Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

robi25 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52896

Egy if-et elfelejtettek beleprogramozni, van ilyen:)

Előzmény: Varshi (52894)
MZ/Y Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52895

A fojtószelep szerencsére közelebb van 50-hez, nemrég beszéltük.

 

Amúgy valóban nem erőművész, de 80-90 körül még meg tud indulni 5.-ben. Persze tisztában kell lenni a korlátaival, nagy forgalomban nem lehet előzgetni vele. Pályát legális tempóval jól viseli dugig pakolva is, nem is lesz nagyon szomjas, csak engem zavar, hogy nagyon pörög, 12 évesen meg már hangos is.

Előzmény: nohab (52892)
Varshi Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52894

Amiben gyári van (de tényleg, a gyártósoron szerelt, nem idehaza a Webastónál 0 km-esen berakott -- Seatnál pl. csak ez utóbbi volt, rendelni nem is lehetett), az indul x °C alatt (ha úgy van programozva).

De annak már tegnap-tegnapelőtt is indulnia kellett volna szerintem, mert már akkor is hideg volt. Vagy akkor pihent a kocsi? Mióta van meg? :)

 

Egyébként a gyári (illetve gyárival megegyezően bekötött) kályha annyira okos, hogy volt, aki arra panaszkodott, hogy télen a menetszél (ez a "maszk kitakarása" téma egyúttal) annyit hűt a motortéren, hogy mikor lekanyarodott a pályáról, nemsokára hallotta beindulni a kályhát, mert ugye X °C alatt volt az idő, és Y °C alá hűlt a motor hűtővíz.

Előzmény: Svnega (52890)
www.octinfo.com Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52893

Pár éve a kipufogó leömlő 80e Ft felett volt az egyik topictársnak. Bontott nincs, mert mindegyik elreped.

Hegesztés meg vagy sikerül, vagy nem, de az sem olcsó.

Előzmény: nohab (52892)
nohab Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52892

Az a legegyszerűbb 1.6-os motor, alul nagyon kellemes, fent erőtlen, ott kb. az 1.4 16V-t hozza, lent sokkal jobb annál, városban kifejezetten kellemes.

 

Hf-tömítés hiba nem jellemző, a legtipikusabb hibája az elromló fojtószelepegység, az átütő kockatrafó és az elrepedő kipufogóleömlő. Kockatrafóból tizenezerért már van jó minőségű, de a fojtószelepegység közelebb van a százhoz mint az 50-hez és a leömlő sem olcsó.

 

Mindenképpen egy hideg reggelen nézd meg az autót úgy, hogy előtte nem volt aznap beindítva. Szépen kell indulnia és egyenletesen kell járnia a legelején 1000-es fordulat körül. Ha ennél lényegesen magasabb, vagy ingadozik, akkor alkudj bele egy fojtószelepcserét.

 

Szintén hidegben kell kinyitni a csomagtérajtót, hogy a teleszkópok bírják-e még és érdemes kipróbálni minden fogyasztót, hogy működik-e, nekem voltak kábeltöréseim is. Féklámpakapcsoló és vészvillogókapcsoló is szeret tönkremenni. Ablaktörlőt is próbáld ki (mosóval együtt persze), mert ennyi idő után be tud rohadni a tengelye.

 

Nekem a tekercsrugókról levált a szinterezés és csúnyán rohadtak, a két első elpattant pár ezer km különbséggel, utána a két hátsót kicseréltem, ezeket is érdemes megnézni. Ha a kuplung nagyon fent fog, akkor az is csereközeli állapotú, szintén százezres tétel.

 

Ha tudsz, nézz be alá, hogy nem lett-e odacsapva az alja, nagyon alacsony építésű autó.

 

Keress rá vagy ebben, vagy a másik fórumban a ganjaninja nickre, ő közel 600 ezer km-t beletolt egy ilyenbe és leírt egy csomó mindent.

Előzmény: skodris (52891)
skodris Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52891

Szia Nohab!

 

Az Octi motorkódja: AEE, 1,6-os,  55kw-os.

Tehát meg van elvileg mindenre a megoldás

- ablak emelő gondra is

- km óra gondra is

Meg van a motorkód is. Ez a motor MPi és hidrotőkés vagy a "hagyományos" megoldású. A Felim 1,3-as 40 kw-os és MPI motoros.

