Keresés

Részletes keresés

Albertus Creative Commons License 2002.12.11 0 0 7745
Illéske egy korábbi jelentése szerint a világítást majd jövőre szerelik be. (A bázis évet nem jelölték meg. De ebből a szempontból az nem is fontos.)
Előzmény: GYöBa (7742)
RadiX Creative Commons License 2002.12.11 0 0 7744
nem kell tökölni, lopni kell Taszarrol egy JATO-raketat, es a Darwin-dijat ficko modszeret hasznalva azzal meginditani a kisvasuti kocsit ;-))
Előzmény: Carpy (7735)
GYöBa Creative Commons License 2002.12.11 0 0 7743
A nem is olyan távoli múltban a KF ragaszkodott hozzá, hogy az FMK007-nek hívott, 200 km/h tervezési sebességű mérőkocsin a 200 km/h-s sebességet fessék át 160 km/h-ra, mert még csak erre a sebességre volt próbálva a jármű.
Kis hazánkban a nekünk nagynak számító 200 km/h-s sebességű próbákra se alkalmas szakasz, se igény nincsen.
Pl. a DWA-kocsik is Németországban voltak megfuttatva, mielőtt megkapták a 200 km/h-s jelet.

Ezek után nem értem, hogy a fent említett híres hatóság (vagy épp illetékes alárendelt szervezete)hogyan tűrheti ezeket a feliratokat, amiket a jelenlegi műszaki tartalom -finoman szólva- nem indokol...

Előzmény: Albertus (7741)
GYöBa Creative Commons License 2002.12.11 0 0 7742
Ebben a kutyaólban van világítás, vagy zsbelámpával világít a dolgozó, ha összerakja a kocsikat?
Előzmény: Albertus (7740)
Albertus Creative Commons License 2002.12.11 0 0 7741
Kíváncsi leszek, melyik erdei kizsvazsút vezetője fog milliókat áldozni egy olyan vontatójárműre, amelyikkel 80 km/h-ra lehet próbázni a Bax-okat, hogy utána 10-15 km/h-val járathassák őket.

Anélkül is rá lehet festeni a kocsi oldalára bármit, hogy a festék árán kívül költenének rá. Akár a 160-at is.

Előzmény: GYöBa (7738)
Albertus Creative Commons License 2002.12.11 0 0 7740
Váci Creative Commons License 2002.12.11 0 0 7739
"...pálya is egész jó..., mert azt nem péefté-káefté, hanem a kisvasút saját pft szakszolgálata építette át."

Ezt már megint "nem értem". De bocs, nem kezdem előről...

Előzmény: Törölt nick (7733)
GYöBa Creative Commons License 2002.12.11 0 0 7738
Ha már így felmerült, akkor a KBK finanszírozhatna egy megvalósíthatósági tranulmányt az ügyben, esetleg prototípus berendezés megépítésést (mozdony vontatta keskeny kocsi összekötése), vagy egy keskeny nyt-ú mérőkocsi kfejlesztését. Az FKI vállalná...

De az viszonylag kis összegből kivitelezhető lenne, ha valami görgős próbapad lenne, mint annak idején a Kandó-próbamozdonynak volt Istvántelken. Állítható nyomtávolság, lenne rá igény?

Előzmény: illesf (7736)
CanGuru Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7737
illesf!

Az Úrkúti oldal közvetlen linkjét kitegyem a kisvasút.lap.hu-ra?

