Segítséget szeretnék kérni tőletek!Ugyanis a Suliban van egy pályázat ahol többek között egy nagy multú autógyárat kell bemutatni.Én az IKARUS-t választottam.Szeretném,ha írnátok olyan honlapokról ahol megtalálom a gyár történetét a kezdetektől a mai napig.Olyan is kellene ahonnan le tudom tölteni az IKARUS logókat,jeleket(pl,EAG,IKARUS felírat).Előre is köszönöm!!!!
MAN árak legmegbízhatóbb forrása: MAN dunaharaszti telepe, MB árak: MB-Autó. Rába, Ikarus (EAG/Bus/Trade) árak a Közbeszerzési értesítőből / pályazatból - attól függ milyen szerencsés vagyok -, kivéve azok, amelyek megszerezhetők a vásárlóktól. NABI és egyéb adatok pedig leginkább a forgalmazóktól, gyártóktól jönnek, ám kicsit akadozva.
Ne tessék kötekedni! A 260-as is jó arra, hogy észrevedd: a külsõ tükrökbõl is lehet ajtót csukni. Pedig kötekszem. Egy magyar 260-as pont megfelelő példa a lengőajtós buszra. Azt, köszönöm, már észrevettem, hogy 260 esetében az ajtók zárása elvégezhető a visszapillantóval, és teszik már jó pár éve. Sőt még az E95-ösöknél is lehetséges megoldás, bár a lengőajtó mozgása közben tényleg sok minden látható. Ilyenkor válnak furfangossá a vezetők, és belülről kezdik tekinteni a teret.
De én azt, hogy belülről nézzék a 2. ajtót, ott tartom kötelezőnek, ahol a visszapillantót kiiktatták (ld. Credo). És, hogy mire alapozom, hogy "kiiktatták a visszapillantót", a valós élet tapasztaltatta velem, hogy a tükör csak azért került az ajtóra, hogy ne vágja le a nyíló ajtó.
OFF
BGab!
Megfogadom, ezentúl forrás minősítést is mellékelek.
Habár majdnem mindig megbízható forrást alkalmaztam, sokszor többet egyszerre - ezért írtam tényként -, de ezt ezentúl közlöm is.
Remélem, így már megfelelő lesz az írásmódom. Elnézést minden eddigi kellemetlenségért!
OFF:
Ikarus 417!
Ne vedd rossz néven, de szeretnélek megkérni arra, hogy a jövőben a kijelentéseid mellé, ha van rá mód, mellékeld a forrást is, hogy mindenki el tudja magában könyvelni az információ megbízhatóságát, netán még utána is tudjon nézni a dolognak.
Mert az én szememben nem az a baj, ha időnként valótlan dolgok hangzanak el, hanem az, hogy az ember nem tudja eldönteni, hogy adott dolognak mennyi a valóságalapja.
Például traffic hozzászólásából mindenki tudhatta, hogy azok körülbelüli adatok, te viszont mindent tényként állítasz. És ezzel van nekem személy szerint gondom.
Úgyhogy ha megkérhetlek...
Köszönöm!
Ikarus 417 által említett adatok teljes egészében megegyeznek a Közbeszerzési értesítőben közölt árakkal. (Az, hogy a végső ár ténylegesen ennyi volt-e, nem tudom.)
Ne tessék kötekedni! A 260-as is jó arra, hogy észrevedd: a külső tükrökből is lehet ajtót csukni. Veled kár vitázni, soha (vagy nagyon ritkán) látod be, hogy tévedtél...
A Miskolc Város Közlekedési Társaság Rt. 41 365 000 Ft-os áron vette az MAN SG 263-ásait, mindezt 10%-os kedvezménnyel tette, azaz az MAN SG 263 ára: 46 millió Ft.
A MB O345G pedig 49 260 500 Ft volt legutoljára (2002-ben). A 2001-es volán-tenderen pedig 48 641 100 Ft-ot ért.
Rába Premier 291 a 2001-es vt.-t - legutoljára - 50 575 000 Ft-os áron nyerte.
Ne viccelj! Szembefordított üléseket várnál el az új magyar autóbusztól? :-) Az elővárosi kocsi bemutatóján nagyon tetszettek az újdonságok (légrugózás, kipufogófék).
