Keresés

Részletes keresés

Albertus Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7907
Az egy hónap és a 3200 km tulajdonképpen ugyanaz: egy hónapban 15 szolgálattal számolva szolgálatonként 213 km vezetést jelent.
Előzmény: GYöBa (7906)
GYöBa Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7906
Egy MÁV Rt-s illetékestől hallottam, hogy a hatósági vasúti járművezetői vizsga rendeletben meghatározott előfeltétele legalább 3.200 km felügyelet alatti járművezetés.
Hogy is van ez?
Kremencén megy a játékos 800 kört, kucorogva Valaki mellett, majd mehet vizsgázni?

2-3 éve a KF-en azt mondták, hogy egy hónap műhely, egy hónap tekerés kell...

GYöBa Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7905
Jajdejó az utasítás 2. rész

"2. Az utasítás tartalma."
(cím után nem teszünk pontot, de hát klasszikusoktól csak PONTosan)
Naon érdekes ez a sok kivétel a kiskocsikra vonatkozólag. Rájuk csak azok a jelzések érvényesek, amelyiknél ezt külön előírják.
Én nem akarok a hatalmas népességű hajtányos, meg "kis motorkocsis" (aki kitalálja kitől származik, kap egy hangszórót) táborral vitázni, de nem volna egyszerűbb, ha játszós napokon kiadnának külön végrehajtási utasítást az ő közlekedésükre vonatkozóan?

"A forgalmi szakszolgálat valamennyi dolgozója az utasításból teljes vizsgára kötelezett."
Hát igen, félig levizsgázni elég gáz...
De! A MÁV Rt-nél az egész forgalmi utasításra kiterjedő vizsgát nem minden FSZI-s dolgozónak (most már pályavasút...) kell letennie. Anno volt külön F3-as a vonatszemélyzetnek, meg F4-es a térközőröknek és a bakteroknak. Pl. az F3-asban nem voltak benne olyan dolgok, hogy a vágányútbeállítás bejelentése, amit a kallernak jó esetben nemigen kell tudnia.
Az ÁEV-utasítás szerint a többi szakszolgálathoz tartozó dolgozónak csak a rá vonatkozó dolgokat kell tudnia. Tehát a favágónak, aki időnként kocogtatja is a síneket, nem kell tudnia, hogy mi az a fekete-fehérre mázolt gerenda, vagy síndarab, amiben a két vágány között naponta 3-szor hasraesik. Egyszer csak megunja, felszedi és hazaviszi...

Szilis Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7904
Szó volt az András kapcsán a 492. sor. mozdonyokról (85-ös szerkezetszám). Tulajdonképpen jó tulajdonságaik miatt nagyon kedveltek voltak, és szégyen, hogy egy példány maradt belőle az országban. A Berzászkáról eladott gépek között kettő ilyen mozdony is van: 764-222, illetve 764-243-as pályaszámú. A kérdésem az, hogy nem lenne-e az országban egy olyan vállalkozó szellemű kisvasút, aki az egyiket visszavásárolja az osztrákoktól, mert úgy tudom, hogy mind a kettőnek eléggé rendezetlen a sorsa. A 764-222-esről itt láthattok egy fotót, ez egy olyan múzeumban van elhelyzve, ahol eleve 600 mm a nyomtáv, így a mozdony csak kiállítási darabként jöhet szóba.

Zolcsi67 Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7903
A térkép jobb szélén látható Oldal-völgyi szárnyvonal azt hiszem, a 70-es évek közepéig üzemelt, személyszállítással. Jól hallottam?
Előzmény: Váci (7901)
GYöBa Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7902
Jelentem, én voltam. És ezt a dolgot járművek vonatkozásában (max. 40 km/h) az OVSZ I. tartalmazza - de nem kell oda tartozni mindenképp.
Legyen mondjuk helyiérdekű vasút - OVSZ II. a hatályos.
Itt azonban van egy olyan játék, hogy raksúlyváltó nélkül max. 70-el szaladhat a villamos. Tegyél rá, mehetsz picit többel.
De itt az is szerepel, hogy állomáson új váltó csakis villamos úton központból állított lehet...
Előzmény: Zolcsi67 (7900)
Váci Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7901
Sziasztok!

