Tippek és tanácsok a Jáva, Szumátra, Kalimantan (indonéz Borneó), Sulawesi (Celebesz), Nusa Tenggara (Kis Szunda-szk), Maluku és Pápua (indonéz Új-Guinea) iránt érdeklődők számára. Mivel a csak Balira utazóknak már van egy régóta pezsgő téma, arról inkább oda érdemes írni!
Köszi, akkor ha más nem, gondolom Yogjaban csak meg lehet venni ezeket vhogy. Bár mondjuk azért legalább a menetrendet meg kb árakat nem ártana tudni... Egyelőre annyit sikerült előásnom a netről, hogy a Trigana nem közvetlen, Saumlakin át repüli. Majd még kutakodom.
Legkesobb tavalyig mindketto repulte, de a honlapjukon en sem lattam. Viszont az indonezeknek nem erossege a honlapok aktualizalasa, ezert is kerdeztem ra a csajnal. A szulei a langguri repteren laknak (!) mivel apja ott a nagyfonok, es mikor rakerdeztem "Bizots meg mindig?", akkor azt felelte, most van epp talalkozon a langguri repteren dolgozokkal.
Ennel tobbet en most, epp egy javai vonaton zotyogve, nem tudtam kideriteni! ;-)
Ez érdekes, én az Express honlapján azt látom, hogy Ambonból csak Ternatét repüli, Tual pedig egyáltalán nem is szerepel a listáján. A Trigana oldalán pedig se Ambont, se Tualt nem is látok egyáltalán. Valamit rosszul nézek?
Ambonnak, Bandanak (ahol lenne 1 oratok gyorsan szetnezni) es Tualnak mind eleg festoi a megkozelitese hajoval, bar a Kei-szigetek a levegobol is gyonyoruek!
Ambon-Tual ugyben most megkerdeztem egy a repteren dolgozo baratnomet, es o azt mondja, azt meg mindig repuli az Express es a Trigana is.
Ez magyarazat arra, hogy miert a Surabaya-Ambon szakasz dragult meg. Pl jovo hetre meg a tavolabbi Jakartabol is van joval olcsobb jegy Ambonba. De annyival nem olcsobb, hogy megerje oda visszabumlizni!
Az lesz, most még nem is terveztük megvenni, ennyiért meg pláne nem. Bárcsak lenne annyi időnk h beleférne a Pelni, az sztem kalandnak is sokkal jobb ;o)
Nem azért, mert más már nem repüli ezt az útvonalat? Legalábbis Ambon - Tualt senki másnál nem találtam, és Surabaya - Ambont is csak a Garudánál. Ha pedig kvázi monopóliumuk van ezekre a viszonylatokra, akkor sajna nem is nagyon lesz jobb az ár.
Piacokon, plazakban es muzeumokban nezelodni ugyis keves az idotok, tehat marad a gyors korulnezes, ezert javasoltam a taxit, plane mert azert tavolsagok is vannak. Malajziatol elteroen itt a varosi taxisok nemigen tudnak angolul (a repteriek mar inkabb), tehat ird ossze elore, hova vigyen el, mennyi idotok van ra, aztan remelhetoleg osszejon a dolog!
Megjegyzem, erdekes hogy eddig milyen keves szo esett itt Jakartarol, mig pl Malajziaban mindenki latni akarja KL-t, ami pedig ott sem az orszag gyongyszeme.
Merete es rossz kozlekedese miatt nem egy kenyelmes, egyszeru uticel, de azert tavolrol sem erdektelen, es az orszag osszkepehez mindenkepp hozzatartozik.
Nyilván van, ezt csak úgy értettem h máshol több/érdekesebb, főleg mivel a múzeum és plázák annyira nem érdekelnek. A másik kettő mondjuk igen, a taxi pedig jó ötlet, köszi!
Köszi, nem igazán az lenne a lényeg h tényleg lássuk, mert akkor valóban rászánnánk legalább egy napot, de ahogy tájékozódtam, kis túlzással szerte Indonéziában nagyjából Jakarta a legkevésbé érdekes. Inkább csak hogy egyrészt elüssük az időt, másrészt meg kapjunk egy minimális ízelítőt a hangulatából. Vagy valami ilyesmi. Meg persze megigyunk még vhol egy sört, Pó apó után szabadon ;o)
Elmegy siman fel ora a csomagfelvetellel, masik 2 az indulas elotti becsekkolassal.
Tehat jo estben inkabb 5 ora. Abbol elmehet szuk 1-1 ora a varoskozpontba valo be-, majd az onnan visszajutasra.
Ha ez meg megeri nektek, akkor Gambir feliratu Damri buszt keressetek, az a kozpontba visz a Monas emlekmu, es a Nemzeti Muzeum kozelebe. De azert ha tenyleg latni is akartok valamit a fovarosbol, akkor megint csak erdemesebb lenne 1 ejt ott tolteni. Gambir kozeleben van a Jalan Jaksa, Jakarta olcso szallaskozpontja. Csomagmegorzo tutira van a repteren, de gozom sincs hol, mert ott nem hagytam soha. Gambirnal viszont igen.
