Eddig 2esbe ment a fűtés folyamatosan és egy picit nyitva volt az ablak. Jó idő volt benn. Pláne átkötött fűtésnél. Most a csodás termosztátnak hála ennek vége. 3asba már olyan pokol van, hogy mindkét oldalt rendesen ki kell nyitni az ablakot és azzal már keményen az utcát fűtöm.
Szervíznyitót legfeljebb meghibásodáskor használjuk. Legegyszerűbb mód, hogy a végállomásra érkezéskori utascsere után bezárom. Majd kiadom az engedélyt, és a leszállás jelzővel kinyitom a babakocsis és batyi esetében a metróhoz legközelebbi ajtót. Utána pedig központiba teszem, így az a kettő van nyitva, az utazásból senki sincs kizárva, és mégsem 5 ajtón jön be a hideg.
"1421-es meg egyszerűen király. :D Bárcsak legalább ilyen jó lenne az összes! :)"
Amióta ismerem ez a véleményem. Bár az alábbi kiegészítésekkel lenne az igazi: - működő homokszóró - egyedi és leszállásjelző - átkötött fűtés (termosztát nélkül) - napellenző és táblatartó
Mai - vagyis már tegnapi - két áldozatom a 1462 és a 1421-es voltak.
1462-es mér kezdett épp egész jó kis kocsi lenni. Viszont most sajnos a menet 1 hiányzott belőle, vagy hátrébb csúszott, így némi odafigyelést igényelt. Viszont a homokszórói kalapálás nélkül elsőre működtek, bár most nem volt rá nagy szükség.
1421-es meg egyszerűen király. :D Bárcsak legalább ilyen jó lenne az összes! :)
Van odazárás elleni védelem, csak a gyakorlatban nem működik. Ugyanakkor ez nem élvédelem mint a K-Tátrában, csak a hajtómotoron keresztül érzékeli ha valami miatt nem tud az ajtó záródni. Az egyedis cucc nem nagyon díjazza, ha véletlenül valakit odazársz. Viszont nekem a 1365-ös már csinált olyat, mikor pont záráskor belépett valaki, hogy magától visszanyitott, majd zárt is újra. ;-)
Irányadáskor akkor záródnak be az ajtók, ha nem nyílt ki rendesen - mert mondjuk hamarabb vetted ki irányból -, így nincs végállásban. Ez ellen lehet védekezni, ha kicsit többet várunk ajtónyitás után. Illetve ha már eleve irányadáskor egyedibe van a rendszer, akkor sem szokott ilyen kinyílós-becsukódós történet lenni.
ez fasszág melyik kelenföldi mondta ezt? a 41esbe vannak régi panelek és azok szarok múlthéten valamelyik ajtaján cseréltem panelt és úgy ment mint állat...mivel kronikus müködtetö panel hiányba szenvedünk (évek óta)ezért nincs cserélve mind1ik
Igen, nekem is azt mondták Kelenföldön a szerelők, hogy a sok odazárástól lassul be. Mert ilyenkor ugye erőlködik a motor, de nem tud mit csinálni sem az ajtó, sem az áldozat, s egy idő után tönkre megy, mert vmi elfordul/átfordul benne. vhogy így mondták. 2 hete a 1365 meg azt csinálja, hogyha irányba tesszük, a 2-es ajtó azonnal bezáródik magától, hangjelzés nélkül. Mint a hagyomános kocsik, amiknél ha az oldalválasztó billentve van. De ennél mindegy, hogy ki van e választva az oldal, vagy sem. De a durva az, hogy nem mindig csinálja, van, hogy egy műszak alatt egyszer se, tegnap meg kétszer is megcsinálta iránybarakáskor az Etelén. Beírtam a járműkísérőre, de ahogy ismerem az ICs-ket, pont akkor nem fog fennállni a hiba, amikor vizsgálják majd.....
Már a 1441 2-es ajtaja is belassult. Én azt hallottam ezek egy-egy odazárástól lesznek ilyenek, de biztos megvan arra is a megoldás, hogy utána megjavuljanak. A 1448 valamelyik középső ajtaja 5-ös vagy 6-os is nagyon lassan záródik. Mondjuk egyedibe jó ha ezt az ajtót nem nyitják ki, mert akkor egy pillanat alatt van zárt ajtó jelzés, még ha ezt is nyitják beletelik egy kis időbe. Egyébként szerintem a kelenföldi egyedisek sokkal lassabbak voltak, mint a főműhelyből kijött budafokiak. Csak sajnos ezek is kezdenek leamortizálódni.
Kár, hogy a kolléga nem vette vissza a nyitásengedélyt. Ott én úgy csináltam, hogy még mielőtt fülkét váltottam volna becsuktam az ajtókat, a bal/jobb1esnél jeleztem, kiadtam a nyitásengedélyt majd kivettem irányból és átültem a másik fülkébe.
Ez a kép tegnap készült a 61esen a Móriczon. 9 és fél percet álltam ott, nem engedtem kinyílni csak mindkét kocsi utolsó ajtaját. 2 perc múlva már így nézett ki az ajtó állapotjelzője. Sose értettem meg a "logikát".
Azért kivételek is vannak. 1441, 1445. Gomb megnyom, nyekergés (indításjelző) majd egyszerre csukódik mindegyik ajtó! :-o) Ezeken a gyors zárás is rendesen működik, és kb. olyan gyorsan van ajtójelzésed mint a relésekben. Az ajtók össze-vissza záródása beszerelési gond is, meg nem is. A nyávogós Tátrában ugyan egyszerre csukódik mindig minden ajtó, de van, hogy néha másodpercek telnek el mire a zöld lámpa felvillan és a szaggató végre felnyávoghat. Van, hogy semmit nem csináltál de gyorsnyit....
A mostanában főjavított egyedis Ganzok ajtajai valóban botrányosan működnek, a kocsik tíz ajtaja tíz különböző módon záródik. Jó lenne, ha valaki hozzáértő is ránézne ezekre az ajtókra, mert sokszor nagyon is számít az a 3-4 másodperc, amíg nem jön meg az ajtójelzés, mert egy-két ajtó még gondolkodik, hogy becsukódjon-e teljesen.
Fogalmam sincs, hogy mi a probléma _valódi_ oka, de finoman szólva is botrányos, hogy ezek a kocsik át lettek véve, illetve nem lettek nagy lendülettel visszaküldve a VJSZ-be. Azt meg inkább meg se említsük, hogy ezt a "színvonalat" mennyiért sikerült összehozni, mert az már végképp kiüti a biztosítékot.
Szóval kicsit azért örülök, hogy ennek a szarkenegetésnek egy időre most vége van. Pedig a fonódó utáni, hosszú 19/41-esre kéne még vagy 4-5 egyedis kocsi, mert a mostani állomány nem lesz elég...
Ejj, basszus tényleg, ezt el is mondtad a múltkori negyedéves oktatáson, emlékszem is rád..! Elnézést kérek, hogy más módszert említettem, mint TE, ÓÓÓ nagytudási PÉTER..!!!!
Én is így szoktam ácsorogni Batyin:-) Igaz, én reggel szoktam lenni, az akkori utasok már kezdenek hozzászokni a rendszerhez, s nem is nyitogatják ki az összes ajtót, mint tavaly, vagy tavaly előtt:-) Inkább csak reggel 7 után, amikor megjelennek a "nagytudású" főiskolások, akik imádják kinyitni az ajtót, majd a nyitott ajtó mellett 5 percet még bagóznak lent....