Lengyelországba IK 16O-as jelzéssel szállitottak.A csuklós volt az Ik 18o-as. Ez most egy kicsit zavaró, mert az IK160P is csuklós. Meg különben is, a 180-as az 'izelt' busz száma. Abban nem volt megállapodás hogy azonos számot ne használjanak?
off
Kengyi, Carpy, kis.kavics; ti sem kaptátok meg a 29-én küldött leveleimet? (eddig mindenki visszajelzett, hogy 29-től egyik levelemet sem kapta meg..)
"Szerepelt, hogy a magyar Ikarus továbbiakban nem használ álló betűs Ikarus feliratot, ( ezt Ők használják) hanem a dőlt betűs " farosokon lévő ikarus feliratot használjuk."
Ebben az az érdekes, hogy megváltozott a felirat...már álló betűs.
Ezek azok a kocsik , melyek az igazi Ikarus gyárban készültek.
A '78-as megállapodásban az (is) szerepelt, hogy ŐK a továbbiakban nem használják az Ikarus megnevezést hanem csak IK-16O, 18O stb-vel jelülik a kocsijaikat.
Szerepelt, hogy a magyar Ikarus továbbiakban nem használ álló betűs Ikarus feliratot, ( ezt Ők használják) hanem a dőlt betűs " farosokon lévő ikarus feliratot használjuk.
Ismereteim szerint egyik fél sem tartotta be a megállapodást.
A képen az IKARBUS egyik kocsija van, amit Romániába IK 4-es, Lengyelországba IK 16O-as jelzéssel szállitottak.A csuklós volt az Ik 18o-as.
Ekkor az IK 26O-as elemeit is szállitották Lengyelországba és ott, a JELCZ üzem , már elavult teherautó alvázaira épitették, evvel is pótolva, kiegészitve a magyarországról érkező 26O-sok számát.
Na jó, csakhogy ezek egyáltalán nem hasonlítanak az IK260-ra. Jelz felirat sem látszik rajtuk, viszont Ikarus igen Pl. ezen: http://ik160p.w.interia.pl/foto/ik160p-7.jpg
A lengyelek Ikarus 160P-nek tartják őket (gondolom a P polski jele).
Most akkor milyen busz ez valójában?
"Én így tudom:
Utolsó 280-as: Kisalföld Volán. Utolsó 260-as is lehet, hogy oda ment. Utolsó 263-as: Balaton Volán (ha minden igaz)."
És a Tisza Volános gázbuszok (IDY-rendszámúak)??? Véletlenül nem azok az utolsó 260/280-asok? (persze lehet, hogy rosszul tudom, de mintha azok után már nem készült volna 260/280-as)
Elnézést kérek érte. Miért?
Egyébként, ha érdekel, előkaparom azt a belgrádi újságot, amiben a zimonyi gyár alacsonypadlós buszáról van kép és műszaki adat, és amit a Belgrádi Közlekedési Vállalatnak gyárt majd.
2./ = IKARBUS = (már leirtam)
Az "Ikarus" név jogos és törvlnyes tulajdonosa.
Horvát autóbusz gyár.
A magyar Ikarus 1974-78 közötti tárgyalásokon, pénzért megveszi tőle az ikarus márkanév használatát, amit a mátyásföldi gyár 1949-1978 között "scwaczban" használt.
utána az eredeti tulajdonos IKARBUS néven gyártja termékeit.
Egyszerű kivitelű, általában kettővel régebbi konstrukciójú, igen olcsó városi szóló és csuklós buszokat gyárt.
Fő piacai : Jugoszlávia, Románia, Lengyelország, Kina, Pakisztán, Egyiptom.
3./ = "a" lengyelországi ikarus.
Először is NEM ikarus.
A nyolcvanas évek közepőn, a hazai Ikarus "csúcsra"járatásának idejében , ( 184 = 13 85o busz /év) korában a hazai Ikarus nem tudott elegendendő buszt gyártani, annyit amennyit a piac felvett volna.
a szerelősorok kapacitása kisebb volt mint a présüzemeké.
Ez a CKD és SKD buszok fénykora.
Ekkor az IK 26O-as elemeit is szállitották Lengyelországba és ott, a JELCZ üzem , már elavult teherautó alvázaira épitették, evvel is pótolva, kiegészitve a magyarországról érkező 26O-sok számát.