CanGuru

Előzmény: illesf (7716)
illesf Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7736
Szerintem csak elméleti síkon fog maradni az ötlet :) Annak talán nagyobb az esélye, hogy egyszer majd lehet tesztelni a Bax futását 88 km/h-val egy korszerű kisvasúti motorvonattal alkotott szerelvényben. Remélem :)
Előzmény: Carpy (7735)
Carpy Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7735
Ezt meg kellene jatszani :-)
Előzmény: Törölt nick (7733)
illesf Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7734
Félreérthető voltam: a „személyvonatok indulása” alatt az ezévi első olyan napot értettem, amelyen menetrend szerinti személyvonat közlekedik.
Előzmény: illesf (7732)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7733
Van még egy gyakorlati lehetőség: a Csömödéri EV legújabb vonala Csömödér után 1050 m hosszban párhuzamos a MÁV vonallal, és ott nincs felsővezeték oszlop, vagy villanyoszlop. Szintén hasonló hosszban Lenti előtt is párhuzamosak. Igaz, ott a MÁV vonal hivatalosan csak 60-as, de hát ez egy különleges próbamenet.
A kisvasúti pálya is egész jó, különösen a lenti részen, mert azt nem péefté-káefté, hanem a kisvasút saját pft szakszolgálata építette át.
Bax kocsijuk pedig van, tudomásom szerint felújítás előtt.
Előzmény: Carpy (7731)
illesf Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7732
Nekem az a problémám, hogy a legtöbb - nem MÁV kezelésű - kisvasút csak a személyvonatok indulása előtt kezd el azon gondolkozni, hogy milyen legyen az új menetrend, és hogy milyen legyen a díjszabás. Tehát ez, ami most megjelent még nem kizárt, hogy jelentősen változni fog a jövő évi lehetőségek függvényében. És a legtöbb ember valóban csak Hivatalos Menetrendből ismeri a menetrendeket, ha útközben jön ki egy pótlék, az csak kevés emberhez fog eljutni. Internet elérése pedig nincs mindenkinek...
Előzmény: jakyg (7726)
Carpy Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7731
nem kivitelezhetetlen, ha a szili a masik iranyba megy, es egy csigan keresztul huzza meg a kocsit egy hosszabb drotkötellel ;-))

Ez nekem is szembe jutott, de rajottem, hogy ennek eleresehez nem feltetlenul kell a Szilinek a masik iranyba menni. Igaz, akkor 2 csiga is kell, de ezek joval kisebb mertekben lennenek megterhelve, mint az az 1, amin kozel 180 fokban lenne a vonokotel. A kerdes inkabb az, hogy milyen hosszu vonokotel kell bizonyos sebessegekhez, figyelembe veve a Szili gyorsulasat is, a leakadas lehetoseget, es a fuggoleges iranyu "belogast" is. (Az azonos iranyba meno mozdony eseten a kotelnek eleve kicsivel hosszabbnak kellene lennie.) Mindezekutan attol taartok, elmeleti sikon le fog ragadni az otlet :-)

Előzmény: RadiX (7724)
Albertus Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7730
Ha a balatonfenyvesi menetrendi mezőt üresen hagyják, akkor a forgalom megindításakor módosításban kell kiadni az egész menetrendet. Így csak azt kell majd kijavítani, hogy "Érvényes X naptól".

A javítás nem jut el mindenkihez, tehát egy csomóan nem tudnák meg a menetrendet, amikor már rendesen közlekednek a vonatok. Így elég csak kapni egy fél infót, hogy "életbe léptették a menetrendjüket", és mindent tudsz, amit kell.

Előzmény: jakyg (7726)
erminavet Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7729
Köszi-köszi, majd megpróbálom!
ti
Előzmény: HáBé (7721)
erminavet Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7728
Kösz!

ti

Előzmény: illesf (7716)
Szilis Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7727
Lásd: Tolyás 7650-es számú válaszát, a nagybörzsönyi menetrend ügyében.
Előzmény: jakyg (7726)
jakyg Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7726
Tegnap megvettem a MÁV jövő évi menetrendjét. Küllemre, kezelhetőségre sajnos messze elmarad a tavalyitól.
Nincsen benne a nagybörzsönyi menetrend. Ez a kései nyitásnak, vagy a félig-meddig ideiglenes üzemeltetési viszonyoknak köszönhető?
Benne van viszont Kemence és "Csömödér" is már Lentiig közlekedik.
B.fenyvesnél teljes menetrendet tüntet fel Csisztára és Táskára, azzal a megjegyzéssel, hogy "Érvényes az életbeléptetés napjától". Nyugtatják a környékbelieket?
Alamamellék megint kitett magáért. Menetrendje hagyományosan turista ellenes. Nem tudom tudok-e valaha is utazni rajta.
Első megállapításként egyelőre ennyit.
Szilis Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7725
HB-nak, is rezgarasnak is köszönjük a gartulációkat, igazán jólesik. De ne felejtsétek el, hogy ebben tulajdonképpen nektek is részetek van, hiszen ez a maroknyi ember erkölcsi és/vagy anyagi támogatás nélkül nem sokra menne. Így tudjuk csak céljainkat elérni, ha sokan egyfélét akarnak, és ehhez konzekvensen tartják magukat. Így mi is gartulálunk mindenkinek, akik munkánkat segítették az elmúlt évek folyamán. És hajrá a következő reális célig: a Vilati eléréséig, amitől tulajdonképpen márcsak karnyújtásnyira vagyunk!

