Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7887
A börzsönyi kisvasutak 2002. évi utasforgalma:
Kemence 12445 fő (szeptember 30-ig)
Királyrét 85470 fő
Nagybörzsöny 5741 fő
Albertus Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7886
Mielőtt elkötötte volna, gondosan befűzte a szalagot vagy bedugta a floppyt. Miután megállították, készségesen átnyújtotta a bizonyítékot a rendőröknek.
Előzmény: emká48 (7884)
etwg Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7885
Sziasztok

Csak egy friss info.

Nemrég jártam Vietnamban (még mindig komcsi ország). A fö vonal Hanoi és Saigon között mint szinte valamennyi Vietnamban 1000 mm-es. Most helyeztek üzembe néhány uj kocsit, és valamennyi uj mozdonyuk 110 km/h van engedélyezve (ha nem is megy mindenütt ilyen gyorsan, de a jobb részeken biztosan 80-100 km/h között vagdal. Ez egy olyan országban, ahol a Plasserról csak prospektusokban hallottak, a két Mantissa mérökocsit meg különleges ketrecben tartják, nehogy valaki megdézsmálja), a vágányokat meg 4 fejü PTK tartja rendben (1 a fönök, az férfi, ceruzával meg papirral, 1 csákányos, szintén férfi, 1 lapátos szaki - férfi vagy nö, a lapáton egy zsinorral, amit a csapat 4. embere - szinte kizárolag nö - huz, és igy cserélnek ki naponta kb. 50 m talpfát (saját bevallásuk szerint, és filmezve munkájukat.)

Előzmény: GYöBa (7882)
emká48 Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7884
Nem emlékszem pontosan a történetre, de valamikor kb. 10-15 éve egy svájci magánvasút 1000 mm-es vonalán (ha jól emléxem a GFM volt az) egy faszi elkötött egy villanymozdonyt és jól meghajtotta. Ha jól rémlik, nem ment jobban, mint 110-120. Elnézést a töredékes infoért, de azért jó sztori.
Előzmény: GYöBa (7882)
HANGÁR Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7883
Feltételezem, ennek a pályának a minősége kenterbe veri a hegyeshalmi vonalét...
Előzmény: GYöBa (7882)
GYöBa Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7882
Az évvégi szünet előtt szó volt róla, hogy nehány keskeny nyomtávolságú érdekességről beszámolok. Egy (saját megnevezése szerint) keskeny nyomtávolságú vasúton (a narrow gauge line ugye ezt jelenti) a következő sebességeket érték el:

1957_____135 km/h
1959_____163 km/h
1960_____175 km/h
1984_____169 km/h
1985_____179,5 km/h

A helyszín a Japán Vasút egyik 1067 mm nyomtávolságú vonala.

Albertus Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7881
Előzmény: BlackStar (7872)
GYöBa Creative Commons License 2003.01.07 0 0 7880
Ja, mondta is a dolgozó, hogy valami járőrversenyről van szó.
Előzmény: illesf (7879)
illesf Creative Commons License 2003.01.06 0 0 7879
Márianosztrán ott van a börtönnek a lőtere (pont az egykori kisvasút nyomvonala alatt), ott lövöldözhettek.
Előzmény: GYöBa (7873)
Szilis Creative Commons License 2003.01.06 0 0 7878
Szuper ez az orosz kisvasút, de erre rátaláltál-e? Mert ez is elég érdekes ám:
További képek
Előzmény: seTTebello (7868)
FOMA Creative Commons License 2003.01.06 0 0 7877
Ha minden iigaz, akkor az IM BVOP lőtere van ott.
Előzmény: GYöBa (7873)
GYöBa Creative Commons License 2003.01.06 0 0 7876
ÁEV-utasítás '84

(egy utasításhoz nem tudom minek bevezetőt írni, de ha kell, hát akkor hangozzék talán így:
"Az erdőben a balta is veszélyes szerszám, de a kisvonat is, hajaj. A balta helyett néhol már motoros fűrész is van, néhol ember húzza a láncot, vagy mindkettő. Szabályozva vannak a dolgok így, úgy, no meg amúgy is, de Maga csak ezt olvassa, ez az okosság" - kb. ilyen az eredeti)

Jelzési utasítás
Az utasítás hatálya elég szépen el van bonyolítva ("kiterjed korlátozott közforgalmat is lebonyolító, de saját használatú és magánjogú Állami Erdei Vasutakra, ezek fő és mellékvonalaira, illetve teljes üzemére")
Pifta bácsi, akinek kezéhez kivételesen nem kapanyél, hanem vadászpuska, no meg balta ragadt bizonyára tisztában van vele, hogy mit jelentenek a magánjogú, saját használatú, meg korlátozott közforgalmú kifejezések. Aztán, mi az, hogy fővonal? Ezt az OVSZ gyorsan lerendezi, felsorolja azokat. Tehát mindegyik ÁEV-vonal mellékvonal, hívják azt EV-nek, vagy Múzeumvasútnak, esetleg GV-nek, stb. (ezentúl csak az ÁEV-et használom).
A teljes üzem nem a vasutat jelenti? Tehát ha hozok a mozdonyok kezelésére kialakított telephelyre IFA tgk-val mondjuk 600 db. seprűnyelet, akkor tolatáskor az utasításban előírt "Közeledj hozzám!" jelzést kell adnom?
Talán mégsem.
Legyen ez úgy, hogy: " Az utasítás hatálya kiterjed azon sajáthasználatú vasutakra, ahol annak használatát a felügyeleti hatóság elrendelte. Felsorolásuk a függelékben."

