Utólag én is verem a fejem a falba, hogy nem kértem hozzá, de akkor fontosabbnak tűnt a hátsó tetőspoiler. És mivel ma adják le a rendelést Japánba, már nem tudok rajta változtatni.
Egyébként ez is olyan dolog, hogy egy német kereskedésben biztos utánatelefonálnak a ferdeszeműekhez, csak hogy a vevő jobban érezze magát. De hát Mo-on vagyunk...
A könyöktámaszt nagyon tudom ajánlani. Nemtom az utángyártottak milyenek, ez nagyon paszentos, az eredeti kárpittal van szerelve (az egész középső részt lecserélik), hátulra pohártartók kerülnek, stb. Jó, tudom, egy kisebb vagyon volt, de annyival kényelmesebb tőle az autó... Most csuklóból váltok szépen, a jobb karom konstans a könyöklőn pihen :)
Hitelre. Kb. ugyanannyi kedvezményt kaptál, mert a metál is 80 valamennyi, plussz a hátsó spoiler munkadíja elengedve. A riasztó tényleg annyi lehet, mert nekem is ezt az árat mondták.
Ha sokat csúszik majd a kocsi, akkor bekérek egy könyöktámaszt is ingyé. :-)
Szintén Groho-nál vettem az enyémet, valami 71 vagy 72ezer volt az üzembehelyezés a kötelező tartozékok nélkül. Pölö ebbe köss majd bele :)
Én a 3.4M-s árhoz kaptam egy riasztót (állítólag 93e értékben), illetve a gyári könyöktámaszt (80valamennyi), plusz ingyen feldobták a hozott téli gumit a szintén hozott alufelnire.
Hitelre veszed vagy kp-ra? (előbbi esetben többet lehet alkudni)
Az igen dekoratív kisasszonytól vetted egyébként? :-)
Sziasztok, írok pár első benyomást a pénteken átvett 1,2 Cool Jazzről (hátha segít valakinek a döntésben).
A hétvégén összesen 250 km-t raktunk az autóba, ebből kb. 70 km Bp, főként dugózva, a többi országút, falvakon át 60-110 km/h között autózva.
Pozitívumok:
-az autó könnyen vezethető, élmény vele közlekedni. Könnyen és kis helyen fordul, könnyű vele parkolni.
-a váltó iszonyú precíz
-fék harapós
-kategóriában nagy csomagtartó+hajtogatós ülések
-klíma brutál, de még keveset használtuk
-belső kialakítása nekem ebben a változatban is megfelelő, bár az 1,4 műszerfala, digit klímája szebb
-ülés számomra jól beállítható
-hangtalan a motor indulásnál, gyorsítva kissé dízelre hajazó hang, nagyon bejön
-fogyasztás valami álom: dugóban 8,8, majd vidére menve országúton előtte nullázva a számlálót, 4,7. (Klíma nélkül, kevés esőben, közepes szélben, 2 személlyel))
-kinézete nekem nagyon bejön, vigyorogni van kedvem, ha ránézek
Ami lehetne jobb:
-az 1,2 motor városon belül tökéletesen elég, országúton 3500 fordulat alatt tartva (bejáratás) kevésbé dinamikus még, így az előzés 80-100-nál meggondolandó, mikor vág bele az ember. Pörgetni kell (lene) és akkor lenne /lesz az igazi (remélem!!).
-kilátás előre bizonyos szögben kanyarodva, fordulva lehetne jöbb is
-visszapillantók lehetnének picit nagyobbak, nagyobb a holttér,mint amihez szoktam, de majd még próbálom jól belőni
-a pedálok kicsit közel vannak, persze ez cipő függvénye is
-a gyári Yokohama Aspec gumik nem valami meggyőzőek, kellene rá valami tisztességes szélességű gumma
-virsli pótkerék
-nincs assistance, de "úgy sem kell, ez egy honda" (értékesítő álláspontja)
-nincs tompított fényszóró visszajelző lámpa és hőmérő
Most még ismerkedünk, de nagy szerelem lesz a dologból:))
Korabban neztem vmi muszaki adatokat, nekem onnan ugy remlett, hogy csak az 5. mas attetelu.
