Ott lesztek a holnapi zólyomin? Ha rákosrendező után a felüljáró alá értek, ne felejtsetek el integetni a fotósnak :-) Már ha nem felejtek el felkelni.
Így utánagondolva én nem hiszem, mivel Szlovákiában gőzös (vontatta vonat) után tűzoltóvonatnak kell közlekedjen, és nem hiszem, hogy a nosztalgia ezt megfizette volna...
Esetleg Párkányig lehet gőzös, de tovább biztosan nem.
109,109 kedden futópróbázik, a tervek szerint a szokásos Istvántelek - Nagymaros távot rohanják le vele. Elképzelhető, hogy egy kocsit is visz magával.
Folytatásként tekintsük át a győri építésű gőzdaruk ausztriai jelenlétét. Az 1954-1958 között gyártott Wilhelm Pieck gyár 45 tonnás gőzdaruiból (a hattengelyes változat, melyből az utolsót, a XLII. pályaszámút 1994-ben vágták szét Dunakeszin) három darabot az ÖBB vett meg üzemeltetésre. A 966 400 Bécsbe (Keleti), a 966 401 Knittelfeldbe a 966 403-as pedig Innsbruckba volt állomásítva. Utazómenetben 60 km/h-val közlekedhettek, de 275 méteres ívsugár alatt csak 35 km/h-val. 1995-ig voltak állományban, és ha jól értem a német szöveget, változó űrszelvényproblémák miatt vonták ki a gépeket a forgalomból 1996-1997. között.
Vasúthistória Évkönyv 1990 Dr Csiba József - Falk Alfréd: A MÁV Gépgyár és a MÁVAG gőzmozdony szállításai külföldre 62. oldal 149 mozdony külföldi megrendelőnek kerekedelmi szerződéssel: Szlovák vasút 15 Szovjet vasút 8 Jugoszláv vasút 11 Észak - Korea 20 jóvátételben: CSD 2 SZD 54 JDZ 39