'79-es Ford Fiesta.
Ebbe még nem az igazi a fűtés.
Az ablak elvileg tiszta, de rendszeresen puceválom belülről. Viszont annak ellenére ilyen turhásabb időben már képes bepárásodni környezetemben ( elöttem, mellettem ). S mondjuk hosszabb uton lefújja az abalakról a párát rendesen, de 10 perces utakon nem jellemző. Ahhoz meg, hogy bemelegitsem, majd ugy menjek 10 percet ( 15-20 km-t ) s ezt naponta esetleg többször is, nem birnám benzinnel.
A hét végén jártam egy nagy autósboltban, és nézegettem a waxokat. A kemény vaxoknál a német és angol leírás szinte mindenhol márvány vagy hasonló csiszólószemcsékről beszél....
Egy érdekes tapasztalat: A flakonokra ragasztott magyar nyelvű cetli elvétve ír a csiszolóanyagról, csak erősen reklámízűen a gyorsan visszanyerhető eredeti fényről.......:-((((((
Páramentesítés:
SZVSZ semmilyen szer nem oldja meg a rosszul szellőző autó párátlanítását.
Az ablakra fújt meleg levegő viszont igen. Ha a szellőző rendszer működik (nincs eltömődve a pollenszűrő stb.) nem szabad párásodnia. Nagy esőben, meg ha sokan ültök benn vizes kabátban, esetleg ki kell nyitni egy kicsit az ablakot.
A klímával vigyázni kell, ha egyszer bekapcsolod, többet nem tudod kikapcsolni, ugyanis kikapcsoláskor a rendszerben lecsapódott összes párát felnyomja az ablakra.
Fontos, hogy az ablak legyen belül mindig tiszta, az összefogdosott, zsíros ablak könnyebben párásodik. Ronda munkát végez a lerakódott cigifüst is, ezt nagyon nehéz lepucolni...... Ennél csak a műszerfal kezelésére használt és az ablakra felgőzölgött szilikon a rosszabb.....
Persze van néhány típus, aminek annyira rossz a szellőzése, hogy fújathatod, ahogy akarod. Ilyen pl. a szép emlékű Dacia, meg pl. a 92 körül megjelent 3-as BMW.... A bömösöket külföldön vissza is hívták emiatt, cserélték a teljes szellőző-fűtő rendszert... Nálunk persze nem:-((((
Az emulzió egy folyékony állagú elegyet jelent. A Prevent akrilát tartalmú autóápoló és autópolírozó egyaránt ilyen tulajdonságokkal rendelkezik. Szinte mindenhol kapható és a reklámot félretéve, szerintem szuper jó!
A páramentesítés....Elég sok páramentesítő aerosol kapható a piacon de a hatékonysága a legtöbbnek megkérdőjelezhető. A lényege talán az, hogy a felületet (pl.: szélvédő) teljesen zsírmentesíti és a hozzáadott tenzidek és alkoholok segítségével a hőkülönbségből eredő páracseppeket nem engedi megtapadni a kezelt helyeken. Szerintem ebből is igen jó minőséget gyártunk :o) (Prevent páramentesítő ae. 200 ml kiszerelésben)
A mostani Teszt magazinban van az autóápolásról egy cikk+ 1 oldalon táblázatban egy valag tisztószer és társai. Gondoltam, megemlítem, hátha valakit érdekel.
hmm, lehetne az emulziót kicsit polgáribb nevén is megemliteni? Nem feltétlenül tipus szerint, de biztos bir valami olyan névvel, mint a légyviasz, keményvax, stb...
Kérdés: mit ajánlanátok belső párásodás ellen?
( klíma, fűtés nem nyerő ) Eddig a kézi megoldás volt rendszerben: papirtörlő / szarvasbőrbe bujtatott szivacs azt letörlöm, és elvan egy ideig, de ugye ez elég átmeneti megoldás. Nézegettem páramentesitő spray-t, folyadékot, de az ilyen 1-1 csepp a sarkokba, és máris elfeledheti a párát szöveg nekem eléggé gyanus... Mellesleg a szemüvegemet sem párátlanitotta megfelelően ~ : ( ( ezt is kiküszöböltem lencsével ~ ; ) )
A lágyviasz valóban nem károsítja a fényezést! De tapasztalatom szerint a magasfényű festésre ha nincs nagyon lemattulva és csak az eredeti fényt szeretnéd visszanyerni akkor az a legjobb ha valamilyen akrilát tartalmú autóápoló emulziót használsz. Jelenleg, mi gyártunk emulziót és pasztát egyaránt de nekem az emulzió valahogy jobban bejön az eldolgozhatósága miatt. Úgy vettem észre, hogy a felvitt réteg kb. 4-5 mosást vígan kibír!
Vannak ugye a kavicsfelverődések. Az ember kijavítja ,hogy ne legyen rozsda a helyén idővel. Ez persze nem a legszebb. Az ilyennel tudnak valamit csinálni?