Ha szabad kérdeznem mire ügyeljek amikor átnézem a kocsit? Csak azért kérdezem mert nem ismerem az Octáviákat. pedig volt pár Skoda a családban, de ez kimaradt.

Ezekre is jellemző a Hf tömítés hiba , mint a Fábiára? Gondolom a hiba jelenség ugyan az. Olaj a kiegyenlítőben és capuccinós jellegű trutyi az olaj beöntőnél, fagyálló fogyás.

Előzmény: nohab (52880)
Svnega Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52890

Van valakinek gyári programozható állófűtés az autójában?

Ma reggel 3 fokban indultam reggel és kb. fél percen keresztül alapjáraton sűrű fehér füst csapott fel a motortér jobb oldalából .

Kicsit megijedtem, de a motor leállítása után hallottam, hogy elindult automatikusan az állófűtés.

Az enyémben indítható nyomógombbal is és programozhatóan a fedélzeti computeren keresztül.

Kérdésem, hogy miért indult el automatikusan ?

Tudom, hogy vannak típusok amelyekben 5 fok alatt elindul, de azt gondoltam, hogy amiben több módon indítható, proramozható nem fog elindulni.

(Azért még kivesézem a szervizkönyvét, hátha ott is találok infót).

 

nohab Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52889

Ha mozgó autónál látványosan ingadozik az üzemanyagszint, de álló autónál, miután már nem lötyög a folyadék a tankban, a mutató megáll valahol ÉS a sebességmérő nem mér, akkor a probléma nagy eséllyel a sebességjel hiányára vezethető vissza.

 

Lehetnek nyilván összetett problémák, leginkább akkor, ha valaki sokáig nem foglalkozik az egyik megoldásával.

 

Szerelőhöz menésre még nem gondoltál? Ha jó helyre viszed, akkor nagy eséllyel meg tudod úszni a felesleges kiadásokat és tényleg csak az lesz javítva, ami rossz.

Előzmény: ofkorsz (52887)
fourwheels Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52888

Ha valakit esetleg érdekel OII facelift első alsó spoiler!  30e forint! FAA600001 a cikkszáma! Gyári

ofkorsz Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52887

Ok. Én az IC-s problémáról beszéltem. Az is lehet a gond. De ha megcáfoljátok, azt mondjátok, hogy itt más a probléma, akkor nem kell azonnal dobálni a 10.000-et ki az ablakon.

Előzmény: nohab (52886)
nohab Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52886

Ok. Én nem viszek el senkit a málnásba,

 

De sajnos igen, mert különböző diagnózisokat egybemosol! Ha a kilométeróra a sebességjel hibája/hiánya miatt vacakol, akkor ez a hiba kizárólag az üzemanyagszintmérő kijelzésére lehet bármilyen hatással, a vízhőfokkijelzés hibája tipikusan a hőmérséklet-jeladó hibájából jöhet elő, a fordulatszámkijelzés hibája pedig sokszor a műszeregység problémája, aminek megint többnyire semmi köze a sebességméréshez, egyszerűen van néhány IC az óraegység alaplapján, aminek a forrasztása szeret megrepedezni, ezek ilyenkor elkezdenek vezet/nem vezet üzemmódban működni.

 

Ezért fontos az, hogy az összes hibajelenséget egyben értelmezzük és az összefüggéseket feltárjuk, mert különben elkezdünk ködöt kaszálni és mennek ki a tízezrek az ablakon úgy, hogy a megoldás felé egy lépéssel sem jutottunk közelebb.

 

Előzmény: ofkorsz (52885)
ofkorsz Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52885

Azért mert saját magadat folyamatosan a rossz irányba tereled különböző hibajelenségek különböző kiragadott elemeinek a tetszőleges egybemosásával, még skodrist ne vidd el a málnásba! Az ő hibája nem műszeregység-hiba, hanem 99%, hogy sebességjel-hiba!

 

Ok. Én nem viszek el senkit a málnásba, csak leírtam egy konkrétumot, amivel már találkoztam, és valamilyen szinten hasonlított az általa felvázolt problémára. Próbálok segíteni, ugyanolyan "találgatással" mint mindenki más ezen a fórumon! 

 

A ventilátorizzóval kapcsolatosan meg köszönöm a segítségedet!

 

Üdv.

Előzmény: nohab (52882)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52884

Persze. Van két lába az égőnek. 

