Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51766

A '149-ben 150-es motor van, ezt a forgalmiban néztem meg, igaz még 2004-ben, de úgy tudom, hogy utána már nem nyúltak hozzá.

A '150-ben viszont mintha bő 2 éve motort cseréltek volna, de ebben sem vagyok biztos. Majd ha összefutok valami hozzáértő emberrel, megkérdezem...

Előzmény: dud996 (51760)
0225 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51765
Látom megtaláltad teis,sajnos van még mellette sok társ is mért nem vagyunk jómóduak ilyenkor úgy megkérdezem magamtól.Emlékszel a 216-osokra nekem ők voltak többek között a kedvenceim dehát ez is reménytelen eset.
Előzmény: Mwin (51762)
0225 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51764
Bocs az elírásért,nem tudjátok megnézni esetleg a forgalmiban így tisztázni lehetni ezeket a bizonytalanságokat.
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51763
Drága mulattság a szállítás a másik kontinensről.
Előzmény: Mwin (51762)
Mwin Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51762
Valaki mentse meg...(?)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51761
Ha 155 kW, akkor Euro 1-es.
Előzmény: dud996 (51760)
dud996 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51760
TORQMATIC-nak hívják.

Egyébként én is úgy tudom, hogy a '149-ben csak 155 kw-os motor van.
Előzmény: 0225 (51759)
0225 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51759
Hát akkor passzolom a kérdést,majd este jön BI-02 kolléga ő biztos jobban tudja vagy TORGMATIC topiktárs.Mi 2003-ban voltunk lent utoljára Debrecenben azóta sokminden emlék elhalványult.
Előzmény: Törölt nick (51758)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51758
Rába motoros prospektusban azt írják a Rába D10 UTS 184-es motorról, hogy az NOx-et kivéve teljesíti az Euro 1-et.
Az Euro 2-es D10 fekvő motorok 160, 190, 206, 235 kW-osak.
Előzmény: 0225 (51757)
0225 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51757
Tehát akkor a 149-esben kissebb teljesítményű motor van?Az euro 2-est a járművezető kolléga mondta.De a hangján lehet hallani igazán utánna kell nézni illetve hallgatni.Itt Budapesten is egész más hangja van az e 2 -esnek a gyors 7-esekben mint az e 1-eseknek.
Előzmény: torqmatic (51755)
0225 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51756
A pécsi kocsik adatai szerintem jók,a váltók egyértelmüek,a motortipusban pedig a 133-as motorok mentek náluk ebböl volt a 415-ösökben is.PL a hírkeresben is ilyen van 415.03-asban.A bpy-150est lejjebb olvashatod a 149-es pedig torgmatic-nál.
Előzmény: Törölt nick (51754)
torqmatic Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51755

A BPY-149-ben pedig D10UTS150-es motor van és szintén Voith váltó, a típusszáma talán D851.2, de ebben nem vagyok biztos.

A '150-es motorja egyébként biztos, hogy Euro2-es?

Előzmény: 0225 (51750)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51754
OK. A három pécsi adatai szerinted jók? Ha igen, akkor már csak a két tatabányai és a BPY-150 adatai kellenek.
Előzmény: 0225 (51753)
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51753
valószínű.
Előzmény: Törölt nick (51751)
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51752
A műszerfalról nem készült fotó egyedül de van egy csuklóból előre fotóm azon látszik és láttam élőben is így lett felírva,csak nem írtam hülyeséget mert van árulkodó jel is a ZF váltósoknál ott a váltóolaj hőfokmérő is és ezen nincs!
Előzmény: Törölt nick (51751)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51751
Akkor az eredetileg is Voith váltós lehet?
Előzmény: 0225 (51750)
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51750
Igen Debrecenben volt csere!A motor RÁBA D 10 UTS 184 E URO 2-ES A VÁLTÓ PEDIG VOITH 851.3-AS ez a BPY-150es kocsi.
Előzmény: Törölt nick (51749)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51749
Az ülőhelyek számával kapcsolatban nekem többféle adatom is van:
42 + 143 (BNV-s táblán szerepelt a K2 előtt)
48 + 142 (ez az általánosan ismert adat)
46 + 138 (a háromajtósé)
Majd keresek utastér fotókat, és megszámolom.