Akkor Te az alacsonyabb padlósat láthattad, amin én utaztam (somlós) annak végig dobogón vonnak az ülései, igy az ablak alja az ülések könyöklő magasságába esnek (mint az E95-nél). Ilyen dobogós a Somló legtöbb Credoja, alacsonyan lévő az ülése a kisalföldes, jászkunos és hatvani példányoknak a fotóim alapján ítélve.
*Ha annyi érdekel, mennyi a pontos adat, amire *azt mondtam bruttó 35-40: nettó 27,5. 260-as *motorral.
És mindez a Volán tender anyagában?
Én olyat láttam legrosszab árként (egyik ajánlatból):
14 475 000 HUF + ÁFA érre jön a 260 LE motor felér azaz 532 723 HUF + ÁFA ebből sehogy sem jön ki a 27,5 csak egy másik összeg ami 15 007 723 HUF +ÁFA. Csak 12,5 millóval kevesebb.
Komolyan érdekelne, hogy honnan az adat.
Ma ismét láttam ezt a "csodát" (mert ugye ő az új magyar autóbusz ;-). Az ülésekről: Az első kerékdob felett az ülések láthatóan magasabban voltak, mint a többi ülés. A busz hátuljá a hátsó kerékdob, valamint a motor miatt az ülések szintén magasabban vannak. Szóval leginkább egy 266-os utasteréhez tudnám hasonlítani :-)
A csomagtartóról: A csomagtartó fedele a busz oldalán levő díszítő csíkig tart, ám a fedelet felnyitva látható a turpisság: Mintha az utastér "belelógna" 10-15 cm-t a csomagtartóba. Ha kinyitod a csomagtartót, látható, hogy valami felülről 10-15 cm-t elfoglal. A csomagtartó hasznos magassága talán 30 cm lehet. Szemléltetni sajnos nem tudom, remélem így is megértitek.
Azért egyszer kérjél meg egy sofőrt, hogy beülhess egy E95 vezetőülésébe (bár bármilyen busz is jó, még egy 260-as is). Lehet, hogy utána másképp gondolád a dolgokat.
Szerinted egy tömött buszon mennyi látszik a 2-es ajtóból a belső tükrön keresztül? Ha nincsenek 2 méteres emberek, elég sok minden, mivel a tükör a padlószinttől 210-230 cm magasságban van felszerelve. Távolsági buszok meg egyébként se szoktak tömöttek lenni, tisztelet a kivételnek.
Az E95-ösökben is szokták ezt a módszert alkalmazni, mert sokkal több látható bentről 2 tükörrel, mint kintről visszapillantóval és belógó lengőajtóval.
A fejeddel gondolkodva, most azzal zárhatnám rövidre a kört, hogyaszongya: Majd megküldöm mailben, ha válaszoltál a már említett témában, amelyben valótlan állításod hamarabb hangzott el. Akár pszichológus is lehetett volna Belőled... Ha ennyire óckodsz a Fórumtól eltávolodni, itt kérdezem meg, hogy milyen kérdésre válaszoljak pontosan.
Ha annyi érdekel, mennyi a pontos adat, amire azt mondtam bruttó 35-40: nettó 27,5. 260-as motorral.
Érveidből most én azt látom, hogy jó a nagy motor, mert alacsony fordulaton , azaz gazdaságosan lehet vele közlekedni Pont ez az, nagyobb motor kis fordulatszámon többet eszik, mint a kicsi. Ez vonatkozik 10 1/s fordulatra is (amikor nem tesz semmit), amely fordulatszám a városiakra a legjellemzőbb, de az elővárosiaknál se ritka.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n][A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n][A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
BZ-pótlások apropójából 3 busz fotóival frissült a Körös Volánosalbum
nekem egyelőre "feldolgozás alatt"-ot jelöl a kép helye, de a nagy fotók símán lejönnek
A c83-asnak van egy számitott ajánlati ára a FÁK piacokra, ez 13o OOO dollár.
Hazai értékesitését nem tervezték, nem tervezik.
Amennyiben hazai megrendelés érkezne rá, még kicsit át is kellene tervezni, árusitás előtt.
A hazai ( és EU-nak is megfelelő) kivitele - szerintem - valahol 4o millió körül lenne.