Előzmény: bmediak (52883)
bmediak Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52883

Igen, ilyen mint ami 5:20nál van.

De itt sem mutatja konkrétan az izzócserét..

Idűig 20 mp alatt eljutottam elsőre. Ezután én hiába húzom csavarom, nyomom semmi.

De akkor elvileg csak húzni kell?

 

Köszi a segítséget!

 

Előzmény: Törölt nick (52879)
nohab Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52882

A Km óra dolga az érdekes. Korábban volt egy olyan hozzászólás, hogy amikor a km óra nem mér, akkor más se müködik a műszerfalon (üzemanyagszint, vízhőfok, fordulatszám)??? Mert ha nem, akkor ez egy apró javítással megoldható, 10.000 Ft nagyságrendileg, két személyt is ismerek aki ilyeneket javít!!!

 

Azért mert saját magadat folyamatosan a rossz irányba tereled különböző hibajelenségek különböző kiragadott elemeinek a tetszőleges egybemosásával, még skodrist ne vidd el a málnásba! Az ő hibája nem műszeregység-hiba, hanem 99%, hogy sebességjel-hiba!

Előzmény: ofkorsz (52871)
nohab Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52881

tedd vissza a keretet és húzd ki a ventillátorkapcsolót egy határozott mozdulattal, alatt látsz egy rizsszemizzót, azt cseréld.

Előzmény: ofkorsz (52867)
nohab Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52880

km-óra jeladója nem ad jelet, a benzinszintmérőnek nincs baja.

 

valszeg kábelszakadás a szokásos helyen az akku alatt.

Előzmény: skodris (52866)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52879

A kepem a FL előtti lámpára vonatkozik.

Amiután lehúzod a foglalatot az égőről, azt a rúgót ami rögzíti az égőt ki kell akasztani.

 

A videón a FL lámpa van, 5.2o-nál látszik, hogy elforgatja a égőt foglalatostól a bajonettbe. Ha ilyen a tiéd,

fogd meg az egő talpát és húzd ki a foglalatból. 

Előzmény: bmediak (52878)
bmediak Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52878

Találtam egy videót, amiben felfedezni véltem a te képkocádat is.

https://www.youtube.com/watch?v=SggkMgAGhRc

nos nekem határozottan nem így néz ki. Holnap készítek róla fotót!

Előzmény: Törölt nick (52876)
bmediak Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52877

Ezt sajnos nem tudom értelmezni. Lehet tényleg nagyon anti vagyok.

Most rákerestem, hátha találok fényképet róla, de semmi.


 Foglalatostul kijön szépen. Ami bajonettel van benne a búrában. És itt vagyok meglőve. Ez a látvány amit küldtél (és persze köszönöm a segítséged) nagyon nem ismerős..

Előzmény: Törölt nick (52876)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52876

Előzmény: bmediak (52875)
bmediak Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52875

Üdv!

Ebben a témakörben lenne kérdésem.

Tompított izzócsere. A lámpatest kivételéig eljutottam, az szépen le is volt írva a kézikönyvben.  (Egy Octavia 2 FL)

 

Kezemben van már a foglalat, azonban abból nem tudom kiszedni az izzót.

Próbáltam csavarni, húzni, nyomni..  Erőltetni nyilván nem akartam.

 

Mi a kulcsmozzanata ennek? Nem találtam erről leírást. Mindegyik csak eddig a lépésig szól, majd "cserélje ki az izzót" következik :)

Gondolom, hogy egyszerű, azonban nekem nem ment.

 

Pedig több izzót cseréltem már különböző kocsikban.. Nem gondoltam volna, hogy kifog rajtam.

 

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: ottar (50266)
stevie-13 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52874

6-7 liter és Octavia hát nekem elég hihetetlen.

 

 

Nekem ennek a motornak a tesója (1.4 16V 100 LE) volt egy kisebb autóban, de tény, hogy nagyon jól fogyasztott. Én olyan 6.3-ból eljártam vele városban (igaz, én elővárosból közlekedem, és a nagy pesti dugókat metróval/villamossal kerülöm ki), de amikor kellemes nyári éjjeli autókázás volt, akkor megálltunk akár 5 alatt is...