Motorok, váltók:
AIJ-229: Rába-MAN D2156 MTU + Voith-DIWA 851.2
ANY-797: Rába-MAN D2156 + ZF 4HP600

BPA-121: Rába-MAN D2156 (171 kW) -> Rába D10 (?) + ZF 4HP600

Debrecen és Tatabánya: Rába-MAN D2156 + ZF 4HP600 (nem tudom, volt-e csere D10-re)

AFC-658:
Rába-MAN D2156 MTU -> Rába D10 UTS 133
LVOV-III -> Praga
BPV-140 (JOY-222):
Rába-MAN D2156 -> Rába D10 UTS 133
Praga 4AB-110
BPV-866:
Cummins -> Rába D10 UTS 133
Voith-DIWA 851.2 -> Praga
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51748
Nos akkor nézzük a GÖRDÜLŐ LEGENDÁK című könyvet.Mindkettő kiadásban ugyanazt írják a szerzők röviden és tömören.A motortipusokban találtam eltérést,az egyik 220 le-s Rába D2156 HM6UT, a másik pedig 236le-s túrbófeltöltős motor szintén RÁBA D 2156 MTK 6U tipusu.Megemlitik még a Cummins-os változatot és a sebváltótipusokat ahol a voith nem szerepel.Hát ennyi van a könyvben.Most akkor próbáljunk meg eligazodni.ABRANTES topiktárs segítségét venném igénybe ha olvas bennünket a szóbanforgó AFC-658-as busszal kapcsolatban.
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51747
Vigyázz magadra és eseménymentes éjszakát kívánok!
Előzmény: bi-02 (51745)
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51746
MTU volt vagy mt 6 u pontosan a motortipus.Akkor végülis 284.02-es volt az AFC-658as?
Előzmény: bi-02 (51742)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51745

OFF: Sajnos, most el kell mennem arccal a vasút felé, mert ugye jó öreg kollégáim szerint " Fő az elegytovábbítás". Úgyhogy nekivágok a második éjszakámnak, amire még nem volt példa a praxisomban, miszerint dec 31-én és jan 1-én is éjszaka szopok, de most így jártam. Tegnap személy, ma terhesvasút. Remélem nem megyek le a térképről, és hajnalban "egykettőre" itthon lehetek :) ON

Ha holnap felszáradok akkor jövök, addig agyaljatok ezen a sok összevisszaságon.

Jó éjt!

bi-02 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51744
A hossznál is elírtam helyesen : 17 985 mm
Előzmény: bi-02 (51732)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51743
LVOV-III csak kapkodtam :((
Előzmény: 0225 (51736)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51742

Az automatikus természetesen rövid O.

 

OFF:2. számú módosítás

 

Írtam olyat is hogy nem találtam műszaki leírásban  284.03-as típust. Úgy látszik a saját kútfőmben való meregetéskor megint rossz helyre merült a vödör.

 

Ez sem igaz, mert megtaláltam a a jellegrajzát, amit a 86132. sz Kezelési és karbantartási utasításból másoltam ki. A 284.00 és 01 pedig a 86110 sz. ugyanolyan kiadmányból van. Érdekes, hogy ezekben az alábbi adatok szerepelnek:

 

A hossz valamennyi altípusnál 17985mm

 

Szállítható utasok szintén: 48 / 142   8 fő/m2.

 

A saját/össztömeg szintén azonosan  13500 / 26000 kg

 

És itt jönnek az érdekességek:

 

284.00  D2156MTU/ Prága 4AB-110  832.81 / 571.60 / 118.69

284.01  D2156MTU/ P.4AB-110       832.81 / 571.60 / 118.69

284.02  D2156MTU/ LVOV-III            832.81 / 571.60 / 118.69

284.03  D2156MTU/ VOITH 851.2      832.81 / 571.60 / 118.64.

Előzmény: bi-02 (51733)
trlpx Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51741
Értem, de a VIN az amit '91-óta használnak, egyben alvázszámként is.
Számomra eddig ez ismeretes: 284.02.001/84
Előzmény: 0225 (51737)
tupolev Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51740
Ha jól látom a jellegrajzon, a széria kocsik 65 mm-el hosszabbak.
Előzmény: trlpx (51735)
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51739
Most akkor 284.01-es a pécsi kocsi meg a debreceni is?Kezdek összekeveredni megint.
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51738
Szerintem BI-2 topiktárs tudja pontosra a hosszokat nem jó a kb tudod ha már albumba megy nem akarom újraírni.
Előzmény: trlpx (51735)
0225 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 51737
Vinszám=alvázszám igen.
Előzmény: trlpx (51735)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!