Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bambi942 Creative Commons License 2014.11.01 0 0 52908

Az AEE az benzines motor abban nincs kettóstömegű kuplung.Hanem a fordított kuplungos,nyomólapos megoldás van.Kb 30000a kuplung hozzá.

Előzmény: skodris (52907)
skodris Creative Commons License 2014.11.01 0 0 52907

Hello!

 

Az összes Octáviában kettős tömegű lendkerék található? Jelen esetben az általam írt '99-es, AEE motorkódos szekérben is?

Előzmény: nohab (52892)
Nudlee Creative Commons License 2014.11.01 0 0 52906

AEE -hez picivel 30 felett már lehet új fojtószelepet szerezni (VDO -t is).

 

Előzmény: nohab (52892)
mauzi Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52905

> Az 1.4MPI-t annó mindig utáltam vezetni (cégautóként). Nyúlós, gyenge volt, a váltója meg kritián aluli.

 

Gondolom, valami leharcolt kulcsosautó volt. Nekem egy 2001-es Fabia 1.4MPi volt a praxisomban majdnem 7 évig, és talán azóta sem találkoztam olyan pontos váltóval, pedig vezetek elég sokféle autót, mondjuk tény, hogy főként németet, ritkábban japánt, másról mostanság nem nagyon van tapasztalatom. (Franciát 10+ éve nem vezettem, és aztán ők igazán nem a precíz váltóikról voltak híresek, legalábbis akkoriban.) A jelenlegi 2008-as Octavia 2 1.6MPi-m váltója például határozottan pontatlanabb.

 

Az 1.4MPi motor legnagyobb baja pedig a hozzá passzított túl nehéz bódé volt. Az autót az esetek 90%-ában alacsony súlyterheléssel, egyedül használtam. A hozzá passzított váltó áttételezésével határozottan élhető és kellemes termék volt. (De nem sportos! Pörögni például határozottan nem szeretett, és valószínűleg az EU2-megfelelő programozás miatt meglehetősen lassan pörgött fel, és lassan ejtette a fordulatot gázelvételnél.) Ha viszont beült pár utas, vagy éppen jött egy nagyobb emelkedő, akkor vége volt a világnak.

 

Előzmény: Gianniz (52901)
Rallyer Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52904

Persze ezt én is tapasztaltam,mert megszokja az ember az erősebb motort és na ez még belefér.

A 80Le-Octavia konfig a tulajnak büntetés a többi autósnak életveszély.

Bár minden relativ...

Előzmény: SchDerGrosse44 (52900)
thomas974 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52903

Szerintem felesleges bizonygatni, hogy jó az 1.4 is, én már nem is teszem, (tudom, hogy egyáltalán nem rossz) és leszarom a károgókat.

Előzmény: Gianniz (52901)
Rallyer Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52902

A fehér füst nem a gázolaj minőségétől van! A kályha elmegy biodizellel is.

Az égőtér kiégése miatt szokott így füstölni. Nem gyullad be,csak elpárolog a GO. az izzítógyertyájáról.

Ha nincs égés akkor újra próbálkozik automatikusa és egy-két próba után elindul még.

Sajna javítás nélkül egy idő után nem gyullad már be.

Itt találtam egy linket képekkel a javításáról,ez szemléletesen mutatja mi a hiba.

 

http://forum.langzeittest.de/read.php?229,474313,474313

Előzmény: Svnega (52890)
Gianniz Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52901

Tök más motorokról van szó. Az O2 1.4 16V 80LE, egy kellemesen kapcsolható váltóval, rövid áttétellel. (Na persze nem egy rakéta.) A Fabia1 1.4MPI az az ős Felicia (sőt faros eredetű) motoros, borzasztó nehézkes váltóval. (Az 1.2 HTP váltója sokkal jobban járt) Az 1.4MPI-t annó mindig utáltam vezetni (cégautóként). Nyúlós, gyenge volt, a váltója meg kritián aluli. 

