Hogy Gyap-nak valami kedvezőt is írjak, ha a 18000-es kifizetésed a garancia időn belül volt, akkor a pénzedet utólag is visszakövetelheted, mivel a 151/2003. Korm. rendelet azt is kimondja, hogy "Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek."
Ptk. 248. § (1) Aki a szerzõdés hibátlan teljesítéséért szerzõdés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek idõtartama alatt a felelõsség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
(4) A jogosult a jótállási határidõ alatt bármikor közölheti kifogását a kötelezettel.
Emellett a 151/2003. Korm. rendelet szerint személygépkocsira a jótállás idõtartama min. egy év.
Ha a gyártó a fogyasztási cikkre a rendeletben foglaltaknál kedvezõbb jótállási feltételeket vállal (pl. a Renault 2 évet), a jótállás alapján a forgalmazót megilletõ jogok a fogyasztói szerzõdés teljesítésének idõpontjában átszállnak a fogyasztóra.
Tegnap utolert a vegzet, a csomagtartozar megadta magat, legalabb is a motor tuti... Milyen erdekes, a vezeteknek semmi baja, megyek is a szervizbe es megkerdem, megcsinalas utan meddig fogja birni.
JA, ahogy a kollegák mondták. Bármi ami befér a négy pici lyukba (párosával is elég) és legalább 4-5 centi hosszú. Ha már kint lesz a rádió, látni fogod, hogy mit kell félretolni vele.
"A garancia éppen abban tér el a kellékszavatosságtól, hogy a garanciaidőn belüli meghibásodás estén a kereskedőt (gyártót) terheli annak bizonyítása, hogy a hiba rendeltetésellenes használat, beavatkozás miatt következett be."
Szerintem ez úgy van, hogy az átvételtől, vásárlástól stb... számított fél évig terheli a bizonyítási kötelezettség az eladót.
Az az érdekes, hogy elvileg a kocsinak a jobb oldali része (futómű, szilentek, stb..) lenne az, ami hamarabb elhasználódik. Ebben az esetben a jobb hátsó l.csill. jó (legalábbis nem láttam semmi rendellenességet), vagy annak látszik!
Ha az autóra 2 év gari volt, akkor téged lenyúltak.
A garancia éppen abban tér el a kellékszavatosságtól, hogy a garanciaidőn belüli meghibásodás estén a kereskedőt (gyártót) terheli annak bizonyítása, hogy a hiba rendeltetésellenes használat, beavatkozás miatt következett be. Ha ilyet bizonyítani nem tud (márpedig ennek bizonyítása nem könnyű feladat), akkor az a vélelem érvényesül, hogy a hiba már az eladáskor fennállt. A garanciaidőn túl, de a szavatossági időn belül ez a vélelem megfordul. Neked kell bizonyítanod, hogy a hiba már az eladáskor fennállt.
Magyarul - bizonyos kopó alkatrészek kivételével (pl. fékbetétek) - a gari időn belüli meghibásodásoknál a teljes javítási költség a kereskedőt (gyártót) terheli.
Igen rossz hírem van! A lengéscsillapító cseréje jobb esetben 40 / 60 % arányban úszod meg ha 1 évnél fiatalabb a kocsi akkor talán 30 / 70 az arány!
Nekem a hátsókat 1 év 2 hónaposan a fent említett első arányban cserélték! Munkadíj is bele volt kalkulálva... s közel 18000,- Ft volt a két hátsó cseréje....
Köszi a választ, én is úgy gondolom, hogy 40e km-t simán ki kellene bírnia, főleg úgy, hogy nem a jobb hátsóról van szó! Szerintem ha 1x megindult a folyás akkor nincs sok értelme tovább vizslatni! Szerintem...
A box maszek gyártmány, egy tuningos ismerősöm ajánlotta a srácot.
Ilyen dolgokkal foglalkozik, illetve autóelektronikával (légzsák, vezérlés, stb.)
Még nem szedtem szét, egy korrekt aluminium házban van benne, a héten, vagy a hétvégén lesz egy kis időm, és szétkapom, és csinálok róla néhány fotót.
65eFt volt.
Ha tényleg csak egy ellenállás van benne, akkor vissza fogom vinni.
Kérdeztem, hogy mi van benne, és a szokásos, becsapja a kompjutert, de elvileg nem egy sima ellenállás, azaz nem lineárisan ugyanazt a jelmódosítást végzi, hanem van neki karakterisztikája.
A befecskendezés nyomását módosítja.
Biztos, hogy meg lehet rendelni darabonként is, de én nem vagyok elektromérnök, vagy műszerész, hogy megbízhatóan össze tudjam rakni.
