Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

konyak_ad Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10445
itt arról volt szó, hogy kifejezetten kanyargós pályán kiáll a nagyobb, nehezebb dízel autókkal! egyenesben nem is kérdés, hogy ki nyer. (remélem :) )
Előzmény: tom242 (10442)
tom242 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10444
vannak mérések amiket laoratóiumban végeznek vagy csak számolással! erre tudok egy olyan példát is, hogy pl a 4-es golfoknál volt olyan, hogy az 1.4-es az 85le volt, de minden gyári adatban csak 75le-vel szerepelt, mégpedig azért mert németo-ban lóerőre volt a biztoítás és így cserébe az erősebb autónak kevesebb volt a biztosítása, tehát ezzel azt akarom mondani, hogy van néhány dolognak marketingoldala is!
Előzmény: konyak_ad (10440)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10443
Az a baj, hogy nem velem vitatkozol, hanem a fizikával :) A BMW-knél még az akkut is hátrarakják a jobb súlyelosztás miatt. A jó kanyarvétel persze a jó és széles gumikon is múlott, de ki kellett volna próbálnod egy 1.4 100 LE-s Fabia-t is, hogy rájöjj, miről beszélek :)
Előzmény: tom242 (10438)
tom242 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10442
technikáa pálya? lehet igazad van, de ha felmegyek Pestre vagy kocsikázok a városban, az nem technikás pálya! én szeretem a vw-ket, de nem vagyok elvakult velük, de mindig is utáltam a vw-honda ellentétet, mindkétrészről hülyének tartom mindegyiket, mert mindegyikre lehet jót és rosszat is mondani!
Előzmény: jazzuser (10436)
császár7 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10441
Naaa kezd alakulni:).
Előzmény: tom242 (10433)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10440
Én is kb. ennyit tartok reálisnak. Azt nemtom, miért 170-et írnak rá, mint mondtam, én 175-nél (ami mondjuk a valós 170) még túl magabiztosan gyorsult ahhoz, hogy elhigyjem az ideális körülmények közötti (mondjuk nincs szembeszél) 190-et.

A régi Mitsum 2 literes 109 LE-s benzines volt, gyárilag 185-ös végsebességgel, de az '89-es fejlesztésű kasztni volt, nem túl áramvonalas... 430 ezer km után is megfutotta a 200-at óra szerint.
Előzmény: tom242 (10433)
tom242 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10439
sajnos mindenre itt sincs válasz, vannak itt is kiskapuk! de igazából ha a macskára számítasz, akkor inkább belefékezel nagyobbat, mint összetörd a kocsidat, nem! a macskára meg annyit, hogy úgy kell a sebességet megválasztanod, hogy minden olyan akadály előtt megtudjál állni, maire az adott körülmények között számítani lehet! értelmezze úgy mindenki ahogyan akarja, lehet játszadozni a szavakkal! mondom én nem kötekedni akarok!
Előzmény: konyak_ad (10434)
tom242 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10438
ezzel nem értek egyet! mivel az első kerék a kormányzott, ezért a nagyobb súlynál nagyobb a tapadás, viszont ha csúszik, akkor azt már nem fogod meg! nekem a fábia 1.4pdtdi volt, 75le és 195Nm, 195/50r15-ös gumikkal, nagyon bírta a kanyarokat! pörögni nem pörgött, tehát ha olyan autó ellen gyorsultam, akkor ott már vesztettem, viszont jó váltásokkal sokat be lehetett hozni! kb.2500 körül kapcsolt be a turbó és olyan 4300-as fordulatig ment nagyon! tudom nem egy versenygép, de a széles nyomtáv, a széles gumik miatt eléggé versenyképes volt, a másik meg a bevállalóság, sok múlik azon is, és ki mennyire ismeri a kocsiját és annak a határait!
Előzmény: konyak_ad (10430)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10437
Mint említettem, 190-nel még nem mentem sosem. Amikor a GPS nálam volt, akkor 160 körül volt a max sebességem (autóút :) ), de az utat néztem, nem a picike kijelzőt. NEm tudom, mennyit csalhat, ha valaki akarja, tesztelje le. Egyébként 190 a Jazz-ben nem egy életbiztosítás, én nem ajánlom, nem is erre való.
Előzmény: császár7 (10431)
jazzuser Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10436

Komolyan gondoltam, számtalan Audi/WV-t aláztam már technikás pályán... Nem a számoktól kell hasraesni ;-)

Másrészt az értékrendemben a szervíz igényes autó != jó autó ;-)

Előzmény: tom242 (10406)
császár7 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10435
Ez is igaz, de meg lehet szokni. Át kell térni egy más vezetési stílusra.
Előzmény: konyak_ad (10430)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10434
ezt én értem, és mi van a fekete macskás példámmal? :) elém sorol az autó, de még nem volt időm felvenni a köv. távot. (gondolom nem kéne olyankor erősen fékeznem csak emiatt :) )
Előzmény: tom242 (10425)
tom242 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10433
nem, az arányokkal változik, 190-nél kb 183-184 lehetett!
Előzmény: császár7 (10431)
császár7 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10432
Szegénykék:)!!
Előzmény: tom242 (10429)
császár7 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10431
Nem mondod, hogy megmérted? És mindig 2 volt az eltérés?? Akkor 190-nél 188-at ment hm???
Előzmény: konyak_ad (10426)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10430
Apámnak egy 2.0 HDI-je van, amit vezettem már jópárszor, sőt, mit ad Isten, kanyargós úton is, és biza gondban voltam a váltókiosztással, 2000 alatt halott, onnan tol, és a szűk kanyarokból kigyorsítás nem volt épp tökéletes. Meg ugye a 406-os Peugeot közel 1.5 tonna :) Az első tengelyre csücsülő 80 kiló egy Fabia-nál épp a szerpentines mókát nehezíti meg sajnos.
Előzmény: tom242 (10424)
tom242 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10429
köszi az egyetértés, igyekszem! kreszoktató vagyok és most is kreszórán vagyok éppen, csak teszteznek!
Előzmény: császár7 (10427)
tom242 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10428
igen, igazad van, csal! de midenki azt nézi, nem? ha 50-el kell pl menned, nem azt mondod, hogy mész 52-vel, mert 2-őt csal az órád!
Előzmény: konyak_ad (10416)
császár7 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10427
Ez is korrekt!
Előzmény: tom242 (10423)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10426
én még csak kb 175-öt mentem vele, de nem úgy tűnt, mint ami meg akar állni :)

