nekem is palackról megy a gáztűzhelyem, sk cserélem, de nyugodtabban alszok, hogy tudom, ha barmi gond van vele (mert ugye nem csak cserénél szivároghat) akkor legalább van esélyem hogy nem kapcsolom fel a villanyt, ha érzem a szagát
amúgy mindenkinek a saját dolga, ha egyedül él és nincs szomszédja, de biztos megéri azt az ezrest, hogy felesleges kockázatot vállalj?
Akkor az utastérfűtésből visszatérő cső melegíti a reduktort vagy fordítva a redukot kilépője megy az utastérfűtéshez?
Az jutott még eszembe, hogy lehetne a reduktor elé készíteni egy blokkot, amibe 2-3 izzító"gyertya" van beszerelve. Ezeket pár percig lehet folyamatosan járatni induláskor. Mivel elektromos azonnal kapcsolható, amikor megy a motor, és mivel terhelést is képez a motoron, ezért gyorsítja a motor melegedését is.
A tisztagáz üzemhez ki kell szedni a benzinrendszert, kell egy egyedi engédélyt készíteni ( a kettősüzemről gázüzemre legyen), beadni az nkh-nak, utána kiderül, mit álmodtak róla...
A környezetvédelmi osztályt odb rendszer hiányában valószínűleg az eredeti állapotban hagyják (nem lesz 5-ös)
Most jut eszebe, mi már e-mailoztunk is, mielőtt nekiálltam az enyémnek...
Bakker ha ennyire aggódsz, akkor tegyél javaslatot, hogy a pb. palackot a gáztűzhelyre csak vizsgázott szakember köthesse be, mert fel lehet robbantani az egész házat, mint elő is fordult már néhányszor (pedig szagosítva van!!).
Az hogy szagosítva van egy dolog, ha nem hülye az illető akkor nem a pincébe kísérletezik és nem folyatja szét a gázt, majd nem gyújt rá, mint aki jól végezte a dolgát .
Új vagyok még itt és reményeim szerint én is rövidesen gázos leszek. Visszaolvasgattam, de nem találtam infót a kérdésemre. Az iránt érdeklődnék, hogy egy kombi autó alá, raknak-e gáztartályt? Nem szeretném bukni a lehajtható ülések kapcsán adódó teret, ezért mindenképpen pótkeréktartályban gondolkodok, de olyan az autó, hogy nem belülről kell kivenni a kereket, hanem kívül tartja egy konzol. Ez akadály? Van-e olyan tartálygyártó aki egyedi tartályt gyárt nyomáspróbával, lepapírozható módon? Fel lehet-e tenni, két kisebb henger alakú tartályt összekötve kívülre vagy ezek nagyon halott gondolatok?
Csak gázzal megy az autóm, mert a benzintankon kívül nincsen benne semmilyen eszköz ami a benzinüzemhez kéne. Papíron nem tiszta gázüzemű, ott még B+G, ez is érdekelne, hogy ezt hogy ehetne átíratni ha lehet.
A fűtésem jól van bekötve. Audi 100-asom van és ebben nincs vízcsap a fűtőkörben, állandóan áramlik a víz a fűtőradiátoromban. A reduktort így nem T-elággal kötöttem be hanem sorba. Ezen megy a víz az tuti. A csövek vastagok és rövidek, a gyári rendszertől talán 5-10cm-el hosszabb az egész. Levegő sem lehet benne.
"több percig alapjáraton tartani önindítóról nem fogja" Ezt hogy kell érteni? Jár a motor alapjáraton és közben indítozol? Tényleg nem kötekedni akarok, csak nem értem, mit akarsz mondani?
Ésszel hát. De aki azt sem érti mit csinál egy multiszelep, hogyan működik, az inkább ne nyúljon bele. Mert aztán ha baj van a hírek azt mondják majd: felrobbant egy gázautó, és nem azt hogy hülye volt egy gázautó tulajdonos és belepiszkált abba amihez nem is ért. Mert ha valaki azt hiszi az úszó csak a mutatót mozgatja, az nem ért hozzá.
Ez mind hülyeség amit irtok!!! A szekvenciális gázrendszer azért az, hogy úgy működjön! Tehát megfelelő hőmérséklet nélkül át sem kellene kapcsolni gázra! Ha szarul van bekötve a vízbe akkor azt szigetelheted bármivel, nem fog jó lenni. Be kell kötni normálisan, vagy légteleníteni, és akkor annak NEM SZABAD lefagyni!!!
A szekvenciális rendszereknek sokkal kisebb a reduktorja, más nyomási viszonyok vannak a rendszerben, emiatt nem egyszerű megoldani, hogy alacsony hőmérsékleten működjön.
Egy-egy ilyen próbálkozásnál lefagy a reduktor, a benne lévő membránnal együtt, az pedig idővel felkeményedik, ami magával hozza azt, hogy érzékelhetően megnő majd a fogyasztás.
Vannak motor előfűtő rendszerek 30eFt környékétől, de ezek is csak hálózatról (230V) működnek, így az utcán való hosszabb parkolás után ez is kiesik. Marad a keverős rendszer, vagy a benzinnel való indítás.
Ha olyasmi, mint a Landirenzo Omegas rendszeré, akkor azt mondom, hogy simán csak a fűtése kevés. A nevezett reduktorban a vízjárat kimerült egy kb 4x4x1 cm-es labirintban, míg a karburátoros reduktornál a vízköpeny sokkal nagyobb. Így a fűtés is hatásosabb. Érdemes lehet valami polifoam szerű héjjal bevonni a reduktort, és a vízbevezető csövet, hátha így gyorsabban melegszik. Vagy ha van olyan sík felülete, akkor készíteni hozzá egy külső vizes fűtőbordát.
Az en automban csak gazuzem van, benzinrendszerem nincs. Amig hagyomanyos keveros reduktorom volt, addig semmi bajom nem volt a -15 fokokkal sem. Ez az elso telem gazinjektorral es valahogy ez nem viseli olyan jol a hideget. -5 fok alatt 2-3 percig kell alapjaraton jaratni mielott elindulok kulonben befagy. De akar alapjaraton is be tud fagyni.
Sajat programozasu vezerlom van, egyenlore csak hutovizhomersekletre kompenzalok, gazhomersekletre es gaznyomasra nem. A reduktor Zavoli 100Zeta/S
Ezek a reduktorok erzekenyebbek a hidegre vagy jobban kene kompenzalni ? Inkabb a nyomasra vagy inkabb a homersekletre probaljak meg valamit kitalalni ?