Nekem már többször volt olyan, hogy a kulcs világított 1-2mp-re. Ilyenkor nem indult a gép. Pár mp után újra próbáltam és megy minden a maga útján. Legelőször lesápadtam, azóta viszont ha ilyen van nem izgulok. eddig nekem mindíg indult.
Ma reggel jártam így (Xsara I). Kiálltam a parkolóból, mentem 20 m-t, majd megálltam, leállítottam a motort. Gyerekek be, indítás, és semmi. A km óra és a fordulatszámmérő felugrik egy pillanatra függőlegesbe, aztán vissza alaphelyzetbe. A többi visszajelző lámpa világít, ahogy kell. De hiába önindítózok, nem indul be a motor (az önindító az megy). A kulcs visszajelző lámpa felvillan egy pillanatra, és elalszik. Elállítódott az immo? Hogyan lehet visszaállítani? Vagy súlyosabb a gond? A második kulccsal is ugyan ez a szitu. A szervízkulcsot nem próbáltam.
4-et. De mégegyszer mondom, nem ezért írtam, amit írtam, BP-n is találsz biztosan felnit hasonló árban. Egyébként is, valószínűleg nem lesz jó neked, mert én a cuccal együtt Pécsen vagyok.
Nekem van egy tippem, de lehet, semmi köze a valósághoz. Alacsony fordulaton valószínűleg szegény keverék van ( kevesebb benzint kap mint amennyit a beszívott levegő megkívánna ), nem nagyon van korom, a hideg kipugónál kicsapódó víz meg szépen kimossa, szép fémes lesz. Nyomva a gázt, használva a felsőbb fordulatszám tartományt, elmúlik ez a takarékos üzemmód, olykor több lesz a benzin mint amennyi kellene az aktuális levegő mennyiséghez (gyorsítás nagy fordulaton), nem lesz tökéletes az éges, lesz korom. Kb. ez magyarázza a sajátomnál tapasztaltakat, kezdetben fémes, volt egy időszak amikor kezdett fekete lenni (akkoriban jobban nyomtam neki), mostanában megint inkább fémes, nyugi van. Ez majdnem úgy hangzik, mintha értenék hozzá, bár lehet, nagy hülyeség ....
Mindig én tankolok sk., elhajtom a kutast nagy ívbe, és mindig kártyával fizetek, vagy ha kp-vel, akkor szép kerek összegre tankolok, hogy "ne legyen gond" a visszajáróval.
Kezdetben ÖMV, MOL, SHell, most viszont szinte kizárólag az AGIP budaörsi kútjánál.
Két ok miatt: egyrészt a közeli TESCO kút árversenyt gerjesztett a térségben: emiatt kénytelen igen kedvező áron forgalmazni a benzint.
Másrészt anno idegenkedtem én is az AGIP benzintől, és pont itt olvastam többektől is (még évekkel ezelőtt), hogy kipróbálták, és milyen kedvező tapasztalataik voltak. Ezt most én is meg tudom erősíteni. A kocsi lényegesen csendesebb és mindenhol kb 1/2 literrel fogyaszt kevesebbet, mint előtte.
Akkor ma kipróbálom, úgy is full üres a tank. Én rendszeresen 95-öst tankolok. Egyszer tankoltam 98-ast a szlovákoknál, de semmit nem vettem észre. Ez volt már vagy 4 éve (mikor vettem az autót, utána nem sokkal).
Az mitől van, hogy full fekete a kipufogóm? Ugyan 95%-ban itt használom BP-en, de ismerek olyat aki szintén városban (Győr) használja az autóját és a kipuf fém színű.
nekem a shell 95tel is normálisabban viselkedik mint a "mezei" 95tel, 98at meg ott tankolok, ahol épp az alkalom ér. Cora, Tesco butaörsi, Esso, Omv, vegyesen. Sőt, a fél tank 95-fél tank 98 keverékkel is jobban elvan mint a csak 95tel.
Persze, mert ugyanis 98-as üzemanyagra van tervezve a motor. A gépkönyv szerint (nem szószerint idézve) a motor károsodás nélkül üzemeltethető 95-ös benzinnel is, de azt alapvetően 98-as üzemnanyagra tervezték. Egyébként tényleg ég és föld a különbség a kettő között. Én az utóbbi két évben csak ezt tankolom.
A TIPUS VÉDELMÉBEN SZÓLNÉK PÁR SZÓT :KÖZEL 20 ÉVE AUTÓZOM PERSZE A ZSIGA KIV.CSAK CITROMOM VOLT ,VAN ,EZ NEM JELENTI AZT HOGY MÁST NEM ISMEREK...AKI FIKÁZZA ,NINCS TISZTÁBAN MÁSSAL CSAK AZ Ö AUTÓJÁVAL,VAN NÉPITÉLET IS ,SOKAN FÉLNEK A HIDRAULIKÁTÓL,NEM SZERELHETÖ STB.EGY JAPÁN AUTÓT KI LEHET DOBNI MINT EGY MAGNÓT HA BESZARIK...NAGYON DRÁGA AZ ALKATRÉSZ SENKIT NEM AKAROK EZZEL MEGBÁNTANI..A MÁRKATÁRSAK TUDJÁK MIÉRT AZZAL JÁRNAK--AMIVEL,A FIATALABB NEMZEDÉK CSAK APU BRINGÁJÁT ISMERIK,TENNI NEM TETTEK ÉRTE..TISZTELET A KIVÉTELNEK..TÉNY HOGY OLCSÓBB A FRANCIA MINT EGY JAPÁN V.NÉMET AUTÓ A KOMFORTFOKOZATA /A 20 ÉVVEL EZELÖTTIVEL EGYÜTT IS/ VERI A PLAFONT FELÁR NÉLKÜL--LEHET VITATKOZNI NAPOKON ÁT ,CSAK FELHÁBORITÓ A NAGYON OKOS TESZTELÖK LEPONTOZÓ VÉLEMÉNYE..NEM FOLYTATOM...KÖSZ
Kérdés: Sztrájkol a gép, nem bírja a hajnali ébresztőt. :) Reggel, a napi első hidegindításkor az alapjárat föl-le ugrál, 800-1200 kösz, illetve néha (úgy másodpercenként) leesik egy-egy pillanatra, aztán vissza. Gázpedállal picit emelve a fordulaton minden ok, szép egyenletes 1500as fordulatot tart, ott nem ingadozik, csak alapjáraton. Mostanában tűnt fel, gyertyákat nyáron cseréltam. Van vkinek tippje, mi lehet?
Mindenki csak fikáz, és mivel a magyar vevő a negatívumokra ezért sikere van.
Nézz meg egy totálcar értékelést, ha szakadt 20-25 éves japán ocskavaról írnak az überfasza, ha francia az szutyok.
A legtöbb cikkironak sosem volt uj autó a segge alatt (mármint saját) öreg szar autokkal járnak és belekötnek az élő fába is.
ennek egyetlen elönye van, használtan olcsobb a francia, ami rossz hir az értékállóság szempontjából.
Pl. bent munkatársaim (20-22 évesek) is nagyban szidják a citroent, miközen BKV csuklos a bejáros autójuk :) és természetesen soha senkinek nem volt fracia autoja.
A 185/65R15 több mint 4%-kal nagyobb átmérőben, mint a 195/55R15. Általában 2,5% a maximális javasolt eltérés. Szóval a 185/60 vagy 185/55 lehet jó.
Bár télire szerintem érdemesebb kisebb átmérőjű felnit föltenni. Használtan elég minimális összegért kapsz 14-es lemezfelniket (nem azért modnom, mert én is épp árulok iylet :-] ), és a 185/65R14 vagy a 175/70R14 nem olyan drága méretek, télen meg még talán jobb is az a kis extra rugózás, amit a nagyobb oldalfalú gumi jelent.
Nekem a fenti méret bevált, bár hátránya, hogy ritkább, mint az Általad említett méret, ami OFF a G Astrák ON miatt gyakori, és ezért gyakrabban akciós. Meg /60 eleve drágább, de nem vészes. Én a /65-öt nem raknám fel :)
Sziasztok új vagyok itt, friss 1.6 SX break tulajdonos. Eddig nagyon elégedett, Szlovénia oda-vissza 2100 km 6,2-es átlagfogyasztással átlagos vezetési stílusban. Így a tél közeledtével azt szeretném tudni mi a váltómérete a 195/55 R15 -nek? Nem szeretnék kisebb felnit, tehát a télire is a 15 collost szeretném. Megfelelő a 185/65 R15? Ez mindösszesen 2,6 centivel növeli az átmérőt.
Még nem cseréltem, egyelőre azon fut, amit hirdetek (itt is hirdettem, Xsarára pont jó... :-] ). Bajom nincs vele, a Michelin Enegry egy erős középkategóriás gumi. Csak akarok alufelnit rá (csak nem találok rendeset), abból pedig 15-öst.
Tényleg, ha valaki árulja a Xsaráról, gumistul vevő lennék rá :-D
Ahogy Herbie mondja... persze ha egy Hondáról vagy Lexusról van egyértelműen fikázó vélemény, akkor a hondások meg toyotások teleírják a népítélet fórumot.
A Xsara a legrosszabb autók közé került. Nem értem, mert én pl. maximálisan elégedett vagyok vele, a topicosok között sem láttam dühüdt ellenvéleményt. Csak az elégedetlenek nyilvánítanak véleményt?
Mondjuk amíg nem adom el, valószínűleg én sem írtam volna ítéletet, de most valószínűleg megteszem. Komoly véleményformáló hatása van szerintem, ha valamilyen autóról tulajdonosi véleményt akarok, én is ezt szoktam átnézni.
Nem tudom mit gondoltok róla, hosszabb távon az autók értékét is befolyásolhatja érzésem szerint.
Véleményeket várok Tőletek, sőt, ha nem értetek velem egyet, akkor különösen!
Csatlakozom, az enyém is (xsara II) jobban szereti a 98-ast ( úgy rémlik, a könyv szerint is az való bele, megjegyezve, hogy 95-össel is elmegy). Egyszer próbáltam 100-ast, azt mégjobban szereti, kevesebbet is fogyasztott, bár nem annyival, mint amennyivel drágább volt. Régebben felváltva tankoltam 95 - 98 -at, mostanában ahol tankolni szoktam nincs 98-as, így marad a 95. (Azért legutóbb némi smart pont beváltásával megengedtem a 95-ös v-power verziót, nem igazán tudom, van-e érdemi különbség a sima 95-öz képest, igaz kb. 15 liter 95-ösre tankoltam rá és dugóban araszolgatáskor nem sok minden derül ki.)
CD-R és RW nem probléma, amúgy a rendszer inkább közepes, drágább autókba is raknak vackabbat, de 130-ért (ha jól emlékszem ennyi a listaára) nevetve összeraksz egy sokkal jobban szólót. (Igaz nem az egérmozira rakja az üzeneteket és kormány mellől sem vezérelhető, bár ez utóbbi megoldható/helyettesíthető.)
A gyári cd ami a Berlingo-kba van (gondolom ilyen a Xsara II-jé is) mit játszik? Csak Audio cd-t vagy irható CD-t (CD-R) ,vagy esetleg megbirkozik az újraírható (CD-RW) lemezekkel is?
Engedjetek meg egy hozzászólást, xsara2 -vel ,95-tel járok .de a régi bx 98-asra volt tervezve,95-tel prüszkölt nem adta le a kivánt teljesitményt,,,,uezt eljátszva a xsarával észrevehetö a különbség---leürült tanknál 98-ast tankolva nagyon észrevehetö!!!!egyenletesebben jár gyorsul ahogy kell nem torpan meg stb.ezt xsarás kollegáim is igazolják!!! kösz...
