Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.01.29 0 0 11010
Népszabadság online:

http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=92941&DocID=86551#86551

A cikket egy figyelemre méltó kép illusztrálja. Ha a fenti link nem m?ködne:

NSZ -> Piac-Gazdaság -> Agrártámogatás: kevesebb, kés?bb.

Macibb

Törölt nick Creative Commons License 2003.01.29 0 0 11009
Hivd fel Végvári Józsefet az Ikarus Egyediben.
Ő tud a legjobban segiteni Neked.

más
Az Ikarus történetéről van három könyv.
Az utolsó 13 évéről nincs egy sor se.

Előzmény: kristoof (11008)
kristoof Creative Commons License 2003.01.29 0 0 11008
Tisztelt Topic lakók!

Segítséget szeretnék kérni tőletek!Ugyanis a Suliban van egy pályázat ahol többek között egy nagy multú autógyárat kell bemutatni.Én az IKARUS-t választottam.Szeretném,ha írnátok olyan honlapokról ahol megtalálom a gyár történetét a kezdetektől a mai napig.Olyan is kellene ahonnan le tudom tölteni az IKARUS logókat,jeleket(pl,EAG,IKARUS felírat).Előre is köszönöm!!!!

Előzmény: sosiforda (1997)
Ikarus 417 Creative Commons License 2003.01.29 0 0 11007
MAN árak legmegbízhatóbb forrása: MAN dunaharaszti telepe, MB árak: MB-Autó. Rába, Ikarus (EAG/Bus/Trade) árak a Közbeszerzési értesítőből / pályazatból - attól függ milyen szerencsés vagyok -, kivéve azok, amelyek megszerezhetők a vásárlóktól. NABI és egyéb adatok pedig leginkább a forgalmazóktól, gyártóktól jönnek, ám kicsit akadozva.

Ne tessék kötekedni! A 260-as is jó arra, hogy észrevedd: a külsõ tükrökbõl is lehet ajtót csukni.
Pedig kötekszem. Egy magyar 260-as pont megfelelő példa a lengőajtós buszra. Azt, köszönöm, már észrevettem, hogy 260 esetében az ajtók zárása elvégezhető a visszapillantóval, és teszik már jó pár éve. Sőt még az E95-ösöknél is lehetséges megoldás, bár a lengőajtó mozgása közben tényleg sok minden látható. Ilyenkor válnak furfangossá a vezetők, és belülről kezdik tekinteni a teret.
De én azt, hogy belülről nézzék a 2. ajtót, ott tartom kötelezőnek, ahol a visszapillantót kiiktatták (ld. Credo). És, hogy mire alapozom, hogy "kiiktatták a visszapillantót", a valós élet tapasztaltatta velem, hogy a tükör csak azért került az ajtóra, hogy ne vágja le a nyíló ajtó.

OFF
BGab!

Megfogadom, ezentúl forrás minősítést is mellékelek.
Habár majdnem mindig megbízható forrást alkalmaztam, sokszor többet egyszerre - ezért írtam tényként -, de ezt ezentúl közlöm is.
Remélem, így már megfelelő lesz az írásmódom. Elnézést minden eddigi kellemetlenségért!

ON

Előzmény: Törölt nick (11002)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.29 0 0 11006
Szemléltetni sajnos nem tudom, remélem így is megértitek.

traficc .
Ha azt is odairtad vokna, hogy miről beszélsz, valószinűleg, megértettük volna.

Előzmény: Törölt nick (10989)
BGab Creative Commons License 2003.01.29 0 0 11005
OFF:
Ikarus 417!
Ne vedd rossz néven, de szeretnélek megkérni arra, hogy a jövőben a kijelentéseid mellé, ha van rá mód, mellékeld a forrást is, hogy mindenki el tudja magában könyvelni az információ megbízhatóságát, netán még utána is tudjon nézni a dolognak.
Mert az én szememben nem az a baj, ha időnként valótlan dolgok hangzanak el, hanem az, hogy az ember nem tudja eldönteni, hogy adott dolognak mennyi a valóságalapja.
Például traffic hozzászólásából mindenki tudhatta, hogy azok körülbelüli adatok, te viszont mindent tényként állítasz. És ezzel van nekem személy szerint gondom.
Úgyhogy ha megkérhetlek...
Köszönöm!

Bocsánat az OFF-ért!

ON

Előzmény: Ikarus 417 (10999)
BGab Creative Commons License 2003.01.29 0 0 11004
BGab Creative Commons License 2003.01.29 0 0 11003
Ikarus 417 által említett adatok teljes egészében megegyeznek a Közbeszerzési értesítőben közölt árakkal. (Az, hogy a végső ár ténylegesen ennyi volt-e, nem tudom.)

