Azert a 3.4kW-hoz ennyi radiatornak elegnek kellene lenni. Minden radiator hasonloan meleg? (nincsenek elzarva? termofejek?) Esetleg olyan radiator, aminek az alja-teteje egyforman forro?
A kazan azert kapcsolgat, mert az altala a vizbe tett homennyiseget a radiatorok nem veszik ki. Ezert a viz tulmelegszik. Lehet a ho a tul sok, de ha 3.4kW-ig lemegy a kazan akkor ez nem lehet. Lehet a radiator a keves, de azert ezek jo nagyok, ezt is kizarnam. Marad az, hogy a radiatorok nem dolgoznak. Vagy el vanna zarva (lefojtva), vagy van egy kakukktojas, aki atengedi a vizet pikkpakk azonnal vissza a kazanba forron.
egyelőre on-off jelet fog adni a kazánnak, DE mivel írtam, hogy most Baxi opentherm protokollos vezérlőm van, az sem csinál többet, ahogy nézem..feltolja az előremenőt 55 fokra, és modulálja lefele, ahogy melegszik a visszatérő. Ez egy relés megoldással is ugyanúgy csinálja...
én is azt hittem, hogy ez majd figyeli, hogy _mennyivel_ van hidegebb a szobában mint kellene, és az alapján fog fűteni, de nem...
ugyanakkor sok funkciót fejlesztünk az új cuccba, állítható hiszterézis, és például a "Hűlési" hiszterézis kétszintű lesz:
pár tized fokkal ha egy adott szoba kevesebb, akkor már nyitjuk a körét, de a kazánt még nem indítjuk (hátha más szoba miatt már megy eleve, és akkor ezt a szobát is fűti fel)
ha nem megy a kazán, akkor tovább hűl, és akkor már benyomja a kazánt is.
Aztán lesz benne állítható kazántiltás, default érték 15 perc lesz, tehát ha ment, utána 15 percig nem kapcsolhat be újra.
Minden paraméterezett lesz, ezért ha nem frankó valami, át lehet állítani.
Kíváncsi leszek a komplett működésre, ha nem válik be, legfeljebb kidobom az egészet, de jónak kell lennie.
Maximális teljesítmény 20 kW Minimális teljesítmény 3,48 kW, ezt írja. A Radiátorok száma nem túl sok 5, ebből 4 lapradiátor egy régi sárga. Méretek: 1 db 500*1500 1db 500*2000 és két 500*1000 méteres illetve a régi sárga, ami nem lapradiátor 1 méter hosszú és kb 50 vagy 60 magas.
Érdeklődnék, hogy egy 60 éves nyaralóban felújítási munkákba fognék. A bejövő víz kpe az óráig, innen fém csőben megy végig és elosztódik földszint és emeleti gerincre. A földszint felújításánál kezdeném. Milyen megoldások jöhetnének szóba? fém újból, réz, ötrétegű? A nyaraló csak nyáron van használva, télire vízmentesítjük rendszeresen.
A másik kérdésem: A vízóránál szolgáltatótól a ház felé van egy golyóscsap majd óra és utána még egy golyós csap ami fél állásban mindíg folyik. Ez valami speciális leeresztőcsap? Én arra használom, de valóban arra való? A két végállásán a nyitva és zárva működés van rendesen.
Ott van a PDFben, én egy másikat néztem, abban is világosan benne volt, hogy 230ról megy a vezérlés. valaki be is irt, hogy kimérte. A termosztát pedig kisfeszen lesz, vagy rádión, mert már egy csőbenjön fel az emeltre az UTPvel meg a riasztókábellel, oda már nem engedek 230t. Bontani meg nincs kedvem.
A felállás a következő lesz.
Baxi Luna Duo tec 24 fütő kazán 3 körrel: HMV indireket tárolóval, radiátoros kör (földszint + tetőtér), padlófütéskör (csak földszint).
Lenne egy szpbatermosztát lent és fent is. A lenti szobatermosztát padlóérzékelővel ellátva.
Ezenkivül lenne gondolom a HMV tárolóbak még egy hőmérője. Külső hőmérőt nem tervezek, igazából nem értem, minek az, én a szobát akarom szabályozni.
A Baxihoz állitólag meg kell vennem az AGU 2.550 kiterjesztést, hogy modulálni lehessen, bár annak is 230V os jelei vannak, bár gondolom modulálhatóak, nem csak on off.
Ehhez ajánlották még a Siemens Albatrost vezérlésnek, ami hajtaná a szivattyúkat és az érzékelőket bele kéne kötni. Gonodolom ez a cucc tudja a szobaterosztátokat is hajtani kisfeszültséggel, bár ezt konkrétan nem találtam meg a datasheetben, általán os célú érzékelőket láttam a kisfesz panelén.
Ezenkivül nyitott vagyok bármilyen szabályzóra, pl valaki irta az openthermet, ez is érdekesnek hangzik.
Amit most mindenképpen meg kéne csinálnom, hogy a lenti szobatermosztátot és a padlóérzékelőt letegyem. Most úgy érzem, elég ha megveszem a legolcsóbb mechanikus padlóérzékelős modellt, majd a szabályzó megoldja.