Pedig a 2-nél is van különbség., ha nehéz is mérni ua. út ellenére . Jobban ugrik, szebben jár. Próbáld ellentétesen. Két-három 98-as tank után 95-öt tankolva.
Pénzben lehet, hogy nincs nyereség. Legalább is rögtön nincs.
Tölem elment...ezek vannak engem igazán a rutinmunkák érdekelnének,itthon megcsinálok amit tudok..esedékes lesz a vez.szij csere erre van citromos emberem,a bx-et romokká szedtem ehhez nincs energiám,elég a sok BOEING bent,,,,,
Mig a Xsara I esemnél ha 98 ast tankoltam kevesebbet fogyasztott mint 95 ösből (de csak épp annyival amennyivel drágább volt a 98 as tehát anyagilag ugyanott voltam) A Xsara II esnél nem tapasztaltam fogyasztás különbséget, pedig a 16 szelepes inkább pörgetősebb autokázás miatt gondoltam lesz különbség.
Xsara II be még nem tankoltam 100 ast, most örülök, hogy már közel 2 rugoval kevesebb egy tank mint egy hónapja...
sziasztok ,nem kiabáltam segitséget szerettem volna kérni, az orosz oldalt megtaláltam köszönöm .igazából leirást,ábrát,kapcsolási rajzot,és egyéb használható irományt pdf-ben vagy akárhogy....meg szeretném ismerni az autómat ...kezelési útmutatóm van persze....kösszzz
Nem kell, alatta a kárpitot (3 műanyag torx csavar) kell lebillenteni, és ott egy hosszú, vékony, egy csavarral rögzített ajtót hosszirányban elhúzni, és a szűrő ki is pottyan azonnyomban.
Mivel nekem szegezted kérdésed, én válaszolok. Sajnos még nem jelent meg Haynes a 2-eshez. Szerintem nem is fog. Én két éve körözök ilyet, sikertelenül. De nekem jó lenne 1-es is, valamilyen olcsóbb formában. :-)
Mostnában kevés az időm :( ezért sokat járok autóval, és emiatt ugye néha tankolni kell. :)
Szóval OM*-nél szoktam tankolni, ahol beszüntették a 98-ast, így múltkor 95-öt küldtem a kocsiba, de most kipróbáltam a 100at.. Nagyon szépen megy vele a motor, és néha ha odalépek az autó is. :)
JÓ ESTÉT! SZIASZTOK!VADI ÚJ VAGYOK EZEN AZ OLDALON ,SEGITSÉGRE LENNE SZÜKSÉGEM....VAN EGY 5 ÉVES XSARA 2 SX-M,MAITENANCE MANUALT SZERETNÉK VALAHOGY ELÉRNI,VAN EGY BX 19 GT-M IS .,ÉPPEN EGY FÉL ÉVE ELADÓ....ISMEREM A HAYNES KÖNYVEKET...CX,BX, MINDKETTÖ MEGVAN SAJNOS XSARA-HOZ CSAK AZ 1 VAN MEG MARÓTHINÁL A 16 SZELEPESHEZ NINCS SEMMI...EGYÉBKÉNT NAGYON SZUPERÁL A XSARA 105 EZER VAN BENNE,EDDIG SEMMI BAJ TÖRTÉNT VELE ,RENDSZERESEN SZERVIZELT,UE. MONDHATÓ A GT.BX-RÖL IS....AZ UTÓBBI ERÖMÜ A XSARA-HOZ KÉPEST A 21 ÉVÉVEL...ELÖRE IS KÖSZÖNÖM A SEGITSÉGET !!!!
Most jó a kocsim:) szép is az élet ilyenkor csak unalmas:P üdv. amúgy azóta jó mióta a mann filtert beleraktam (üzemanyagszűrő) az előző csak szar lehetett...:(
BONTOTT ALKATRÉSZEI MAGÁNBONTÁSBÓL ELADÓK! A-Z IG, PL: SZÉLVÉDŐK, LÁMPÁK, KAROSSZÉRIA ELEMEK, FUTÓMŰ, MOTORIKUS ALKATRÉSZEK , ÁR MEGEGYEZÉS SZERINT, SZÁLLÍTÁS MEGOLDHATÓ! AKÁR POSTÁN KERESZTŰL IS. HAVI KÉTSZERI BUDAPESTI SZÁLLÍTÁSSAL! KÉPET KÉRÉSRE TUDOK KÜLDENI AZ EGYES ALKATRÉSZEKRŐL IS !!! ÉRD: 70/256-33-11
Ím egy új tag, kapásból egy kéréssel kezdem, megtörték az autóm és ahhoz kérném a segítségeteket, mert sehol nem jutok bontott jobb első sárvédőhöz, motorháztetőhöz, jobb első lámpához. Aki tud valami jó bontót (szekszárd, baja,nyíregyháza kivételével) vagy netán van alkatrésze kérem jelezze.
Én is most próbáltam interneten foglalni ocsmányirodát (off ügyekben), de persze nem sikerült... Szerencsére nem voltak sokan, igy emberi idő alatt végeztem.
Állambácsi és ocsmányiroda internetes felületei... na az érdekes dolog. A múltkor, még mikor a Citromot kivonattam a forgalomból ideiglenesen, kértem neten időpontot. Nem részletezem, mert OFF, de érdekes volt... :-)
Modnom, kompletten lehet 70ezer körül (átírás, törzskönyv, eredetvizsga, forgalmi, kell kötnöd rá egy biztosítást, esetleg lehet még pár apróbb tétel). Amit Géza linkelt, az már nem érvényes - tudom, most irattam át autót. Pontosabban érvényes, csak 15/20 forint helyett 18/24.
Nem tudom,azé' kérdem,mert mostanában nem irattam át,nem volt autó vétel 2-3 éve. Csak nézegettem a használtautó.hun az átirási költséget és 24/cm3+ez + az = igy jött ki. Mondom lehet vmit elszámoltam. De akkor ezek szerint nem.
Szerintem nem. Ha jól tudom, 1800 köbcenti alatt 18 forint, afölött 24 köbcentinként. Tehát 50 alatt mindenképp meg kéne állnia (nem tudom, hogy van: ha kétliteres, akkor csak az 1800 fölötti 200-ra vonatkozik a 24, vagy az egészre).
Nem lehet, hogy 70ezer az összes költség még a nevedre írják? Úgy kb. kijön a 70. Kb. 15 az eredetvizsga, 12 körül vannak a papírok, esetleg + apróságok.
Nem bántassz meg mond nyugodtan de nem vagyok olyan sofőr... én is idegbajt kapok azoktól akiktől nem tudok beérni a munkahelyemre. Csak nem szeretem pazarolni az "energiát" és olcsóbban is kijövök. Szerintem gyorsan és dinamikusan is lehet vezetni kis fogyasztással.
Ne haragudj, nem áll szándékomban megbántani téged, de tipikusan az a vezető vagy akitől felforr az egyvizem. Tötymörgő fogyasztáshuszár vagy. Leszarod, hogy mi zajlik körülötted, feltartod -e a fél várost, országutat, 3 perc alatt gyorsulsz 100-ra és hasonlók. Ne is mondd, hogy nem így van, különben nem lehet ilyen fogyasztást produkálni. Mégegyszer, nem akarlak megbántani.
hát valami gond van azzal a kocsival mert ez a 90Le 2.0HDI ez nem eszik sokat. régebben irtam h 970km és 43liter gázolajat kért a tank... én mindíg fullra tankolok és úgy számítom ki h mennyit eszik. és írtam azt is h a fedélzeti sz.g. is annyit irt átlagfogyasztásnak.
én azt meg tudom vele csinálni h 5.-ben 70-80 körül ott olyan 1600 lehet a fordulatszám 3.5litert mutat a pillanatnyi fogyasztásra... és azzal lehet zötyögni
és az enyém tudja a gyári értéket is 4.0-4.2 l/100km 90-nél. ezeket az értékeket a fed. számítógép irja ki de mondom mikor utána tankolok is ugyanolyan értékek jönnek ki
Mivel fordulatszám szabályozási gondjaim vannak (Xsara I) ezér kiszedtem az alapjárati motort hogy megtisztítsam. És gondoltam megjáratom egy kicsit, ezért nem csavaroztam vissza hanem csak rádugtam a kábelt, és ráadtam a gyujtást. Ekkor ide oda mozgott egy kicsit, majd a gyujtás levétele után kb 10-mp vel gondolt egyett és kitekerededt olyannyira hogy a kúp is kiesett tengelyestül a helyéről. Miután visszatekertem és visszaraktam a helyére, az alapjárati gondom megoldottnak tünt, de csak a következő indításig, utána minden maradt a régiben.
nem tudom milyen árszórás lehet de nem lehet valami drága ha a visszivattyu volt nekem 11ezer körül, szerintem érdemes lenne valami jobbat venni szerintem gyárit.
Légtelenités: hűtő teteje-termosztát ház-fűtőradiátor csatlakozás. Ilyen sorrendben járó motornál. Leglábbis én igy csináltam. Nem volt vele gond eddig:-(
Ha már ennyire benne vagyunk a termosztát témában milyen márkát édemes, mert van azért árszórás. QH?
Hűtőfolyadékban melyik az ami "aluminiumbarát"? eddig amit néztem nem nagyon volt erre utaló jel....
érdekes nem tudom mért van ez... amúgy nekem most ment benne ki a vízszivattyú nyáron dög melegbe klímával mentem egyszer csak villog sipol á mondom ennek annyi utánna láttam h a viz forrt fel. szivattyú csere és minden ment tovább.
Bár azt még elmondom h 1 napot doloznak rajta állítólag mert a motor hátsó (alsó) részén van a vezérműszíjról kap hajtást a kis pöcs szivattyú ami vagy 10-12ezer forint de a munkadíj míg szétszedik összerakják megint vagy 15ezer.
a szivattyú betegsége hogy fém tengelyen bakelit lapát van ami talán ragaztott és egyszerüen elforog a tengelyen egy idő után gondolom a hőm. változás kikészíti.
(most aluminium lapátosat raktak bele)
mikor felforrt a víz kapásból szétszettem a termosztát részt (főuton leállva apám hozott szerszámot) és az ki volt nyitva teljesen már még meleg állapotban. mert közben összeraktam mentem vele megint melegedett szétszettem szóval láttam h a termosztát kinyít.
amúgy érdekes volt pont vizsgázni mentem Debrecenbe amit ugye nem tudtam megírni, de a 4-es főúton mig le voltam robbanva várakozva egy szőke angyal ajánlotta fel h kössünk üzletet ő lenyugtatja a vérnyomásomat ha fentvan... szóval elküldtem mert mérgesebb voltam annál:) amúgy 3000ért már mindent csinált volna... csak a kocsit nem tudta megszerelni:)
Nekem a termosztátcsere (3 évesen, mikor megvettem) megoldotta egy jó időre, legalábbis (ahogy olvashattad) sokáig jobb volt, aztán szép lassan xarrá vált.
Mondjuk megértem h nekem kihül (75-re) mert 4literes fogyasztással 5.-be hova melegedjen be a motor. aztán mikor odalépek neki pl 6liger fogyasztásnál már gondolom több hőt termel (az üzemanyag égéséből mondjuk ez természetes) 2.0 HDI
Érdekes, de nekem mindig hűtőkörbe nyúlás után (fagyállócsere, termosztátcsere, egyéb szerviz-ügyben ottjáráskor kért légtelenítés) egy ideig jó, és szép lassan bolondul meg (pár hét alatt).
Ezért (is) szeretném megtanulni, hogyan is kell. Egyáltalán télleg az-e az oka-e. Mer' akkor meg lehet kutatni, hol kerül bele levegő.