Egy kis gondolat-ébresztés (nem a nagy-sebesség témához).

Bükk, 1963.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Zolcsi67 Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7900
Meg még az a néhány, amit megszüntettek :-(
A hajdan volt Sárospatak-Füzérkomlós vonalon is (na jó, a sújhelyi főutcát leszámítva) lehetett volna.
Mintha valaki említett volna egyszer itt egy "kőbe vésett" elvet, miszerint keskeny nyomtávon nem lehet gyorsan menni, és kész :-(
Előzmény: HANGÁR (7899)
HANGÁR Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7899
Ez csak két vonal(pár)on lehet célszerű kis hazánkban: Nyíregyházán és Kecskeméten. Ehhez is csak a szokásos három dolog hiányzik, na meg egy negyedik: a szándék... Megszűntetni sokkal egyszerűbb és olcsóbb.
Előzmény: Zolcsi67 (7898)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7898
No, akkor itt volna a láma kérdésem:
Kis hazánkban miért csak 1435 mm-en lehet "normális" tempóval menni?
Ahol a természeti adottságok megengedik, lehetne gyorsabb pályát építeni....
Előzmény: rezgaras (7893)
HANGÁR Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7897
Azt hiszem, azt bátran leszögezhetjük, hogy a kisvasút a keskenynyomközű vasút fogalomkörének valódi részhalmaza, másképp: minden kisvasút keskenynyomközű vasút, de nem minden keskenynyomközű vasút kisvasút. Itthon ezt nyilván nehéz lenne alátámasztani, de nem kell túl messzire utazni ahhoz, hogy előkerüljenek ezek a "keskenynyomközű nagyvasutak".
Előzmény: rezgaras (7893)
Szilis Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7896
Egy jó kis linksorozat kisvasúti "feldbahn" témában:
Linkek
Albertus Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7895
Beírod, hogy az elmúlt 10 évben hogyan alakult az utasforgalom a Királyréti ÁEV-n? Vagy várunk holnapig, hogy beírjam én?

Hogy egyértelműek legyenek az adatok, a jegyeladást vegyük figyelembe, az arcképessel, 65 év felett és potyázva utazók saccolt számát hagyjuk figyelmen kívül!

Előzmény: Törölt nick (7887)
Albertus Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7894
Na megint előkerült ez a "rendes nyomtáv", "kis nagyvasút" téma.
rezgaras Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7893
Én a fokföldi nyomtávot nem tartanám kisvasútnak. Szinte mindenütt, ahol ilyen van a világon, nagyvasútként üzemel. Nem is akármilyen nagyvasútként. Dél-Afrikában némelyik Beyer-Garratt jóval nagyobb, mint a legtöbb európai normál nyomtávú mozdony és sokezer tonnás szénvonatok közlekednek a "kisvasúti" pályán.
Előzmény: Carpy (7890)
GYöBa Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7892
A zárjelzőt is kirakta, illetve bekapcsolta a vörös fényeket hátul...

