Udvarias angolsággal kérdezz rá, hogy ha már voltál oly figyelmetlen, és UK. only aukcióra licitáltál, elküldené-e ide a cuccot, illetve mivel Mo-ról nem tudsz neki postautalványon (PO) fizetni, így valamilyen más, megbízható módban kellene megegeyznetek, pl. PayPal, vagy wire transfer (bár ezt nagy az esélyed, hogy nem fogja elfogadni...).
Először is jó nagyon az a GYIK, vagy FAq, csak már nem aktuális hálistennek (paypal) :))))
szóval: visszaolvastam vagy 1000 hozzászólást még mielőtt belevágtam volna ebay-ba, de most, hogy élesben megy a dolog, már csak elméletben vagyok okos.
történt ugyanis, hogy megnyertem egy aukciót, és az arc csak UK-ba postáz...
ez azért nem tűnt fel, mert az árui 90 %-t postázta EU-ba is, de ezt nem...
És nem fogad el Paypal-t, csak ezt:
"recorded delivery cheque/PO or cash "
ezután a címe mieg minden adata....
most ez mi is?
vonatkozik valamelyik fizetési módra (tehát ebay által elfogadott-e) a buyer protection?
légyszi ne anyázzatok nagyon hangosan, csak 2-3 szót kérnék válaszul. :)
Ha a FAQ-ot ki tudnátok egészíteni ilyesmivel is (buyer protection progam stb...) szerintem sok kezdő (mint magam is) sokat tanulhatna belőle.
egyébként úgy látom, hogy itt, sok más fórummal ellentétben TÉNYLEg kap válaszokat aki klérdez, még ha századszor teszi is fel ugyanazt a kérdést :)
Currently, our system cannot verify most non-U.S. credit card billing addresses.
Mindez azert erdekelt volna, mert jelenleg mas cimet adtam meg paypalon es az ebayon, mint ami a szamlahoz tartozik (mindketto valos, valid cim). De akkor ne feljek attol, hogy kivagnak hamisitas vadjaval... :-/
Jah sorry, kozben megtalaltam a paypal help centereben:
How do I confirm my address?
To confirm your address, you will first need to add a credit card to your PayPal account. If your credit card company supports the Address Verification System, PayPal will check that the address you provided for your account matches the billing address that your credit card company has on file. You may be required to complete the Expanded Use enrollment process, to activate your credit card. Your address may be confirmed after the Expanded Use enrollment process has been successfully completed. Please note that because not all credit card companies are currently able to confirm an address, only some UK and Canadian addresses may be confirmed at this time.
Akkor modositanam ugy a kerdest, hogy a raiffi bank tud cimet konfirmalni?
Az address verification-t a paypal vagy az ebay csinalja? Ha az elobbi, akkor mi kell pontosan ehhez? Vagy ez random jon, amikor a paypal igy gondolja? A masfel euros cuccon mar tul vagyok, az oke.
Itt az index fórumon új vagyok, de az ebay-en már kb 50 üzlet van mögöttem (vevő vagyok).
Örülnék, ha valaki emaiben le tudná írni nekem, mit hogyan kell tennem, hogy tudjak Paypal-lal fizetni. (hová kell menni /bank/, mit honnan hová kell utalni stb...) És esetleg, hogy miként listázhatok eladásra cuccokat az ebay-en.
Az értékhatárról (is) olvashatsz részben itt, a topicban, részben a http://invitel.hu/youme/ebay/index.htm oldalon, részben pedig -minő meglepetés- a http://www.vam.hu/ -n is.
Az interneten vásárolt terméknek minden esetben a bruttó ára van feltüntetve, és azt fizeted ki, mivel pedig az eBay-es piactéren -mint egy átlagos bolhapiacon- magánemberek között (az esetek jelentős részében) között köttetnek üzletek, így nettó ár nem értelmezett.
Ha kereskedőtől/internetes boltból vásárolsz, akkor forgyasztási adó felszámítása/befizetése az ő feladata -- a vevő országa szerinti mértékben, mivel te nem ott kapod meg a terméket, akol a bolt van, hanem itt.
A külföldről származó áruk esetén nem az APEH, hanem a vámhivatal az illetékes ÁFA-ügyben is.