1.4-essel tapasztalat. Nekem ugy remlik, hogy 100 korul 3000-et forog, 160nal 5000 korul. De ezeket le se kellene irnom. Pedig a hetvegen pont figyeltem hogy hol mennyit forog, de tiszta szita az agyam, es mar most nem emlekszem ra, de tenyleg erezhetoen rovid, de igy meglepoen jol megy a motorhoz kepest. Amugy a legtobb kisautoban ilyen rovid vegfokozatok vannak.
Az orszaguti fogyasztassal kapcsolatban annyiban kotekednek, hogy ez akkor all csak igazan sztem, ha az 1.4essel ugyanazt a tempot visszuk, mint a kisebbel es ez a sebesseg pont optimalis a kisebb motorhoz. Ha mondjuk dinamikusabban kell menni, akkor mar nem biztos hogy all az allitas.
Azert tenyleg kivancsi lennek a japan mernokok valaszara, hogy miert a nagyobb motorhoz kerult a rovidebb attetelu valto. Talan ertelmesebb lett volna, ha csak a Sportba teszik bele.
Egyetertek, lehet eleg pontatlanul fogalmaztam. :) Mindenesetre tulmisztifikalni sem kell a dolgot, a kulonbseg nem olyan nagy. :)
Amikor vegigolvastam a forumot, akkor nekem is remlik vmi szerviz manual, de hogy hol volt, arra mar nem emlekszem. Mindenesetre en is szivesen fogadnam, majd kesobb megprobalom megkeresni, de ha nem talalom, akkor nagyon megkoszonnem, ha vki feldobna vhova.
ez en szamitasaim szerint kb. 3400 ford. illetve 3950 ford/perc-et jelent 120 km/h-nal. - 1.2-esem van, annal stimmel is nagyjabol, 1.4-es tulajdonosok (persze nem CVT :-)) megirhatjak, mit olvasnak le
vagy 100-nal: 2830 illetve majdnem 3300 ford/perc - azert ez kb. 16% különbseg !
fogyasztas elöny az 1.2-esnel, rugalmassagi elöny 1.4-esnel
azert voltak pontatlansagok az 1.2 es 1.4 motor kapcsan irtakban. Attetelezese az 1.2-esnek hosszabb, azaz ugyanolyan sebesseg mellett kisebb motorfordulata van pl. 5.-ben 120 km/h-nal nem is elhanyagolhatoan. Igy az 1.2-es nem csak varosban, hanem fökepp orszaguton is kevesebbet fogyaszt (ha nincs tuleröltetve).
Az egyeni igenyektöl függöen adodhat elö, hogy 1.2-es motorja "tul" nagy terhelessel megy (fogyasztas szempontjabol tul nagy). Hosszabb attetel azt jelenti: kisebb motorfordulat es nagyobb fajlagos ciklusmunka (effektiv közepnyomas) adja a teljesitmenyt, ami epp kell a szituacioban (pl. 120 km/h-val haladva sikon, szel nelkül, kb. 20-22 kW).
Amig a közepnyomas pl. 6 bar az 5 helyett, addig jobb a fajlagos fogyasztas.
