Van hát... Évek óta járok kisötölt lamdaszondával. Check lámpa, kódolvasás, kitörés, újra check, kiolvasás, lambdaszonda fűtés hiba. Elegem lett, kicsit számolgattam a fűtőkörbe tettem egy ellenállás hidat, ami prezentálja a számítógep számára a fűtőköri áramot (nem emlékszem, hogy mekkora az összellenállás-teljesítmény, de meg tudom nézni.) azóta nem volt sárga lámpám. Kopp, kopp.
Kalosomba két napja kb.30 km megtétele után pislogni kezdett majd fojamatosan égett az ojajvisszajelző!Ha befordultam a kereszteződésben elaludt,majd kis idő múlva újra világított!A motorolajszint jó,bár jó fekete az olaj.A motor sapkát lecsavartam ,és elég trutyis valamit láttam a motorba.Egy éve lett cserélve amúgy az olaj!
Nekünk is mondták, hogy ha ki cseréljük az alapjárati léptetőmotort, többnyire helytelen lesz az alapjárat, kis idő mire beáll. Járt egy 5 percig és beállt.
Ez meg szép és jó, hogy leírták(nem Te), de földi, halandó embernek a fele körülbelül érthetetlen. Bele is kötök, ha nem baj, attól lehet müködő képes ötlet.
"Ha a gépjármű fel van szerelve egy automata transaxle-vel, húzzák be a kéziféket. Nyomják be a fékpedált és benyomott fékpedál mellett állítsák az integrált hajtóművet 1 másodpercre a D (előre) helyzetbe, majd kapcsolják vissza a P (parkolás) állásba."
Kb ennél a mondatnál az olvasók 60%-nak a fejében fel merül szerintem egy irgalmatlan nagy K.A. kezdetű szó.
"Kapcsolják BE 10 másodpercre a klímaberendezést, ha van a gépjárműben."
Ha nincs, akkor nem lesz rendes alapjárat vagy mi? Jó, kicsit szájbarágós lenne, de pl, ha nincs, akkor ne csináljak semmit, vagy álljak fejen addig?
A következő alapjárat tanulási folyamatot az alábbi listában feltűntetett egy vagy több intézkedés után mindig végre kell hajtani;- egy új ECM-re (motor-szabályozó modul) való kicserélés - új IAC szelepre való kicserélés - a fojtószelepház megtisztítása a szénlerakódásoktól
Kapcsolják BE a gyújtást.
Kapcsolják KI a gyújtást 15 másodpercre.
Kapcsolják BE a gyújtást 5 másodpercre.
Kapcsolják KI a gyújtást 15 másodpercre.
Indítsák el a motort a sebességváltóval a parkoló/semleges helyzetben.
Ha a gépjármű fel van szerelve egy automata transaxle-vel, húzzák be a kéziféket. Nyomják be a fékpedált és benyomott fékpedál mellett állítsák az integrált hajtóművet 1 másodpercre a D (előre) helyzetbe, majd kapcsolják vissza a P (parkolás) állásba. (csak a Siemens ECM /motor-szabályozó modul/ esetén).
Hagyják a motort addig járni, amíg a motor hűtőközeg hőmérséklete meghaladja a 85°C (185°F) értéket.
Kapcsolják BE 10 másodpercre a klímaberendezést, ha van a gépjárműben.
Ha a gépjármű fel van szerelve egy automata transaxle-vel, húzzák be a kéziféket. Miközben benyomják a fékpedált, állítsák az integrált hajtóművet 10 másodpercre a D (előre) helyzetbe.
Kapcsolják KI 10 másodpercre a klímaberendezést, ha van a gépjárműben.
Ha a gépjármű automata integrált váltóművel van felszerelve, nyomják be a fékpedált és állítsák eközben az integrált váltóművet a parkoló/semleges állásba.
Kapcsolják KI a gyújtást. Az alapjárat tanulási folyamat be van fejezve.
