Az egyik céges kocsin azért buktuk az átrozsdásodás elleni garit, mert egyszer "elkésett" 1000 km-rel az olajcseréről.
No comment.
Ezt leírták? Mert akkor simán nyerhető a per, főleg ha nem a legutolsó olajcseréről van szó. Ha a legutolsó alkalommal sem láttak semmit, ami beavatkozást igényelt, akkor vajon mit láthattak volna az utolsó előtti alkalom előtt 1.000 kilométerrel?
El se hinnéd (illetve talán mégsem, elhinnéd), hogy milyen változatos indokokkal hajtják el az autósokat ha érvényesíteni akarja azt... :-) Hallottam már olyanról, hogy ez csak az eredeti vevőt illeti meg, mert ő fizetett érte, azután volt olyan is, hogy egy kulcsolás miatt (ami teljesen máshol volt és ráadásul nem is ott kezdett rohadni!!!) zavarták el a tulajt...
Kösz a részletes választ. Igen, olyasmire gondoltam. hogy valami spéci anyag van az oldalfalban, amitől merevebb / nehezebb, stb lesz, de akkor ezek szerint nincs nagy különbség.
Tudja esetleg valaki, hogy az XL-es gumiknak változik valamely tulajdonsága az erősített oldalfal miatt?
A magasabb súlyindex semmi mást nem jelent, mint hogy az abroncs magasabb levegőnyomást visel el, mint egy "sima". Az autó súlyát ugyanis -- nagyrészt -- az abroncsban lévő levegő viseli.
Képzeld el, hogy a két kezed között cérnaszálak vannak. Ha csak egyetlen cérnaszál van, könnyen el tudod szakítani. Ha már száz cérnaszálat tartasz a két kezed között, esélyed nincs egy mozdulattal elszakítani őket. De az ellentétes irányú erőhatásban nem érzékelhető jelentős különbség: hiába van közöttük ezer cérnaszál, simán össze tudod érinteni a két kezed.
A megerősített oldalfal valójában sok-sok "cérnaszálat" jelent. A gumiabroncsban lévő megemelt levegőnyomásnak így együtt jobban ellenállnak, ugyanakkor az ellentétes irányú erőhatás szempontjából (kátyú, csatornafedél, padka stb) nem érzékelhető különbség.
Más szempontból sincs jelentős különbség: bár a gumiabroncs saját tömege ("rugóztalan tömeg") fontos tényező, egy XL és egy sima gumiabroncs között csupán grammokban mérhető az eltérés.
Összefoglalva: az XL abroncsoknak nincs különösebb előnyük vagy hátrányuk, viszont magasabb guminyomást viselnek el, amire egyes nagyobb tömegű autóknak (amennyiben a gépkönyvük azt írja elő) szükségük van.
Vannak olyan modellek amik hajlamosabbak a rozsdásodásra. Például az O2 közvetlen platformtestvérei közül egyre több Golf V-nél lehet látni a küszöb elején fura rozsdásodásokat.
De a sok év átrozsdásodási garancia pont erre van kitalálva :-)
"Körülbelül 20 éve semmi értelme az utólagos alváz- és üregvédelemnek."
Ez azért egyáltalán nincs* így, de az igaz, hogy egy új autónál tényleg teljesen felesleges és inkább kockázatai vannak, mint haszna.
*: Vannak olyan modellek amik hajlamosabbak a rozsdásodásra. Például az O2 közvetlen platformtestvérei közül egyre több Golf V-nél lehet látni a küszöb elején fura rozsdásodásokat... Persze vannak olyan modellek is amik egyáltalán nem rozsdásodtak...
Az egyik hogy megakadt a jobb hatso biztonsagi ov, gondoltam kiszerelem hogy megnezzem mi lehet a gond, viszont elobb a muanyag boritasokat kellene leszedni, persze nem letorogetve a patentokat, rogzito elemeket. Hogyan kezdjem bontani (O1 kombi). Kerestem leirast, videot, de csak olyat talaltam ahol mar a muanyagok le voltak bontva, es O2 vagy O3 volt.
A masik gondom hogy ha tempomattal megyek, es atvaltok reflektorra, akkor altalban 2-3 mp mulva kikapcsol a tempomat (neha azonnal, neha 10-15mp is eltelik), ill nem engedi beallitani ujra. Ha visszavaltok varosi vilagitasra, akkor rendesen mukodik...
van egy minimum és van egy maximum, a többi desztvíz (csapvíz is jó, de én nem tennék bele, 90-100 fok között abban már kiválnak karbonátok, semmi szükségem nincs arra, hogy ilyenek keringjenek a motorban).
Szerelő biztos megmondja holnap, de megkérdem még tőled, tőletek, hogy hogyan is kell ezt vegyíteni? Tisztán beletöltőd a fagyállót, vagy vízzel vegyíted (vagy mennyi fagyállóhoz mennyi víz jár)?