Feljelenteni a picsába, eljárás idejére minden fegyverét bevonják...Vadász ne rángasson senkire fegyvert, túlnyomó többségük köz- és önveszélyes büdös tapló módjára bánik vele. Emelgesse inkább a piásüveget, lopja csak a fát és vadat, keménykedjen a túristákkal, de a puskáját max. saját szájába bele.
Az ilyen "ráhúzott" puskákat szokták volt két-három-sok évre bevonni.
De vedd figyelembe a közelmúlt sajnálatos eseményeit amikor fényes nappal lőtte agyon a rabsic a vadászokat vagy a kis Bence gyilkosait akik simán elvágták volna a vadász nyakát is ha közelebb megy, sajnos a közhangulat elég rossz és nincs rád írva, hogy off-roadozol a tilosban vagy a legyilkolt pénzespostást kívánod épp elásni valahol. A vadász a szabálytalanul rádhúzott fegyverrel tudatosítja, hogy ne próbálkozz mert Ő lő először.
Ez az egyik verzió. A másik az, hogy egy büdös gyökér volt. Olyan is van, nem is kevés.
Lehet, hogy gyökér volt. az is lehet, hogy Te a laza sorompómegkerüléseddel épp készültél besétálni egy vaddisznóhajtás kellős közepébe ahol egyrészt valós életveszélyben vagy, másrészt nekik az az "aratás", amikor egy nap alatt össze lehet rántani egy-két milliót amiből a cocók kártételét finanszírozzák.
Igazad van, persze ez gyökér nem tudhatta, hogy mi azok közé -néha sorompómegkerülős- a terepjárósok közé tartozunk akik egy fogpiszkálót sem dobunk el az erdőben.De ez a figura az a típus volt aki, ha tudta volna akkor is intézkedett volna , mert ő volt akkor és ott a szerv!
Ez érthető. Tudjuk jól, hogy a vadászok között is sok a problémás figura. Ugyanúgy, ahogy a terepjárósok között is. De legalább ugyanennyi normális arc is van mindkét oldalon. Ha pedig szabálykövető módon közlekedünk terepen, akkor nincs mibe belekössön, tehát már csak ezért is megéri okosan terelni a lovakat az erdőben.
Na ez az, amit nem kéne, hiszen a törvény kevés konkrétummal szolgál, de ezt konkrétan nevesíti, tiltja. Az eredmény pedig az, hogy a két társaságban most megy a híre a "köcsög terepjárósnak" és a "köcsög vadásznak". Az egyikük nyilvánvaló törvénysértést követett el (mennyi a bünti most a behajtani tilosért?), a másikuk pedig durván túlreagálta és szintén törvényellenesen járt el. Az eredmény: pár centivel megint mélyebb lett az árok a két tábor között. Legalább mi legyünk okosak, főleg annak fényében, hogy mi legalább ismerjük a játékszabályokat.
Múlt hét szombaton, már délelőtt intézkedett a simabőrű, rámhúzta a villámló botját... Tény, hogy megkerültük a sorompót, de azért egy kicsit túlzásnak éreztem a dolgot.
Ha jól magunkba nézünk akkor tulajdonképpen nekünk sincs szükségünk kőkemény, de még kicsit módosított terepjáróra se.
Nincs is hol használni őket. Ahová el akarunk jutni oda 90%-ban vezet aszfalt út is, a maradék földúton meg elmegy egy átlagos autó is. Sőt az a kihívás ha azaal megyünk. Épp ezér egy Duster még sok is a feladatra. Járhatatlan utak meg kishazánkban nincsenek. Ha hetek óta esik, és alaposan felázott, akkor nem kell nekiindulni.
De mi hobbitelekjárósok vagyunk, és próbálunk uttalan utakon közlekedni, persze amennyire a mindenféle idevágó szabályozások engedik. (lásd Spapda idevonatkozó anyagát).
Alig vannak utak amiket használhatunk, és sötétedéskor előkerülnek a simabőrűek a villámló botjaikkal, és szikrázó szemmel érdeklődnek, hogy mégis mi a ..... keresünk itt, mert ők vadásznának. Mindezt fényes dologidőben 17-óra felé.
Szóval ennek a néhány elmeroggyantnak nem fognak kemény telekjárót fejleszteni, bár fejlesztésre nincs szükség, csak monnyuk a Defit gyártásban tartani. Ráadásul sokan közűlünk nem tudnámk finanszírozni egy új autót.