Szilis

Előzmény: rezgaras (7723)
RadiX Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7724
nem kivitelezhetetlen, ha a szili a masik iranyba megy, es egy csigan keresztul huzza meg a kocsit egy hosszabb drotkötellel ;-))
Előzmény: Carpy (7711)
rezgaras Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7723
HáBé írta:

> minden elismerésem -ismételten- a KBK aktiv csapatáé.

Én is szívbôl gratulálok a kemenceieknek. Amikor két éve Kemencén jártam, megnézegettem a híd roncsait, a megroggyant hídfôket. Nem akartam mondani a fiúknak, de az volt a véleményem, hogy ebbôl sohasem lesz híd, annyi anyag és munka kellene bele. De lám, elkészült! Ez tényleg fantasztikus! Most már kezdem hinni, hogy a további kilométerek is elôbb-utóbb meglesznek.

Előzmény: HáBé (7706)
v_peti Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7722
Mekkkora a legnagyobb sebesség, amelyet Magyarországon kisvasúton, eddig sikerült elérni?
Előzmény: illesf (7710)
HáBé Creative Commons License 2002.12.10 0 0 7721
Munkanapokon, egész évben találkozhatsz tehervonatokkal, ad-hoc menetrend szerint. Ha szépen rájuk mosolyogsz, lehet, hogy felvesznek, és olyan tájakra visznek, ahol személyvonattal nem is járhatsz :-)
Előzmény: erminavet (7715)
Carpy Creative Commons License 2002.12.09 0 0 7720
Koszonom!
Előzmény: illesf (7719)
illesf Creative Commons License 2002.12.09 0 0 7719
A híd után kb. 200 méterrel kanyarodott el balra a régi nyomvonal, még mielőtt a kisvasút leért volna a záhonyi fővonal mellé.
Előzmény: Carpy (7718)
Carpy Creative Commons License 2002.12.09 0 0 7718
De a vasut feletti hidon meg egyezett a regi villamosvasut nyomvonalaval, igaz? Ettol kb. hany meterre valtak szet? A villamos kicsit bent ment az erdoben a Tolgyes Csardaig, ha jol tudom, es ma kocogo-ut van a helyen.
Előzmény: Törölt nick (7717)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.09 0 0 7717
Ezen a szakaszon kisvasúti felsővezeték oszlopokat nem találsz. Azon egyszerű okból, hogy ez a pálya a villamos felszámolása céljából épült, ugyanis a belvárosban elbontott villamosvonal helyett épült meg ez az elkerülő pályarész.
Csak Sóstó előtt párszáz méteren vannak oszlopcsonkok, itt tér vissza a vonalvezetés az eredeti nyomvonalra.
Előzmény: Carpy (7714)
illesf Creative Commons License 2002.12.09 0 0 7716
A nagyvasút két szélén vannak, magyarán az egyik oszlopsor a kisvasút és a nagyvasút között van. Állítólag a közel fekvő oszlopok miatt lett csak 30 km/h-ra engedélyezve a kisvasút legújabb építésű Sóstógyógyfürdő-Nyíregyháza közötti szakasza.

-------------------------------

erminavet: Csömödéren télen csak tehervonatok járnak, a személyvonatok általában május eleje és szeptember vége között közlekednek. Különvonat persze télen is rendelhető, a vasútüzem telefonszámát a MÁV menetrendben és a kisvasut.hu-n is megtalálod.

-------------------------------


Az Úrkúti Mangánbánya kisvasútja a felszínen és a mélyben.

Előzmény: Carpy (7714)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!