Szilis Creative Commons License 2003.01.06 0 0 7875
Egy párszáz hozzászólással arrébb, szinte ugynezekkel a szavakkal emlékeztem meg a Süttői EV-ről. :-) Egyébként láttad milyen pöpec vörösmárvány "szelvénykarók" vannak mindenfelé?
Hát a kishíd, a kb. 30 méteres ív után?
Szuper kis vasút (kisvasút:-) volt az!
Előzmény: emká48 (7869)
GYöBa Creative Commons License 2003.01.06 0 0 7874
Ha jól emlékszem (de régen is dolgoztam már) tavaly elkezdtem észrevételeket közölni az ÁEV hatályosnak mondott utasításából. Ezt folytatnám idén is.
Egyelőre találtam egy 1969. január 1-től hatályban lévő/volt Jelzési és Forgalmi Utasítás az állami erdei vasutak számára c. kiadványt.
Mint kiderült ez már a második kiadás, eredetijét 1256/140/1955. I. 8. A. (1955. V. 29.) sz rendeletével hagyta jóvá a Közlekedés- és Postaügyi Miniszter.
Kiadóként a Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium Erdészeti és Faipari Műszaki Fejlesztési Főosztálya van feltüntetve.
Nyomta a Heves megyei Nyomda, Eger - 2000 pld.

Nem tudom, hogy ezt hatálytalanították volna, vagy csak elmaradt a használata, de nagyon sok használatban lévő dolgot megtalálsz benne. amit máshol nem (pl. fekete pötty).

Az előzőekben említett, 1985-től hatályos "gyöngyösi" utasítás használhatóságáról csak annyit, hogy "honos vasútján" is kiegészíthették volna - a lajosházai vonal kiágazása előtt egy fehér alapon fekete felkiáltójelet ábrázoló táblára lettem figyelmes Kékestetőre tartva....

GYöBa Creative Commons License 2003.01.06 0 0 7873
BÚÉK mindenkinek!

Egyszer Márianosztrán bóklásztam az erdőben, ott semmiféle vadásztársasághoz nem tartozó, de rádióval felszerelt dolgozó talált rám. Azt mondta, hogy éleslövészet van, talán fáradjunk kintebb az erdőből.
Én inkább vele tartottam, mert már dörögtek is a fegyverek.
Felfelé menet láttam, hogy a lőtéren gyülekeznek mindenféle testületek tagjai (BV, rendőr, határőr), de gondoltam megmaradnak ott.

Előzmény: Szilis (7834)
BlackStar Creative Commons License 2003.01.06 0 0 7872
Sziasztok!
Biztos tudjátok, ugye jár a gőzmoci a Gyermekvasúton jelenleg is? Egészen konkrétan most szombaton. Ez azért lenne jó, mert akkor egy gőzmozdonymániás különítmény megnézné és megszaglászná. Ha meg nem jár, akkor meg pehh*.

_______________________________
*: NAGY pehh. Úgyhogy lécci nyugtassatok meg, hogy szombaton láthatunk befűtött gőzmocit mongyuk Hűvösvölgyben!

emká48 Creative Commons License 2003.01.05 0 0 7869
Tegnap begyalogoltam a Süttői kisvasút Pusztamarótra vezető nyomvonalát. Igen szép helyeken vezetett a pálya, ajánlom túrás kedvűeknek begyaloglásra.
A volt süttői végállomáson van még pár méter vágány, a fatelep fűrészüzemébe vezet. Kocsik is vannak, 5 darab fával rakott kocsit láttam, ezenkívül két félredobott alvázat. Érdekes, hogy a jelek szerint rendszeresen mennek a kocsik a betonon is, mivel a két megmaradt vágány elágazási váltóját már lebetonozták, tehát csak a betonon tudják átállítani a kocsikat.
Megvan még a régi végállomási épület is, utána egy kis híd a házak között. Szerencsére hirtelen összeverődött három idősebb asszony, akik többé-kevésbé hasznos infoval láttal el engem és utitársamat. Az egyik az állítólagosan még meglévő sok kisvasúti képeit is ajánlotta megtekintésre. Visszatérünk rá!
A nyomvonal szépen megmaradt, bár a Bikol-patak völgyében csak a közvetlen mellette vezető betonút a járható. Alsóbikol után kezdődik a hegyipályás rész, jól járható, nagyon szép, kanyargós pálya, a gerincponton gyönyörű kilátással a Duna felé.
A vonal hajdani végpontja előtt van egy kis szerpentines rész és egy irányfordító! Egyértelműen kivehetők a nyomai, egyvágányos csonka, az alsó részen egy kétvágányos kitérővel.
Pusztamaróton nem látszik semmi a végállomásból. OFF: viszont egy jelzett turistaút mellett levő házból ránktámadott egy szabadon engedett hatalmas kutya, szerencsére nem harapott meg, de nem sok híja volt. A gazdika szemmel láthatólag nem nagyon zavartatta magát. Térerő sehol, esetleges súlyosabb sérülés esetén nyugodtan megdögölhettünk volna ott helyben, senki nem keresett volna, míg meg nem büdösödünk. Intelligencia...