Szerintem normális mert nekem új kora óta csinálja... ha nyugodt tempóban megyek vele akkor 75körül van ha odalépek neki és durvább vezetésnél 90 körül megáll és attól fentebb nem megy csak 1 hajszállal. Ha durvább tempó után megint alig nyomom a gázt szépen vissza csúszik 75körülre... én is aggódtam érte h mért van ez nem is értem... mert más kocsiknál beáll 1 helyre mint a cövek aztán ott marad.
Mind2 (normális is, meg a termosztát xar). Én már a 3. termosztátot fogyasztom lassan, első évben még csak 90-95 közt "hisztizett", most már nekem is folyton a 75 alá esik.
Eddig azért nem vetted észre, mert nyár volt, meleg. Nyáron csak a hűvösebb napokon, vagy este-éjszaka produkálta.
csak egy kérdés: az normális hogy a vizhőfok 75 és kb92 között folyamatosan "kóvályog"? Eddig mintha nem csinált volna ilyet(ilyen rendszerességgel), de lehet hogy csak én nem figyeltem... Vagy a termosztátom rosszalkodik?
Ecset, direkt csináltam olyan képeket is amin látszik(máramennyire a telefon engedi). Meg bescanneltem a hátulját, amin rajta van a használati útmutató
Ez spray vagy ecsetelni kell? Leirnád hogy pontosan hogy kell használni? Az az igazság h van 1-2 kavics felverödés a motorháztetőn és azt szeretném eltüntetni. Kb gombostü nagyságú de eladás elött rendbetenném,ha lehet.
Észre lehet venni, főleg így, hogy én tudom hogy hol van. Más picit a felülete, mert nehéz a lakkot egyenletesen eldolgozni. Meg picit máshogy esik rajta a fény, de majd egyszer megnézetem olyannal, aki nem tudja hogy ott van:)
Ez arra jó, ha pl valahol lepattant vagy lehúzódott a festék. Karcot amúgy néha polírral is el lehet tüntetni. Majd teszek fel képet 1 ilyen stiftes javításról, kb 1 óra múlva, és látni fogod hogy néz ki.
Kisebb kavicsfelverödésre is jó vagy karcokra? Eladnám az autót és azon gondolkoztam hogy érdemesebb-e ilyet vennem vagy inkább vigyem autókozmetikába?
Létezik valami javitó stift,vagy javitó festék amivel kisebb karcokat ,sérüléseket vagy esetleg kavicsfelverödést lehetne eltüntetni? Hol lehet ilyet beszerezni,és milyen árban vannak ezek? Citroen Berlingohoz kellene
Ajánlottad, hogy szívesen csinálgatsz ilyesmit... felpróbálnál nekem egy garnitúra Xsara alufelnit (a sima Xsara II gáyri alut) a vasra, ha megkérlek? Itt egy kép hozzá
Igen, igazatok lehet, a fogyasztás mérése így nem teljesen egyértélmű.
Ha jól tudom a 95ös benzinnél 200kmre írtam 18l-t.
Ezt akkor mertem kijelenteni, mikor már az üzemanyag világított.
Namost amint megírtam azt az üzit be kellett ugranom Vácra.
Gyújtás és lám az üzemanyan nem világít. Bementem-hazajöttem(20km), és még mindig nem világít. Ez így már 220km. Valóban nem ajánlatos így méregetni, csak telitankos megoldással. Mostmár azért is lemérem úgy is mindkét
benzinnel 95 vs 98. Lehet, hogy még a 99est is bekalkulálom.
Ha megengeditek, visszapofátlankodnék egy kicsit hirdetni... méretváltás miatt a Pugról eladom a gumikat , felniket, és épp jó Xsarára is. Jó állapotú lemezfelnik, 185/65R14, T indexű, 80-85 százalékos nyári Michelin Energy gumikkal (a Peugeot gyári dísztárcsa gondolom senkit nem érdekel :-] ). Ha arra van igény, külön-külön is vihető.
És megmaradt a Citromhoz a két hátsó műanyag sárvédő (gyári, kissé karcos, csavarok nélkül) meg a középkonzol tárolóüregébe a kis gumibetét, ha valakinek kell, és Pécs felé jár, szívesen odaadom, természetesen suskát nem kérek érte.
Szeretnék átkeveredni C4 topikban, ezért áruba bocsátom 1999 október havi, fehér 1,4 i sx Mont Blanc felszereltségű Xsarámat. 116 ezer km-t futott végig nálam volt.
Fájdalmas a búcsú, de a C4-nek nem lehet ellenállni.
Én nem vagyok számbuzi, meg utáltam is mindig a matekot, de amióta autózom, '84 óta, minden tankolás könyvelve van. Mióta van számítógépem, Excel táblázatban vezetem.
Volna 1 kérdésem: Hol kell légteleníteni a Xsara hűtőrendszerét? 1.6 16v (2000/10 - hopp, hamarosan szülinapos... Télleg, már suliba jár! :) ) Van vmi trükkje?
(a múltkori 6,75ös fogyim - nagyjából egyező körülmények mellett - 98assal jött össze, előtte a 95össel v 95-98 keverékkel 7,2-7,3 szok lenni - én is mindig csak teletank-5-600 km-teletank viszonylatban számolom)
Így nem szabad fogyasztást mérni! Egyrészt kevés a kb. 200 km, másrészt meg nem egyértelmű a "vegyes fogyi" sem. Legfeljebb akkor lenne irányadó, ha mindkét alkalommal ugyanazon az útvonalon ugyanolyan forgalmi körülmények között mentél volna. Mivel én "mellékfoglalkozásban" amolyam számbuzi is vagyok, a fogyasztást mindig írom és számolom. Szinte kivétel nélkül 95-öst tankolok. Amikor mégis 98-ast vettem, lényeges különbséget nem észleltem. Pár példa a vegyes fogyasztási adatokból:
Zömében városban a szélső értékek fogyasztásban: 83% város 6,89l - 81% város 7,34l.
Majdnem fele-fele: 54% város mellett 6,52l és 7,27l.
Szóval a 3 liter nem a benzin és nem a kocsi fogyasztása miatt van, hanem az egyéb körülményekben, pl. a szintjelző sem biztos, hogy ugyanannyinál jelzett.
Ilyen kis távon szerintem nem szabad következtetést levonni, több tankolás átlaga már hihetőbb eredményt adna, ráadásul 95-ös benzinek között is elég nagy a szórás a kutak szerint. (Saját statisztikáimban az utolsó 5 illetve 10 teli tankolás átlaga is szerepel, 250 liternál már tényleg nem látszik ha egy kicsit átvertek a kútnál vagy ferdén állt az autó.)
Nekem is ezt csinálja. Annyira nem foglalkozok vele.
Figyu, szerinted vagy szerintetek létzik e az, hogy 98as benzinnal közel 3 literrel kevesebbet eszik(vegyes fogyasztás) mint 95össel. Nyílván igen, mert nagyobb az oktánszám.............DE ENNYIVEL?
Ugyanis szokásom az 5000Ftos tankolás:
Tankoltam 98ast (17l) mentem vele kb.240km-t.
Aztán ismét a üzemanyag kijelző világításakor tankoltam 95öst(18L) ez csak 180kmre volt elég.
Ha jól tudom, 60e km-ként. Szerintem nem árt sűrűbben cserélni. Úgy használódik el, hogy szépen kezdi átengedni a szennyeződéseket. Hiszen a papír rostjai rugalmasak, és egy idő után átpréselődik rajta a piszok. Valaki már írt ilyet, hogy fekete lett a szűrő. Lehet, a szivattyú keféi kopnak nagyon. Ez meg szennyezett olajtól lehet.
megrendeltem a szűrőt itt nyiregyen, holnapra jön meg... Mann és 5700-ba fog kerülni azt mondták. hát igen az enyémben valami nagyon gagyi van remélem h ez a szűrő már kitesz magáért és nem lessz ilyen gondom.
milyen gyakran (ritkán) kell gázolajszűrőt cserélni? gondolom h ha egy szűrő már kezd elhasználódni akkor nem folyik át rajta a gázolaj... nem pedig úgy használódik el h átengedi a szennyeződéseket. legutóbb mikor kicseréltem a szűrőt mehetett vagy 20ezret szabályosan fekete volt... de talán az nem is baj?
A 867-est használtam az XUD motoros autómban. A HDi-hez eddig 923-at adtak. Nemrég vettem egyet a közeli márkakereskedésben. Csak otthon vettem észre, hogy 867-est adtak. Visszavittem, elismerték, hogy mást adtak (tényleg 923-st hoz a gép), de meg akarták magyarázni, hogy tökmindegy.
Sztem vmi egyedi rendelésű gép, árlistában benzines 1.4es létezett ilyen, nullextrás (talán 1.4 S volt a jele?), nemszínrefújt cuccokkal. Vagy öszvér. Ki tudja, hány donorból lábraállított...
Alig találtam megy az Ignisben a 3-ast, nem éreztem, mikor megy mellé, szögletesnek, szűknek tűnt, és (ez ugan mellékes szempont) a váltó markolatának kidolgozása sem volt túl jó.
Túl sok Suzukit nem vezettem, sőt, inkább keveset, de legutóbb egy Ignissel volt utam. Na alig vártam, hogy visszakerüljek a Xsarába. Lehet, hogy túlságosan hozzászoktam?
Sok dologban igazad van, De tény ami tény jól megcsinálták őket minőségileg, a halálozás egy dolog a Száguldó koporsót a honda csinálta, mégis nagyon jó autó. Én csak azt jegyeztem meg, hogy xsara váltója én szerény véleményem szerint rosszab a suzkiénál is, és kollégáim akik az összes citroent is vezették már amit lehet kapni ezen a vélményen vannak.Az a rossz benne hogy akad, mint már írtam, Tudom megszokás kérdése de egy ilyan kaliberü autótol nem ezt várnám. A c4 nél már kijavították ezt a hibát, jött helyette más. Nem lehet minden tökéletes. Én citroen fun vagyok tetszenek főleg a C5 V6 3.0 s az nagyon és a c6 is nagyon bejön. A biztonság az tényleg gyenege a xsara hoz képest de mit várunk egy 1980 as tervezésü autótól. Azt meg ne felejtsük el hogy mennyi suzukit szállítanak az USA ba igaz az uj swiftet de elég sokat, mert jó kis autók, kivéve a dízelek. TUdom én még nem vezettem annyit xsarat mint ti hiszen nekem még nincs de munkahelyemen szokot lenni egy pár igy " ismerkedtem" velük. ÉS a váltó az egyetlen dolog ami nem tetszik benne.
Nézd szidni nem kell nem is probálom a két autó között majd 15 év a konstrukciós különbség, az a szégyen, hogy egy ilyen autót ami nyugaton már eladhatatlan volt, azt itt gyártották a magyarnak ez is jó lesz címszóval.
Pozitiv, hogy ebből sok ezer ember megélt, és megél a mai napig (kereskedők szervizek beszállítok) így tettek valamit a magyar gazdaságért.
Negatív, hogy a halákozási statisztikák éllovasa a Suzuki mert ahoz a kasztnihoz egy erős motor van benne de kasztni gyakorlatilag nem véd más autóval való ütközésnél.
Egyszerüen helyén kell kezelni az autót, rendszerváltáskor nagy szó volt, hogy nem Ladával jártál hanem Suzukival.
A mostani Suzukik pedig csillagászati áruak, mert a piac beetetése megtörtént, most már a haszon realizálás folyik.