Előzmény: Albertus (7886)
emká48 Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7891
Régi Ganzos kollégám szerint, aki részt vett ezek tervezésében és üzembe helyezésében a helyszínen, 130 km/h-val is mentek - mennek a mozdonyok és motorvonatok.
Előzmény: illesf (7889)
Carpy Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7890
Japanban a nyomtav 1067 mm az egykori allamvasut vonalain, valamint egyes maganvasutaknal is. Jelenleg a legnagyobb engedelyezett sebesseg ezen a nyomtavon 130 km/h. Egyetlen kivetel a Hoshu es Hokkaido kozotti alagut, ahol 140 km/h.
A sinkanszen azert lett 1435 mm-es, hogy nagyobb sebesseget lehessen vele elerni, keskeny nyomtavon 140-nel tobbet nem mernek engedelyezni. Monsjuk ez is szep, szerintem.
Előzmény: GYöBa (7882)
illesf Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7889
Tunéziában is 100 körül mennek a csörgők az 1000 mm-en...
Előzmény: etwg (7885)
nie Creative Commons License 2003.01.08 0 0 7888
Nagybörzsöny az 5741-el elég jó, ha azt vesszük, hogy csak pár hétvégét üzemelt.
Hajrá Börzsönyi kisvasutak!
Előzmény: Törölt nick (7887)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7887
A börzsönyi kisvasutak 2002. évi utasforgalma:
Kemence 12445 fő (szeptember 30-ig)
Királyrét 85470 fő
Nagybörzsöny 5741 fő
Albertus Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7886
Mielőtt elkötötte volna, gondosan befűzte a szalagot vagy bedugta a floppyt. Miután megállították, készségesen átnyújtotta a bizonyítékot a rendőröknek.
Előzmény: emká48 (7884)
etwg Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7885
Sziasztok

Csak egy friss info.

Nemrég jártam Vietnamban (még mindig komcsi ország). A fö vonal Hanoi és Saigon között mint szinte valamennyi Vietnamban 1000 mm-es. Most helyeztek üzembe néhány uj kocsit, és valamennyi uj mozdonyuk 110 km/h van engedélyezve (ha nem is megy mindenütt ilyen gyorsan, de a jobb részeken biztosan 80-100 km/h között vagdal. Ez egy olyan országban, ahol a Plasserról csak prospektusokban hallottak, a két Mantissa mérökocsit meg különleges ketrecben tartják, nehogy valaki megdézsmálja), a vágányokat meg 4 fejü PTK tartja rendben (1 a fönök, az férfi, ceruzával meg papirral, 1 csákányos, szintén férfi, 1 lapátos szaki - férfi vagy nö, a lapáton egy zsinorral, amit a csapat 4. embere - szinte kizárolag nö - huz, és igy cserélnek ki naponta kb. 50 m talpfát (saját bevallásuk szerint, és filmezve munkájukat.)

Előzmény: GYöBa (7882)
emká48 Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7884
Nem emlékszem pontosan a történetre, de valamikor kb. 10-15 éve egy svájci magánvasút 1000 mm-es vonalán (ha jól emléxem a GFM volt az) egy faszi elkötött egy villanymozdonyt és jól meghajtotta. Ha jól rémlik, nem ment jobban, mint 110-120. Elnézést a töredékes infoért, de azért jó sztori.
Előzmény: GYöBa (7882)
HANGÁR Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7883
Feltételezem, ennek a pályának a minősége kenterbe veri a hegyeshalmi vonalét...
Előzmény: GYöBa (7882)
GYöBa Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7882
Az évvégi szünet előtt szó volt róla, hogy nehány keskeny nyomtávolságú érdekességről beszámolok. Egy (saját megnevezése szerint) keskeny nyomtávolságú vasúton (a narrow gauge line ugye ezt jelenti) a következő sebességeket érték el:

1957_____135 km/h
1959_____163 km/h
1960_____175 km/h
1984_____169 km/h
1985_____179,5 km/h

A helyszín a Japán Vasút egyik 1067 mm nyomtávolságú vonala.

Albertus Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7881
Előzmény: BlackStar (7872)
GYöBa Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7880
Ja, mondta is a dolgozó, hogy valami járőrversenyről van szó.
Előzmény: illesf (7879)
illesf Creative Commons License 2003.01.06 0 0 7879
Márianosztrán ott van a börtönnek a lőtere (pont az egykori kisvasút nyomvonala alatt), ott lövöldözhettek.
Előzmény: GYöBa (7873)
Szilis Creative Commons License 2003.01.06 0 0 7878
Szuper ez az orosz kisvasút, de erre rátaláltál-e? Mert ez is elég érdekes ám:
További képek
Előzmény: seTTebello (7868)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!