A motor újraindítása előtt várjanak 15 másodpercet (csak Siemens ECM /motor-szabályozó modul/ esetén).
Nem tudom ismered-e 17. ker, Zrínyi út végén, Ecser elején a Chevrolet(Daewoo)-Hyundai bontót. Náluk érdemes érdeklődni, foglalkoznak mindennel, rendesek is, csak telefonban értetlenek néha(pl.: ködlámpát vettünk 4 ajtóshoz, forma azt mondta telefonba, hogy van, másnap mikor mentünk érte, már 5 ajtósé lett....átalakult éjszaka vagy nem tudom..). Ingyen adtak 3db izzót digitális km órához..
Érdekesen hasonlók az én problémám is pedig az 1,2 8V
Hiba jelzés nincs !!! szerdán viszem alapjárat ujra kalibrálásra mert levettem a foltó szelep házat és a szaki szeritn mivel levettem úgy érzékeli mint ha új lenne és ujra be kell álítania fojtó szelep mozgását!!!! De ehez szoftver kell :(( Beszámolok hogy sikerült szerda este az eredményről !
Egy kis adalék és egyúttal segítségkérés is az alapjárattal kapcsolatban.
A motor 1.4 16 V. 125000 km. 2003. évjárat. Eddig néha lassan ejtette el a fordulatot. Akkor alapjárati motor kiszed, megtakarít, és jó lett. (kb 3-5 havonta)Nem kellett a kis határoló, amit márkatársunk kitalált.Kb 2 hete elkezdte tartani az alpjáratot.2500-3000
Saját maga döntötte el, mikor ejti el. Tisztítás nam használt.Határolót megcsináltam, akksi sarok le, betanítás, pörög ezerrel.
Teljesen szétszedtem a fojtó szelep házat, kitakarítottam, átnéztem az összes gumicsövet, nincs-e kirepedve.Minden csatit befújtam. Semmi javulás. Ha pörgés közben lehúztam az alapjárati motor csatiját, szép lassan leesett a fordulat.
Vettem tehát vadi új VDO alpjárati motort nagyon sok barátsággal 17000-ért.Akksi sarok le, betanítás stb.
Tapasztalat: beindításkor felpörög 2200 köré, kb 3 mp. után visszaesik 800-ra és innentől kezdve tök jó végig.Van motorfék, ejti a fordulatot.Mondhatnánk, hurrá, DE NEM!Először is , miért emeli fel olyan magasra? Leállítom, kb 1-2 perc múlva beindítom - 2200. kb 3 mp után jó csak.
Másik baj:
Alapjáraton klíma bekapcs.-motor felpörög, 2-3 mp után beáll normálra,és innentől végig jó, ejti, motorfékez stb. DE HA menet közben kapcsolom be a klímát, tartja a 2000 fölötti fordulatot, szalad mint a bolond, egészen addig, amíg teljesen meg nem állok.(Nem gurul a kocsi!!!). Ekkor 2-3 mp, és tök jó az alapjárat. Innentől kezdve lehet menni klímával, teljesen rendben az alpjárat. Van motorfék, meg minden jó.
Megőrülök már tőle.
Persze szerelőkkel néztük.Hibakód nincs, és semmi okosat nem sikerült kisütni.
Van még egy adalék. Ennél a motornál van egy levegő-kartergáz visszavezető szelep(ha jól tudom, 8 szelepesen nincs ilyen).Ez alapjáraton vákum hatására nyílik, fordulaton megszűnik a vákum,és egy rugó ellenében egy kis tányér elzárja a levegőt. Ez a szelep is el tud koszolódni. Kitakarítottam ezt is , de úgy tűnt, hogy nem mindig zár le tökéletesen.(egy kis kosz elég lehet, mert ha belefújtam, picit áteresztett, és ha közben csavarhúzóval megmozdítottam a kis tányérját, egyből lezárt.)Persze ehhez előbb ki kellett tekerni a helyéről.
