A fojtószelep szerencsére közelebb van 50-hez, nemrég beszéltük.
Amúgy valóban nem erőművész, de 80-90 körül még meg tud indulni 5.-ben. Persze tisztában kell lenni a korlátaival, nagy forgalomban nem lehet előzgetni vele. Pályát legális tempóval jól viseli dugig pakolva is, nem is lesz nagyon szomjas, csak engem zavar, hogy nagyon pörög, 12 évesen meg már hangos is.
Amiben gyári van (de tényleg, a gyártósoron szerelt, nem idehaza a Webastónál 0 km-esen berakott -- Seatnál pl. csak ez utóbbi volt, rendelni nem is lehetett), az indul x °C alatt (ha úgy van programozva).
De annak már tegnap-tegnapelőtt is indulnia kellett volna szerintem, mert már akkor is hideg volt. Vagy akkor pihent a kocsi? Mióta van meg? :)
Egyébként a gyári (illetve gyárival megegyezően bekötött) kályha annyira okos, hogy volt, aki arra panaszkodott, hogy télen a menetszél (ez a "maszk kitakarása" téma egyúttal) annyit hűt a motortéren, hogy mikor lekanyarodott a pályáról, nemsokára hallotta beindulni a kályhát, mert ugye X °C alatt volt az idő, és Y °C alá hűlt a motor hűtővíz.
Az a legegyszerűbb 1.6-os motor, alul nagyon kellemes, fent erőtlen, ott kb. az 1.4 16V-t hozza, lent sokkal jobb annál, városban kifejezetten kellemes.
Hf-tömítés hiba nem jellemző, a legtipikusabb hibája az elromló fojtószelepegység, az átütő kockatrafó és az elrepedő kipufogóleömlő. Kockatrafóból tizenezerért már van jó minőségű, de a fojtószelepegység közelebb van a százhoz mint az 50-hez és a leömlő sem olcsó.
Mindenképpen egy hideg reggelen nézd meg az autót úgy, hogy előtte nem volt aznap beindítva. Szépen kell indulnia és egyenletesen kell járnia a legelején 1000-es fordulat körül. Ha ennél lényegesen magasabb, vagy ingadozik, akkor alkudj bele egy fojtószelepcserét.
Szintén hidegben kell kinyitni a csomagtérajtót, hogy a teleszkópok bírják-e még és érdemes kipróbálni minden fogyasztót, hogy működik-e, nekem voltak kábeltöréseim is. Féklámpakapcsoló és vészvillogókapcsoló is szeret tönkremenni. Ablaktörlőt is próbáld ki (mosóval együtt persze), mert ennyi idő után be tud rohadni a tengelye.
Nekem a tekercsrugókról levált a szinterezés és csúnyán rohadtak, a két első elpattant pár ezer km különbséggel, utána a két hátsót kicseréltem, ezeket is érdemes megnézni. Ha a kuplung nagyon fent fog, akkor az is csereközeli állapotú, szintén százezres tétel.
Ha tudsz, nézz be alá, hogy nem lett-e odacsapva az alja, nagyon alacsony építésű autó.
Keress rá vagy ebben, vagy a másik fórumban a ganjaninja nickre, ő közel 600 ezer km-t beletolt egy ilyenbe és leírt egy csomó mindent.
Meg van a motorkód is. Ez a motor MPi és hidrotőkés vagy a "hagyományos" megoldású. A Felim 1,3-as 40 kw-os és MPI motoros.
Ha szabad kérdeznem mire ügyeljek amikor átnézem a kocsit? Csak azért kérdezem mert nem ismerem az Octáviákat. pedig volt pár Skoda a családban, de ez kimaradt.
Ezekre is jellemző a Hf tömítés hiba , mint a Fábiára? Gondolom a hiba jelenség ugyan az. Olaj a kiegyenlítőben és capuccinós jellegű trutyi az olaj beöntőnél, fagyálló fogyás.
Ha mozgó autónál látványosan ingadozik az üzemanyagszint, de álló autónál, miután már nem lötyög a folyadék a tankban, a mutató megáll valahol ÉS a sebességmérő nem mér, akkor a probléma nagy eséllyel a sebességjel hiányára vezethető vissza.
Lehetnek nyilván összetett problémák, leginkább akkor, ha valaki sokáig nem foglalkozik az egyik megoldásával.
Szerelőhöz menésre még nem gondoltál? Ha jó helyre viszed, akkor nagy eséllyel meg tudod úszni a felesleges kiadásokat és tényleg csak az lesz javítva, ami rossz.
Ok. Én az IC-s problémáról beszéltem. Az is lehet a gond. De ha megcáfoljátok, azt mondjátok, hogy itt más a probléma, akkor nem kell azonnal dobálni a 10.000-et ki az ablakon.
De sajnos igen, mert különböző diagnózisokat egybemosol! Ha a kilométeróra a sebességjel hibája/hiánya miatt vacakol, akkor ez a hiba kizárólag az üzemanyagszintmérő kijelzésére lehet bármilyen hatással, a vízhőfokkijelzés hibája tipikusan a hőmérséklet-jeladó hibájából jöhet elő, a fordulatszámkijelzés hibája pedig sokszor a műszeregység problémája, aminek megint többnyire semmi köze a sebességméréshez, egyszerűen van néhány IC az óraegység alaplapján, aminek a forrasztása szeret megrepedezni, ezek ilyenkor elkezdenek vezet/nem vezet üzemmódban működni.
Ezért fontos az, hogy az összes hibajelenséget egyben értelmezzük és az összefüggéseket feltárjuk, mert különben elkezdünk ködöt kaszálni és mennek ki a tízezrek az ablakon úgy, hogy a megoldás felé egy lépéssel sem jutottunk közelebb.