A kérdés nem csak Stevienek szól. Köszi
A Skoda markaszerviz 20 ezerbol vallalna az Octaviam teljes melypolirjat. Az elozo autom tetejet csunyan osszekarcolta egy vihar (valami alacsony fa alatt alltam), de ugyanebben a szervizben valami 4 penzert megcsinaltak, hogy nyoma sem maradt. Pedig eleg mely karcnak nezett ki.
Megpóbálok... Ez a mély polír valszeg úgy működik, hogy a hagyományos kemény waxnál is jobban 'csiszol'. Tehát eltünteti a karcokat, de közben legyalulja a festék felső rétegét. Metál fényű kocsiknál ez nem biztos hogy jó...
Hallottam valami mély polírról. Van ilyen egyáltalán? Állítólag 40e pénzbe kerül és sokmindent eltüntet. Most lehet, hogy nagy baromságot írtam:))
Győrban nem tud valaki egy jó helyet políroztatni. Mibe fáj ez mostanában, 10-12e?
Néhány karcot kellene eltüntetni, de kézzel nem igazán sikerül ez a dolog, azért érdeklődöm.
Köszi
Mármint a hardwaxolás, azt árt, ugye? A lágyviasz, amelyet nem kell belepolírozni a festékbe, csak védőréteget képez az autón, azt lehet gyakrabban is. A lágyviaszt csak éppenhogy felviszed és puha ruhával a "ködös" felületet fényesre törlöd. Ez kb. öt-hat mosás után jön le. Ugy tudom -- és tapasztaltam -- hogy ez nem károsítja a fényezést. Persze a Preventes barátunk lehet, h. másképp tudja. Ha így van, kérem írja meg és azonnal abbahagyom a gyakori viaszolást (nem polírozást!).
Más. Rain-X-et ha rám halgattok, ne használjatok, mert csak összemaszatoljátok a szélvédőt, tönkreteszitek idő előtt a gumilapátot, és még az eredmény is több, mint kétséges. A Rain-X csak felhőszakadás esetén tesz jó szolgálatot, de ez kb. évente 1-2-szer van csak, a szemerkélő vagy normálisan eső eső (?!) ellen semmit sem ér, hiszen akkor már ablaktörlőt is kéne használni, és itt a bibi.
Elvileg benzinkutaknál átveszik, mint a fáradt olajat is, de nem biztos. Vagy cseréltesd le szervizben. Bár ott is nagy valószinüséggel a csatornában végzi ~ : ((
Motormosás:
T. doki!
Motormosás ügyben szeretném a tanácsodat kérni!
Igazából nemcsak a motor, hanem a motortér tisztítását is szeretném még a nyáron elvégezni. Mit tanácsolsz? Mire kell ügyelnem. Milyen tisztítószert használjak a fém, műanyag stb. részekhez? Mosás után mivel kezeljem a felületeket, egyáltalán kell-e?
Az autó egy 95-ös Fiat Punto GT.
Üdv, Rafi
(2001. 07. 26.)
Otthon ne tedd!
Vidd el egy olyan helyre mosatni a motort, ahol nagynyomású gőzzel, vagy forró vízzel mossák és megfelelő oldószert is használnak hozzá. Kérd meg azt, aki mossa, hogy mosás után sűrített levegővel fújja le a motort és az elektromos berendezéseket. Csak ezután indítsd be a motort. Mikor hazaérsz, nyisd ki a motorháztetőt egy órára, hogy a meleg motorról minden csepp víz le tudjon száradni.
Utána a csatlakozókat kis kontakt spray-vel, a gumi és műanyag elemeket vékonyan szilikonnal fújd le. A kerti csapból slaggal ne moss motort!
Tudna valaki mondani egy helyet ahol a belso szovetkarpitokat kitisztitjak az autoban?
Geppel, vagy nem tudom hogyan de lenyeg az , hogy jol dolgozzanak.Budapesten kellene lehetoleg XIII-XVI.ker. kornyeken.
Ezzel csak az a gáz, hogy forgalmi szerinti N. VÖRÖS ( szinkod is van ) szin a műszakiztató szerint sem létezik, a házilag mellékevert narancssárga korallpiros átmenet pedig a nem 1xü szinek közé tartozik ~ : ( Bár nem nagyon érzek késztetést sem, hogy "levaxoljam" a vasat.
absolution:
A Prevent cuccokért hálás köszönet. Azokat nagyon eltalálta akárki is csinálta őket.
Az az igazság, hogy egészen véletlenül találtam erre a site-ra. Örülök, hogy ilyen sokan foglalkoznak az autóápolás kérdésével és ahogy végigolvastam nem kis szakértelemmel állnak egyesek a témához!
Én jelenleg a Medikémia Rt.-nél dolgozom idestova 1 éve, mint termékcsoport menedzser és nagyon szívesen fogadnám ha itt a fórumban akár a termékcsaládjainkkal (Prevent, Prelix, Kentaur,)akár az autóápolással, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdéseket és mint felhasználók észrevételeket tennétek felém. Ezzel, nagyon sokat tudnátok segíteni a munkámat és egyben a későbbi fejlesztések akár a ti ötleteitek alapján történhetnének meg.