 

Az, hogy kinek milyen erős autó felel meg, az egyéni dolog, meg megszokás kérdése is. A Bp-i taxisok simán elmennek 500.000+ Km-ket a 80LE-s Octaviával. 

 

Előzmény: SchDerGrosse44 (52900)
SchDerGrosse44 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52900

Elolvastam a cikket.

 

Én viszonyítani csak ahhoz tudok, hogy 5 évig vezettem egy 68 hp Fabia I 1.4- et, ami az 1065 kilójával síkon, 1 emberrel még csak-csak elgurult, de Budán és/vagy több utassal már fájdalmas volt vele közlekedni.

 

Ebből gondolom csak, hogy az 1230 kg/75 le/126 NM forgatónyomatékos 1.4 Octavia is hasonlóan kellemetlen történet lehet.

 

Nekem OCT II 122 le van, de még azt is kevésnek éreztem, most chippel, még a biztonságos határon belül kb ~142 lóerő/250 NM nyomaték és nálam például kb innen kezdődik a "kényelmes" kategória abszolút minimuma (ekkora autónál).

 

Ha nem kell nem nyomom, ha meg kell, akkor viszont igenis legyen benne tartalék. Vicc az, hogy még a fenti konfig is többször kevésnek bizonyul egy egy előzésnél.

 

No mind1, nem vagyunk egyformák.

Előzmény: Gianniz (52852)
Lion X Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52899

A miénkben, (O3), gyári állófűtés van.
Valóban bekapcsol akkor is ha nincs beprogramozva és a hőmérséklet +6 °C alatt van, valamint elvileg akkor is, (ahogyan Varshi kolléga írta), ha a hűtőfolyadék hőmérséklete egy bizonyos érték alá csökken. Bár ez utóbbit én még nem tapasztaltam, mert egyrészt az elmúlt télen nem voltak olyan nagyon-nagyon hidegek, másrészt a miénkben menet közben az utastérben nem igazán lehet hallani hogyha megy a Webasto, csak a Climatronic kezelőpaneljén lévő gomb világításából lehet következtetni rá hogy igen, vagy nem.

Az viszont nem igazán egészséges, ha fehéren füstöl, mert az azt jelenti hogy valami nem kerek. Vagy az üzemanyag minősége átlagon aluli, (állítólag elég érzékeny rá), vagy valami "szervi" baja van, de az is lehet hogy túl sokáig nem volt használva és ez okozta.
Akkor is érdemes legalább 1-2 havonta egyszer megjáratni, amikor nincs szükség rá, hogy az üzemanyag ellátó rendszerében elhasználódjon a régi gázolaj. Állítólag a gázolaj eltarthatósága sem végtelen, egy cikkben ezt olvastam: "A gázolaj eltarthatósága, a felhasznált adalékoktól és a tárolási hőmérséklettől függően, 6 hónap és 2 év között mozog."

Egyébként meg télen, vagy amikor már hidegek vannak, nagyon ritkán fordul elő hogy automatikusan kelljen neki bekapcsolni.
Általában 10-15 perccel az indulás előtt a távirányítóval elindítom és mikorra indulunk már meleg az utastér és a hűtőfolyadék is.

Persze még ilyenkor sem érdemes nyélgázon hajtani, mondván már meleg a motor, mert a motorolajat az állófűtés nem fűti fel. Kell neki 2-3 perc, hogy a kijelzőn megjelenjen az 50 °C érték.

Előzmény: Svnega (52890)
ofkorsz Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52898

Szia Nohab,

 

Egyetértek amit írtál. Szerelőhöz ezzel nem kell mennem, mert nálam egyértelműen semmi nem működött a műszerfalon, tehát a forrasztásokra kellett rákorrigálni kicsit és már működött is és azóta is mükszik.

