vannak mérések amiket laoratóiumban végeznek vagy csak számolással! erre tudok egy olyan példát is, hogy pl a 4-es golfoknál volt olyan, hogy az 1.4-es az 85le volt, de minden gyári adatban csak 75le-vel szerepelt, mégpedig azért mert németo-ban lóerőre volt a biztoítás és így cserébe az erősebb autónak kevesebb volt a biztosítása, tehát ezzel azt akarom mondani, hogy van néhány dolognak marketingoldala is!
Az a baj, hogy nem velem vitatkozol, hanem a fizikával :) A BMW-knél még az akkut is hátrarakják a jobb súlyelosztás miatt. A jó kanyarvétel persze a jó és széles gumikon is múlott, de ki kellett volna próbálnod egy 1.4 100 LE-s Fabia-t is, hogy rájöjj, miről beszélek :)
technikáa pálya? lehet igazad van, de ha felmegyek Pestre vagy kocsikázok a városban, az nem technikás pálya! én szeretem a vw-ket, de nem vagyok elvakult velük, de mindig is utáltam a vw-honda ellentétet, mindkétrészről hülyének tartom mindegyiket, mert mindegyikre lehet jót és rosszat is mondani!
Én is kb. ennyit tartok reálisnak. Azt nemtom, miért 170-et írnak rá, mint mondtam, én 175-nél (ami mondjuk a valós 170) még túl magabiztosan gyorsult ahhoz, hogy elhigyjem az ideális körülmények közötti (mondjuk nincs szembeszél) 190-et.
A régi Mitsum 2 literes 109 LE-s benzines volt, gyárilag 185-ös végsebességgel, de az '89-es fejlesztésű kasztni volt, nem túl áramvonalas... 430 ezer km után is megfutotta a 200-at óra szerint.
sajnos mindenre itt sincs válasz, vannak itt is kiskapuk! de igazából ha a macskára számítasz, akkor inkább belefékezel nagyobbat, mint összetörd a kocsidat, nem! a macskára meg annyit, hogy úgy kell a sebességet megválasztanod, hogy minden olyan akadály előtt megtudjál állni, maire az adott körülmények között számítani lehet! értelmezze úgy mindenki ahogyan akarja, lehet játszadozni a szavakkal! mondom én nem kötekedni akarok!
ezzel nem értek egyet! mivel az első kerék a kormányzott, ezért a nagyobb súlynál nagyobb a tapadás, viszont ha csúszik, akkor azt már nem fogod meg! nekem a fábia 1.4pdtdi volt, 75le és 195Nm, 195/50r15-ös gumikkal, nagyon bírta a kanyarokat! pörögni nem pörgött, tehát ha olyan autó ellen gyorsultam, akkor ott már vesztettem, viszont jó váltásokkal sokat be lehetett hozni! kb.2500 körül kapcsolt be a turbó és olyan 4300-as fordulatig ment nagyon! tudom nem egy versenygép, de a széles nyomtáv, a széles gumik miatt eléggé versenyképes volt, a másik meg a bevállalóság, sok múlik azon is, és ki mennyire ismeri a kocsiját és annak a határait!
Mint említettem, 190-nel még nem mentem sosem. Amikor a GPS nálam volt, akkor 160 körül volt a max sebességem (autóút :) ), de az utat néztem, nem a picike kijelzőt. NEm tudom, mennyit csalhat, ha valaki akarja, tesztelje le. Egyébként 190 a Jazz-ben nem egy életbiztosítás, én nem ajánlom, nem is erre való.
ezt én értem, és mi van a fekete macskás példámmal? :) elém sorol az autó, de még nem volt időm felvenni a köv. távot. (gondolom nem kéne olyankor erősen fékeznem csak emiatt :) )
Apámnak egy 2.0 HDI-je van, amit vezettem már jópárszor, sőt, mit ad Isten, kanyargós úton is, és biza gondban voltam a váltókiosztással, 2000 alatt halott, onnan tol, és a szűk kanyarokból kigyorsítás nem volt épp tökéletes. Meg ugye a 406-os Peugeot közel 1.5 tonna :) Az első tengelyre csücsülő 80 kiló egy Fabia-nál épp a szerpentines mókát nehezíti meg sajnos.
ha már elédsorol az autó, akkor olyan féktávolságot kell felvenned, aminél az előttedlévő hirtelen fékezése esetén biztonságosan is meg tudsz állni! most rossz egybeesések vannak, de általában az ütkőzésből sok mindent lehet látni! tehát ha te a hátuljába mész bele, akkor ő annyit mond, hogy nem volt követési távolság, ha viszont ondjuk a sarkát kapod el, akkor lehet mondani, hogy rádhúzta a kormányt! a másik meg, az is sokat számt, hogy hány szemtanú van, mert ha többen ültök benne, akkor könnyebb bizonyítani az igazadat!
az, hogy nehezebb az orra abban teljesen igazad van, viszont abban nem hogy vas mindegyik, mert az én fábiám az aluminium volt félig és 80kg-val nehezebb a benzinesnél, mert előtte meg olyanom volt! lényegében igazat adok neked, de mindenki a számokkal jön! üljetek be egybe és próbáljátok ki! nem mondom, hogy el fogtok ájulni tőlük, de más szemmel nézi az ember utána a tudást! és sokszor a sofőrön nagyon sok múlik, akármilyen autója is van!
a visszaérkezés helyét látni kell és nem szabad akadályozni a megleőzött járművet! ez így szól, de ez nem szabály, hanem az előzés 5 feltétele közül az egyik! én szívesen elvitatgozgatok veletek ilyenek, de én jóindulatból mondom amit mondok!
pár százalék eltérés van km óra és a tényleges között! szoktott gyorsulásra járni, ahol lézeres sebességmérő van, ott lehet tudni mi a pontos! ha fábiánál 140-nél 3-at csal, akkor nem hiszem el, hogy a japán többet fog! nem érdekel engem se a katalogus, se más, anyit mutat aztán kész! arra nem gondolsz, hogy a lejtő is besegíthet?
mész több sávos úton, veled párhuzamosan egy másik autó eléd sávot vált, ekkor ugye Te hiába mentél helyes távolságot tartva, az eléd vágó autó lecsökkenti a távot. na ekkor egy hirtelen fékezés egy útra kódorgó fekete macska miatt, és máris az előtted haladó seggében vagy, pedig nem vétettél a KRESZ ellen.
Ebben nincs igazad, mert (ha jól tudom) előzni csak úgy szabad, ha látod a visszaérkezésed helyét is. És csak úgy érkezhetsz vissza, hogy a megelőzött jármű követési távolságát meghagyod.
Ha nem így csinálod, szabálytalankodsz. Innen fogva a szabályosan közlekedő autónak semmi felelőssége.
a határozott fellépés NAGYON sokat számít, olyat is el lehet hitetni a másikkal ami nem is úgy volt!
olyan szó a kreszben nincs, hogy fékútlopás vagy elévágás, ott csak zavarás, akadályozás éa veszélyeztetés van! és mivel a kressz szabályokat alkalmazzuk, ezért a magyarázatnál nem árt tudni ezeket, mert könnyen félrevezethető ezzel aki nem járatos teljesen benne! őrülj, hogy jól csináltad a dolgokat, én ezeket nem okoskodásból mondom, hanem inkább segítségképpen, ha valaki ilyen helyzete kerül, akkor legalább tiszátba legyen vele!