Keresés

Részletes keresés

bi-02 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51804

Nyissd ki a farát, és a ventillátor feletti kereszttartón a kiegyenlítő tartály mellett kéne lenni az egyik számnak. A másikat meg az adagoló melletti (al)vázvégen keresd függőleges helyzetben, de nem veled szemben, hanem oldalt.  Reményeink szerint nagyjából ugyanoda rakták a számokat. Azért jól nézz körül, valamit csak találsz... :))

Debreceni kartácsaink is tegyék ezt, ha van rá ingerenciájuk és persze lehetőségük.

Előzmény: 0225 (51794)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51803

Annyi mindent írtam ide össze-vissza, hogy ember legyen a talpán aki rajtam eligazodik.

 

AOC-051-nél az Ikarusos sorszám a 003, azok alapján volt halvány reménysugár a sorrendre, de elillant...

Előzmény: 0225 (51793)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51802
Egy másik BNV-n pedig a trolit és a háromajtós K3-at mutatták be. Úgy nézett ki a sor, hogy 500-as midibuszok, 284.K3, 664.58, 284T, 411.K4. Ez a 83-as BNV?
Előzmény: Abrantes (51798)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51801
Ez valóban így van... (tudok ám úszni, csak most éppen nem jut eszembe :))
Előzmény: Törölt nick (51791)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51800
Hát igen... Vajon a Karosa próbázott bármivel is Amerikában......? Mégis mi sorvadtunk el érdekes módon a nagy büdös irisbus csoportban, amaz meg él, mint Marci Hevesen!  Na ettől forr igazán a vérem!
Előzmény: P.stephenson (51790)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51799
Tényleg, igazad van!
Előzmény: Abrantes (51798)
Abrantes Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51798
A K2 az 1981-es tavaszi BNV-n volt kint, nem sokkal előtte készült el.
Előzmény: Törölt nick (51795)
by-169 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51797
És ráncajtósak.
Előzmény: Macosa (51792)
D 20 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51796
Ez nem semmi kaland volt.
Én meg itt éltem mellette, és mire megtudtam; VÉGE. (ˇ_ˇ)

Mikor dobták Vértesék az autót?

(Meg hogy nem egy széria 280-ast dobtak volna oda Albától, azt' jó...)

Ehh...!!!
Előzmény: bi-02 (51719)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51795
Szerintem a sorrendet soha nem fogjuk megtudni, mivel egyrészt egy busznak akár 3 száma is van, másrészt a buszok több mint felét elbontották már. Sőt, úgylátszik, hogy a fenékvázak sorrendje nem egyezik a kész buszokéval.

Van ez a 284.K1.001.86 alvázszám, ami a berlini próbakocsié volt. Ez vagy átszámozás, vagy kitalált dolog, de a valósághoz sok köze nincs...

Az biztos, hogy a K2-es az első 1981-ből, az 1982-es BNV-n állították ki, 1996-2001 között volt Alba Volán állományban.
Valaki kérdezte, hogy mi volt elé írva a táblán:

IKARUS 284 TÍPUSÚ FARMOTOROS
CSUKLÓS AUTÓBUSZ
Hosszúság: 17 930 mm (?)
Szélesség: 2 500 mm
Magasság: 2 850 mm (?)
Hasznos terhelés: 12 600 kg
Össz. gördülő tömeg: 26 000 kg
Ülő utasok száma: 42 fő
Álló utasok száma: 143 fő
Motor teljesítmény: Rába D2156 MTU
191 kW

A (?)-nél nem láthatóak rendesen a számok, és német, angol, orosz nyelven is olvasható volt a szöveg.

A trolit 1988-ban értékesítették (forrás: GL), de HB oldalán az olvasom, hogy 1991.01.02-től 1995.08.11-ig volt BKV állományban, 1991. 03 óta van leállítva. 1998 és 1991 között ki volt a tulajdonosa?
Előzmény: 0225 (51793)
0225 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51794
Az évjáratok sem jók az első az 1981-ben készült nem?A joy-222 nél mit nézzek megírd le pontosan.
Előzmény: trlpx (51784)
0225 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51793
Betettél korábban az 51679-es hozzászólásodban két képet az AOC-051esről Dunaújban viszont a listádban 3.nak írod az adattáblán 8.ként szerepel.TYP-SZÉRIA 284.01,1984.ALVÁZSZÁM:284 00-84 10-0008.Most akkor,hogyis van ez?
Előzmény: bi-02 (51782)
Macosa Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51792
Sziasztok egy kis Bulgária:



képek netről.
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51791

Az 1986-os évjáratú 260-asok már vegyesen jöttek Voith és ZF váltóval, a 280-asok mind ZF váltóval érkeztek. 1985-ig a 260-asok Párga váltóval jöttek.

 

A Voith és ZF váltó tehát szvsz egyszerre jelent meg, csak több volt a ZF-es kocsi.

Előzmény: bi-02 (51781)
P.stephenson Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51790

És ez mekkora kép, háttérben a Golden Gate híd:

http://www.autowp.ru/pictures/ikarus/200-series/autowp.ru_ikarus_-_crown_286_2.jpg

 

P.s

Előzmény: P.stephenson (51789)
P.stephenson Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51789

A proto 286-os El Montéban a 70-es évek végén:

http://www.flickr.com/photos/jmdspk/2200433159/

 

P.s

nemeza Creative Commons License 2009.01.03 0 0 51788
Köszi, tökéletes. Csak elfelejtkeztem róla. A bal oldali hátsó hűtőrácsok hiányoznak még, egyébként azt hiszem készen van.
Előzmény: bi-02 (51783)
P.stephenson Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51787

Két kieg:

-a trolit rendre kihagyjátok, irgum-burgum!