Akkor nem csodálom, hogy eldugul a fémszűrő. Ez nem játék. Illetve lehet játék, csak marha drága, ha megadják magukat a porlasztók, meg a szivattyú. ~fél milla. Az enyém is falusi autó volt (szó szerint). A benne lévő szűrő (Purolator) alacsonyabb volt, mint amit utána vettem. Nem látok bele, hogy tömít így is, mindenesetre ki kellett cserélni a szelepet, mert rossz volt. Amit én vettem bele szűrőt (Mann) itt a helyi autósboltban 6500Ft volt. Az gyári Citroen 7100Ft. Szerintem, ha csak ezen múlik, ezen nem szabad spórolni. Nincs is vele ilyen gond azóta.
hát nem tudom milyen gázolajszűrő van az enyémbe de valami utángyártott olcsó faluvégi autósboltban vettem elég olcsón már az árára sem emlékszem de 1ezres körül lehetett vagy 1400max nem tom.
a fogyasztásról annyit h 970km-t mentem és 43litert öntöttem bele h ismét tele legyen az 4.4-4.5 és a fedélszeti cop. is annyit irt. (munkábajárok napi 80km)
Elárulod, hogy milyen szűrőt használsz? Az enyémben Purolator volt mikor megvettem. Én Mannt tettem bele. Eddig jó. A szelep cserélve lett, 65e Ft volt.
rendben... ez kicsít hosszadalmasabb meló lesz talán téliszünetben lesz rá időm annyi... kösz a segítséget...
be van ott burkolva minden rendesen... most is beleejtettem egy pici "kulcshegyet" valahová a motorblokk és a generátor közé vagy a szervószivattyú mögé de kiszedni nem tudom vagy 3órát keresgettem.
ha ki akarod szedni a szivattyút, nem kell leakasztani a vezérlést.
a vezérműkerékhez az egyik lukon keresztül műanyagbilinccsel bilincseld oda a vezérműszíjat, meg a szivattyú kerekéhez is, ezek után nyugodtan kiütheted a szivattyút a kerekéből.
ha a nyomásszabályozót újan 60ért odaadják, akkor azt meg kell venni.
sokkal olcsóbban nem lesz.
a szivattyú szivárgásáról:
szórd ki a fedelekből a torx csavarokat, nem lehet meghúzni rendesen.
tegyél bele olyan imbusz acélcsavart, aminek megfelelően mély lyuk van a fejéban, hogy ne ugorjon el a kulcs aztán parasztra meghúzni.
persze ha a gumi van elszakadva (ne legyen) akkor már ez sem segít.
a szivattyút szét lehet szedni, ösze is lehet rakni, amire mindenképpen figyelj, az az, hogy mindent oda rakjál vissza, ahonan kivetted, ugyanazt a dugattyút ugyanabba a lukba.
ez mennyibe kerül amúgy? hallottam ilyen 60ezer forintos árakat.
még 1 gondom h apám szétszette a nagynyomású szivattyút:P tud valamit állítólag nem szokták szétszedni mert összerakásnál az illesztések nem úgy passzolnak és emiatt "könnyezik" szóval én is így jártam. de nem túl sok gázolaj csepeghet el mert a fogyasztáson nem látszik... talán 1000km-enként 1 deci. lassan de biztosan:) ezt kéne még megoldanom csak az a baj h ha szétszedem akkor a vezérműszíjat is le kell vennem legalább is meglazítanom mert arról megy a nagynyomású szivattyú...
Valaki nem tud leirást szerelési okosságokat neten akár angolul? Mert amit tudok magam csinálom. A szervízesek nagyon drágán dolgoznak, és átbasznak rájuk nem bízom...
Mondjuk ez a hiba / probléma régebben is fent állt a kocsi új kora óta... valószínü mert "kannás" gázolaj van benne. Valaki hasonló helyzetben esetleg egy jó alkatrész boltot tudtok? Vagy egy jó bontót?
Mert a kocsi már 5 éves és 100e km lassan szerintem ezt azt cserélni kellesz benne. eddig még csak vezérműszíj meg tárcsa görgő ilyenek volt cserélve.
Sikerült feltennem egy képet a megtisztított szelepről. xsaraII 2.0HDI-m van BOSH 90Le. nekem ez majdnem mindíg gondom h bekoszolódik és akkor jön a motordiagnosztika lámpa és a kb3másodperces késés ahogy elfordítom és kiveszem a kulcsot (nem áll le a motor) Pontosabban ez csak a szelep vége... makróban mert h lehessen látni a kis pici lyukakat a végén, ami elvileg a nagynyomású szűrő... mivel fém le szoktam törölgetni és utánna megint megy a kocsi gond nélkül...
Mostanában nem tudom mért de szite 1000km-enként bekoszolódik... már rutinos vagyok a szétszedésében sajna. Főleg azóta van gondom mióta a gázolajszűrőt kicseréltem benne... lehetséges h az a papír szűrő nem szűri meg eléggé vagy rossz minőségű? a tipusa biztos h passzol mert bele illeszkedik és ugyanolyan mint a régi.
Igen mindenképpen szokás kérdéseé Amikor először vezettem xsarat akkor nagyon fura volt. Meg kell szokni. Tetszik az auto jobban mint a psa más tagja. amit feltettem kérdéseket azokra tudsz vagy tudtok válaszolni?
Ami tény jó kis autó, nem jön szembe velem minden percben ha megyek az úton, jól megy a fogyasztás is renben van csak a minőséget még nem tudom hallok ilyet is olyat is de sokan szídják alapból a citroent :(
Mivel én az akadást megszoktam, a megvezetetlen, lötyögős kar zavart.
Egyébként ki lehet tapasztalni, mi az a kapcsolási sebesség (ahogy húzod a kart), amikor a legkevésbé akad. Ráérzés kérdése. Én úgy szoktam, hogy amikor érzem a pontot, amikor akadna, egy picit kivárok, és utána tolom tovább. Így puhán lehet kapcsolni.
Mivel tartósan lényegében csak Citroënt vezettem, a ZX-emet, és most a Xsarát, (meg egy párszor Ladát, dehát az nem összehasonlítható velük) csak e kettő váltója között tudok véleményt mondani. Nekem a ZX jobban lötyögött, és az egyest csak álló helyzetben volt hajlandó bevenni, a Xsaránál nem lötyög annyira, viszont harmadik helyett eleinte sokszor akartam az egyes és a hármas "közé" tenni, mintha távolabb lenne egymástól, mint a ZX-en volt. Persze lehet, hogy csak úgy tűnik.
1.3 asról van tapasztalatom swift 94 es és 350 ezer km van benne még mindig nagyon jó mind a váltó mind a motor, ez van most (is) A xsara amivel mentem nem egy darab hanem kb 3-4 különböző és mindegyiknek a váltója akadozott és a legtöbb kilóméeresben is csak 75 ezer volt. Meg lehet szokni és ha ennyi baja van az nem gond, érdekes mert a berlingokban is hasonlóan ütközik mig a picassoban jó a vátó
Akkor mit mondanál arra az új Kókuszra amit tesztvezettem. Kénytelen is voltam közölni a dealerrel, hogy a 150ezret(akkor) futott Xsarámban jobb váltó van. Nézett is csúnyán:)
Ugyan nem tudom, hogy régi vagy új Suzukiról beszélsz - egyáltalán Stiftről -e - de nekem volt már szerencsém régi ezres Stifthez, nem egyszer. Kérlek szépen, a váltója egy rakás szarkupac, pedig nincs a gépben csak 90ezer.
Ja és nem tudom még melyik lesz, tehát hogy milyen fantázia nevű. Azt tudom hogy könnyüfém felni automata klima mást nem igazán ja meg tolató radar. Nem tudja esetleg vki ez melyik felszereltség és mi van benne ezenkívül. És hogy mennyi a reális ára, kb törésmentes, először 2 hét múlva látom majd a kicsikét de már sokat vezettem xsarat, 1.4 es 1.6 ost. Nagyon tetszik bár a váltója elég xsar suzukihoz képest,
Még nem vok xsara tulaj de hamarosan leszek egy 2 éves 1.6 os gazdája leszek. viszont a kilómétern nem lesz kevés, ezért az volna a kérdésem, hogy mennyibe fog fájni a 80 ezre 120 ezres szervíz és mire kell majd odafigyelnem.
Hát, ha azokra a teleszkópokra (sic!) gondolsz amikkel együtt a hátsó ajtó teleszkópjai hárman vannak akkor az még a kisebbik baj. Remélhetően a többi megvolt. Vagy ki tudja? Láttam én is futtában egy szép kombit a Szlovák úton, de mivel már hírét vettem vásárlásodnak nem is álltam meg megnézni.
Az biztos, hogy nem könnyű a választás és rengeteg időt, pénzt, energiát emésztene a keresés.
Nem is a pénz a lényeg, bár tény, hogy a sok majom ebben az országban jobban lenézi a Citroent min a Pugot, és azért utóbbi dárágbb, és jobban tartja kicsivel az árát. Inkább az, hogy egyrészt már nagyon hiányzott az autó (hétvégén Mecsek Rallye, oda meg nem szívesen megyek ki stoppal :-] ). Másrészt végigjártam a város szinte összes kereskedését, és nem volt egyetlen szimpi Xsarájuk sem. Tehát neten kellett néznem, így meg csak Budapest jöhetett szóba, mert más városokba nem érdemes egyetlen autó miatt elmenni. Mert ugye benne van, hogy mi van, ha így járok? Na jó, talán még Kaposvár vagy Szekszárd jöhettek volna szóba, de ott sincs akkora kínálat. Most pedig, hogy fönt voltam, úgy gondoltam, hogy ha egy mód van rá, nem jövök haza kocsi nélkül, mert elég sok pénz egy ilyen túra. Ez az egy aklalom olyan 30ezer volt cakk-pakk...
Tudom, fura logika, de én ilyen ember vagyok... Ja, és persze azért mindenáron nem ragaszkodtam volna ahhoz, hogy megvegyek valamit, de ez tényleg tetszett.
Hú, azt még nem is meséltem, milyen Xsarát láttam ez egyik kereskedésben (vagy igen? na nem baj, legföljebb ha igen, ugorjatok...).
Nézem az adatlapját: 2001-es 1.6 16V kombi, nem is sok kilométerrel, SX+ gyári aluk, tolatóradar. Először az lett furcsa, hogy valami nem gyári kárpit volt az üléseken (!). Aztán nézem: hátul dobfék (!). Elöl meg 2003-as lökhárítók. Odajött a kereskedő, az a velejéig bunkó fajta embertípusból való. Kérdezem, hogy ez behozott autó-e. Nem, miért lenne? Mondom, akkor miért J-s rendszáma van. Elkezdett nyökögni, hogy attól miért lenne behozott... Aha, mondom, akkor széjjel volt törve, az még jobb... Erre elkezdett süketelni, hogy törésmentes autót úgyse találok ilyen korút, de ez legalább nem volt nagyon törve. Nyomatékosításképp kinyitotta a motorháztetőt. Hát, ez elég nagy öngól volt tőle. Egyrészt egyből látszott, hogy full friss a fényezés, másrészt hiányoztak a teleszkópok (!). Szóval csak tartotta ott a géptetőt, mintha kedvtelésből csinálná...
Amikor a ZX-et vettem (2003), én akkor nézegettem a 306-osokat, akkor nagyon tetszettek, de a ZX ugyanazt tudta kb. fél millióval kevesebbért, ezért lett a ZX. Most, amikor a Xsarát vettem, akkor nézegettem a 307-eseket, ezek is nagyon tetszettek, de a Xsara II. ugyanazt tudja kb félmillióval kevesebbért, ezért (is) lett Xsara. ;-)
Nem irigyellek, rossz lesz Xsara után 306-ba "vissza" ülni, de a pénz nagy úr.
Btw, télleg, mennyit kérhetnek egy ilyen izzócseréért?
A bótba' kb egy 100as egy ilyen izzó.
namost én félig tudatlanul, de némi rutinnal kb. egy órát xoptam vele, a szerviz legalább egy felet rászámláz, ha nem többet, azaz minimum 3500 ft. A jobbosat azt egyszerűbb, az csak 1500-2000 ft. (nekem most mind2 ki volt égve: egy 5ös? Ááááá.....)