Ahogy a tobbiek is leirtak: A ket motor megegyezik muszakilag. A 95 ccm kulonbseg a hosszabb loketbol adodik. Ez az 1.2-1.4 megnevezes eleg marketing okokbol van igy. A kulonbseget sztem csak ugy lehet erezni egy nem tapasztalt Jazzasnel, ha egymas utan vezeti az ember mindkettot. Varosban sztem minimalisan kevesebbet eszik az 1.2-es. A hajtasban a kulonbseg meg a valtoattetelezes, de tudtommal ez csak az 5. fokozatra ervenyes, ami erthetetlen modon a kisebben hosszabb, mindkettonek vannak elonyei es hatranyai. Az 1.4-es hosszabb attetele miatt igen rugalmas mar alacsonyabb sebessegnel is, viszont a kisebb motorral szerelt orszaguti/autopalya tempoval kevesebbet porog, talan kisse kedvezobb fogyasztassal (de ezek is legfeljebb decikban merheto), ellenben kisebb dinamizmussal.
En ugy gondolom, hogy nem ez alapjan kell eldonteni melyiket vegye az ember. Megkell nezni melyik tetszik jobban belulrol, illetve mennyit er a mas belso, a plusz ket lufi es az indexes tukor, es a fent marado kulonbozetre pedig eldonteni hogy megeri e nagyobb motor. Gyanitom meg, hogy az 1.4-esen talan egyel szelesebbek a papucsok is, de ez mar nem biztos.
Üdv! Oldalszéllel kapcsolatban szeretnék szólni... Extrém időjárási körülmények bizony okozhatnak meglepetéseket... Tavaly nyáron Horvátországban volt olyan vihar, hogy az autópályáról gépkocsikat, motorosokat sodort le, vontatott lakókocsikat borított a mercikkel együtt (a horvát híradóban láttam)... Viharban ajánlatos lassítani, mert bizonyos helyeken pl. völgyet keresztező hídon a szél ereje még hatványozottabban érvényesül... Azt hiszem ezzel nem mondtam újat... Busz, kamion - szél, szélárnyék - is tud meglepit okozni...
A wagonka - mégha ezer kilós is az önsúlya - a nagy szelet megérzi... Magam is kerültem már olyan helyzetbe, hogy le kellett lassulnom 100 alá. A karosszéria nem billeg a hátsó merev tengely miatt, de a kormány " felkönnyül" és korrigálni kell... Üdv!
Valóban nem sokat konyított a dolgokhoz ez a "hozzáértő"... MInd2 motor ugyanarra a technológiára épül, SOHC, 4 hengeres-8 szelepes hengerenként dupla gyertyás konstrukció.
Az 1.2-es asszem 1245ccm, 78LE és 110Nm nyomatékú, az 1.4-es 1340ccm,83LE és 119Nm nyomatékú. Kb. 300E forintért, ami a 2 között van, motorikusan kapsz 5 LE különbözetet (a Fórumosok véleménye szerint a különbég annyi, hogy az 1.4-es nem érzi meg annyra a klímát nyáron menet közben, a gyorsulási különbség valami fél mp százon). A Fórumosok véleménye és az objektív adatok szerint az 1.2-esnek kedvezőbb kiosztású a váltója (talán hosszabb 3-mas és 4-es) ami tovább faragja a kettő közötti különbséget. Mondjuk az 1.4-esben már kapod az új középkonzolt, más a műszerfal világítása és fényeu, karakterei, digitklíma van benne, és indexes a tükör.
Nna, ez valami "hozzáértő" lehetett. Mindkét motor ugyanolyan építésű. Gyakorlatilag csak <100cm3 a különbség. Emiatt +5lóerő és +nemtommennyi nyomaték, illetve más a váltó áttételezése a hajtással kapcsolatos különbség. Tehát csak azért, mert a1,4-es "modernebb felépítésű, hengerenként kétgyertyás, takarékosabb" nem kell elvetni az 1,2-est (főleg, hogy nem is igaz). A műszerfal az 1,4-ben már az újabb. Van még benne néhány dolog amivel többet "tud". Mindenkinek ízlés és pénztárca függvénye, hogy melyiket választja. Nekem például megért volna újonnan +340e Ft-ot az 1,4-es (de Civic lett a végén). Menetteljesítményben meg nem tudok nyilatkozni. BacsiTibi