Romániában van valahol valami fatelepen,éppen ezért keresem én is ,hogy mit tudni róla mert állítólag " üzemképes" amit én nem úgy látok a fotó alapján.
Már tavaly kitárgyaltuk (beraktam egy képet is a a gyári feliratrol ami látszik a kereten) a Skoda által gyártott Kriegslokomotivröl van szo (a BR52-es cseh mutánsa), ami az eredetinél sok-sok részletben sokkal korszerübb megoldásokat használ (A CSD-nél 555-és számu gép kerekéröl van szo)
Szeretnélek benneteket tájékoztatni, hogy szeptember 24.-én Kismarosaról 17:00-kor gőzmozdony vontatású vegyesvonat (2 fakocsi+teherkocsi) közlekedik fotózási célból Királyrét állomásra, útközben több helyen is fotómegállásokat tartva. A gőzmozdony 16-17 óra között Kismaroson szerel, és kitol a Verőcei vonalra a hídhoz, hogy mindenkinek legyen lehetőség hasonló fotózásra, mint ami az Indóház újság 4. júniusi számának címlapján látható. Királyrétről a 18:27-kor az Mk48 vontatta menetrendszerinti vonattal jön vissza a két zöld fakocsi Kismarosra, érkezik 19:00-kor.
Ami pedig a lényeg, hogy aki a szeptemberi Indóház újsággal jelentkezik Kismaroson, azok 50%-os áron vehetnek részt az utazáson, azaz 500 Ft/fő, gyerekeknek 400 Ft/fő (részükre család esetén nem szükséges az újság bemutatása).
A helyfoglalásért kérem az itteni e-mail címemen jelentkezzetek. ( radio100jozsi kukac monornet.hu).
Nem, csak úgy csemegének raktam be. Érdekes, hogy 497, 040 a fantázia pályaszáma, de ezen sosem futott, ha jól tudom. Minden érdekelne jellegrajz, műszaki adatok főleg a 492-esről, de ha erről is előkerül valami azt megköszönöm.
Az I.n sorozatú mozdony öltözködik/vetkőzik egy lepedőn.
A Technika Vívmányai az utolsó száz évben, A Műveltség Könyvtára, Budapest, Athenaeum, 1907
Lássuk be, hogy 1907-ben nemcsak a mozdonytechnika, hanem a nyomdatechnika is elsőosztályú volt: a hajtogatós melléklet abszolút pontos kétoldalas nyomásokból, stancolásokból és ragasztásokból állt! Nem volt gond a színhelyességgel!