Más xopása különösebben nem hat meg, a sajátom viszont annál inkább. Ennyire kell a pénz? Bár, igaz, lassan már a vezetésről is leszoktatják a népet... Pár év múlva az autó magától megy majd el napközben a szervizbe, miután időpontot foglaltatott magának interneten, mert észrevette, hogy ki kell cserélni a helyzetjelzőizzót. A fizetést rendszám alapján a tulaj bankszámlájáról automatikusan, satöbbi. Szép, új világ...
A csiga fordulna meg a torkán a fiatal francia mérnökpalántának, meg az összes főnökének, aki kitalálta, hogy a balos helyzetjelzőt csak végbélen keresztüli foghúzós módszerrel lehet cserélni! Szanaszét vágtam a kezem, meg szétszedtem a fél autót, amig végre sikerült. Áááááááá.......
Lehet, hogy tévedek, de úgy emléxem, a Peugeot mindig kicsit kevésbé volt felszerelt, mint a Citroen. Anno 4 éve, amikor a kocsit vettem, sok más típus is játszott, de egyedül az OFF Renault Mégane ON volt hasonló felszereltségű. A Pug és még a Skoda, Nissan, Daewoo (Nubira), Ford is mindegyik kevesebb extrát tartalmazott a nemegyszer még több pénzért.
Azért a 306 még 90-es évek eleji fejlesztés (maga a szerkezet), ezt ne feledd. Ettől persze még rakhattak volna bele több okosságot a faceliftekkor. De legalább a lényeges dolgok benne vannak.
Érdekes, hogy egy idős a Xsarával és mégis lényegesen szerényebb, holott ebben nagyobb motor is van, ami általában magasabb felszereltséggel is jár. Ezek szerint általában.
Hát, nekem is fura lez nem ide kattintani elsőnek, ha bejövök az Indexre.
Benyomások? Klasszul megy (csak a megállással kell óvatosnak lenni, mert ebben is dob van hátul) a hely ugyanakkora, mint a Xsarában, a váltója SZVSZ ennek jobb, fordulékonyabb is, csak egy kicsit alulszervózottnak találom. Futóművet még annyira nem próbálgattam, mert Michelin Energyk vannak rajta. A felnivel gumiból is jobbat szeretnék.
A Xsara azért egy lehelletnyivel kényelmesebb és jobb autó. Leginkább az apróságok hiányoznak: automata ablak, fed.comp., hogy még föl lehet húzni az ablakot a gyújtás levétele után, csomagháló, ilyesmik... viszont legalább végig le lehet tekerni a hátsó ablakokat. :-) Ja, és sajnos kevesebb a pakolórekesz, a kesztyűtartó meg szinte csak jelképes.
Épp előbb láttam ezt 1 parkolóban, le is fotóztam neked:) Amúgy ha kell bármi help olyan téren, hogy hogyan állna a kocsidon 1 kerék(vagy 4:D), írj nyugodtan, mert szeretek ilyet csinálni szabadidőmben, ha jól emlékszem már neked is szerkesztettem 1szer:)
A következő kérdéssel fordulok hozzátok mint láma 1.4 '98 as xsarás Kipucoltam a szivócsonkot meg az alapjárati motort pillangószeleppel ami olyan szutykos fekete volt mint a szenet lopó négerek az alagútban. Namost amibe ez belecsatlakozik az a nagy fekete doboz ami a hengerfejjel van összeköttetésben, azt érdemes e levenni és kipucolni, illetve az csak egy levegő elosztó üres doboz vagy esetleg van e benne valami cuccos amire ügyelni kell és érdemes kipucolni?
Egyetlen nappal fiatalabb a Xsaránál, azaz 4 éves. 1.6-os, 92ezer km, klíma, elektromos ablakok és tükrök, ABS, meg az apróságok. Zene, felni majd lesz bele hamarosan.
Vagy úgy (mármint diákhitel). A 306-ost én is néztem anno 2002. Gyorsan el is felejtettem. Ezzel most nem akarlak elkedvetleníteni, de sajnos (?) nem lehet egy napon említeni a Xsarával a közös padlólemez ellenére sem. Azért még nézzél be néha ne csak "readonly"!
Hááát... igazából nem is akartam. Amúgy sem szeretek tartozni, ráadásul már van hitelem, igaz, csak diákhitel, és nem sok. De úgy gondoltam, ennyi pénzből már lehet korrekt autót venni.
Hát, rájöttem, hogy annyi pénzért, amennyim van, nem fogok olyan 1.6-os Xsarát kapni, ami megfelel az elvárásaimnak (vagy kajtathatok utána hónapokig, mai sok lóvé is...). 1.4-et már nem akartam. Gyakorlatilag kompromisszumot kötöttem: a nagyobb motorért és jó állapotért kevesebb extra, régebbi konstukció. Persze hiányozni fog jópár apró figyelmesség a Xsarából... :-(
De ezt a kocsit ideiglenesnek tekintem. Ha lesz valami rendes munkám, és kicsit "feljövök" anyagilag, akár hitelezni is tudok.
Nekem se zúg mindig. Én úgy tudom, hogy ez rendszernyomás függő. Szerintem a rendszernyomás érzékelőtől kapja a jelet és annak függvényében működik. Azaz szív, ha nem áll fent a nyomás. Na most nekem megint nem indult a Sárika.
Gyújtásra tettem és nem hallottam zúgni a szivattyút(nem is foglalkoztam vele, mert ugye elvileg nem mindig kell zúgnia) és az autó nem indult. Pörgetett szerencsétlen indítomotor, de nem pöccent be a szerkezet. Aztán ismét indítottam(2.indítás) és 3. pörgetésre beindult. --> az alapjárat ingadozott 700-900 aztán 2-3másodperc után beállt a normál(~750ford/min) értékre.
Ehhez mit szóltok?
A folytószelepházat mennyiore kell kitisztítani?
Szedjem le az egészet és mossam ki mondjuk benzinbe vagy elég egy ronggyal kitörölgetnem?
Nem talált! :-) A Megane I-ek amúgy sem tetszenek, kivéve a kupé. Az újak meg még túl drágák nekem, és igazán csak a kombi jön be. A kacsaseggűek is szépek, csak kicsi bennük a hely.
Valami oknál fogva, gyorsabb, hirtelen fordításnál úgy felkeményedik a kormány, hogy szinte lehetetlenné válik tekerni. Járt már így valamelyikőtök? Felér néha egy edzéssel mire átérek a városon:-)
Egy-két parkolásnál igencsak izgalmas mikor hirtelen fék, mert nem szeretném, ha más is részesülne a "lágy" kormányzás nyújtotta örömömből.
Na, ma voltam autót venni... leírom mi volt. Faterommal meg a tesómmal mentem "több szem többet lát" alapon. Először megnéztük a bordót, amit belinkeltem pár napja. Telefonba azt mondta a fickó, hogy a cégük nevén van, de ők használták, jó állapotú, és új Pirelli gumik vannak rajta, és a felnik is szépek. Megkérkeztük. Már gyanús volt, hogy meleg motorral várt minket a kocsi, persze úgy pöccre indult. Hát, az még hagyján, hogy a gumik nem stimmeltek. Elöl ugyan Pirellik voltak, de téliek, hátul Toyo téliek. De a kasztni... brrrr. Nem volt olyan eleme, amin ne lett volna valami külsérelmi nyom. És nem csak apró karcok, igazi árkok, műanyagokon deformálódások, itt-ott a fémen is horpadások, az összes ajtó peremén (csomagteret is beleértve) durva sérülések. Ráadásul belül is volt egy-két kisebb hiba, mondjuk az hagyján. De a fényezés nagyon durva volt. Kérdeztük, hogy mitől ilyen, mire az eladó elmondta: hát, a városban sajnos minden autó ilyen lesz. Érdekes, én is 4 évig szinte csak városban használtam, meg a topicon többen is, mégse ilyen... Ez céges ütöm-vágom autó lehetett. Félrevonultunk a családdal, megbeszéltük, hogy ha le tudjuk alkudni 1.450.000-re, visszük. A tulaj 490-et akart, én mondtam erre 470-et, azon elgondolkozott, de akkor apám közbevágott, és azt mondta, nekünk 450 a teteje. De jó, hogy elvittem magammal!
Ezután átmentünk a Citroen Nagyhoz a Bécsi útra, hogy megnézzük az ezüstöt. Na, az még sokkal durvább állapotban volt! :-O Az állam leesett, de komolyan! Grand Canyon méretű árkok voltak a fényezésen körös-körül, a lökhárítók elálltak, stb. 66000 km volt az autóban, mondom, ha a motor jó, legföljebb alkudunk valami nagyon durvát... Tesóm huppant be beindítani. Elsőre nem indult. Másodikra igen. Ami motorból vészjósló hang jöhet, azt ez mind produkálta. Nekem fájt, hogy hallgattam! :-O Hát, a fénysebességet megközelítettük, úgy húztunk ki onnan.
Végül elmentünk pár kereskedésbe, és az egyikben találtunk egy OFFos gépet, ami megtetszett (persze francia :-] ), és elhoztuk. Bővebben holnap.
Szóval most egy időre elköszönök, illetve read-onlyba megyek át. Nagyon hiányzik a Xsara, imádtam. :-(
Bagheera, elméletben igazad van, de mekkora a szivattyú teljesítménye: 2W? 5W? Ha jól számolom egy 10 W-os szivattyú 0%-os hatékonyság mellett (azaz csak meleget termelve) 10 perc alatt 4 fokkal emelné 1 l benzin hőmérésékletét. A valóságban jobb a hatékonyság ráadásul az üzemanyag körbejár és közben lehül. (Elmélet helyett gyakorlat: a szomszéd szobában egy 30 és egy 60W-os szivattyú megy egész nap, mégsem forralják fel az akváriumokat, sőt mérhető melegedést sem okoznak.)
Gondolom azt alaposan leelenőrizted út közben, hogy be van-e csukva rendesen a csomagtartó? :)
Én egyeószer elhoztama szervízből a kocsit, és csipogott egy csomószor.
Mivel amikor csippantott és odanéztem már csak annyit láttam, hogy valami pirosan világított, be voltam ijedve. Hívtam is a szervízt, és ők nyugtattak meg, hogy csak a csomagtartó. :))) AZóta már előfordult egyszer-lkétszer, hogy nem csuktam be rendesen, és akkor döccenőknél meg-megcsippan, de különben, ha rendesen be van csukva, kkor jól műxik.
A 2001-es kiadásúban volt. Jellegzetes búgó, dobogó hang. Történtek kísérletek a baj orvoslására, elismerve, hogy nem tökéletes a konstrukció. Mire megoldották volna a problémát az egész autót garanciában kicserélték.
Nem tom emlékeztek kb 3/4 éve írtam, hogy vettem egy xsarát (1.6 2002 coupe) csak a tapasztalatot akarom megosztani ugyanis imádom nagyon jól szuperál, most voltam vele dubrovnik oda vissza és tökéletesen ment átlagfogyasztás 6.2 l! Egy hiba volt az oda úton végig csipogott a csomagtartó visszajelző azt jelezte hogy nyitva van, belefújtam egy fél doboz kontakt sprayt és amikor odaértünk levettem az akkusarut 1/2 napra. Hihetetlen de utána megszűnt, ennek is nagyon örültem.
Ja és köszi a vásárláskori tanácsokat nagy hasznuk volt.
