"Építészhallgatók 1980-ban ipari tájat fényképeznek vasútmérnökhallgató barátjuk meghívására esős időben, hidegben, Zenittel" sorozat 6., befejező rész
Ennyi van, ebből talán össze lehet rakni a puzzle-t, látszik melyik gépen volt fenn a csatlórúd, melyiken nem. Látszik egy kicsit a mozdonyok sorrendje.
Az itteni 3. kép az a szép fék, amiről már írtam. Persze minek fék, ha nincs hajtórúd?
A fotók filmről lettek beszkennelve egy viszonylag jó szkennerrel - sajnos a film maga ennyire alulexponált.
Közben eszembe jutott egy újabb csemege egy könyvben, ha lesz rá módom, beszkennelem.
Na még egyszer... "Építészhallgatók 1980-ban ipari tájat fényképeznek vasútmérnökhallgató barátjuk meghívására esős időben, hidegben, Zenittel" sorozat 5. rész
Én is lekaptam, Pilisvörösvár és Solymár között az ívben lévõ átjárónál! Rajtam kívül kb. tízen várták a szerelvényt. A képet sajna nem tudom ide betenni. :-(
OK, OK, lesz, de most nem annál a gépnél ülök. Sajna a resztli nem igazán jó, vagy inkább személyes... Van viszont egy gyönyörű himbás fékszerkezet képem, tegnap azt akartam feltenni, de véletlenül mellélinkeltem, azért lett kétszer a 303.
Apropó, tudja valaki, hogy a 303 orránál eltörpülő kis tűznélküli mozdony is megmaradt-e? (Szegény olyan idétlen, hogy még a gőzhengere is rossz helyen van...)
Sajnos a sztorihoz hozzátartozik, hogy 76-ban még valóban itt darabolták a gépeket, de persze akkor nem fotóztunk, pedig az ma mekkora kincs lenne.
OKU30 mit tud a 324,554 és a 324,789 haláláról? Én pontosan 76.08.31-n jártam ezeken a gépeken - azért tudom, mert másnap vonultam be katonának.
Tény, hogy a múzeumi mozdonyokról 80-ban készített képek annyira már nem érdekesek, hiszen végső soron a Füstiben ma is lehet ugyanazt a laprugót fényképezni.
Én le vagyok nyűgözve! Szinte 1980-ban érzem magam, ezeknek a képeknek a láttán. Ha van még ebben a témában vagy csak Vizafogó környékéről, akkor ne tartsd vissza Magad! :-))
Igen, ezek pont azok a mozdonyok, amik ma a Tatai úton vannak. Akkor már kezdték eltenni a múzeumi példányokat - ugye, nem volt ez mindig így, de akkor már egy ideje -, kimondottan a Közlekedési Múzeum számára. Füsti csak húsz évvel késöbb lett, közben átalakult a Vizafogó környéke.
"Építészhallgatók 1980-ban ipari tájat fényképeznek vasútmérnökhallgató barátjuk meghívására esős időben, hidegben, Zenittel" sorozat 3. rész
További tiltott szimbólumok, és képek. Mitöbb, a 303-as mögött egy pártlap szigorúan őrzőtt nyomdája! A szerkocsin olvasható a graffitti, hogy 1972 óta múzeumi.
(Látom én, hogy rosszak a képek - de hátha még így is jobbak, mint a semmi.)
Valószínűleg a 303.002-t lehet még ott látni. A 328-assal, amelyik több képen is szerepel, azért vagyok bajban, mert valószínűleg több is volt ott. Lányi Ernő bácsi mesélte, hogy a KM illetékese elöször egy 328.6xx-t választott ki. Majd az ő javaslatára örizték meg inkább a német gyártású helyett a 054-est.
Okosabbak meghatároznák, hogy a laprugó, a tűzszekrényajtó és a központi kenőkészülék melyik mozgony tartozéka!
A mellékelt képen a 242. áll a 442-es előtt. Ezeken pedig egy szerkocsis.