 

Viszont, amit említettél, hogy ventilátorkapcsolót húzzam ki, hát nem akar kijönni. Erősebben meg nem merem Húzni. Tuti, hogy ott kell kicserélni az izzót? Máshonnan nem férek hozzá?

Előzmény: nohab (52889)
skodris Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52897

Szép estét mindenkinek!

Szia Nohab!

 

Köszönöm a felvilágosítást,neked és másoknak is. Az ajánlott  "kolléga" hozzászólásaira rákeresek.

Amit kinéztem Octit, annak "csak" az ide általam beírt hibákat mondta.(km óra, és a 2db elektromos ablak emelő hibája)

Valós kilométert csak a szervizben tudják kiolvasni, vagy esetleg a kézi kiolvasóval is lehet?

Furcsa,hogy '99-es kocsiban 160000km van!? Mondjuk fater 2002-es Fábiájában is 101000km van.

A fojtószelepet nem lehet tisztítani mint a Fábiáét és a Feliét?

Előzmény: nohab (52892)
robi25 Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52896

Egy if-et elfelejtettek beleprogramozni, van ilyen:)

Előzmény: Varshi (52894)
MZ/Y Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52895

A fojtószelep szerencsére közelebb van 50-hez, nemrég beszéltük.

 

Amúgy valóban nem erőművész, de 80-90 körül még meg tud indulni 5.-ben. Persze tisztában kell lenni a korlátaival, nagy forgalomban nem lehet előzgetni vele. Pályát legális tempóval jól viseli dugig pakolva is, nem is lesz nagyon szomjas, csak engem zavar, hogy nagyon pörög, 12 évesen meg már hangos is.

Előzmény: nohab (52892)
Varshi Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52894

Amiben gyári van (de tényleg, a gyártósoron szerelt, nem idehaza a Webastónál 0 km-esen berakott -- Seatnál pl. csak ez utóbbi volt, rendelni nem is lehetett), az indul x °C alatt (ha úgy van programozva).

De annak már tegnap-tegnapelőtt is indulnia kellett volna szerintem, mert már akkor is hideg volt. Vagy akkor pihent a kocsi? Mióta van meg? :)

 

Egyébként a gyári (illetve gyárival megegyezően bekötött) kályha annyira okos, hogy volt, aki arra panaszkodott, hogy télen a menetszél (ez a "maszk kitakarása" téma egyúttal) annyit hűt a motortéren, hogy mikor lekanyarodott a pályáról, nemsokára hallotta beindulni a kályhát, mert ugye X °C alatt volt az idő, és Y °C alá hűlt a motor hűtővíz.

Előzmény: Svnega (52890)
www.octinfo.com Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52893

Pár éve a kipufogó leömlő 80e Ft felett volt az egyik topictársnak. Bontott nincs, mert mindegyik elreped.

Hegesztés meg vagy sikerül, vagy nem, de az sem olcsó.

Előzmény: nohab (52892)
nohab Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52892

Az a legegyszerűbb 1.6-os motor, alul nagyon kellemes, fent erőtlen, ott kb. az 1.4 16V-t hozza, lent sokkal jobb annál, városban kifejezetten kellemes.

 

Hf-tömítés hiba nem jellemző, a legtipikusabb hibája az elromló fojtószelepegység, az átütő kockatrafó és az elrepedő kipufogóleömlő. Kockatrafóból tizenezerért már van jó minőségű, de a fojtószelepegység közelebb van a százhoz mint az 50-hez és a leömlő sem olcsó.

 

Mindenképpen egy hideg reggelen nézd meg az autót úgy, hogy előtte nem volt aznap beindítva. Szépen kell indulnia és egyenletesen kell járnia a legelején 1000-es fordulat körül. Ha ennél lényegesen magasabb, vagy ingadozik, akkor alkudj bele egy fojtószelepcserét.