 

Mondjuk az autópálya-menet tényleg horror a rövid váltó miatt, óra szerinti 130-nál simán tudott 9 körül fogyasztani. Nem emlékszem, ott mennyi a fordulatszám, de arra igen, hogy meglepően magas....

Előzmény: Rallyer (52869)
Pikaa Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52873

Nem tudom akkor sajnos.

Előzmény: ofkorsz (52858)
Octi19 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52872

Dehogy!

Próbáld ki és ha a vezetési stílusodnak megfelelő akkor simán megveheted! Nem egy erőgép az tény, de teljesen megszokható és persze ez is sokat számít, hogy milyen üzemben lenne használva. A KRESZ szerinti sebességeket betartva teljesen vállalható, max nem annyira dinamikus, illetve a váltója elég rövid, tehát városban elég fürge tud lenni, de országúton már illik vele megfontoltan előzgetni és nem tudja úgy izomból megoldani az előzéseket mint az 1.6-os benzines vagy a dízelek.

A lényeg az, hogy neked kell tessen, mert jó esetben te fogsz vele sok-sok km-t megtenni...
(én az a fajta vagyok akinek volt alkalma kipróbálni az OII-t az 1.4-es, az 1.6-os, az 1.9-es(ezzel járok) illetve a 2.0-ás motorokkal is és úgy mondok róla véleményt)

Előzmény: kajla5 (52835)
ofkorsz Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52871

Szia!

 

Az el. ablakokkal a helyzet lehet, mikrokapcsoló probléma, vagy konkrétan a szerkezet meghibásodása.

hogy mikrokapcsoló-e, az kiderülhet abból, hogy amikor kinyitod az ajtót belül a világítás felkapcsolódik-e vagy sem. Ha nem, akkor tuti mikrokapcsoló.

 

A Km óra dolga az érdekes. Korábban volt egy olyan hozzászólás, hogy amikor a km óra nem mér, akkor más se müködik a műszerfalon (üzemanyagszint, vízhőfok, fordulatszám)??? Mert ha nem, akkor ez egy apró javítással megoldható, 10.000 Ft nagyságrendileg, két személyt is ismerek aki ilyeneket javít!!!

Előzmény: skodris (52870)
skodris Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52870

Hello!

 Én néztem ki egy Octaviát cserére. A '99-es Felimet cserélném egy '99-es Octira. Elektromos gondjai vannak. ( el. ablak nem működik 2, km óra nem mindig mér) Nekem 40kw-os Felim van. Jó kis gép az biztos. De a munkám miatt kellene egy nagyobb csomagtartós autó.( Octavia mellett döntöttem)

Előzmény: pt95 (52868)
Rallyer Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52869

1.6 persze jobban megy a több nyomaték miatt és kényelmesebb hajtani is.

 

A 1.4 16v pedig 4000-től éled igazán fel ahol legtöbben már elváltják!

 

6-7 liter és Octavia hát nekem elég hihetetlen.

Az említett Poloval 5-5.5 volt a legjobb fogyasztás 60km távra 50km autópálya-10km országút,tempomat óra szerint 100km/h.

 

Előzmény: nohab (52845)
pt95 Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52868

Szia!

Én a 99-es full (klíma, légzsák, szervó, el.ablakok, plüss huzat) 1.3-as 68 lovas Feliciámat cseréltem le egy 98-as 1.6-os 8 szelepes 101 lovas Octavia-ra.

Szerettem a Felit, de össze sem lehet hasonlítani az Octavia-val. Kényelmes, tágas, jó ránézni, a csomagtartót még mindig ha kinyitom, elborzadok mekkora. :)

A fogyasztás olyan 8 liter körül vegyesben, de több országúttal (A feli elment 6,5-7-el), de ezt ha nyomod, megy mint a golyó. A klíma szinte alig fogja, a Feli lehalt a klímától.

Én nagyon nem bántam meg a cserét, eddig vezérlés csere, el.ablakok rendberakatása, más baja eddig nem volt.

Szóval ajánlom a cserét, ha még aktuális a kérdés.

Üdv

Előzmény: nohab (52820)
ofkorsz Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52867

Hali,

 

Octavia I, 2001. Az autóban ahol tudom szabályozni a  hideg/meleg levegőt az a rész nem világít. Leszedtem a keretet de nem láttam, hogy mit is kellene kicserélni, hogy újra világítson. Tudtok ebben nekem segíteni? 
Köszi

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!