Azért mert saját magadat folyamatosan a rossz irányba tereled különböző hibajelenségek különböző kiragadott elemeinek a tetszőleges egybemosásával, még skodrist ne vidd el a málnásba! Az ő hibája nem műszeregység-hiba, hanem 99%, hogy sebességjel-hiba!
Ok. Én nem viszek el senkit a málnásba, csak leírtam egy konkrétumot, amivel már találkoztam, és valamilyen szinten hasonlított az általa felvázolt problémára. Próbálok segíteni, ugyanolyan "találgatással" mint mindenki más ezen a fórumon!
A ventilátorizzóval kapcsolatosan meg köszönöm a segítségedet!
A Km óra dolga az érdekes. Korábban volt egy olyan hozzászólás, hogy amikor a km óra nem mér, akkor más se müködik a műszerfalon (üzemanyagszint, vízhőfok, fordulatszám)??? Mert ha nem, akkor ez egy apró javítással megoldható, 10.000 Ft nagyságrendileg, két személyt is ismerek aki ilyeneket javít!!!
Azért mert saját magadat folyamatosan a rossz irányba tereled különböző hibajelenségek különböző kiragadott elemeinek a tetszőleges egybemosásával, még skodrist ne vidd el a málnásba! Az ő hibája nem műszeregység-hiba, hanem 99%, hogy sebességjel-hiba!
Ezt sajnos nem tudom értelmezni. Lehet tényleg nagyon anti vagyok.
Most rákerestem, hátha találok fényképet róla, de semmi.
Foglalatostul kijön szépen. Ami bajonettel van benne a búrában. És itt vagyok meglőve. Ez a látvány amit küldtél (és persze köszönöm a segítséged) nagyon nem ismerős..
Nekem ennek a motornak a tesója (1.4 16V 100 LE) volt egy kisebb autóban, de tény, hogy nagyon jól fogyasztott. Én olyan 6.3-ból eljártam vele városban (igaz, én elővárosból közlekedem, és a nagy pesti dugókat metróval/villamossal kerülöm ki), de amikor kellemes nyári éjjeli autókázás volt, akkor megálltunk akár 5 alatt is...
Mondjuk az autópálya-menet tényleg horror a rövid váltó miatt, óra szerinti 130-nál simán tudott 9 körül fogyasztani. Nem emlékszem, ott mennyi a fordulatszám, de arra igen, hogy meglepően magas....
Próbáld ki és ha a vezetési stílusodnak megfelelő akkor simán megveheted! Nem egy erőgép az tény, de teljesen megszokható és persze ez is sokat számít, hogy milyen üzemben lenne használva. A KRESZ szerinti sebességeket betartva teljesen vállalható, max nem annyira dinamikus, illetve a váltója elég rövid, tehát városban elég fürge tud lenni, de országúton már illik vele megfontoltan előzgetni és nem tudja úgy izomból megoldani az előzéseket mint az 1.6-os benzines vagy a dízelek.
A lényeg az, hogy neked kell tessen, mert jó esetben te fogsz vele sok-sok km-t megtenni... (én az a fajta vagyok akinek volt alkalma kipróbálni az OII-t az 1.4-es, az 1.6-os, az 1.9-es(ezzel járok) illetve a 2.0-ás motorokkal is és úgy mondok róla véleményt)
Az el. ablakokkal a helyzet lehet, mikrokapcsoló probléma, vagy konkrétan a szerkezet meghibásodása.
hogy mikrokapcsoló-e, az kiderülhet abból, hogy amikor kinyitod az ajtót belül a világítás felkapcsolódik-e vagy sem. Ha nem, akkor tuti mikrokapcsoló.
A Km óra dolga az érdekes. Korábban volt egy olyan hozzászólás, hogy amikor a km óra nem mér, akkor más se müködik a műszerfalon (üzemanyagszint, vízhőfok, fordulatszám)??? Mert ha nem, akkor ez egy apró javítással megoldható, 10.000 Ft nagyságrendileg, két személyt is ismerek aki ilyeneket javít!!!
Én néztem ki egy Octaviát cserére. A '99-es Felimet cserélném egy '99-es Octira. Elektromos gondjai vannak. ( el. ablak nem működik 2, km óra nem mindig mér) Nekem 40kw-os Felim van. Jó kis gép az biztos. De a munkám miatt kellene egy nagyobb csomagtartós autó.( Octavia mellett döntöttem)
Én a 99-es full (klíma, légzsák, szervó, el.ablakok, plüss huzat) 1.3-as 68 lovas Feliciámat cseréltem le egy 98-as 1.6-os 8 szelepes 101 lovas Octavia-ra.
Szerettem a Felit, de össze sem lehet hasonlítani az Octavia-val. Kényelmes, tágas, jó ránézni, a csomagtartót még mindig ha kinyitom, elborzadok mekkora. :)
A fogyasztás olyan 8 liter körül vegyesben, de több országúttal (A feli elment 6,5-7-el), de ezt ha nyomod, megy mint a golyó. A klíma szinte alig fogja, a Feli lehalt a klímától.
Én nagyon nem bántam meg a cserét, eddig vezérlés csere, el.ablakok rendberakatása, más baja eddig nem volt.
Szóval ajánlom a cserét, ha még aktuális a kérdés.
Octavia I, 2001. Az autóban ahol tudom szabályozni a hideg/meleg levegőt az a rész nem világít. Leszedtem a keretet de nem láttam, hogy mit is kellene kicserélni, hogy újra világítson. Tudtok ebben nekem segíteni? Köszi