Volán Egyesülés (5 db MB O345G)
MVK Rt. (68 db városi autóbusz)
Volán Egyesülés (autóbusz tender 2001-2002)

Előzmény: Törölt nick (11002)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.28 0 0 11002
Tényleg nem kötekedni akarok, de elárulnád, hogy honnan, milyen forrásból származnak ezek az árak? Szerintem nem csak engem érdekel...
Előzmény: Ikarus 417 (10999)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.28 0 0 11001
Ne tessék kötekedni! A 260-as is jó arra, hogy észrevedd: a külső tükrökből is lehet ajtót csukni. Veled kár vitázni, soha (vagy nagyon ritkán) látod be, hogy tévedtél...
Előzmény: Ikarus 417 (11000)
Ikarus 417 Creative Commons License 2003.01.28 0 0 11000
(bár bármilyen busz is jó, még egy 260-as is)
Miért lenne jó egy 260-as? Ott nem általános a 2. ajtónál a tükör.
Előzmény: Törölt nick (10988)
Ikarus 417 Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10999
A Miskolc Város Közlekedési Társaság Rt. 41 365 000 Ft-os áron vette az MAN SG 263-ásait, mindezt 10%-os kedvezménnyel tette, azaz az MAN SG 263 ára: 46 millió Ft.
A MB O345G pedig 49 260 500 Ft volt legutoljára (2002-ben). A 2001-es volán-tenderen pedig 48 641 100 Ft-ot ért.
Rába Premier 291 a 2001-es vt.-t - legutoljára - 50 575 000 Ft-os áron nyerte.
Előzmény: Törölt nick (10982)
Grimbi Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10998
DUD-688, Ik 246.01, gy. 1996

(rövidesen kb 10 új képet teszek bele, miután a tárhelykorlátokat megoldom)

Előzmény: Törölt nick (10978)
Dtomesz Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10997
Azért nézd meg a kasznit! A Cv-je biztos, hogy jobb, mint egy 200-asnak (azé egy háromrészes ruhás szekrényé) :))
Előzmény: Törölt nick (10996)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10996
Ne viccelj! Szembefordított üléseket várnál el az új magyar autóbusztól? :-) Az elővárosi kocsi bemutatóján nagyon tetszettek az újdonságok (légrugózás, kipufogófék).
Előzmény: Dtomesz (10995)
Dtomesz Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10995
Majd elfeledtem! MINDEN ÜLÉS ELŐRE NÉZ!!! :-D)
Dtomesz Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10994
Gyerekek! Ez azért már változatosság, nem ? ;-)))))
Előzmény: tupolev (10992)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10993
Szerintem nem voltak dobogón az ülések. Ma ki akartam próbálni, csak időm nem volt rá. Talán hamarosan összejön :-)
Előzmény: tupolev (10992)
tupolev Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10992
Akkor Te az alacsonyabb padlósat láthattad, amin én utaztam (somlós) annak végig dobogón vonnak az ülései, igy az ablak alja az ülések könyöklő magasságába esnek (mint az E95-nél). Ilyen dobogós a Somló legtöbb Credoja, alacsonyan lévő az ülése a kisalföldes, jászkunos és hatvani példányoknak a fotóim alapján ítélve.
Előzmény: Törölt nick (10989)
Rijswand Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10991
*Ha annyi érdekel, mennyi a pontos adat, amire *azt mondtam bruttó 35-40: nettó 27,5. 260-as *motorral.

És mindez a Volán tender anyagában?
Én olyat láttam legrosszab árként (egyik ajánlatból):
14 475 000 HUF + ÁFA érre jön a 260 LE motor felér azaz 532 723 HUF + ÁFA ebből sehogy sem jön ki a 27,5 csak egy másik összeg ami 15 007 723 HUF +ÁFA. Csak 12,5 millóval kevesebb.
Komolyan érdekelne, hogy honnan az adat.

