Keresés

Részletes keresés

0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51723
JA és még a pontos hossza is érdekelne.
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51722
Az AFC-658-asról szeretnék mindent megtudni ha lehet.Milyen motor,váltó tipus volt benne melyik évben készült és egy pontos vinszámot kérnék,hogy végre albumba kerüljön!Köszi.
LoLkA Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51721
Ez eddig oké, egyet értek. Csak azt hittem tudsz valamit. :)
Előzmény: ckg471 (51647)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51720
Egyre jobb. Megvan a .01-es fenékváz. Csak nem az, aminek annak kéne lenni...:))
Előzmény: torqmatic (51718)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51719

Tavaly (mostmár) télen vagy kora tavasszal voltam ott utoljára, akkor már be tudtam menni az épületbe, mert szét voltak verve az ajtók. Akkor készült a fotó és akkor szereltem le róla a táblát. előtte többször voltam kint nála, általában őszi-téli időszakban, amikor kihalt volt a környék. De ha jól emléxem, akkor valakivel is voltam ott, aki kívülről is fotózta, de akkor még nem tudtunk belemászni,( talán Abrantes, vagy Babiczky Andris??).

Én azért nem fotóztam le kívülről, mert elég gyöszösen nézett ki. Le volt fújva feketére az egész és be voltak rácsozva az ablakai jó vastag vasműs ráccsal. Aztán ahogy fogytak az üvegablakok, a rácsokat kívülről beburkolták lemezzel, ugyanígy a harmonikát is. Így tengődött az utóbbi időben. Egyszer még az egyik tetőszellőzőn be tudtam mászni, aztán már az épületet is kezdték szétb@szni így láttam tavaj utoljára. Úgy látszik nem akarták, hogy a hajléktalanok beköltözzenek, inkább lebontották. Az épület téglái ott vannak egy nagy kupacban, de a vasanyag az utolsó csavarig eltűnt. Gondolom, még amikor jó ára volt és nem az utóbbi egy-két hónapban...

Előzmény: 0225 (51717)
torqmatic Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51718
A BPY-149 alvázszáma honnan származik? Egyik se stimmel, legalábbis a forgalmihoz képest, mert abba ez volt belevezetve: 2840184100007
Előzmény: trlpx (51712)
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51717
Hát ez kimerítő volt,valószínű,hogy már ahogy írtad nem sürün bogozzuk ki a szálakat mivel mari néni az egyediben ütötte bele őket mert tudtommal nem a nagy szalagon készültek a 284-esek.Az utolsó fotókat mikor készítetted a rock kocsmánál,hogy már eltüntették?Nagyon sajnálom pedig szívesen megnéztem volna a járgányt még ilyen állapotban is.
Előzmény: bi-02 (51716)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51716

A két "érdekes" kocsiban volt a .00/C jelölés. Az AFC-658 és a BPV-866-ban. A Cummins motorosra .03 pontszámot olvastam valahol egy BNV-re kiállítandó kocsik felsorolásánál, viszont semmi műszaki anyagban nem találtam ilyet. Ezért lehet az is, hogy ott írták el, és valójában a .03 az .02. Ez közelebb állna a valósághoz, és

akkor meg lenne a három féle változat, és pont. (284.00, 01, 02)

 

Elmélkedés:

 

Feltételezem, hogy egy adott - különleges - busz felépítése előtt készítették el a műszaki leírást, amelyben rögzítik a készítendő kocsi eltéréseit úgymond a széria változattól. Utána megépítették a buszt ennek figyelembe vételével. Ha ezt nulláról kezdik akkor O.K.

Viszont, ha a folyamatosan készülő kocsik közül kivesznek egyet a sorból, és azt mondják, hogy innentől ezt ennek a műszaki leírásnak az alapján építjük tovább, akkor előfordulhatott-e az, hogy hiába írtak a műszaki leírásra típusként 284.01-et, amikor a vázak számozása már megtörtént 284.00-ra? Pláne, hogy az eltérés a mellső tengely, a három vontatást jelző lámpa, a GM3-80-as váltó és az ebből fakadó műszerezési változásokban nagyjából az egész kocsin kimerül.....

De kettőnek az alvázszáma is állítólag 284.02, és ez pont az a kettő, amelyiknek a fenékváza is nagy valószínűséggel el kellett térjen a többitől. Az egyikben a váltó, a másikban a motor miatt.

Csepel-Művek Magyarország pedig készített sok egyforma, meg kettő eltérő fenékvázat a 284-es nullsorozatnak, és elegánsan beszámozta őket .00 és .02 altípusba. Attól, hogy az egyiknek - nevezetesen a .01-nek - az első futóműve is eltérő volt, nem hatódtak meg és a számbeütő Béla-bácsi abba is a .02-est verte bele. Mondom ezt úgy, hogy a sorrenddel máig nem vagyok tisztába, hogy a két "más" a sorban hol helyezkedik el.

Mielőtt elhinnénk ezt az okfejtést, teszek bele mégegy ismert svédcsavart. :))

 

Elkészültek a 284-esek a soron, és ellátták őket adattáblával. Én nem tudom, hogy ez hogyan működött, de esetünkben ott is porszem csúszott a gépezetbe. Ugyanis "Számbeütő Mari-néni az Ikarusban" (OFF:nevezem most így, nagy tisztelettel és kis iróniával ON) megkapta az adathalmazt és elkezdte gyártani az adattáblákat, de sajnos belekeveredett. Amennyiben már a gyárban a típus rovatba a két különlegesnél 284.00/C típusjelet üttettek be vele, akkor meg is oldódhatna a rejtély, mert a fentebb vízionált csepeli tévedést figyelembe véve annak a kettőnek az alvázszáma  284.02-vel kezdődik.

