Na és hol mehetsz Magyarországon 160-nal? Mert szerintem legfeljebb a használaton kívüli reptéren, amikor a Winklerékkel kipróbálod a legújabb Ferrarit.
Igaz, hogy már elég régi a kérdés, de azért beszámolok: amikor kipróbáltam a tesztautót, már tetszett: a 64 LE-höz képest elég szépen húz (legalábbis a városi forgalomban, később kiderült, hogy országúton egy kicsit pörgetni kell, de már előfordult, hogy előztem is vele), a gáz, fék, kuplung szerintem baromi jó, a sebességváltó is, még egyesbe is simán vissza lehet kapcsolni, akkor is, ha még eléggé mozog az autó. Azóta, hogy a jobb oldali tükröt lecseréltettem egy Octaviáéra, és a ködlámpa kapcsolót is átköttettem, hogy a hátsó ködlámpát kapcsolja fel először, szinte teljesen meg vagyok elégedve az autóval. Igazából csak két bajom van vele: az egyik az, hogy országúton egy kicsit kevés a motor ereje, a másik pedig az, hogy a gyári rádió minősége elég gyenge az általam megszokott Blaupunkt CAR-300-ashoz képest, bár az igaz, hogy eddig még nem találtam olyan utat, amelyiken ne jött volna be néhány rádióadó, pedig már "a 67-es úton" is végigmentem néhányszor, és ott még a Blaupunkt is vacakolt.
Viszont a kanyarokat úgy veszi, hogy öröm vezetni, komolyan mondom, szerintem nagyobb élmény, mint a 100 lovas Astra volt. Pedig ezen nem 185/60-as gumik vannak, hanem 165/70-esek, de én azt mondom, hogy a magyar utakra jobb a /70-es gumi, mint a /60-as. És pl. télen, hóban, jobb a 165-ös, mint a 185-ös.
Szóval, szerintem jó a gép, és néhány meglepetéssel is szolgált az Astra után:
- Ha nem kapcsoljuk be az indexet, csak megbillentjük a kart, akkor nem egyszer villan fel az indexlámpa, hanem háromszor.
- Ha bekapcsoljuk az első ablakmosót, akkor a mosás és a három törlés után vár egy kicsit, majd még egyet töröl.
- Ha a levegőt csak az ablakokra irányítjuk, akkor nem lehet bekapcsolni a belső keringetést; ehhez legalább egy kicsit el kell állítani a szabályzót, hogy ne csak az ablakokra menjen a levegő.
- Ha bekapcsolva hagyjuk az indexet, amikor leállítjuk a motort, akkor az index kialszik, és helyette a helyzetjelző világít azon az oldalon. (Ez nem rossz dolog, csak eléggé meglepett, mert nem tudtam róla, és felhívtam a kereskedőt, hogy mi a túrónak ég a helyzetjelzőm).
Pakolni pedig legalább annyira lehet bele, hogy amikor a gumikat lecseréltettem téli gumikra, akkor simán belefért a négy nyári gumi a csomagtartóba, még maradt is egy kis hely. Pedig a kamrában alig tudtam betenni a négy nyári gumit egy kétajtós szekrénybe. Igaz, hogy nem egy nagy, békebeli szekrény volt, de azért nem is túl kicsi.
Szóval tízből kilenc pontot adnék a gépnek. A Skoda Palotának viszont csak négyet-ötöt, mert azt mondták, hogy 5 liter benzin van az autóban, tehát én úgy gondoltam, hogy azzal simán el kell tudnom menni a Szentmihályi úttól Kerepesig. Hát nem tudtam, a 24. km-nél kifogyott a benzin, pedig amikor elindultam, akkor már 8-at mutatott a km-óra. Szerencsére lejtőn fogyott ki, és már látszott a kút.
De egyébként elég jó fejek voltak. Mindenkinek csak ajánlani tudom, azzal, hogy fogadjanak szót, és menjenek be az első kúthoz tankolni!
Miért, a többi kombi talán nem ötajtós?
Nekem direkt tetszik, hogy nem olyan doboz formája van, hanem egy kicsit le van csapva a hátulja, de mégis kombi, és ugyanolyan jól lehet pakolni bele, mint a többi kombiba.
Most én is így vagyok, csak az enyém Classic lesz, extrákkal. Viszont van vele egy kis problémám: a jobb oldali visszapillantót nagyon kicsinek találom. Ráadásul nem is domború, szinte semmit nem lehet benne látni. Nincs véletlenül valakinek ötlete arra, hogy milyenre kéne kicserélni ezt a jobb oldali tükröt, ami illik a Fabia Combira, és látni is lehet benne valamit?
Épp most rendeltem meg egy Fabia Combi Elegance-t, némi extrákkal (rallypiros, tempomat, tetőléc, oldallégzsák, risztó)
Az egyik vidéki kereskedő 6 százalékot engedett volna, de túl sokáig tartott volna amíg elintézi a tartósbérletet. Ezért aztán 5 százalék lett belőle, máshol.