 

Szintén hidegben kell kinyitni a csomagtérajtót, hogy a teleszkópok bírják-e még és érdemes kipróbálni minden fogyasztót, hogy működik-e, nekem voltak kábeltöréseim is. Féklámpakapcsoló és vészvillogókapcsoló is szeret tönkremenni. Ablaktörlőt is próbáld ki (mosóval együtt persze), mert ennyi idő után be tud rohadni a tengelye.

 

Nekem a tekercsrugókról levált a szinterezés és csúnyán rohadtak, a két első elpattant pár ezer km különbséggel, utána a két hátsót kicseréltem, ezeket is érdemes megnézni. Ha a kuplung nagyon fent fog, akkor az is csereközeli állapotú, szintén százezres tétel.

 

Ha tudsz, nézz be alá, hogy nem lett-e odacsapva az alja, nagyon alacsony építésű autó.

 

Keress rá vagy ebben, vagy a másik fórumban a ganjaninja nickre, ő közel 600 ezer km-t beletolt egy ilyenbe és leírt egy csomó mindent.

Előzmény: skodris (52891)
skodris Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52891

Szia Nohab!

 

Az Octi motorkódja: AEE, 1,6-os,  55kw-os.

Tehát meg van elvileg mindenre a megoldás

- ablak emelő gondra is

- km óra gondra is

Meg van a motorkód is. Ez a motor MPi és hidrotőkés vagy a "hagyományos" megoldású. A Felim 1,3-as 40 kw-os és MPI motoros.

Ha szabad kérdeznem mire ügyeljek amikor átnézem a kocsit? Csak azért kérdezem mert nem ismerem az Octáviákat. pedig volt pár Skoda a családban, de ez kimaradt.

Ezekre is jellemző a Hf tömítés hiba , mint a Fábiára? Gondolom a hiba jelenség ugyan az. Olaj a kiegyenlítőben és capuccinós jellegű trutyi az olaj beöntőnél, fagyálló fogyás.

Előzmény: nohab (52880)
Svnega Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52890

Van valakinek gyári programozható állófűtés az autójában?

Ma reggel 3 fokban indultam reggel és kb. fél percen keresztül alapjáraton sűrű fehér füst csapott fel a motortér jobb oldalából .

Kicsit megijedtem, de a motor leállítása után hallottam, hogy elindult automatikusan az állófűtés.

Az enyémben indítható nyomógombbal is és programozhatóan a fedélzeti computeren keresztül.

Kérdésem, hogy miért indult el automatikusan ?

Tudom, hogy vannak típusok amelyekben 5 fok alatt elindul, de azt gondoltam, hogy amiben több módon indítható, proramozható nem fog elindulni.

(Azért még kivesézem a szervizkönyvét, hátha ott is találok infót).

 

nohab Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52889

Ha mozgó autónál látványosan ingadozik az üzemanyagszint, de álló autónál, miután már nem lötyög a folyadék a tankban, a mutató megáll valahol ÉS a sebességmérő nem mér, akkor a probléma nagy eséllyel a sebességjel hiányára vezethető vissza.

 

Lehetnek nyilván összetett problémák, leginkább akkor, ha valaki sokáig nem foglalkozik az egyik megoldásával.

 

Szerelőhöz menésre még nem gondoltál? Ha jó helyre viszed, akkor nagy eséllyel meg tudod úszni a felesleges kiadásokat és tényleg csak az lesz javítva, ami rossz.

Előzmény: ofkorsz (52887)
fourwheels Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52888

Ha valakit esetleg érdekel OII facelift első alsó spoiler!  30e forint! FAA600001 a cikkszáma! Gyári

ofkorsz Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52887

Ok. Én az IC-s problémáról beszéltem. Az is lehet a gond. De ha megcáfoljátok, azt mondjátok, hogy itt más a probléma, akkor nem kell azonnal dobálni a 10.000-et ki az ablakon.

