerintem feljelentéssel nem, csak bejelentéssel lehet élni, de hát biztosan én vagyok az igényes...

Előzmény: illesf (7756)
GYöBa Creative Commons License 2002.12.12 0 0 7759
Még egy picit az irrealitásoknál maradva:
azért biztosan örvendene a vasút, ha többszázmilliárdot fordíthatna egyetlen kocsi kiépítésére. Ha jól tudom, az Eurofima 8. keretében 1,7 milliárd Ft-ot költ a vasút a vezérlőkocsik átalakítására... 13 db kocsi.
Előzmény: GYöBa (7758)
GYöBa Creative Commons License 2002.12.12 0 0 7758
Én nem tudom kik azok, akik egy hangyafasznyit tévednek bizonyos költségekben, de hát talán nem rájuk kellene hallgatni. Melyik mérőkocsi is lenne ez, amelyik többszázmilliárdba került?

A Bax-kocsikra festett sebességekről folyt a beszélgetés. Én "csak" a felirat értelmét kérdőjeleztem meg, miért írnak fel irreálisan magas sebességeket kellő alap nélkül? Ezt a "mindenkor következetes és igazságos" KF miért tűri?
Van több lehetőség:
- nem következetes és igazságos;

- még nem tud róla, ha valaki arra vetemedik, hogy ezt közölje velük, azt rögtön "a vasút ellenségének" nevezitek;

- ahol a jármű közlekedik nem vasút... tehát nem vonatkozik rá az OVSZ I., meg hasonlók, csak az AS jelű, erdőkben sokszor látott szabványsor.

Ha egy vita elméleti, akkor is lehet hasznos, sőt!
Gyakran egy gondolat-kísérlet több reménnyel kecsegtet, mint egy mindenféle mérőeszköz beépítését igénylő üzemi tesztsorozat.

Előzmény: illesf (7746)
kisvasutak Creative Commons License 2002.12.12 0 0 7757
Kedves Vasút barátok ismét alkottam, remélem elnyeri tetszésetek:

www.tar.hu/vonat

Kellemes Ünnepeket Kívánok Mindenkinek!

illesf Creative Commons License 2002.12.11 0 0 7756
OFF
Aranyos :) Bíztam benne, hogy valami építő, alberti kritikát is nyomsz a képek mellé egy külön weboldalon, mert úgy még jobban mosolyoghattam volna:) Kedves albert! Néha olyan szánalmas vagy! De a stílusod, az üldözési mániád, de legfőképp nélküled nem lenne topic ez a topic! :)

Egyébként ezekért is fel fogod jelenteni a KBK-t a Közlekedési Főfelügyeletnél, mint anno a mozdonyvezetői tanfolyam szervezésekor?
/OFF

Előzmény: Albertus (7754)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!