Nem beszélve az állandóan szigorodó előirásokról, és környezetvédelmi megfelelősségekrő.
Tiszta szerencse, hogy azért majd' az utolsó csavarig lehet kapni mindent hozzá, és rengeteg kiegészítőt is, szóval az iparág azért melettünk van:))
Szerintem mind tudjuk, hogy a Touareg meg a Duster nem terepjárók, és akinek ezzel a marketingel adják el, annak nincs is szüksége extrém terepképességekre.
Egyszerűen nincs tömeges igény olyan típusú terepjárókra, amiket mi annak hívunk. Arra, hogy az átlagos felhasználó havonta egyszer lemenjen a sáros földúton a tópartra horgászni, vagy a szőlőbe feljusson eső után is, ezek a gépek is tökéletesen megfelelnek.
A fóti patakban dagonyázásra is alkalmas autóra meg nincs tömeges igény. :-)
Miért van az, hogy amíg régebben sok érdekes és "közérdekű" téma volt ebben a topicban, addig mára csak a "te terepjáród nem is terepjáró, vagy ha mégis az akkor meg szar" meg a "régen még tudtak autót/terepjárót gyártani!" típusú hozzászólások mennek?
(Már az is öröm, ha havonta felbukkan egy félkegyelmű (tisztelet a kivételnek) a "milyen terepjárót vegyek?" vagy az "ugye hogy a dízel csiroki kell nekem?" jellegű kérdésekel.)
Ilyet kérdezni itt? :)
Természetesen mindenki a sajátját méltatja, én pl. az enyémet.
35 éves, merevhidas, öntöttvas blokk, és 1/3 a terepváltója (szintén öntöttvas). Örök mint a nyomor, laprugó, 1.6 OHV motor, egy darab szíj, ami a vízpumpát meg a generátort hajtja. Sem cumputer, sem ABS, se semmi extra.
Miért imádom? Mert eccerű mint a barlangrajz.. :)
Egyébként Daihatsu Taft-om van, az első szériás Land Cruisert tokkal vonóval lemásolták Daihatsuék(licensz)!
Csupán arról van szó, hogy a bamakózást nem tartom OFFROAD-nak. És attól, hogy egy autó teljesíti a bamakót, attól még nem terepjáró. Legalábbis az én szememben.
És ez különösképpen kiderül akkor, amikor kipróbálok egy autót, elkezdem ÚGY használni, ahogy azt egy TEREPJÁRÓval tenném, és irreálisan rövid időn belül megmutatkozik, hogy nem bírja.
Amit a múltkor is írtam a Dacia Dusterről. Attól, hogy van a jutubon egy videó, hogy egyszer fölment egy füves domboldalon, attól még az én szememben, az én kritériumaim szerint nem lesz terepjáró.
Majd ha ezt tudja 20 éven keresztül nap-mint-nap, üzemszerűen, különösebb hajtási fáradás nélkül, akkor terepjáró. Ha majd ötszázadszorra is felmegy, és nem ég össze a haldexe, a viszkója, akkor terepjáró.
Laikus vagyok, én csak építem az adagolójukat, motorjukat...
Fogyasztói társadalomban egyébként kissé értelmetlen az a kifejezés, hogy legjobb, vagy legstrapabíróbb, stb.
Ha tartósság szempontjából nézzük mind kacat, ami az elmúlt 10 évben készült, és egyre rosszabb lesz a helyzet.
5 év múlva nem lesz olyan fődarab ami nem Kínában készült volna , vagy ne lenne benne az alkatrészek nagyrésze kinai.
És már most nincs olyan autó ami ne lenne tele eletronikával.
Egy ilyen autóval meg nemigen lehet belemenni még egy nagyobb tócsába sem a beázás, üzemzavar kockázata nélkül. Olyan ez mint a kinai "mérsékelten vízálló" túrabakancs...
Ez ellen lehet lázadni, keseregni rajta, de nem ússzuk meg bizony nagyon úgy tűnik meg kell tanulnunk vele együtt élni.
Aki meg jó autót akar az meg épít, vagy építtet magának... A bóti meg hasít lefelé, a minőségben, a gagyiság felé, de jó marketinggel minden pótolható, és lényegesen olcsóbb mint jót gyártani.