Nem értem, mire célzol azzal, hogy "nettó áron veszemmeg és itthon eladom használtként"? Ha kint nettó áron akarsz vásárolni, akkor elvileg bizonyítanod kell, hogy az adott országból kivitted a terméket, és behoztad ide. Az ottani alacsonyabb áfa visszajön, az ittenit kifizeted... Nem értem, ebben mi érné meg? Megvetted kint, hazahoztad, nem kereskedelmi céllal tetted, és itthon eladod.
Ha a posta kivitte a terméket, és a vámhatóság nem fizettetett veled semmit, akkor megnyerted a dolgot.
Köszönöm szépen a választ!
Korábban már túl is estem ezen a 1,5 €-os mizérián, és már be is írtam 4 jegyű kódot.
Azt szeretném kérdezni, hogy ha én vásárolok valahol a PayPal-lal akkor az hogyan is működik, angol nyelvtudásom elég gyenge!
Mennyibe kerül nekem a PayPal-lal a vásárlás?
Nemsokára akarok venni egy olyan 500-600 €-os terméket!
Ez biz így van. Lehet, hogy a vezérkar ismeri a PayPal-t, de a fiókban fogalmunk sem volt róla. Mindenáron szerződést kértek tőlem, mondván, csak akkor tudnak bármiféle infót adni a zárolásról és egyéb pénzmozgásról. Na persze én is a négyjegyű kód iránt érdeklődtem. Eddig nem rúgott ki a PayPal.
Más. Tegnap láttam, hogy az OTP szépen elindította a pénzt annak a paypalos eladónak, aki az értesítést megkapván azonnal jelezte, hogy nem kéri az utalást. Nem lévén üzleti regisztrációja, a kátyás pénzt nem tudja fogadni. Most valahol kószál az űrben a pénz. Nem értem, a bank nem kap erről szintén azonnal értesítést? Minek utalták el mégis?
Hogy ezt a témát továbbragozzuk és elvonatkoztassuk a PP-től, nem lenne hülyeség ha az OTP az összes zárolást (más, normális bankhoz hasonlóan) kiirja az e-bankban, ez biztonsági szempontból is előnyös lenne.
Ha valaki gyakran vásárol kártyával akkor számára "beszédesebb" a "zárolás- TESCO, 6234 Ft" mint a "Zárolás kártyavásárláshoz" .....
ebben valóban az áll, amit írtál néhány hozzászólással korábban, viszont a hazai bankok gyakorlatilag azt se tudják, mi az a paypal, így elég nehezen tudom elképzelni, hogy egyáltalán a kapcsolatot képesek velük felvenni :))
mindenesetre kíváncsi lennék az otp válaszára, hogy miért kell titkolni a közlemény szövegét, amikor: 1. abban semmi titkos dolog nincs 2. úgyis az ügyfél pénzéről van szó
én arra tippelek, hogy egyszerűen figyelmetlenség miatt alakult így és szólni kellene nekik.
Idekopizom, amit a levelükben írtak, mert az is lehetséges, hogy én értettem félre valamit. Angol tudásom messze áll a tökéletestől.
Tehát.
" PayPal strongly discourages users from calling their credit card companies in order to obtain their PayPal Expanded Use Number before receiving their monthly statements in the mail. If PayPal receives a complaint from Visa, MasterCard, or your card issuer regarding your account, your PayPal account may be permanently closed."
Erre vonatkozólag csak találgatásokba tudnék bocsájtkozni. Mindenestre úgyis felesleges telefonálgatni ez ügyben, nézd meg a nyomtatott számlaértesítőt vagy az elektronikus számlakivonatodat.
A limit azt jelenti, hogy magyar felhasználók regisztráció után max 100 EUR értékben fizethetnek, de ha vállalod, hogy 1,5 EUR-t terheljen a számládra a GayPal, akkor ezt a limitet megszüntetik. Az 1,5 EUR terhelés csak arra kell, hogy a tranzakciós üzenetben küldjék el a kódodat, ezzel ellenőrzik, hogy a számla tényleg a tiéd, legalábbis van hozzáférésed a számlaegyenleghez (mivel abban jelenik meg a tranzakciós üzenet és benne a kódszám).