A következőben kérek tanácsot. Vásároltunk egy kivezetős(nem kéményes) BAXI kondenzációs fali kazánt, ami szuperál minden ok. De, van egy olyan funkciója, hogy készenléti víz hőmérséklet lehet állítani, amelyet a kazán beszerelő tanácsára 60 fokra állítottunk, elmondása alapján ezen fok felett, nem gazdaságos. Namost bekapcsol a fűtés, amikor a termosztáton beállított hőmérséklet alá esik a hőfok, a rendszerben lévő víz a kazán üzemelése alatt 60 körül mozog, DE amikor a radiátorok tűzforróak lesznek / kinti hőmérséklettől függően kb. 20 perc alatt /, akkor véleményem szerint a rendszerben visszatérő víz már meghaladja a 60 fokot. Ekkor a kazán a gázt kikapcsolja és visszahűti a víz hőmérsékletét 55 fokig kb. majd ismét begyújtja a gázt, felfűti a rendszerben lévő vizet 60-61 fokra és kb. 1 perc múlva ismét elveszi a gázt és ismét lehűti és ez egészen addig ismétlődik, amíg a beállított szobahőmérsékletet el nem érjük, amikor leáll a kazán.
A kérdéseim. :
1.:Járt így már valaki, ha igen okozott-e kazánban gondot?
2.:Hosszútávon jót tesz ez a kazánnak vagy teljesen normális a jelenség?
3.:Ha nem , hogy oldottátok meg, mit tegyek, mi lehet a megoldás?
Ááá, most hogy ilyen meleg lett, el is feledkeztem a fűtésről. Egyik este levettem 19-re szokásosan. Reggel sütött valószínűleg a nap, elfelejtettem feltekerni. Aztán két napig úgy maradt, csak akkor vettem észre. Ez tegnap volt, és letekertem teljesen, mert mentem el. Este megint elfelejtettem följebb rakni, és amikor kezdtem fázni, 17,5 C volt. Máskor meg 22-24-ben érzem jól magam. Semmit nem számít az ingadozás.
Szobalakó, aki ezernyi szabályozási ciklusokat akar programozni; ma 1 másodperc hasogatni - behordani a fát - begyújtani, mit kell még ezen tovább automatizálni? Menjetek el síelni amíg van még hó, ne gubbasszatok az egyenletes lakásban.
Rajzold le légy szíves nagyjából a rendszered, mert a nélkül nem lehet megmondani, hogy mi felelhet meg Neked. Ha megvannak az infók, sokkal könnyebben lehet megoldást találni a dologra. Nem csak itt, de akár a Baxi hazai képviselete is segíthet a kiválasztásban. Nem hiszem, hogy a tanácsért pénzt kérnének.
Én nem írtam sehol sem padlógázt (bár van ilyen kazán is)! Azt írtam: gázt ad. A folyamatos gázadás/elvétel (gyorsulás/lassulás) által adott periódusos utazási komfortot meg döntse el mindenki, hogy mennyire tetszik neki, mint utasnak a tempomaton beállítotthoz képest. Ez elég hasonló a ki/be kapcsolós és a modulációs termosztát működésével, nem?
Én csak a hiszterézis hátrányos tulajdonságait szerettem volna jelezni. Elég sokan küzdöttek itt a topikon már evvel a problémával. A sztrádán általában egyszerűbb kikerülni a problémát, mint átugrani :)
Még egyszer a hozzászólása:
"Tud valaki ajánlani nekem termosztátot? A kazán (baxi luna duo tec) 230V al vezérelhető, de én kisfeszültségre kábeleztem be a termosztátkiállásokat.
Van valami olyan megoldás, hogy közvetlenül a kazán mellett lenne a 230Vos egység és azon lógna 2 szobatermosztát 24V os feszültségen. Az egyik szobatermosztáthoz padlófütés szonda is lenne, van neki is kialakitva kiállás (rézcső az aljzatbetonban)"
Azt se tudjuk, hogy miként fogja vezérelni a két termosztát a fűtését.
Néhány kérdés ki/be kapcsolós termosztátok esetén:
Egyszerűen párhuzamosan köti a termosztátokat? Mi lesz így a másik túllengésével? Vagy köröket alakít ki és szelepeket vezérel velük? Milyen feszültségűt és mennyi idő alatt váltót? Netán 0-10V-os szelepeket analóg módon? Mit fog csinálni a padlóhőmérséklet érzékelő? Ahol a padlófűtés van, ott van másik hőleadó is?
Tud/mer valaki a buszosnál jobb termosztátot ajánlani Neki az eddig megtudott információk alapján?
azt nem hasznalhatod arra, hogy tapolj rola valamit. nem tudhatod belul mi es hogyan van megoldva. de azt mar latod, hogy ha rakotsz valamit ami fogyaszt 2.5mA-t, akkor indul a kazan egybol :-)
Azokat nem is vezetik, a hycomatok vezetik a gazdáikat.
Mint mikor az öreg nénit húzza a pincsi. Maaacikaaa, maaaazsolaa, neeeem szabaaad, maradjmááár, Maacikaaa, ejnyeee de rossz kutya vagy ma, maaacika maaacikaaaaaa maradj vééééégre....
A szabadonfutós autókat sem taposták padlóig! Szépen normál gázpedál állással gyorsítottak majd gurultak. Az automaták egy részét is így vezetik, mert alig van motorfék.
nyilván, azért kérdezem, mert nem tudom megcsinálni, ha meg tudnám csinálni nem kérdezném, hanem megcsinálnám.
arra gondoltam, hogy a trafót a kazán 230 as termosztát kimenete és a hálózati nulla közé tenni, a trafóból kijövő 12Vra sorosan tenni a termosztátot és a relét , ami a kazán 230Vos termosztátbemenet/kimenetét szakitaná