Most én erről a szelepről lehúztam a zsívótorokhoz vezető csövet, és ledugóztam. ettől egy icipicit kisebb lett az alapjárat, de a lényegen talán nem változtatott.
Nem tudom ,mi a szerepe ennek a szelepnek. Talán ezt is ki kellene cserélni, hogy tökéletes legyen.
Ha ráér majd a kocsi, a szerelők méricskélnék a szenzorokat, stb, de egyelőre csak találgatnak, mert az értékek a műszerek szerint jók.
Hát itt tart az ügy , ez kb másfél-két hét termése.
Az idegesít, hogy nem tudni, mi a baja. Mert ha tudnánk megcsináltatnám, mindegy mennyibe kerül.
Végül is lehet mostmár vele közlekedni, az alpjárati motor talán nem kidobott pénz, de mint leírtam, nem tökéletes.
Várom az ötleteket, véleményeket.
Valahol a fórumon szerepelt, hogy talán Kaposvár környékén van egy tuti szaki.
Rémlik valakinek, van esetleg email címe?
Megpróbálok feltenni képet a fenti szelepről, hátha tud valaki közelebbit.
Help !!! KAlos tulajdonos lettem 1 hete 40000 km van 7 éves autoba egy idős hölgyé volt. A kérdésem felétek a következő lenne - levettem a folytó szelep házat mert ki kellett takariítani trutyis volt nagyon azóta hidegen nincs alapjárat melegen pedig csak aló helyzetbe van 850 -es alapjáratom ha gurul a kocsi és uresbe 1400 -re emeli meg f az alapjáratot ,sztem ez nem normális . Valaki azt mondja ujra kell kalibráljam az alapjáratot létezik ?
A másik észrevételem a km számlálóm lévő számok hol látszik hol nem vagy csak a számok fele vagy negyede de utána megint jó egy kis ideig . Mit tudnék tenni orvoslás gyanánt ? Köszönöm előre is a segítségeteket .
Megjavult a rángatás.22000Ft ért. 1,4es kalos(fontos)
Sajna a kontakt spré nem jött be.
Első szerelő:Fojtó szelep komplett cser(mert csak egyben van)800000Ft +egr szelep 15000Ft+munka díj.
Felhívtam a daewoos boltot mennyi ez a szelep kompletten mire ő minek egyben amikor lehet külön is megvenni a belevalókat(na itt lett gyanus a szerelő),adott egy telefon számot vigyem oda a kocsit.
Második szerelő: reggel 8ra vittem kb 10kor hívott 22000Ft lessz a javítás mondtam oké.
Du 4-re kocsi kész proba rángatás sehol.
Hibák valamiféle csővek el voltak repedezve ezért fars levegőt szívott,egr szelep tísztítás,
fojtó szelep szétszerelés és tisztitás.
Mivel nem vagyok szerelő könnyen levettek volna Kb 100ezerre ha a boltos nem ilyen segítőkész.
Az enyémben sem sok van (35000) de az biztos hogy 800e-ért nem tenné bele a valagát senki (bár azt is tudom,hogy eladni sem tudnám annyiért),akkor inkább elrohad nálam!
Szia! Egyátalán nem haragszom :), sőt, örülök, hogy őszinte választ kapok. Eddig ezzel az autóval semmi probléma nem volt. Amikor kiálltak vele, ment.Elpocsékolni sem akarom, mégiscsak alig volt használva.
Üdv! Ne haragudj a válaszomért, de senki sem fog hanyattesni a futásteljesítménytől, meg egyebektől, mert egy rakás egyéb probléma lehet egy alig futott autóval, mint egy 200-ezret gurult példánnyal. Szerintem a piaci ár fölé lődd be egy picivel. Azt meg kikeresheted a paraméterek alapján a használtautós oldalakon.
a részletek: 2003-as gyártás, 2005-ös forgalomba helyezés, kék metál, rádió és légkondi nélkül. Sérülése nem volt, gázt szerintem még soha nem nyomták le a felénél jobban.