Én évente 1x vagy max 2x eddig minden autómat szépen lepolíroztam. Még egyiknek sem volt baja tőle, sőt.
Ami biztosan árt, az a minden heti mosás utáni vaxolás.
Láthatsz bőven öreg Ladát, Skodát, Varnyút stb. amit a nyugdíjas tulaj péntek délután kitol a garázs elé (nem indítja be, mert akkor fogyaszt!!) aztán nekiáll szerelni, a szereléssel elmegy a szombati nap meg a vasárnap délelőtt, majd vasárnapi rántotthús után délután egy minden négyzetmilliméterre kiterjedő vaxolással fejezi be a hetet, aztán visszatolja a vasat, ráteszi az ajtóra mind a 13 lakatot és ezzel a következő péntekig el van intézve az autózás kérdése..... Ennek egy minősített esete a lakótelepi parkolóban végrehajtott autós hétvége....
Na, ezeken a kocsikon a sarkoknál már szépen előjön a szürke alapozó....
A klasszikus értelemben véve a kemény vax políroz+viaszol, a lágy vax meg viaszol (vagy valami hasonló réteget visz fel)..... Az angol wax (és a német Wachs) szó egyébként viaszt jelent.
Bár ma már nehéz eligazodni a sok elnevezés mag fantázianév között. Azt mindenesetre már többször tapasztaltam, hogy ha lágyvaxolás közben valami makacs szutyok nem akar lejönni, akkor azt a következő keményvaxolás akár hónapok múlva is könnyedén viszi. Ez mindenképen polírozóanyag jelenlétére utal. Legalábbis az általam használt Johnsonnál...
Egyébként tartósságban nem tapasztaltam különbséget, néhány mosást mindegyik kibír, aztán eltűnik......
Aztán vannak olyan színes vaxok is, amik a kisebb karcokat feltöltik. Idősebb, megviseltebb autókra nagyon jó eredménnyel alkalmazhatók, főleg, ha éppen van az autó színéhez nagyon hasonló....
Tudtommal a keményvax nem attól kemény, hogy polírszemcséket tartalmaz, hanem hogy keményre szilárdul, hosszan védve ezzel a lakkot.
Természetesen sok vax van, amiben polírszemcsék is vannak!
Köszi Névrokon,
az én kocsim egy 9 éves, de annál újabbnak tűnő (5 év) metálfényű példány. Eszerint jobb ha nem bántom ezzel az anyaggal, mert elvékonyítja a lakkréteget...ugye?
Egy ilyen szituációban meg lehet-e reszkírozni a tavaszi eljárást?
A kemény vax minden vaxolásnál leszedi a festék felső rétegét.... Egy idő után aztán nincs mit leszedni. Nem szabad sűrűn használni, célszerűen max. évente 2x. Egyszer a tél előtti 1x meg a tavaszi nagytakarításra.....
Az őszi takarítás után jól látszik minden hiba, kőfelverődés a fényezésen, ezeket is célszerű kijavítani. Az őszit lehet lágyvaxos kezeléssel helyettesíteni, és utána javítani.
Kéményvaxot a legjobb csak tavasszal használni, akkor leszedni minden trutyit, a felverődött olajos-saras rétegeket, kormot stb. Ettől tiszta, fényes lesz a kocsi, jópár mosás után is taszítja a vizet. Egyben védőréteget is képez a napsütés ellen....
Viszont lágy vaxszal lehet évente többször is, ez nem bántja a fényezést, csak egy viasz vagy hasonló réteget visz fel, ami taszítja a vizet és szép fényt ad. Ez már csak ráérés kérdése......
A Rex Dauerwachs tapasztalatom szerint nagyon jó, bár neve ellenére nem annyira tartós. Én kb. minden ötödik mosás után kenek rá egy keveset. Nemcsak könnyebb mosni, de az eső is lepereg róla, nem is szólva arról, hogy milyen jól néz ki, amikor az esőcseppek kis pöttyökben állnak rajta. Innen lehet megismerni, hogy ki szereti a kocsiját, és ki nem!
Ja, és a bogarak még egy hét múlva is simán lejönnek. Úgyhogy szerintem nyugodtan használd.
van minden Esso kutnal. Polus centerrel szemben (XV.), Csömöri ut-Miskolci u. sarok (XIV.), van a Vaci uton, a patak elött meg egy OMV kut (XIII.).
Egyelöre ennyi jut eszembe azon a környeken.
Zoli
Nem tud valaki az Ors-on levo Aral kuthoz hasonlo kezimosot?Az az a moso ahol te magad nagynyomassal moshatod a kocsit egy boxban.
Valahol beljebb kellene a varosban, XIII-XIV.kerulet leginkabb.