Egyszer már volt itt ilyen vita, még a "történelmi időkben".
Anti apjának -ha jól emléxem- volt egy ilyen V6 motorral szerelt autója.
Az Opel eredetű turbósított motor érdekes darab. Kisebb a teljesítménye, mint a szívó változaté az Opelben, viszont az autó sokkal jobban vezethető, alacsony fordulaton sokkal jobb a nyomatéka.
MrTinkertrain elég nagy bajban lenne, ha tárgyilagosan el kellene mesélnie, hogy a V6 miért kerülendő pl. a 2,3 260 lovas turbóval összehasonlítva. (....amelyik motor paraméterei megjelenésekor döbbenetesen jók voltak ugyan, aztán elég gyorsan kiderült, hogy megbízhatóság, élettartam szempontból meg döbbenetesen hulladék.)
A többi nem _olyan rossz_ de ez egy karbantartásigényes és kifejezetten kényes autó. Erre készülj fel, és arra is, hogy sokminden nem lesz olcsó (bizonyos dolgok viszont azok). Szerintem ha van konkrét példány, inkább arra kérdezz rá, mert bármelyik Saabbal bármikor lehet bármilyen gond.
Mint még nem tulaj szeretnék érdeklődni a típus iránt. Körülöttem már több rokonnak volt Saabja és valahogy vágyaim tárgya lett.Egézszen vagy 27 éve, mikor nagybátyám Svájcból egy 900-as coupeval jött haza. Mikor volt pénzem, akkor nem mertem megvenni, hogy szopóroller. De mostanság úgy vagyok vele, hogy lesz@rom, nekem ez az autó és ha hétvégi autónak is, de előbb utóbb vennék egyet. Após egy 9-3-al kezdte, diesel, most van egy 9-5 dieselje, ez a króm keretes fényszórós és azt mondja élete legjobb autói, pedig volt neki pár. Mondjuk speciel ez a 9-5 nem tetszik csak a régebbi. De valahogy az élet mindig úgy hozza, hogy nem hagyja a típus iránti lángot csillapodni. :)
Ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsokat kérni, mert szó szerint évek óta bennem van ez a dolog.
- Sok típus tetszik. A régi 900-tól, a 9-3 -on át, a 9-5 -ig.
- Csak benzines, lehetőleg klímával.
Kicsit kiokítanátok, hogy melyik motortól tartózkodjak, melyik amelyiket bátran. Szerteném, ha jól felszerelt lenne, bőr belsővel. Tényleg hétvégi autónak szánnám majd. Mennyire kell tartani a GM korszaktól? Ha nem egy Saab-ot szeretnék, hanem "A Saabot", akkor melyik típusokra szűkítsek? Nem kell azonnal, mert megfelelő keret is kell rá. Tehát idő van, az hogy külföldről hozassam be esetleg, az sem gond. Nem hajt szükség.
Elvileg a fényérzékelőnek kéne állítania az erősséget, lehet hogy ott van valami problem, vagy kontakt, esetleg halódik a kijelző. Nekem is volt hasonló 9000-nél.
Abszolút ajánlom, már régóta kerestem vállalkozót, aki profin és tartósan megcsinálná. Másoktól láttam már "szódával elmegy" munkát, de olyan is volt hogy elb@szták az egyik kollégámnak.
Én is csak most akadtam rá, némi nyomozás után. Ő csinálta a Rulettkerék sorozatban a roncsokat kívül-belül. Aztán amikor láttam egy munkáját, akkor nem volt kérdés hogy hozzá viszem.
A tarifa változó, azt szemrevételezés, és esetleg próbapolírozás után tudja megmondani.
Ez 35 ezer ft volt, ebben benne volt a mosás, az összes műanyag és gumi rendbehozatala, (díszlécek, kilincsek, hátsó lámpa, miegymás), a több lépcsőben történő polír, a wax.
Egész napos művelet. Egyébként a másik foglalkozása személyi edző, ez ügyben is lehet keresni:-)
Érdeklőnék, hogy egy Saab 9-5, 2.0. t, 2002-es sedan modellhez DI panel, gyújtópanele vki nem-e kínál eladásra, vagy érdemes az utángyártottak rendelni?