Előzmény: Ikarus 417 (10986)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10990
Megnéztem Grimbi honlapját, valóban '96-os gyártás.
Előzmény: Dtomesz (10979)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10989
Ma ismét láttam ezt a "csodát" (mert ugye ő az új magyar autóbusz ;-). Az ülésekről: Az első kerékdob felett az ülések láthatóan magasabban voltak, mint a többi ülés. A busz hátuljá a hátsó kerékdob, valamint a motor miatt az ülések szintén magasabban vannak. Szóval leginkább egy 266-os utasteréhez tudnám hasonlítani :-)
A csomagtartóról: A csomagtartó fedele a busz oldalán levő díszítő csíkig tart, ám a fedelet felnyitva látható a turpisság: Mintha az utastér "belelógna" 10-15 cm-t a csomagtartóba. Ha kinyitod a csomagtartót, látható, hogy valami felülről 10-15 cm-t elfoglal. A csomagtartó hasznos magassága talán 30 cm lehet. Szemléltetni sajnos nem tudom, remélem így is megértitek.
Előzmény: tupolev (10969)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10988
Azért egyszer kérjél meg egy sofőrt, hogy beülhess egy E95 vezetőülésébe (bár bármilyen busz is jó, még egy 260-as is). Lehet, hogy utána másképp gondolád a dolgokat.
Előzmény: Ikarus 417 (10987)
Ikarus 417 Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10987
Szerinted egy tömött buszon mennyi látszik a 2-es ajtóból a belső tükrön keresztül?
Ha nincsenek 2 méteres emberek, elég sok minden, mivel a tükör a padlószinttől 210-230 cm magasságban van felszerelve. Távolsági buszok meg egyébként se szoktak tömöttek lenni, tisztelet a kivételnek.
Az E95-ösökben is szokták ezt a módszert alkalmazni, mert sokkal több látható bentről 2 tükörrel, mint kintről visszapillantóval és belógó lengőajtóval.
Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (10974)
Ikarus 417 Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10986
A fejeddel gondolkodva, most azzal zárhatnám rövidre a kört, hogyaszongya: Majd megküldöm mailben, ha válaszoltál a már említett témában, amelyben valótlan állításod hamarabb hangzott el.
Akár pszichológus is lehetett volna Belőled... Ha ennyire óckodsz a Fórumtól eltávolodni, itt kérdezem meg, hogy milyen kérdésre válaszoljak pontosan.
Ha annyi érdekel, mennyi a pontos adat, amire azt mondtam bruttó 35-40: nettó 27,5. 260-as motorral.

Érveidből most én azt látom, hogy jó a nagy motor, mert alacsony fordulaton , azaz gazdaságosan lehet vele közlekedni
Pont ez az, nagyobb motor kis fordulatszámon többet eszik, mint a kicsi. Ez vonatkozik 10 1/s fordulatra is (amikor nem tesz semmit), amely fordulatszám a városiakra a legjellemzőbb, de az elővárosiaknál se ritka.

Előzmény: Rijswand (10975)
Tavaszutca Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10985
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

BZ-pótlások apropójából 3 busz fotóival frissült a Körös Volánosalbum

nekem egyelőre "feldolgozás alatt"-ot jelöl a kép helye, de a nagy fotók símán lejönnek

chrta Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10984
Nem lesz újabb Volán-sztrájk
Megállapodik a szakszervezet a munkáltatóval a volánosok béremeléséről. - értesült az RTL Klub Híradó.

K.

Törölt nick Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10983
A c83-asnak van egy számitott ajánlati ára a FÁK piacokra, ez 13o OOO dollár.
Hazai értékesitését nem tervezték, nem tervezik.
Amennyiben hazai megrendelés érkezne rá, még kicsit át is kellene tervezni, árusitás előtt.

A hazai ( és EU-nak is megfelelő) kivitele - szerintem - valahol 4o millió körül lenne.

Előzmény: Rijswand (10981)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10982
Csuklós busz, nettó árak Mo-n , autentikus forrásból, 1 perces infó :

- Ikarus E94G RÁBA főegységekkel = 52 millió Ft.- - Ikarus Agora , Iveco főegységekkel = 6o millió Ft.-
- Ikarus C83 = 32 millió Ft.-
- Ikarus 435 = 41.5 millió Ft.- mai, számitott, elméleti ár)
- M.A.N. = 42 millió Ft.- ( miskolci kivitel esetén)
- Mercedes O 345G = 47 millió Ft.- (igen-igen alap kivitel)
- RÁBA 291/292 = 49 millió Ft.- ( tavalyi ár)

A kocsik árára még rájön az ÁFA.
A kocsik ára jó 5o %-al is magasabb lehet a kért felszereltségnek megfelelően.

A kocsikra szivesen nyújtanak hitelt , igen kedvező kondiciókkal, mind a bankok, mind a gyárak saját finanszirozó cégei.

Rijswand Creative Commons License 2003.01.28 0 0 10981
A C83at gyártják (v tervezik gyártani)?

Az MB és MAN csuklósok ismereteim szerint valamivel 50 millió HUF (+ÁFA) alatt mozognak.

Előzmény: Törölt nick (10977)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!