No, szóval ajánlom begyaloglásra. Az alsóvadácsi szárny is szép lehet, azt majd legközelebb.

seTTebello Creative Commons License 2003.01.03 0 0 7868
nyomdász Creative Commons License 2003.01.02 0 0 7867
Még három újság gazdára vár.
Az eddigieket köszönöm. Vannak jók és még jobbak köztük.

Kb. 2 hónapja már kértem egyszer segítséget. Akkor egy barátom akart fotózni kisvasutat valamilyen lap számára. Képek megvannak, csak elzárva, ugyanis ő közben elszaladt Szicíliába tűzhányót nézni, mielőtt az kialszik. (Kis színes: Valamennyire beszél olaszul. Megdumálta a rendőröket, s azok felvitték dzsippel.)

Nagyon szépen köszönöm a képeket, és a múltkori segítséget is. Megdöbbentően gyors ez a topik. Jóleső érzés.
-ny-

Előzmény: nyomdász (7864)
division by zero Creative Commons License 2003.01.02 0 0 7866
Mail ment!
Előzmény: nyomdász (7864)
Szilis Creative Commons License 2003.01.02 0 0 7865
Kedves Nyomdász, Máté István!
Levél ment.
Előzmény: nyomdász (7864)
nyomdász Creative Commons License 2003.01.02 0 0 7864
BÚÉK!
Felhívás Mindenkinek, aki tud gyorsan reagálni, és vágyik a dicsőségre és szeretne segíteni!

A Turista Magazin újság számára szeretnék - még ma este - 3-4, működő, kisvasuti szerelvényt ábrázoló fotót kérni. Méret: kb. 0,3-0,5 mega.
Egy cikkhez kellene illusztrációnak. Díjazásul a dicsőség mellé egy féléves előfizetést tudok felajánlani annak, akinek a képei bekerülnek. Továbbá az első tíz beérkezett e-mail küldőjének adunk a januári lapból 1-1 példányt.

Cím: turistamagazin@timp.hu

Előre is megköszönöm a segítséget.
Ui: A szerző nevét kérem feltüntetni, hogy a kép alá tudjuk írni.

Máté István koordinátor

Albertus Creative Commons License 2003.01.02 0 0 7863
Szilis Creative Commons License 2003.01.02 0 0 7862
OK, vettem. De akkor honnét (és miért) vették pont ezt a pályaszámot? Vagy így kellene érteni (492, 013")?
Előzmény: OKU30 (7857)
Albertus Creative Commons License 2003.01.01 0 0 7861
Nosztalgia motorvonat közlekedése 2003-ban (!)

GyG Creative Commons License 2002.12.31 0 0 7860
Eredményekben Gazdag,
Boldog Új Évet Kívánok
minden topic lakónak.
Az idei évet egy kis nosztalgiával zárom:
Itt a közelebbi és távolabbi múlt városi közlekedési járműveivel s a lényeg: számos kisvasúti járművel.
Albertus Creative Commons License 2002.12.31 0 0 7859
illesf Creative Commons License 2002.12.31 0 0 7858
Augusztusban ott volt Zánkán az ex-vidámparki gőzös.
Előzmény: OKU30 (7853)
OKU30 Creative Commons License 2002.12.30 0 0 7857
"Tulajdonképpen az Andrásnak is van pályaszáma..."
A Kisgyóni Kőszénbányánál nem volt neki, ott végig Andrásként futott ki a pályára. A múzeumnak (Nagycenk) meg nem illik adni utólag. A 492.013 meg különben is foglalt:
Bp 5770/1949 a belgrádi Technopromet részére lett megrendelve, de közben összevesztünk a Jugókkal és
1949.04.30: MÁV 492,013 Nyírbodrogi-Kisvasút, Nyíregyháza
1966.09.07: Selejt, majd szét is vágták.
Előzmény: Szilis (7856)
Szilis Creative Commons License 2002.12.30 0 0 7856
Tulajdonképpen az Andrásnak is van pályaszáma, amit általam teljesen érthetetlen okoknál fogva nem használnak: 492, 013.
Előzmény: OKU30 (7853)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!