Üdv. Ha felhoztátok a benzinszivattyú zúgást én is hozzászólok. Ha a gyújtást ráadom és beindítás után is hallom egy darabig. Az utóbbi időben céges autóval járok, és egy héten kb. egyszer használom a Xsarát. Nem tudom, hogy a sok állás miatt-e, de ilyenkor a szivattyúnak nem csak a sima zizegő hangja van beindításkor, hanem egy pár másodpercig az elején elkezd "búgni", mint az állat. Melegen, vagy következő indtásnál már nem. Valaki tapasztalt már ilyet?
1.790.000-ért kicsit dárga nekem a VTS sajnos, olyan 1.650.000-ért tudok kocsit venni maximum. Szívem szerint nagyon megvenném, de az eszemre is hallgatnom kell kicsit :-( Mindenesetre ha már ott vagyok a Citroen Nagynál, megnézem.
Ha tetszik valamelyik, meg is veszem, ha meg tudok egyezni az eladóval.
Nekem nem mindig zúg, lehet, hogy a motor hőmérsékletével is kapcsolatban van... Pl hideg mocinál mindig, de melegnél, főleg, ha nem állok túl régóta, akkor nem mindig hallatszik...
Én is hallom. De viszont nekem van egy relytett kapcsolóm amivel a szivattyú áramát tudom szakítani. Namost ha azt a gyújtás után kapcsolom csak be mielőtt indítóznék akkor nem csinálja nekem se. De ha előtte akkor minden esetben.
Oké, én most magamról beszéltem. Én is kocsit nézek épp, és van köztük kazettás magnós is, és ha olyat megveszek, azt hiszem, CD-tár lesz a megoldás. 38ezer körül már vannak Clarionok (mondjuk először meg kell tudnom, melyiket vezérli a gyári fejegység), gondolom plusz beszerelés.
A JVC az előző kocsimból maradt. Nem direkt vettem kazettás magnós kocsit, hanem, mert ez volt teljesen gyári, törésmentes állapotban és ez volt a legjobb vétel. (nem újonnan vettem!!) Egy cd tár 60.000.-Ft. Az én fejegységem adott volt, csak ki kellett cserélni. A cd tár beszereléshez jobban szét is kellett volna berhelni az autót. Ez volt a kézenfekvő, legegyszerűbb megoldás.
Ha rádiós magnós kocsit veszek, inkább veszek bele egy Clarion CD-tárat. Ahogy néztem, újonan is megvan kb. annyiból, amennyiből egy alap márkás MP3-as fejegység + átalakító.
Valóban, nekem is volt ilyen. Azt hittem rosszúl látok. A márkaszerviz megoldotta a zörgést. Nyilván kiváló márkaszervizes szig.szalaggal. A harmadik lehajtást még kibírta. Nevetséges, főleg ha esetleg már nem garanciális időn belül orvosolják hasonló módon a problémát. Korábbi autóm esetében a hosszas javítási tételek felsorolása közt meg is említettem ezt a kiváló megoldást a CH-nak. Gondolná valaki, hogy érdekelte őket?
Ellenpélda: Egy barátom családjában 3 kocsi van: Fiat Coupe(2.0Turbo), Fiat Marea Weekend(1.9JTD) Alfa 156 (1.9MJTD). Az alfát a golf után vették, amit egy 1.9 TDI Xsara után. Habár egyértelműen "olaszbuzik", eddig még egy kocsiról se beszélt a família olyan rajongással, mint az 1.9TDI Xsaráról:)
Ha az a rész - talán vízvető - elkoszolódik akkor amolyan fémes nyiszorgó hangot ad. Kenni semmi képpen nem kenném, mert az biztos ártalmára lenne. Koszolódna, taknyolódna. Valamikor kar. lakatos ismerősöm mesélte, hogy ez szokott segíteni, de nálam még nem jelentkezett, mert időnként tisztogatom.
Igen, a Fiatosk nagyon lenézik a francia márkákat, pedig még semmilyen összehasonlításban/ elégedettségben nem voltak az élen de francia autó elött sem.
De ott teljesen természetesenke veszik hogy az autt szervizbe kell hordani, ez csak a francia autoknál ciki.
Van ismerősöm 3 alfája van, egy 145, 147 és 156.
Gyakorlatilaga zon szoktunk viccelödni, azért 2jüknek 3 autó mert egyik mindig ugyis szervizben van :) (pl ő teljesen természetesnek vette, hogy 3 évesen 2,2 millióért vett alfa 156 osa a vásárlás után még 3 hetet töltött az elado SPQRnél, mert még "egy fogaskereket ki kell cserélni a motorban és csak olaszországból tudják hozatni" Ekkor volt 46 000 km az autóban.
Ha ilyet olvasnál tapasztalnál egy Citroennél, akkor már a Totálkár cimlapján lenne, de így csak "Coure sportivo"
Én végigjártam már ezt. Nekem is kazettás fejegység volt a Xsarámban. Nem minden CD-s fejegységhez van adapter a kormányvezérléshez. Nekem pl. egy jó kis JVC-m volt azt raktam bele. Persze a JVC-khez nem nagyon van adapter, úgyhogy nekem nem működik a kormány vezérlés. (Blaupunktokhoz, Sonykhoz általában van, ez is függ a típustól a márkán belül) de előbb mindenképp egyeztess.
Igen, a műszaki dolgon már én is gondolkoztam... Hogy olcsó-e? Kicsit, de talán nem gyanúsan. Van, kai magasabbra, van, aki alacsonyabbra lövi be az árat, amiért hirdet.
A stilok azért ilyen olcsok, mert még a Citroennél is xarabban tartja a Fiat az árát, ráadásul a Stilo az egyik legkevésbé fogyó modellük (lassan már csak volt, mert ne gyártják tovább)
Nem, magyar volt, meg is mutatta a céges papírjait. A ProFoodnál volt, és 133ezer km volt benne. Mondjuk ilyen futásteljesítménnyel nem vennék autót amúgy se...
Faterom unszolására kimentem vasárnap a pécsi vásárba autókat nézni. Maszek árus nem is nagyon van, csak az állandóba kitelepült kereskedők. 2 Xsarát néztem: egy sötétkék SX-et 1,8 misiért. Hasonló autókat 1,5-1,6 körül hirdetnek neten... Egy másik meg egy kissé lelakott ezüst kombi volt, céges múlttal. "Törve volt?" kérdésemre (hiányzott a Xsara embléma hátul, és gyanúsan újnak nézett ki a fényezés) elmondta a kereskedő, hogy igen, egy kicsit a hátulja. Mikor az árat is megmondta, majdnem kiröhögtem... azt már meg se kérdeztem tőle, hogy mi a túróért van a magyarországi 2002-es kocsin KH-val kezdődő rendszám. Én arra tippelek, elöl-hátul törve volt, és mindkét rendszám megsemmisült.
Komolyan, van olyan palimadár, aki megvesz ilyen autókat???
A bordó tulajával beszéltem már, és korrektnek tűnik. Új Pirelli gumik vannak a kocsin, az egyetlen baj, hogy a hátulja törve volt. Igaz, márkakereskedésben volt javítva. Annyit mgér a dolog, hogy megnézzem...
Igazából nekem inkább az előző generációs gépek tetszenek ebből az osztályból. Xsara, Focus I, Brava... Erről jut eszembe: nézegetek autókat, és hihetetlen, milyen olcsón vannak FIAT Stilok. De attól még én is irtózom, pedig a 3ajtós kinézetével még ki is lennék békülve.
Átalakítóval lehetséges, hogy működjön a kormányvezérlés. Ha jól tudom, 20ezer ft körül van egy ilyen. Viszont ha jól sejtem, a kijelzőt nem lehet együttműködésre bírni nem gyári cuccal. De lehet, hogy rosszul gondolom, nem értek hozzá.
Gondoltam rá, hogy hétvégén elkövetem ezt, de nem olyan mintha homokkal lenne tele. Persze ez semmit nem jelent? Gondoltam rá, hogy valamivel bekenni, de nem -e szutykolja össze az üveget?
öööö, ha már a zajoknál tartunk én is majdnem megőrültem néhánytól, pl folyamatos kopogás, bármilyen úton. Megoldás: ajtózárak megzsírozása volt, próbáld ki, hátha segít... Ami most kicsit jobban zavar: jobb előről ha gödrökön megyek át, akkor halk nyekergés/nyiszorgás van, asszem a kesztyűtartó mögül jön kb a hang, ez lehet akár futómű is? Nem túl hangos, csak nem szeretném, ha valami nagyobb gond előjele lenne... Ötletek esteleg?
nekem az ülésmagasság-állító okozott 1-2 álmatlan éjszakát annak idején. én is hátulról hallottam, aztán nagy nehezen kiderült, hogy az lötyög. egy negyed/fél fordulat tekerés, és meg is szűnt.
A kézifékkar nekem is zörgött, mikor megvettem. De csak rossz úton. Beállítottam, azóta jó. De megfülelem amit mondtál. Minden ötletre vevő vagyok. :-)
A BX-emnél a kézifékkötél súrlódott a kasztnihoz és nyekergett. Lehet, hogy itt is ez van?
Igazság szerint azért nem bánkódom, hogy használt autót kell most vennem, mert a jelenlegi alsó-közép kínálatból nincs olyan, ami úgy istenigazából tetszik. A 3ajtós C4 gyönyörű, de a belbecs nem fogott meg.
Én is majd' sírva fakadtam, mikor aláírtuk a szerződést, és tudatosult, hogy valószínűleg soha nem fogom látni a kocsit, amiben annyi boldog km-t eltöltöttem. :-( Biztos lökött vagyok, de a kocsi nálam élőlény, majdnem olyan, mint egy kutya.
ott kicsit sok volt, de elsősorban a 5x összetörés (4 ebből nem az én hibám) meg a 3x feltörés... Főleg az utcsó ütközés tett be, ott a komplett bal oldal csere volt amikro az angol picsa balrol belémjött a STOP táblán keresztül...
Meg 200 ezres motorjavítást rebesgettek olajfolyás miatt , ezt azóta tudom eltúlzott volt.
Igen sokan mndták nem vagyok szerencsés az autóval el kell adni, de azóta is ha akkkor is amikor elvitték menet közben) összeszorul a szívem, mégiscsak ő volt a Sári...
Jártam én is hasonló képpen a zörgéssel, de én már túl vagyok rajta.
Megőrültem!!
Történt, hogy valami zörgött szerintem hátul még jó úton is. Gondoltam kombi, vagy ülés, vagy a csomagtér ajtaja, vagy rendszám az ajtón. Minden praktika ellenére a zörgés maradt. Sok jófülű embert megkocsikáztattam, még szervizeseket is, hiába. A zaj helyét többen több helyről vélték hallani. Mignem egyszer beűlt a "mágus". Az út végén azt mondta kézifék. Az volt! Azt beállították. Én viszont nem javulok.
Az enyém a II-es sorozat elejéről való (2000.10.30). Nyomtatásban is megjelent, hogy ezek elektronikailag szarok. Csak "esztétikai" gond van vele, a motorolaj szintjelző és a szerviz intervallum számláló hülyéskedik. Meg az idétlen üa. szintjelző. A fékcsikorgásom magától megszűnt. A napellenző zörgését 5 perc alatt meg lehet szüntetni. A rögzítőjébe, ahol zörög, beragasztottam egy kis darab öntapadós tépőzár szőrös felét. Azóta nem zörög.
"nagyobb fékezésnél brummogo hang jön a futoműből" Ez milyen hang??
Az enyémnél, ha fékezés közben beesik valamelyik kerék egy gödörbe, hallani hogy felzúg az ABS villanymotorja.
EGY NAGY PROBLÉMÁM VAN, HOGY MEGŐRÜLÖK A HÁTULRÓL HALLATSZÓ FOLYAMATOS KATTOGÁSTÓL, PATTOGÁSTÓL!!!
