A Nosztalgia honlapján láttam német füstterelővel szerelt 424-esről képet. Mivel nincsen meg a 424-esről szóló könyv a gyüjteményemben, inputra lenne szükségem róla. 424 052.
Nemrég hallottam, hogy évente többször mennek Kisterenyére vasútbarátok Hollandiából, Németországból, Ausztriából, a többi környező országról nem is beszélve. Ebben az az érdekes, hogy megkeresnek egy régi ott dolgozót, Ő általában a fűtőházfőnök szokott lenni. És bejárják az Ő vezetésével a fűtőházat.
Szóval érdeklődő van bőven, még egy rakás romhalmaz iránt is!
Megpróbálom felvenni a kapcsolatot a MÁV illetékeseivel is.
Na ez az amire itthon még várni kell egy pár száz évet. :-( Most kaptam meg a Gőzmozdony Verseny szórólapját és meg kellett állapítsam, hogy nem olcsó a belépő.
Szombaton, 2005.09.10.-én kiváló gőzmozdonyozás volt Zólyomban. Számomra az utóbbi évek talán legjobb rendezvénye volt. Selzthal is jó lehetett volna, de ott már a túl sok érdeklődőtől nem igazán lehetett hozzáférni a dolgokhoz. Zólyomban kiváló volt a rendezés, minden nyitva volt (fűtőház, főműhely), akár torony iránt lehetett rohangálni keresztbe-kasul a vágányokon (mégse akarta senki elüttetni magát az áthaladó vonatokkal). A parádé megfelelően volt tájolva, a nap jó helyről sütött és a fotósoknak oda volt készítve egy pőrekocsikból álló szerelvény. Ja, és mindez ingyen...
Indulnak a mocik a parádéra. Foto:Mallet
A 10 óra 40 perces érkezés helyett két órás késéssel érkezett a magyar különmenet. (Foto:Mallet) A rendezvényt ennek megfelelően kb 20 perccel később kezdték, a nézők pedig udvariasan megtapsolták a végre befutó szerelvényt. Összeállítás: A25,019; Aa 1078; 4252; ABak 201089;
Végre felsorakozhattak a rajthoz a gépek (Foto:Mallet) Balról jobbra:
Padlógázzal rajtol a mezőny (Foto:Mallet) A CD 313 gyorsult mindíg a legjobban, a mi Nyalókánk volt a sereghajtó. (Feltehetően nem volt rendesen felfűtve, csak azt tudta mondani, hogy fff...fff...fff, rendes hang nem jött ki a torkán)
A jó kis 377-es... (Foto:Mallet) Jellemzően második volt a gyorsulásokon, a mazsorett lányok szöktetésében pedig abszolút győztes.
Vége a bulinak, indul haza a Pozsonyiak különmenete. (Foto:Mallet) Sorrenben: 422.0108; D6-0497; Ci3-9738; Ci4-7995; Ci4-1358; Ci4-1588; 331.037 (a kiállításhoz képest megdeltázták az egész szerelvényt)
Utolsónak távozik a mi vonatunk (Foto:Mallet) Először behúz a személypályaudvarra, majd a nagy BoBo körüljárt és így folytatta az útját Magyarország felé.
109,109 a hétvégén szépen bezöldült, a festést ma szeretnék teljesen befejezni. Még a hajtórudak sincsenek fent. Aztán még fel is kell fűteni, szóval van még bőven teendő a holnapra tervezett próbaút előtt. Tehát lehet, hogy inkább holnapután lesz, de ezt most még nem lehet tudni.
Két fűtőgép állt akkor Zeg-en, a 424-04 és a 424-12
424-04:
ex MAV 424,197. 1983.08.04 őta fűtőgép. 1997-ben szétvágva.
424-12:
ex MAV 424,161->SZD TM-70->MAV 424,1012. 1983.09.27. óta fűtőgép. 1992-ben Debrecenből került Zeg-re. Valószinűleg 1997-ben szétvágva. A szerkocsija megmaradt, 2002-ben a 424,005-höz lett csatolva.