Látom megtaláltad teis,sajnos van még mellette sok társ is mért nem vagyunk jómóduak ilyenkor úgy megkérdezem magamtól.Emlékszel a 216-osokra nekem ők voltak többek között a kedvenceim dehát ez is reménytelen eset.
Hát akkor passzolom a kérdést,majd este jön BI-02 kolléga ő biztos jobban tudja vagy TORGMATIC topiktárs.Mi 2003-ban voltunk lent utoljára Debrecenben azóta sokminden emlék elhalványult.
Rába motoros prospektusban azt írják a Rába D10 UTS 184-es motorról, hogy az NOx-et kivéve teljesíti az Euro 1-et. Az Euro 2-es D10 fekvő motorok 160, 190, 206, 235 kW-osak.
Tehát akkor a 149-esben kissebb teljesítményű motor van?Az euro 2-est a járművezető kolléga mondta.De a hangján lehet hallani igazán utánna kell nézni illetve hallgatni.Itt Budapesten is egész más hangja van az e 2 -esnek a gyors 7-esekben mint az e 1-eseknek.
A pécsi kocsik adatai szerintem jók,a váltók egyértelmüek,a motortipusban pedig a 133-as motorok mentek náluk ebböl volt a 415-ösökben is.PL a hírkeresben is ilyen van 415.03-asban.A bpy-150est lejjebb olvashatod a 149-es pedig torgmatic-nál.
A műszerfalról nem készült fotó egyedül de van egy csuklóból előre fotóm azon látszik és láttam élőben is így lett felírva,csak nem írtam hülyeséget mert van árulkodó jel is a ZF váltósoknál ott a váltóolaj hőfokmérő is és ezen nincs!
Az ülőhelyek számával kapcsolatban nekem többféle adatom is van: 42 + 143 (BNV-s táblán szerepelt a K2 előtt) 48 + 142 (ez az általánosan ismert adat) 46 + 138 (a háromajtósé) Majd keresek utastér fotókat, és megszámolom.
Nos akkor nézzük a GÖRDÜLŐ LEGENDÁK című könyvet.Mindkettő kiadásban ugyanazt írják a szerzők röviden és tömören.A motortipusokban találtam eltérést,az egyik 220 le-s Rába D2156 HM6UT, a másik pedig 236le-s túrbófeltöltős motor szintén RÁBA D 2156 MTK 6U tipusu.Megemlitik még a Cummins-os változatot és a sebváltótipusokat ahol a voith nem szerepel.Hát ennyi van a könyvben.Most akkor próbáljunk meg eligazodni.ABRANTES topiktárs segítségét venném igénybe ha olvas bennünket a szóbanforgó AFC-658-as busszal kapcsolatban.
OFF: Sajnos, most el kell mennem arccal a vasút felé, mert ugye jó öreg kollégáim szerint " Fő az elegytovábbítás". Úgyhogy nekivágok a második éjszakámnak, amire még nem volt példa a praxisomban, miszerint dec 31-én és jan 1-én is éjszaka szopok, de most így jártam. Tegnap személy, ma terhesvasút. Remélem nem megyek le a térképről, és hajnalban "egykettőre" itthon lehetek :) ON
Ha holnap felszáradok akkor jövök, addig agyaljatok ezen a sok összevisszaságon.
Írtam olyat is hogy nem találtam műszaki leírásban 284.03-as típust. Úgy látszik a saját kútfőmben való meregetéskor megint rossz helyre merült a vödör.
Ez sem igaz, mert megtaláltam a a jellegrajzát, amit a 86132. sz Kezelési és karbantartási utasításból másoltam ki. A 284.00 és 01 pedig a 86110 sz. ugyanolyan kiadmányból van. Érdekes, hogy ezekben az alábbi adatok szerepelnek:
A hossz valamennyi altípusnál 17985mm
Szállítható utasok szintén: 48 / 142 8 fő/m2.
A saját/össztömeg szintén azonosan 13500 / 26000 kg