Az egy nappal korábban említett Kisalföld Volános Credo IC11 típusú buszról van szó. A további előzményeket megnézve szerintem meg lehet találni, hogy miről van szó (persze én is említhettem volna).
Lengőajtó ide vagy oda, szerintem nem az ajtó mozgása közben kell meggyőződni arról, hogy az ajtónál van-e mozgás. Azután kéne az ajtót zárni, miután meggyőződött a vezető arról, hogy nem veszélyeztet senkit sem.
Egyébként forgalomba állt a Zala Volán színeiben 5 darab 13,5 méteres E94 (IKE-254, 255, 256, 257 és 258) és egy E95 (IKE-259, sajna parasztcity kivitel :-(
Szerintem azért van ilyen kevés pályázó, mert a pályázók 60 %-át kizárják a legelején különböző mondvacsinált indokokkal. Sok cég el sem indulhat, mert meg van szabva, legalább milyen tőkeerősnek kell lenni a forgalmazónak/gyártónak.
Illetve törénik olyan is, hogy a kiírásban megszabják, hogy ennyi és ennyi ilyen típusú buszt már kellett gyártani (esetenként: magyar piacra).
A Volánbuszon kívül van még olyan volán aki szintén kibiggyeszti ezt a matricát? Alba Volán egyik "sárga buszán" is virít.
HáBé Bz pótlásról készített fotoalbumában a 155. képen egy Volánbuszos C56 feszít. Oldalán a jól ismert KN matricával.
Kérdéseim:
- A Volánbuszon kívül van még olyan volán aki szintén kibiggyeszti ezt a matricát?
- A VB meddig óhajtja még kimatricázni ezt az "új" rendet?
- A helyközik nagyobbik részén ugye nincs matrica? Miért nincs egységes gyakorlat a cégen belül?
- Esetleg ki kell szórni a megmaradt raktárkészletet? Mert ez utóbbi esetben szívesen átvállanám a raktározás terheit tőlük. :-))
Köszönet a hirdetmények összegyűjtéséért és közreadásáért. Nagyon tanulságos áttanulmányozni. "Érdekes", hogy 1-1 felhívásra általában csak 1, 2 vagy 3 cég tett ajánlatot. Szerintetek felosztották a piacot egymás között, vagy a pályázatok "sikerültek" meglehetősen testreszabottra?
"Nálunk" sajnos hetente törik össze egy-egy busz!A múlt héten egy Contact tört össze elég csúnyán(legalább is az eleje).Azelőtt egy C80 és egy 260 ütközött.
Ma reggel, a csúszós úton balesetet szenvedett a Kisalföld Volán BCC-075 rendszámú helyközis Ikarus 280.17 buszát. A kocsi eleje (lökhárító és a jobb oldala) tört kicsit össze.
Segítséget szeretnék kérni tőletek!Ugyanis a Suliban van egy pályázat ahol többek között egy nagy multú autógyárat kell bemutatni.Én az IKARUS-t választottam.Szeretném,ha írnátok olyan honlapokról ahol megtalálom a gyár történetét a kezdetektől a mai napig.Olyan is kellene ahonnan le tudom tölteni az IKARUS logókat,jeleket(pl,EAG,IKARUS felírat).Előre is köszönöm!!!!
MAN árak legmegbízhatóbb forrása: MAN dunaharaszti telepe, MB árak: MB-Autó. Rába, Ikarus (EAG/Bus/Trade) árak a Közbeszerzési értesítőből / pályazatból - attól függ milyen szerencsés vagyok -, kivéve azok, amelyek megszerezhetők a vásárlóktól. NABI és egyéb adatok pedig leginkább a forgalmazóktól, gyártóktól jönnek, ám kicsit akadozva.
Ne tessék kötekedni! A 260-as is jó arra, hogy észrevedd: a külsõ tükrökbõl is lehet ajtót csukni. Pedig kötekszem. Egy magyar 260-as pont megfelelő példa a lengőajtós buszra. Azt, köszönöm, már észrevettem, hogy 260 esetében az ajtók zárása elvégezhető a visszapillantóval, és teszik már jó pár éve. Sőt még az E95-ösöknél is lehetséges megoldás, bár a lengőajtó mozgása közben tényleg sok minden látható. Ilyenkor válnak furfangossá a vezetők, és belülről kezdik tekinteni a teret.
De én azt, hogy belülről nézzék a 2. ajtót, ott tartom kötelezőnek, ahol a visszapillantót kiiktatták (ld. Credo). És, hogy mire alapozom, hogy "kiiktatták a visszapillantót", a valós élet tapasztaltatta velem, hogy a tükör csak azért került az ajtóra, hogy ne vágja le a nyíló ajtó.
OFF
BGab!
Megfogadom, ezentúl forrás minősítést is mellékelek.
Habár majdnem mindig megbízható forrást alkalmaztam, sokszor többet egyszerre - ezért írtam tényként -, de ezt ezentúl közlöm is.
Remélem, így már megfelelő lesz az írásmódom. Elnézést minden eddigi kellemetlenségért!
OFF:
Ikarus 417!
Ne vedd rossz néven, de szeretnélek megkérni arra, hogy a jövőben a kijelentéseid mellé, ha van rá mód, mellékeld a forrást is, hogy mindenki el tudja magában könyvelni az információ megbízhatóságát, netán még utána is tudjon nézni a dolognak.
Mert az én szememben nem az a baj, ha időnként valótlan dolgok hangzanak el, hanem az, hogy az ember nem tudja eldönteni, hogy adott dolognak mennyi a valóságalapja.
Például traffic hozzászólásából mindenki tudhatta, hogy azok körülbelüli adatok, te viszont mindent tényként állítasz. És ezzel van nekem személy szerint gondom.
Úgyhogy ha megkérhetlek...
Köszönöm!
Ikarus 417 által említett adatok teljes egészében megegyeznek a Közbeszerzési értesítőben közölt árakkal. (Az, hogy a végső ár ténylegesen ennyi volt-e, nem tudom.)
Ne tessék kötekedni! A 260-as is jó arra, hogy észrevedd: a külső tükrökből is lehet ajtót csukni. Veled kár vitázni, soha (vagy nagyon ritkán) látod be, hogy tévedtél...
A Miskolc Város Közlekedési Társaság Rt. 41 365 000 Ft-os áron vette az MAN SG 263-ásait, mindezt 10%-os kedvezménnyel tette, azaz az MAN SG 263 ára: 46 millió Ft.
A MB O345G pedig 49 260 500 Ft volt legutoljára (2002-ben). A 2001-es volán-tenderen pedig 48 641 100 Ft-ot ért.
Rába Premier 291 a 2001-es vt.-t - legutoljára - 50 575 000 Ft-os áron nyerte.
Ne viccelj! Szembefordított üléseket várnál el az új magyar autóbusztól? :-) Az elővárosi kocsi bemutatóján nagyon tetszettek az újdonságok (légrugózás, kipufogófék).