Ha ez valóban így van, akkor viszont sztem bevállaljuk az aznapi indulást, így már 9:15-re Jakaratában lehetünk. Ha onnan 16:35-kor megyünk tovább, akkor ez alatt a bő 7 óra alatt be lehet menni a városba? Érdemes? Tudjuk hol hagyni a csomagokat? Feladni akkor minden bizonnyal még nem lehet, tehát csomagmegőrző?
Ez tavoli datumoknal nem azt jelenti, hogy mar elkeltek az olcso jegyek, hanem hogy meg fel sem tettek oket.
Ezert nem erdemes messze elore megvenni oket kapkodva. Mondjuk Ambonba (es igy rajta at Tualba) most spec brutal arakat dob ki kozeli datumokra is, fogalmam sincs mi lehet ott most. Ilyen jegyarak Ramadan vegen vagy mas hasonlo unnepeken szoktak lenni.
Köszi, igen, ezt olvastam, meg azt is h most még felesleges, és majd csak úgy 1-3 héttel előtte lesz jó az ár. Mondjuk most azt írja h a promos jegy sold out, de remélem ez addig még változik, mert a normal azért elég drága.
Nah most jól lebuktunk ;o) Együtt megyünk, csak a szervezés folyik párhuzamosan ;o)
Repjegy e pillanatban megvéve, így a program is fixálódott, terv szerint február 25.-én érkezünk Jávára. Szivességet szivesen, miről lenne szó?
És még egy kérdés: a Lion honlapja ad úgy jegyet Keiről Jakartába, hogy 30 perc van a két gép között Ambonban. Ezt így hogy?? AMQ nyilván nem egy Heathrow, de ennyi idő alatt megy ott az átszállás? Át tudják tenni a csomagot? Ergo, meg lehet ezt így venni?
A Balirol atjutast talan inkabb a Bali topikban kerdezd, mondjuk annyit tudok en is, hogy az olcsobb de lassu busz-komp-bemo-bemo-kishajo kombinacion kivul kinalgatnak Bali turistahelyeirol turista "shuttle" kombinaciokat is a Gilikre.
November nem foszezon es esos evszak is, igy szerintem szallas biztos lesz. Trawanganra nem mindenki partizni megy, voltak ott partimentes jo 30-as ismeroseim is, nekik is tetszett.
Solobol van egy reggel 7.50-es vonat ami fel 12 korul er (elvileg!) Surabayaba, onnan taxi a Bungurasih buszpalyaudvarra, majd a kb 2 oras buszut Probolinggoba. Ezzel elvileg meg el kene erni az utso delutani minibuszokat CL-ba. Most nezve vonattal is lehetne talan, de 2 orat kene varni a csatlakozasra es azzal mar tenyleg 4 korul ernetek Proboba. Az mar nagyon kicentizett, bar persze a minibuszok CL-ba nem percnyi pontossaggal indulnak.
Mint mar irtam, mindket helyen korlatozott a szallasmennyiseg. Spec Paltudingnal en voltam az egyetlen szallovendeg kempingezo indonez diakokon tul, de persze erre garanciat adni nem tudok. Az ottani szallas nagyon egyszeru, de a hely...! Az ejszaka itt is es Bromonal is nagyon hideg, vinni kell meleg holmit es halozsakot. A paltudingi szallas szerintem nem foglalhato, a sempoliak talan. Utobbiakhoz elerhetoseg a LP-ben. En szemely szerint megkockaztatnam foglalas nelkul is, olyan meg sosem volt, hogy semmi szallas ne akadt volns valahol, de en nem vagyok valogatos!
Egy masodik bromoi ej utan koran indulva Sempolba eljutni szerintem nem gond.
Meg kell nezni a vasut honlapjan, hogy jonne ossze Surabayaban a csatlakozas, attol fugg.
Amugy a vonat tobbnyire gyorsabb a busznal, viszont buszok sokkal gyakrabban jarnak. Busszal az atszallas Surabayaban alighanem fel orat sem venne igenybe.
Arra ugyelni kell, hogy ha CL-ig 1 nap alatt vegig busszal akartok menni, akkor Solobol tenyleg nagyon koran kell indulni!
Alternativa megszakitani az utat Surabayahoz kozel, pl Trowulannal vagy Malangban. Ezektol mar nem lenne gond 1 nap alatt CL-ba eljutni, es mindkettoben vannak latnivalok is.
Hivatalos busztarsasag nincs, csak sok maszek. A buszok a fobb utvonalakon olyan surun jarnak, hogy honlapra szukseg sincs. Ugyeljetek ra, hogy Patas (expressz) buszra szaljatok, ne ekonomira.
Mivel senki nem volt ott, turistákon és kénbányászokon kívül, így senki nem szólt volna azért hogy lemegy valaki. Én megbántam hogy nem mentem le. De azért gondolom nem véletlenül van kint a tábla. Nyilván megvan a dolgoknak a veszélye.