Eddigi tapasztalataim, hogy valóban erőteljesebb a motor, főleg alacsonyabb fordulaton, illetve jobban pörög. Amikor szerelte befelé, akkor pont jött hozzá egy srác a helyi Renault szervízből, ahonnan vettem a verdát, és érdeklődve szemlélte.
Annyit mondott csak, hogy ő is kiváncsi lesz, hogy mennyivel lett jobb. Asszem fogunk még találkozni :)
Ja csak annyit, hogy neki azért sikerült a 2 perces melóbol egy 1 órásat összehozni, mivel a csatlakozó egy kis horonyban eltért az eredetiből és az egyik része bennemaradt az alapcsatlakozóban. Mi mindenre jó a pillanatragasztó! :)
Mindenesetre lelkiismeretesen elvégezte a melót. 2 hét visszavásárlási gari van rá!
Szia! Amennyiben bebizonyosodik, hogy valóban a lengéscsillapítók hibásak akkor kénytelenek kicserélni mert ettől azért többet kell egy lengéscsillapítónak kibírnia. Azért töröld le a szennyeződést és pár napmúlva ha ismét olajkiverődés látható akkor teljesen egyértelmű a lengéscsillapító kapitulált. Gondolom azért rázátópadon megnézik.
a rádió kiszereléséhez nekem nagyon jól bevált a vékonyabb tipusú fém golyóstoll-betét! elég kettő is hozzá: egyik oldalon bedugo a 2 lukon, kicsit kimozdítod azt az oldalát a rádiónak, aztán jöhet a másik oldal: persze néha azt érzed , bár lenne 3 kezed!
Ühüm. A négy lyukba kell valami speckó izét bedugni, ami négy pöcköt benyom, így lehet kihúzni a helyéről. Nekem is csak mesélték, állítólag autószerelőnél, autóhifi-szerelőnél minden sarkon találni ilyesmit.
Csakhogy számomra mint vevő a könyv a mérvadó. Az tartalmazza ugyanis a szolgáltatásokat, amiket garantálnak az autóval. Internetes oldal nem hivatkozási pont, azt ugyanis "nem adták a kezembe" a kocsival, és azt én nem is vagyok köteles elolvasni (arrol nem is beszélve, hogy persze hogy szerintük "kedvező" az egyébként ingyenes átvizsgálásért pénzt kérni). De mondom, szerencsére ahová én hordom, ott még szempont a vevő is, illetve az ő általuk lefektetett szabályok, szolgáltatások betartása. (egyébként a 2 éves gar. lejárta után tényleg fizetőssé válik ez az átvizsgálás is, lehet, hogy a RH is erre célzott, csak a szervízek úgy látszik "kissé előrehozták" ezt a fizetési kötelezettséget.) Félreértés ne essék, nem ezzel az 5-6e Ft-al van gond, hanem magával a hozzáállással.
Assistance kártya, muhaha :)))) Az leginkább ilyen parasztvakításra jó, nekem a VW-nél már előre közölte az értékesítő srác, hogy nem nagyon sikerül soha kiküldeni, de azért próbálkozzak :)
A könyv szerint lehet,hogy ingyenes az átvizsgálás, de ezt találtam a R. honlapján:
2001-től kezdődően a Renault típusok legtöbbjére új karbantartási program vonatkozik, amely lehetővé teszi a revíziók kiterjesztését 30 000 kilométerenkénti, vagy 2 évenkénti periódusokra. A közbülső időszakban, vagyis 15 000 kilométerenként, vagy évente a Renault az Önök nyugalma és az Assistance szolgáltatás meghosszabbítása érdekében rendkívül kedvező áron ajánlja "10+ átvizsgálás"-át, amelynek során 10 ponton ellenőrizzük gépkocsijának állapotát és feltöltjük a folyadékszinteket - mindezt annak érdekében, hogy Ön gondtalanul még messzebbre utazhasson Renault-jával.
Tavaly az 1 évesre én is fizettem 5.500 Ft-ot - / Nyitrai Pécs / Mivel semmi gondom nem volt, fogalmam sincs,hogy mit csináltak, mert be nem engedtek - az üvegfalon pedig nem láttam a műveletet - ha volt !!
Valszeg ahol fizetni kell azt a közmondást tartják szem előtt,hogy :
Eddig már többen írtátok, hogy az Assistens (vagy hogy írják ) átvizsgálásra 4-5-6e Ft körül fizettetek. Hogy az ördögbe, mikor a könyv szerint is ingyenes a garanciaidő alatt, és se nekem, se egyik Renaultos ismerősömnek sem kellett sosem egy fillért sem fizetni érte. Mondjuk ha kellett volna, akkor nem is viszem, mert nekem a Hungária Biztosítónál a Casco mellé amúgy is jár. Vagy ez (bár a könyv ingyenesnek írja) szervízfüggő lenne? Én a Renault Gold-Cars-ba hordom Nyíregyházán, itt ez a helyzet.