Ha van netes bankszámla elérésed, akkor azon keresztül hamar megnézheted, milyen kódot küldött a PP kompani a tranzakcióval. Ha nincsen e-bankod, akkor várnod kell, míg kijön a számlalevél. A bankodnak viszont ne telefonálj a kódért, mert ha erről értesül a PayPál, kivágnak téged a rendszerükből.
ÁFA-fizetési kötelességed akkor van, ha az EU-rezidens eladó üzletszerűen kereskedik, és Magyarországra meghatározott értékhatár fölött ad el összesen, mert ekkor elvileg magyar adóhivatalhoz be kell jelentkeznie, és magyar ÁFA-t kell felszámítania neked. DE. Az eBay-en a termékek jelentős része "used", azaz használtcikk, illetve max. bizományos, tehát EU-n belülről küldött termékre tényleg nincs ÁFA.
Ha az eladó az EU-n kívülről küldi a terméket, azaz nem EU-s származású a vásárolt áru, akkor két lehetőség van. vagy átjön simán a vámon, és akkor se vám, se áfa, vagy nem. Ha nem jön át simán a vámon, akkor termék- értékhatár- (és a vámos kedve) függvényében, a termék árára rárakják a vámot (belföldiesítés), hozzáadják a szállítási költséget, majd erre az összegre vágják rá az ÁFA-t, amit a vámmal együtt kell megfizetned, ráadásul VPID-t is kell kérned hozzá (személyi igazolvány, adókártya, etc. ha pl. DHL hozza, akkor ők elintézik helyetted).
A fentiek az elméletet próbálják visszaadni, gyakorlatban vagy kell fizetned, vagy nem, ezt csak akkor tudod meg, ha bejött az országba a cucc, és megkapod direkben vagy sem...
Sajnos a hong-kongi feladók igyekeznek eltakarni, hogy honnan adják fel a cuccaikat, ezekre -a legtöbb termékre- a vámmal növelt értékre még 25% áfa is rakódik. Elméletileg azoknak akik bizonyos összeg felett (asszem 20000 EUR) értékesítenek az EU-n belül Magyarországra azoknak be kéne jelentkezni a magyar áfa alá és a maygar áfával számlázni.
Elsőként olvasd el a http://invitel.hu/youme/ebay/index.htm oldalon található infókat, ott elég sok dolog le van írva. Röviden: -Általában az internetes vásárlás esetén a vásárló országa szerinti ÁFA számítandó fel, legjobb tudomásom szerint. -Az eBay-on történő vásárlás során az ÁFA-t nem az eladó, hanem a magyar vámhatóság határozza meg/írja elő, és nekik kell megfizetned. A VÁM-mal kapcsolatban az EU-n belülről származó (azaz EU-ban postára adott, tehát pl. az angliai eladó által eladott, de item location szerint Hong-kong-ban található termék EU-n kívülről fog érkezni) termékekre nincs vám, az EU-n kívüliekre a magyar vámtarifa vonatkozik, ez elég elkufott meghatározásokat használ, ezeket pl. a http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/dds/hu/tarhome.htm oldalon tudod megkeresni.
Az eBay-on vásárolt terméket természetesen eladhatod itthon vagy bárhol, nem tudom, miért gondolod, hogy bármi korlátozna benne...
Az eBay-en a licit- illetve hirdetési díj az eladót terheli, a fizetés során felmerülő költségek, valamint a csomagolási- és postaköltség a vevőt.
A bankközi elszámolás napi rendszerességgel működik, így lett kitalálva a Giro, elsődlegesen a megbízható problémakezelés, illetve az egységes üzemmenet (minden giro-kapcsolattal rendelkező bank, illetve ügyfél megadott időpontig ad fel a giro felé, mely összegeket a clearing során összegzik, megfelelő MNB-s számlákat kezelnek közben, statisztikák készülnek, esetleges fedezethiányra speciális kezelések történnek (A-banknál van X millió Ft, Kap jóváírásként Y milliót, de ugyanazzal a banki nappal X+k milla terhelés is érkezik hozzá. Ha a terhelés a jóváírás előtt érkezhetne (ha azonnali terhelés/jóváírás van akkor megeshet!), akkor nap közben fedezethiány, illetve egyéb probléma alakulhatna ki.)
Amit te hiányolsz, az létező rendszer, mint írtam, és VIBER-nek hívják...