Előzmény: nohab (52886)
nohab Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52886

Ok. Én nem viszek el senkit a málnásba,

 

De sajnos igen, mert különböző diagnózisokat egybemosol! Ha a kilométeróra a sebességjel hibája/hiánya miatt vacakol, akkor ez a hiba kizárólag az üzemanyagszintmérő kijelzésére lehet bármilyen hatással, a vízhőfokkijelzés hibája tipikusan a hőmérséklet-jeladó hibájából jöhet elő, a fordulatszámkijelzés hibája pedig sokszor a műszeregység problémája, aminek megint többnyire semmi köze a sebességméréshez, egyszerűen van néhány IC az óraegység alaplapján, aminek a forrasztása szeret megrepedezni, ezek ilyenkor elkezdenek vezet/nem vezet üzemmódban működni.

 

Ezért fontos az, hogy az összes hibajelenséget egyben értelmezzük és az összefüggéseket feltárjuk, mert különben elkezdünk ködöt kaszálni és mennek ki a tízezrek az ablakon úgy, hogy a megoldás felé egy lépéssel sem jutottunk közelebb.

 

Előzmény: ofkorsz (52885)
ofkorsz Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52885

Azért mert saját magadat folyamatosan a rossz irányba tereled különböző hibajelenségek különböző kiragadott elemeinek a tetszőleges egybemosásával, még skodrist ne vidd el a málnásba! Az ő hibája nem műszeregység-hiba, hanem 99%, hogy sebességjel-hiba!

 

Ok. Én nem viszek el senkit a málnásba, csak leírtam egy konkrétumot, amivel már találkoztam, és valamilyen szinten hasonlított az általa felvázolt problémára. Próbálok segíteni, ugyanolyan "találgatással" mint mindenki más ezen a fórumon! 

 

A ventilátorizzóval kapcsolatosan meg köszönöm a segítségedet!

 

Üdv.

Előzmény: nohab (52882)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52884

Persze. Van két lába az égőnek. 

Előzmény: bmediak (52883)
bmediak Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52883

Igen, ilyen mint ami 5:20nál van.

De itt sem mutatja konkrétan az izzócserét..

Idűig 20 mp alatt eljutottam elsőre. Ezután én hiába húzom csavarom, nyomom semmi.

De akkor elvileg csak húzni kell?

 

Köszi a segítséget!

 

Előzmény: Törölt nick (52879)
nohab Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52882

A Km óra dolga az érdekes. Korábban volt egy olyan hozzászólás, hogy amikor a km óra nem mér, akkor más se müködik a műszerfalon (üzemanyagszint, vízhőfok, fordulatszám)??? Mert ha nem, akkor ez egy apró javítással megoldható, 10.000 Ft nagyságrendileg, két személyt is ismerek aki ilyeneket javít!!!

 

Azért mert saját magadat folyamatosan a rossz irányba tereled különböző hibajelenségek különböző kiragadott elemeinek a tetszőleges egybemosásával, még skodrist ne vidd el a málnásba! Az ő hibája nem műszeregység-hiba, hanem 99%, hogy sebességjel-hiba!

Előzmény: ofkorsz (52871)
nohab Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52881

tedd vissza a keretet és húzd ki a ventillátorkapcsolót egy határozott mozdulattal, alatt látsz egy rizsszemizzót, azt cseréld.

Előzmény: ofkorsz (52867)
nohab Creative Commons License 2014.10.31 0 0 52880

km-óra jeladója nem ad jelet, a benzinszintmérőnek nincs baja.

 

valszeg kábelszakadás a szokásos helyen az akku alatt.

Előzmény: skodris (52866)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.30 0 0 52879

A kepem a FL előtti lámpára vonatkozik.

Amiután lehúzod a foglalatot az égőről, azt a rúgót ami rögzíti az égőt ki kell akasztani.

 

A videón a FL lámpa van, 5.2o-nál látszik, hogy elforgatja a égőt foglalatostól a bajonettbe. Ha ilyen a tiéd,

fogd meg az egő talpát és húzd ki a foglalatból. 

Előzmény: bmediak (52878)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!