a km-óra egész pontos, GPS-szel mértem, 48-nál 50-et, 78-nál 80-at mutat.
Előzmény: császár7 (10417)
tom242 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10425
ha már elédsorol az autó, akkor olyan féktávolságot kell felvenned, aminél az előttedlévő hirtelen fékezése esetén biztonságosan is meg tudsz állni! most rossz egybeesések vannak, de általában az ütkőzésből sok mindent lehet látni! tehát ha te a hátuljába mész bele, akkor ő annyit mond, hogy nem volt követési távolság, ha viszont ondjuk a sarkát kapod el, akkor lehet mondani, hogy rádhúzta a kormányt! a másik meg, az is sokat számt, hogy hány szemtanú van, mert ha többen ültök benne, akkor könnyebb bizonyítani az igazadat!
Előzmény: konyak_ad (10420)
tom242 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10424
az, hogy nehezebb az orra abban teljesen igazad van, viszont abban nem hogy vas mindegyik, mert az én fábiám az aluminium volt félig és 80kg-val nehezebb a benzinesnél, mert előtte meg olyanom volt! lényegében igazat adok neked, de mindenki a számokkal jön! üljetek be egybe és próbáljátok ki! nem mondom, hogy el fogtok ájulni tőlük, de más szemmel nézi az ember utána a tudást! és sokszor a sofőrön nagyon sok múlik, akármilyen autója is van!
Előzmény: konyak_ad (10415)
tom242 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10423
a visszaérkezés helyét látni kell és nem szabad akadályozni a megleőzött járművet! ez így szól, de ez nem szabály, hanem az előzés 5 feltétele közül az egyik! én szívesen elvitatgozgatok veletek ilyenek, de én jóindulatból mondom amit mondok!
Előzmény: szellemes (10419)
császár7 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10422
Ez teljesen korrekt!!!
Előzmény: konyak_ad (10415)
tom242 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10421
pár százalék eltérés van km óra és a tényleges között! szoktott gyorsulásra járni, ahol lézeres sebességmérő van, ott lehet tudni mi a pontos! ha fábiánál 140-nél 3-at csal, akkor nem hiszem el, hogy a japán többet fog! nem érdekel engem se a katalogus, se más, anyit mutat aztán kész! arra nem gondolsz, hogy a lejtő is besegíthet?
Előzmény: császár7 (10417)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10420
ööö... milyen előzés, milyen tükör? :)

mész több sávos úton, veled párhuzamosan egy másik autó eléd sávot vált, ekkor ugye Te hiába mentél helyes távolságot tartva, az eléd vágó autó lecsökkenti a távot. na ekkor egy hirtelen fékezés egy útra kódorgó fekete macska miatt, és máris az előtted haladó seggében vagy, pedig nem vétettél a KRESZ ellen.
Előzmény: tom242 (10409)
szellemes Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10419

Tom!

Ebben nincs igazad, mert (ha jól tudom) előzni csak úgy szabad, ha látod a visszaérkezésed helyét is. És csak úgy érkezhetsz vissza, hogy a megelőzött jármű követési távolságát meghagyod.

Ha nem így csinálod, szabálytalankodsz. Innen fogva a szabályosan közlekedő autónak semmi felelőssége.

 

szellem

Előzmény: tom242 (10409)
tom242 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10418

a határozott fellépés NAGYON sokat számít, olyat is el lehet hitetni a másikkal ami nem is úgy volt!

olyan szó a kreszben nincs, hogy fékútlopás vagy elévágás, ott csak  zavarás, akadályozás éa veszélyeztetés van! és mivel a kressz szabályokat alkalmazzuk, ezért a magyarázatnál nem árt tudni ezeket, mert könnyen félrevezethető ezzel aki nem járatos teljesen benne! őrülj, hogy jól csináltad a dolgokat, én ezeket nem okoskodásból mondom, hanem inkább segítségképpen, ha valaki ilyen helyzete kerül, akkor legalább tiszátba legyen vele!

Előzmény: szellemes (10413)
császár7 Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10417

Szép képek!

 

Akkor is százhetvenet számmal 170-et megy az autód! Oké +-3 km. Az, hogy mit mutat a km órád az csak közelítő érték!

 

Szerinted a gyártók km óra alapján adnak meg adatokat?????? Csak  tegyél rá más gumit (átmérőre) és máris mást mutat a csilivili km órád!

 

Az anyázást inkább hanyagoljuk.

Előzmény: tom242 (10411)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.09 0 0 10416
Óra szerint 190-et megfutja síkon. Az óra ugye csal minden autóban.
Előzmény: császár7 (10408)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!