DE akkor mi a f@szért vert 284.01-et egy totál snassz 284.00 (AOC-051) táblájába, ahol még az alvázszámok sem mások a szériától????

Valószínűleg tudhatta, hogy lesznek majd ilyen elvetemültek, akik a távoli jövőben majd ki szeretnék bogozni a szálakat, és nehogy má' olyan egyszerű dolguk legyen :D

 

Ez mind persze a fantáziám szüleménye a rendelkezésre álló adatok ismeretében., tehát nem biztos, hogyígy történt. De, ha nem így, akkor HOGYAN?   

 

Előzmény: 0225 (51710)
D 20 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51715
Visszaolvastam...
Előzmény: D 20 (51714)
D 20 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51714
Ne harag, de Dújv-on bellül hol volt??? [RIP]

Én úgy tudtam, Móron volt...
Előzmény: bi-02 (51706)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.01 0 1 51713

Most jövök a helyszínről, sajnos elbontották épületestől mindenestől. :((

Semmi sem maradt belőle, csak a gyári tábla...

Előzmény: 0225 (51708)
trlpx Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51712
Kiegészítettem a táblázatot az eddigi ismeretekkel: Klikk

Szerintem ha az Ikarusos vázszámokat nézzük és nem a padlóvázakét, akkor ez lehet a sorrend. Tulajdonképpen a 8 szériakocsi közül van két kakkuktojás, a már korábban szóban forgott AFC és a BPV-866. AOC-093-nak kéne még tudni az ik. alvázszámát, bár kizárásos alapon szerintem ő a 002-es.

bi-02: AFC-658-hoz tudunk valamilyen vázszámot kötni? A 284.02.001/84 stimmelhet?
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51711
Ő lenne akkor ezekszerint az egyik Tatabányai kocsi?AOC-093?
Előzmény: Törölt nick (51692)
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51710
Közben ahogy lapozgatom az albumot a BPV-866 nekem úgy van meg,hogy 284.00C 1984.A C jelölés nem véletlen a Cummins motorra tett utalás?Vagy volt több kocsi is C jelöléssel?
Előzmény: bi-02 (51706)
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51709
Tudnád nekem rendszerezni a 284-eseket sorrendben vinszám alapján?Van egy jópár kocsiról fotóm de vinnel bajban vagyok és már csak ez hiányzik a megírt albumképek mellöl.köszi előre is.
Előzmény: bi-02 (51706)
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51708
Igen igazad van a BPA-121-es volt kint NDK-ban ezt a tulajtól tudom.Hányszor jártam pedig Dunaújban de még sosem láttam ezt a buszt,szivesen bennelennék egy túrában így személyesen is talizhatnánk.Megköszönöm ha megnézed megvan e még és utánna tudnánk időpontot egyeztetni.
Előzmény: bi-02 (51705)
Mwin Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51707
bi-02 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51706
Dunaújvárosban van. Ha gondolod, szervezünk hozzá egy expedíciót. A hétvégén azért megnézem, egyáltalán megvan-e még.
Előzmény: 0225 (51690)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51705

BÚÉK!

 

Szerintem NDK-ban BPA-121 nagy eséllyel lehetett, ha a dátumokat nézzük, mert '87. júliustól használták Móron. Esetleg megnézhetnéd a vázszámait :))

Előzmény: Törölt nick (51692)
IK55 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51704
Köszi.Igy már megvan:).
Előzmény: boz-021 (51702)
tupolev Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51703
Igen, tőle kaptam a képet :-)
Előzmény: boz-021 (51702)
boz-021 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51702
FKF-140 : ex CJT-079, egy Bajai topiktársé volt az autó.
Előzmény: 0225 (51701)
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51701
Ha az FKF-140-es 543-asra gondolsz sajnos én sem tudom annyi átrendszámozás volt,hogy már nem követem nyomon.Talán Szigetszentmiklósi,vagy Mártoni?
Előzmény: IK55 (51694)
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51700
Ezt a kérdést passzolom a Tatabányai kocsikat élőben nem is láttam nekem egy sötét folt ez a két kocsi.
Előzmény: Törölt nick (51692)
dutrancs Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51699
Újévi ajándék kép.Boldog Újévet kívánok mindenkinek.
danti12 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51698
B.Ú.É.K!!!!!
Tavaszutca Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51697
Ikarusos témákban gazdag, boldog újévet kívánok!
IK55 Creative Commons License 2008.12.31 0 0 51696
És 2001 május 10. -én a teljes elkészülés alkalmából dobtuk be az első faros találkozót.
Előzmény: faros1 (51695)
faros1 Creative Commons License 2008.12.31 0 0 51695
2000-ben készült a kép.A felújítás még az évben áprilisban kezdődött és év végére szinte teljesen kész volt.
Előzmény: Abrantes (51687)
IK55 Creative Commons License 2008.12.31 0 0 51694
Elírtam FKF 140.Kedves 0225 topictárs te tuti tutod kinél van az a kocsi.
Előzmény: IK55 (51689)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!