Ma megnéztem egy másik kereskedésben is a Fabia Combit. A caprikék tényleg egy kicsit bugyikék. Ha már nem metál, akkor inkább fehér.
A kipróbált autónak lényegesen jobb volt a kuplung/gázpedál együttese, legalábbis nem bőgött fel minden váltáskor. Direkt egy rossz, gödrös útszakaszon mentünk, és nagyon csendes volt.
Vittem magammal mérőszalagot, mert a prospektusban hülye adatok vannak: a csomagtartó mélysége (mérve) 96 cm, szélessége 95 cm, magassága 50 cm. (Milliméterekkel nem foglalkoztam). Ezek közül csak a szélesség az, ami gyenge. Csak egy igen kicsi részen öblösödik ki a kocsi teljes szélességére a csomagtartó.
A Fabia Combi ürügyén ne itt hasonlítsuk össze az Octaviát és a Focust (nagy hitvita lenne belőle :-).
Az Octavia kombi 3 585 000-tól indul, és nagy kedvezményt adó lehetőségről nem tudok.
A Focus kombi 3 332 500-től indul (igaz, hogy csak 1.4-es motor, de most nem az Octaviával, hanem a Fabiával hasonlítom!), és erre 3 050 000 Ft-os ajánlatok is vannak. Ez már csak 250 000-rel több, mint a Fabia Comfort kombi, és ráadásul rendes motorja, és egy számmal nagyobb mérete van. A dizájn ízlés kérdése, nekem az Octavia nem annyira tetszik, mint a Focus, de ezért tetszik.
A Citroennel nem tudom mi a helyzet, csak az ára és a méretei kedvezőek. A motorja ugyanolyan elavult, mint a Fabiaé. Már vagy 10 éve azt hajtogatják, hogy mostmár az olasz és a francia autók minősége is jó, de a következő modellnél mindig újra kezdik, hogy mostmár tényleg jó a minőség. Szóval a korábbi ígéretek mégsem jöttek be...
Úgy látom az Octavia még mindíg nem játszik, pedig annak az árát egyelőre nem emelik.
Végülis magánügy, a xsara-t nem ismerem (bár sok jóval nem bíztat). A Focus egy kellemetlen belsejű, jól felszerelt gokart. Szóval vezetni tényleg nagy élmény (min1,6-os) de belül elég csicsa az sokféle görbület, a mérete meg nyomasztóan kicsinek tűnik.
A topicalapító majd jól lebeszél a rádióról. Engem már lebeszélt. A gyári rádió rohadt drága, és nem is szól jól, ezért aztán inkább vegyél utólag bele 1-et fele annyiért. A színt utólag lecserélni macerás, a rádiót meg egyszerű.
A haditerv az, hogy a rádiót és az üzembehelyezési költséget megpróbálom ingyen kiharcolni. A metál felár már nem hiszem, hogy belefér. Fizetni meg nem akarok, mert már így is jócskán túl vagyok a rászánt összegen.
A caprikék kicsit bugyikék színű. Érdekes, hogy nekem az Octavia egyáltalán nem tetszik fehéren, míg a Fabia ugyancsak fehéren nagyon szép... Metál szóba sem jöhet?
Nem tudom ismered-e azt, amikor az ember rászán egy autóra pl. 1.5 milliót, aztán elkezd gondolkodni, hogy +500 eFt körül már új autó van, majd még +500 eFt esetén már mondjuk egy Fabia kombit is lehet venni (már 2.5 milliónál járunk), aztán +200 eFt a Comfort felszereltségért már meg se kottyan. Ezek után +500 eFt (Octavia esetén inkább +700 eFt) már nem jön olyan könnyen.
Egyébként az Octavia áráért én inkább Ford Focust vennék (természetesen kombit).
A Fabia Classic Combinak ugyebár kb.500e az árelőnye az Octavia 1,6 (75Le) modellhez képest.
Szerintem ez egyáltalán nem sok az Octavia javára.
És azért ez mégis egy erősebb vas meg kicsit jobban hasal az úton pl. 160-nál. A súly/le arány kb hasonló és a 1,4 (68) és 1,6 (75Le) motorok egyformán feljavított/elavult motorok, így ez egyik mellett sem szól.
Ezek mért adatok, vagy katalógusból származnak?
A 713 mm-es hosszúságot nagyon keveslem. Én úgy tudom, hogy egy Corsa vagy Punto csomagtartója is van ilyen hosszú.
Közben kiderült a "titok". Valódi a 4% kedvezmény, de ez nem a szokásos pénzvisszatérítéses, hanem a kereskedő adja. Ez így még jobb is. A telefonszámukon minden részletet elmondanak.