Szabadidőm jelentős részét ennek keresésével töltöm hónapok óta, és nem találom. Ráadásul ezt nem csak rossz úton csinálja, hanem teljesen sima úton is folyamatosan.
Sziasztok! A kérdésem a következő, segítsetek. Xsara II 1.4 SX MAX 2001/10 havi Egy egyszerű dolog és mégsem olyan egyszerű. Légszűrőt akarok cserélni az autóban. Lemértem a benne lévő légszűrőt: 202x164x43mm. A boltokban mindenhol egyféle szűrő van: 206x169x42 (egy kicsit nagyobb) Az az öt mm a szélességben szerintem egy kicsit sok. Légy szíves mérje le egy-két fórumtag és ossza meg velem a méreteket. Ha esetleg cserélt már, vagy tud kódot (Man, Champion, stb.) azt is megnézhetné a szűrőn és megírhatná. Most ennyi lenne. Köszi
Ez már azért is érdekes, mert igy 120k és majd' 6 év után az enyém még nem csinál ilyet...
Csinál helyette mást. :) Pár zörgés itt-ott, ez belefér. Butapest. Nekem a fordulatszámműszer ugrál néha, főleg alapjáraton látszik, de közben a motor meg szép egyenletesen jár... Na ezt lexarom.
Nem tudom, de sztem sem normális. Nkem az Ies Xsarámnál s volt ilyen, nagyobb is mint most. Arra 5 és fél év alatt nem tudtak megoldást fabrikálni, igaz nem is jelentkezett állandóan, de nem lehettet megmondani pontosan mikor lesz megint. (tehát nem csak város araszolgatás vagy egyhelyben állás).
azt én is úgy érzem soxor palira vesznek a szervizben, én azért is hagytam ott az Őrmezőt mint szervizt,m mert a 8 problémáról amivel bevittem az autót 4 ről kiderült náluk nem jelentkezik, 1 et megcsináltak 2re a CH sem tudja emgoldást :) 1et meg elfelejtettek.
Valahogy pedig az az érzésem, vagy elgalábbis ezt keltették bennem, már nem foglakoznak xsara problémákkal mert kifutott tipus. Én is azt hittem ha megveszem egy 7 évig gyártott autó utolsó példányainak egyikét, akkor már a tipushibák eltünnek kijavították őket.
De nem így lett, A II Xsarával sokkal több a gondom mint az Iessel ez van
Lassan lejár a gar és most kezdenek olyanok előjönni, megint nem zár az ajtó néha (visszanyit) egyszer már cserélték, a bal oldali ablak néha akadozik, jobb oldalon zörög a napelenző ("ez ilyen"), a fékek továbbra is nyikorognak, kanyarba fékezés nélkül is hallod a hangjukat, nagyobb fékezésnél brummogo hang jön a futoműből (" a téli gumi miat van" amikro nyáron visszavittem "ez ilyen")
Kár ezekért, mert az autó szép, jól húz nekem megfelel, de szervizbe félve viszem mert hülyének érzem magam amikor eljövök. :(
A VIN szám az alvázszám. Fura, hogy tényleg BSI-s az enyém, mert még semmiféle hiba/para jelenséget nem produkált a gép... kopp-kopp :) (Bocs nem kéne, rosszul emlékeztem...)
Nekem régen az astránál mondtak a ford.szám ingadozással kapcsolatban hasonlót, pl. hogy a szondák által mért értékeknek megfelelően lehet ford.szám ingadozás.
A xsaránál ilyen még az elmúlt öt évben nem fordult elő sem ennél sem a 2001-es évjáratúban. Ha mint írod idéve őket ez "ilyen" nálam és másoknál miért nem ilyen? Vagy még előtte vagyok?
A CH pedig egy másik mese lehetne.
Előfordult persze a xsaránál más esetben hasonló magyarázat, ám a végén mégis volt megoldás. Néhányszor az volt az érzésem, hogy a pult másik oldalán állót esetenként, fejét símogatva megpróbálják hülyére venni. Vagy tudatosan, vagy tudatlanság és felkészületlenség okán.
Azért így visszatekintve az elmúlt évekre azt kell mondjam, hogy a C.Pásztornál hozzáállásukkal és segíteni akarásukkal a problémák megoldást nyertek, adott esetben vállalva még a CH-val való szembenállást is az ügyfelük védelmében.
Tudom és emlékszem arra is ezen a fórumon, hogy volt (van) aki nem osztja ezt a nézetem.
De van minden xsarában 1 berendezés ami méri minden irányból a tárgyak távolságát és ha túl közel van vmi, hangjelzéssel figyelmeztet. A hangjelzés opcionálisan lehet csatt, piff és durr.
hát ez érdekes, kiváncsiságból megkukkoltam az autóm adatait, vannak érdekességek: az enyém 2000 7. havi I-es, és mégis BSI-s, ez lehet? nem kéne azt írta asszem régebben, h csak a II-esek BSI-sek... Országkódnál a TW vajh mit jelenthet (Tajvanra készült modell? :) ), valamint figyelemreméltó még az alábbi megjegyzés: Athmospheric conditions: DUSTY ATMOSPHERE... :), illetve azt is megtudtam, h nincsenek fegyver felszerelési pontok az autón! :)
1.6os 16v-s 2002-es Xsaránál elkezdett az alapjárat ingadozni. Eddig olyan 800 körül állt viszonylag stabilan, most meg kb 2 hete van amikor ugrál 850-950 között, van amikor szépen 800... :( (55e van benne, még nem volt gyertya csere, lassan esedékes a 60e-s szervíz) Mi lehet a bibi, mert elég idegesítő?
Nekem a 2002 110LE HDi Xsara-mon a gázpedálon volt a potméter.
A pedálon csak egy csatlakozó van, és egy kábel megy el onnan. Bowden nincs.
Van a neten valahol egy adatbázis, ahova beírod az alvázszámodat, és megmond mindent az autódról. Felszereltség, szín, stb. Van egy csomó robbantott ábra is.
a régebbieken, ahol hátul van a generátor és elöl a klíma meg a szervószivattyú, ott a generátor buktatásával kell állítani a hátsó szíjat, valamint alul egy külön feszítőgörgővel a szervó-klíma szíját.
Hogy minden motorra igaz-e, azt nem tudom. De amelyikben rugós van, azt be kell valahogy állítani. A képen éppen HDi van. A 7-es számú a feszítő. Az 5-ös pedig egy excenteres görgő. Amit el lehet fordítani. Attól függően, merre fordítod, lazítja, vagy feszíti a szíjat, és ezzel a feszítőgörgő rugójának az előfeszítése is változik. Nem tudom érthetően írtam-e. :-)
Igen. A kulcsot "A" állapotban (kézikönyv 74. oldal) - Berendezések - állásban kell hagyni, akkor működnek az ablakemelők. Ilyenkor a műszerfalon világít a töltés lámpa.
Korábbi hasonló felvetésemre azt írták műszakiakban járatos kollegák, hogy az úgy jó ahogy van, mert rugós feszítő határozza meg a feszességét, s annak felerősítési helyzete fix, nem állítható.
Megtudnátok mondani nekem, hogy a generátor ill, klimakompreszor, ill az szervó ékszijának milyen feszesnek kell lennie, mert most voltak cserélve és szerintem bazira spannosak, mivel erőteljesen is csak max 0.5 cm- tudom benyomni. Ill mi az a minimum amennyire " belóghat"?
mert a motorelektronikák nem tudták a tömegmodelleken.
a kétliteresben nem vagyok biztos, de amiket láttam, azokban sem volt.
nem érte mefg belerakni.
az 1,4es meg azért sem tudhatja, mert elektromos pillangószelep veuérlés kell, hogy az elektronika szükség esetén el tudja venni a gázt, az 1,4es meg még hagyományos, bovdenes.
az 1,6osnak már elektromos gázpedálja van, illetve a dízeleknek is.
Amíg a dízel dízel, a korom hozzátartozik a működéséhez. Ezért fekete a motorolaj már kevés km után is. Nem hiszem, hogy a korom a kenőképességéről lenne híres. :-) Úgyhogy én maradok a 10 ezrenkénti olajcserénél. Magam megnyugtatása 10e Ft-ot megér. ;-)
A kémia sokat fejlődött az elmúlt 15-20 évben (bár a marketing még annál is többet ;-) ). Szóval - főképp, ha abban egyetértünk, hogy az 500 nem cél - akkor a 20-as (ha több nem is) intervallum reális.
Mellesleg múltkor néztem kézileg az olajszinteket. A benzines 1.6-os Xsarán 12k után a nívópálcán az olaj szép "érett" szalmasárga. Az OFF 1.4 HDI C3-n ON 10k-nál már jóval "ördögibb" volt a szín.
Citroen Xsara II-hez keresnék rádió beépítő keretet. Sajnos, mindenhol csak Picassohoz tudnak adni, a Citroennél pedig 13ezerért vesztegetik. Nem tudja valaki, hol és mennyiért szerezhetek ilyet? Vagy mindenki a gyári magnót használja?
Azt hiszem ugyanarról írunk, csak más megközelítésben. :-) A mai autók nem tudnak/nem kell tudniuk 500-at elmenniük. Az autógyáraknak meg nem is érdekük. Laikusként szerintem az anyagok nem jobbak mint 15-20 éve. Az olajokban is több a marketing, mint a tartalom. Míg egy váltóban az olaj úgy elvan magában, addig a motorban lévőbe korom, üzemanyag, víz adalékolódik. Én nem hiszek a 20-30-50ezres intervallumban.
Én nem vagyok telhetetlen, meg nagyobbra végképp nem lenne pénzem. Gondolom, megy legalább úgy, mint az 1,4-es Xsara. Ha meg álmodozni kell, akkor egy C6 vagy egy OFF Jaguár ON.
azért ne feledd, hogy ezek turbos motorok, azok meg szivok voltak.
a turbos lélek nem bír annyit, de manapság nem is divat egy autoval 500 ezer km-et menni.
a kaszni elöbb adná meg magát, főle mivel magyarosrzságo az átlag gépkocsi használat 15-20 ezer km. azaz 25-33 év alatt menne ennyit az autó. Annyit nem fog bírni meg senki sem tartja meg addig.
/sze tudom van aki 130-150 ezer km et megy évente. van is ilyen hirdetés rengeteg a hasznaltauto.hu-n 1 éves autokra. de zeek főleg bérautok vagy nagy távolságra használt menedzser autok, ne adj isten valamely taxisé volt.
Tehát szerintem 20 év alatt azért fejlödött annyit a technika, hogy lőerő terén egy turbodizel beérje az azonos köbcentis szívó benzinest :)
olajat is tudnak már gyártani, főleg hogy nem ásványiak már a legtöbbje vagy legalábbis félig nem.
Emiatt nem lesz álmatlan éjszakám. :-) Arra gondoltam, nem is érdeke az autógyárnak (bármelyiknek), hogy sokáig húzza a motor. Meg az egész autó.
Egyébként szerinted nincsenek túlhúzva a mai dízelek? Nemrég 2 liter 110 ló komolynak számított. Most meg 1,5-1,6-ból hoznak ki ekkorát. Meg 20-30e km olajcserék között.
Hát, az 1.8-as PSA motorokról én sok jót még nem hallottam. Egy 2.7 HDI C5, na az már igen... na jó, hog ne legyek telhetetlen, elég az új 2.2 is... :-))
Mikor én autót kerestem, a színre egy kikötésem volt. Ezüst ne legyen. 1. A Xsarák többsége ezüst. 2. Szerintem nem szín. Egy autónak legyen színe, ne úgy nézzen ki, mintha nem lenne befestve.
Ha egy mód van rá, nem akarok ezüstöt. De ne sértődj meg, fehéret sem. :-) Ezüstkorallt meg semmiképpen. Színben nagyjából ennyi a kikötésem.
