Nagyon jó! Ez tényleg vonatnak néz ki! Nem úgy mint a csiricsáré nosztalicskás vegyesfelvágottak... El tudnád küldeni ezeket a képeket eredeti méretben?
Úgy hallottam az őszi mozdonyversenyre érkezik egy 52-es gőzös Ausztriából, nagyon szívesen lefényképezném még az ideúton, de sajnos nem tudom melyik nap érkezik (illetve azt sem tudom hogy hol, de nem sok más választása van mint az 1-es vonal), tud valaki segíteni? Pls.
Kösz szépen. Ha jól látom, egy egész jó állapotban leledzô fékházas G-kocsi. Eredeti magyar, préselt lemez csapágyvezetékkel. Ez nem tudom, honnan ered, mert az eredeti rajzokon még szalagból van. Vagy a késôi sorozatokat (1920 környékén) maŕ ilyennel készítették, vagy utólag lettek ezek átszerelve.
> Ezen elmélkedtünk a Sorstalanság forgatásának idején
Igen, van egy pár. De a képen, amit a forgatásról láttam, véletlenül olyan kocsik voltak, amelyeket jóval a háború után szereztek be... :-(((
"Egyébként úgy tûnik, G-kocsiból van elég." Ezen elmélkedtünk a Sorstalanság forgatásának idején, hogy ha nagyon akarnák, össze lehet szedni egy vonatra való korhű kocsit az ilyen filmekhez.
Érdekel, persze. (de nem akarom megvásárolni :-))))
Egyébként úgy tûnik, G-kocsiból van elég. Egész régieket is fel lehet találni.
Rövid J-kocsiból viszont én csak a tapolcairól tudok. Nem tudok egyáltalán a hosszú J-kocsi elsô változatáról, aminek még fából voltak az oldalfalai és az ajtajai. Azt hiszem, a többi változatból van a Füstiben és Istvántelkén.
Van Istvántelkén két régi hûtôkocsi is (faléc oldalú, a trapéz tetejû), úgy ránézésre egyformának tûnnek.
Nem tudok gáz-szállítóról, sem a 3 nagy tartállyal rendelkezôrôl, sem pedig a 24 nagynyomású csôtartállyal rendelkezôrôl. Pedig ilyenekbôl biztos sok volt, hiszen a mellékvonalakon a személykocsikat sokáig gázzal világították!
A tartálykocsik megint egy érdekes eset, mert ahogy láttam, régen ezeknek nagy része nem MÁV állományban volt, hanem magáncégek tulajdonában. Rengeteg változat volt belôlük, van Istvántelkén is (ha jól emlékszem) 4 különbözô.
És nem maradt fent régi 4-tengelyes teherkocsi, sem nyitott, sem zárt.
OT Urak, a nyár elején szó volt itt a Szarvaskôn található személykocsi-maradványokról és a Tapolcán fellelhetô volt "páncélvonat" kocsiról. Nyáron sikerült úgy intézni a dolgokat, hogy eljutottam mind Szarvaskôre, mind pedig Tapolcára és sikerülr fényképeket is készíteni a kocsikról. Egy pár kommentárral kiegészítve feltettem a képeket a honlapomra.
Nekem rémlik, hogy a kolozsvári állomáson találtak Tigris I - eket a tordai csata előtt. Eredetileg a románok kapták volna meg őket, csak közben átálltak.
Számos tartozásom támadt itt válaszilag, meg kép küldésileg. Sajnos Aug 31.-én leszek legközelebb net közelben, akkor tudok nekilátni a restancia ledolgozásának.
Addig is az idő sürgetése miatt: teljesen egyet értek k.novotny társunkkal TV - 375 ügyben, szerintem is teljesen korekt a mondat rész. A MÁV 1874-ig kategória besorolást, 1911-ig osztályt, 1911-től pedig sorozat számot használt. 3 számrendszere van/volt 1891-ig, 1911-ig/től és jelenleg alakulgat a 4. rendszer, a computer számos.
Nem tudom mivan a szerverrel, Attilától is kaptam levelet, és eltudom olvasni is, de lementeni, azt nem, a te levelednél a szöveges részt eltudom olvasni, de a csatolásnál már SERVER ERROR-t ír ki a levelező prg.