Fekete, sötétszürke, sötétkék a preferenciák. Bordó, arany, valamelyik zöld vagy kék árnyalat elmennek. (Tudom, nem ezek a szinek hivatalos nevei, de így egyszerűbb emlegetni őket. :-] )
Kösz! Valahogy sejtettem, csak nem ilyen műszaki részletek miatt. Egyébként nem is szeretnék ESP-s meg ASR-es autót, mert azzal nehezebb csapatni télen. :-))) Ami az ex verdában van, annyi vezetésbe beleszóló kütyü épp elég. :-)
Szóval bízom a saját ESP-mben, eddig még sosem hagyott cserben (legalábbis autózás közben :-] ). Úgy hívják: józan ész. :-D
A magnós fejegységet ki lehet cserélni, az szerintem nem gond. Az ASR viszont érdekes. Ha nem is a Perfekt dolog miatt (mondom, nem biztos, hogy az, csak a kor és a felszereltség alapján tippelek), hanem mert az én egykori extralistámon nincs is olyan tétel. Lehet, hogy az EBD-vel keverte a hirdető (ha a hirdetés igazat mond, akkor nő... :-] ).
Holnap asszem fölhívom. Egyébként mi a túrónak nem lehet odaírni, melyik városban van...
Azt az 1,4-est alaposan meg kellene nézni. Neked is Perfekted volt, nekem is az van. Abban meg nincs ASR, és magnós fejegység van bene CD tárral. Vagy a kor nem stimmel, vagy nem Perfekt, vagy nem Mo.-i. Esetleg nem is Citroen... ;)))
Ha egynégyest akarnék, megcsináltathattam volna a régit, és még maradt volna egy rahedli pénzem. De pont azért nem csináltattam meg, mert ácsingóztam egy 1.6-ra, és ha már így történt...
Egyébként legjobban akkor jártam volna, ha megcsináltatom a régit, eladom, és abból veszek újat. Csak ez nagyon sok macera lett volna, és utánajárás - jól és olcsón dolgozó szakit keresni, keríteni bontott alkatrészeket, utána meg eladni (aki megvette tőlem, az is ezt fogja tenni, csak neki már megvannak a kpacsolatai). Ha valaki nem teljesen láma, könnyen rájön a törésre. És nem hiszem, hogy az ép autóra akkora kereslet lett volna, mint a töröttre. Kerek két hétig hirdettem, és nem számoltam, de legalább 30-an hívtak fel.
Persze hog nem. 810ezer forintért tudtam eladni. Ha Budapesten lett volna, többért is el tudtam volna passzolni, és hamarabb... :-/
Mivel fel tudtam tornászni elég magasra a kárkori értéket, a roncsot meg kicsivel több mint egy százassal többért adtam el, mint a maradványérték, ha nem is jól, de rosszul mindenesetre nem jártam.
1.6 misiért hirdetik azt az 1.4-es Perfektet, amiről az előbb írtam (ebből talán lehet még alkudni), hasonló km állás, haosnló kor, ráadásul az metálfényes, kezettás fejegység helyett CD van benne, és ha igaz, van benne ASR. Nekem meg lett az egészből 1.720.000 forintom cakk-pakk.
Mától hivatalosan is OFF ember vagyok a topicban. Egyik szemem sír, a másik meg pipa... :-))
No, azért reméljük, nem lesz ez soká így.
Találtam is egy jó masinát, csak egynégyes, én meg egyel nagyobbat szeretnék. De még bennem van a dilemma rendesen. :-)
Egy kérdés: a leírás szerint van kipörgésgátló a kocsiban, amit kinéztem. Vajon tényleg van? Egyidős a régivel (ha jól sejtem a felszereltség és a kor alapján, Perfekt), azaz 2002 júliusi, én meg nem látok az egykori felszereltségi listában ASR-t.
Ebböl már csak a szelephézag állitás hiányzik. Akkor ehhez is lenne egy kérdésem: 0.2mm szivó és 0.4 mm kipu hézag jó hideg állapotban az 1.4-es motornál? Valahol ilyesmit hallottam. Van valami turpisság az állitásban vagy otton is elvégezhető a "művelet"?
Jaja, érthető, pont ezen méláztam éjszaka, hogy fordítva gondolkodtam szokás szerint :)
Szerencsére nem volt komoly probléma, csak blőd: a sár úgy száradt be a kerékjáratba, hogy már a gumi is kezdett rávulkanizálódni. Szerelés helyett mosás...
"ha terpesztene, nem a belső oldal súrlódna, úgyhogy remélem ez elvethető."
De, pont azért. És a kép alapján is úgy tűnik. Ha nem voltam elég érthető: terpeszt, tehát a kerék felső része beljebb van, mint az alsó része. Valahogy így: /----. Akkor viszont súlyos lengőkarcsapágy szindróma. :-)
A hátsó kereked nagyon durva. Nem kell műszaki zseninek lenni. Semmilyen súrlódás nem elfogadható. Ha ennyire súrlódik, alánézel, látszódni kell mihez ér. A kerékdőlést megnézted? Hasonlítsd össze a bal és jobb oldalt. A lengőkar csapágya össze szokott törni, durva esetben látványosan dől a kerék kifelé (terpeszt).
1,6-os II-es Xsarám van, és két kérdésem lenne, mert nem vagyok egy műszaki zseni :)
1. A kocsi alatt hátul torziós rugó van? (ez csak kíváncsiságból)
2. Ez a cső látja el üzemanyaggal a motort, vagy másik?
3. Normális, hogy ennyire súrlódik a jobb hátsó kerék a kerékjáratban? Saras helyen lakom, és most, hogy meg kellett emelnem, láttam, hogy valszeg még a felni is mintha beleérne (karikázva). (Kicsiben a bal oldali kerék kontrollnak.)
Sikerült hozzájutnom nagyon jutányos áron egy Xsara 2000-es évjáratú 1.4i-hez, igy újdonsült Xsara tulajdonosként máris kérdeznék tőletek: olyat produkál a Sári, hogy hideg állapotban elinditva kb. 1 percnyi járatás után kigyullad a motor check lámpa majd kb. ezután 1,5 perc mulva magátol ki is alszik. Ezt csak hideg motornál csinálja és kb 70cels fokos vizhőmérsékletnél hagyja abba. Ha már hideg motornál elindulás után kicsit nagyobb fordulatig (kb.2500-3000) pörgetem, akkor nincs ilyen jelzés. "szakszervizben" a computer szerint keverékképzési hiba van/volt amit nem tudtak mire vélni és kicserélték a gyújtógyetyákat:-))) Szerintetek mi a fene lehet valójában??
tudtok valahol gépkönyvet, esetleg neten, vagy ha más nincs nyomtatott idegennyelvű formában is jó lenne.
Várok még a nagy javításokkal, csak a legfontosabbakat veszem előre (szűrők, olaj, szíj). Szeretném a bankhitelt mielőbb visszafizetni. A dob meg lett hegesztve, de zörögnek benne a lamellák (csak idegesítő).
Kipu rohadás (legalábbis a benyásokon) sztem megszokott dolog, nekem 120e-nél már a középdobot és a hátsót is cserélni kellett. Bárdinál van hozzá minden, sőt, a régihez (2000 előttiek) asszem unixnál és Meteornál is láttam.
Fék dolgai: el kell vinni egy megbízható szerelőhöz, és megcsinálják, nem életveszélyes az ára (bár gondolom, igy vásárlás után nem feltétlenül szakad szét a zsebed a sok pénztől). Nekem a 4 tárcsa+betét+munkadíj volt 60 eft (asszem). Vagy akkor még olajat is cseréltek? Má' nememléxem...:(
Immár 1 hónapja Xsarás vagyok. A vicc az egészben, hogy kocsivásárlásnál a Citroen meg sem fordult a fejemben. Fordot v. Opel kombit szerettem volna. De örülök, hogy a sors összehozott egy 98-as 1.4i Break-kel. Sokkal szebb, áramvonalasabb kivül-belül, mint a fent említett márkák. Nem bántam meg (eddig). Elvittem márkaszervizbe a múlt héten, és mindent egyebet jónak találtak kivéve : a féktárcsák kopottak, a vezérműszíjat forgásiránnyalellentétesen rakták fel, kipufogódob lassan csereérett. 105e Km van benne. Olaszország nyugati feléről származik, havat nem látott. Tűleveleket annál inkább. Győztem kitakarítani az esőelvezető csatornát. Autóvétel előzménye: 1986-os autóm kezdett ronccsá válni (Mitsubishi Cordia 1.8i turbo -136Le). Ehhez képest a xsara lomha autó, de hamar meg lehet szokni, változtatni kell a vezetési stíluson. A kényelme is feledteti a lomhaságát. Vezettem egyvégtébe 600 Km-t klímával, és 6,5l-es fogyi jött ki, fáradságot abszolút nem éreztem sem az úton, sem utána. Szerintem kiváló családi autó.
Az mitől lehet hogy indulás majd kb. 1km út, lámpa után gyorsításkor rángat a gépezet majd kigyulad a motor lámpácska a műszerfalon aztán az autó meg megy szépen tovább. A lámpácska is tovább világít majd másnapra kialszik.
Egyébként nekem is olyan a tankjelző hogy megyek kicsit feljebb jön aztán kezd csökkenni.
Tapasztalt Xsarások segítségére lenne szükségem. Egyetlen bajom van jelen pillanatban az autómmal, hogy megőrjít az utastér zörgése. Valahonnan hátulról folyamatosan pattogó hang hallatszik, mintha műbőr tapadna valamihez. Jó úton is csinálja. Nem a hátsó bizt öv, nem a hátsó üléstálma zárja, mert előrehajtott ülésnél is megvan a zaj. Már ültettem hátra valakit, szerinte mögüle jön a hang. Van valakinek tapasztalata ebben, mert már ott tartok, hogy berugdosom az oldalát. :-/
AZ A GONDOM HOGY AUTÓMATA ÉS NEM VÁLLT VISSZA KETTESBŐL EGYESBE EZÉRT MINDENFÉLE ELEKTRONIKUS HIBA JELENTKEZIK. HALLOTTAM ERRŐL A MESTERKULCSRÓL ÉS AZT GONDOLTAM EZ NEKEM IS SEGITENE. VAGY ROSSZUL GONDOLOM?
"mégegy annyi, hogy bizonyos mennyiség alatt nem veszi figyelembe a gyújtáslevétel és gyújtásráadás köztu szintváltozást (pl ilyen a párliteres tankolás is)"
Na most már értem, hogy hozta össze nekem, hogy tankolás előtt nem égett a led, az említett párliteres (kb. 5l) tankolás után meg mentem 300 métert és kigyulladt.
Igen, erre gondoltam én is, ha folyamatosan működik a tankban a szintmérő. De ha úgy van, mint nem kéne írta, akkor nem lenne szabad neki feljebb menni.
Ezt már régebben is írtad. Nekem viszont szokott felfelé is mozogni a mutató menet közben. Tehát feljebb megy a mutató, az indításkori állapothoz képest.
Abban még tudsz tanácsot adni melyiket tankoljam inkább a 95-ös és 98-as közül? Továbbá az ilyen adalékok, mint injektor meg szeleptisztító mennyire hasznosak?
elektromos, de nem folyamatosan mér, csak kétszer, gyújtás ráadáskor és gyújtás levételkor.
járó motornál csak egy számított értéket jelez ki, a gyújtásráadáskor mért értékből folyamatosan vonja le a befecskendezett mennyiséget.
mégegy annyi, hogy bizonyos mennyiség alatt nem veszi figyelembe a gyújtáslevétel és gyújtásráadás köztu szintváltozást (pl ilyen a párliteres tankolás is)