-a BPY-149 kapcsán meg torqmatic említette, hogy német feliratok vannak a vezetőfülkében

 

P.s

Előzmény: trlpx (51784)
Ikarus 280.06 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51786

Sziasztok!

A segítségeteket kérném!Valakinek lenne Ikarus 280.06-os autóbusz jellegrajza?Nagyon fontos lenne!

Köszönöm előre is! 

torqmatic Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51785

Ezek a lengyelek még nálunk is őrültebbek, ha az Ikarusokról van szó... :)

A lodz-i "fan club" vett egy öreg Ikarus 260-ast, úgy-ahogy felújították, aztán most abban szilvesztereztek :)

 

http://www.phototrans.eu/14,290695,0.html

 

A busz fiktív üzemeltetője bedig a BusLodz Volán lett :)

 

(Egyébként az ő honlapjukon találtam ezt az első szériás Ik 250 fotót.)

trlpx Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51784
ANY-797 '84? AIJ-229 '85? Ezek meg hogy?

Nekem az Ikarusos eddig így nézett ki:

1. 284.00.001.84 BX 55-11 BPY-150 (284.00)
2. ? AOC-093?
3. 284.00.003.84 BX 56-90 AOC-051 (284.01)
4. 284.00.004.84 BX 46-79 BPA-121 (284.00)
5. 284.00.005.84 BX 56-91 BPY-149 (284.01)
6. 284.00.006.84 BX 34-07 BPV-140 (284.00)

A BPV számát nem tudom, az AFC-é amit ismerek az pedig nem illik a sorba.
A JOY-222-ben is egyezik a két szám nem? Vagyis ő a 6. 0225 topictárs is kukkanthatna egyet a motortérbe! A debreceni kocsiknak kéne alaposan utánajárni.
Előzmény: bi-02 (51782)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51783
Az nem jó, amit beszúrtam tegnap?
Előzmény: nemeza (51778)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51782

Az én forrásom alapján az Ikarusos sorrend tűnik kibogozhatónak, de két 4-es van benne, a K2 meg 9-es :((

 

 

284-84-001     BX 02-06   ANY-797       (284.K3)                     

284-84-002     BX 56-91   BPY-149       (284.01)                     

284-84-003     BX 56-90   AOC-051      (284.01)                     

284-84-004     BX 63-39   AOC-093      (284.0. )                     

284-84-004     BX 46-79   BPA-121       (284.00)                     

284-84-005     BZ 28-20   AFC-658       (284.02)   284.00/C

284-84-006     BX 55-11   BPY-150       (284.00)                                     

284-84-007     BX 34-07   BPV-140       (284.00)                     

284-84-008                      BPV-866       (284.03)   284.00/C    

284-85-009                      AIJ-229         (284.K2)                     

 

A csepeli meg totál káosz, ki sem lehet bogozni. Ott csak az a biztos, amit valamelyikünk saját szemével látott, vagyis talán 4-8-ig. Nálam 5-ös a BPY-149 és az AOC-093 is, ráadásul nem havi bontásban vannnak...

 

Úgy tűnik a BPA-121 az itt is- ott is négyes.

Előzmény: trlpx (51777)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51781

Tovább próbálok agyalni:

 

Amikor ezeket tervezték, akkor még '83/84-ben a hagyományos típusok leváltására szánták őket.

Most eltekintve a párhuzamosan fejlesztett 400-asoktól, a leváltandó típusok zöme a baráti relációban üzemelt. Az akkori a termelés gerince a belföld(BKV+volán)-orosz-NDK gyártás volt. Ezeknek a pénztárcájához illő részegységekben kellett ugyi gondolkodni, viszont a ZF-Ecomat és a Voith meg a Cummins, nem tartozott az ócsó tömegkategóriába.

A ZF váltók tömegével csak '85 után jelentek meg belföldön, akkor is csak a BKV-nál. A Voith-DIWA meg még később.

A coccialista ipar mit tudott csinálni?

Először is 1978-óta orosz-magyar kooperációban "feltaláltuk" a GM3-80-as csodát, amit ekkorra már sorozatban pakoltak a 260.18 és 280.18 típusokba. Gondolom a szovjet elvtársak megelégedésére ilyennel tervezték majdan sorozatban gyártani az AFC-658-féle kialakítású 284.02-es típust.

Ezzel szemben belföldön gazdagon el voltunk áraszva a Prága 2M70-es hidromechanikus hajtóművekkel, de a Ceskoslovensko Narodny Podnik előremutató fejlesztései között szerepelt a P.2M80 mellett egy hidraulikus lassítófékkel felszerelt típus sorozatgyártása is. Ez volt a Prága 4AB-110, ami gondolom némileg (közép-)Európa komform(abb) lehetett a ruszkinál (részletesen nem ismerem). Talán arra készültek, ha a sorozatgyártás beindul, akkor ezzel a típussal ki lehet majd váltani a jó öreg P.2M70-es típust.

 

Nnnna, ilyen körülmények között készültek a 284-esek sorozatgyártására.

 

Kitalálták a 284.00, és 01-es típusokat a belföldi megrendelők számára. Gondolom 284.00 BKV, 284.01 volán, valamint az orosz 284.02-est. Ezekhez 1984-ben készült dokumentáció is.

A 284.00 kezelési utasítását lefordították német nyelvre 1986-ban a próbakocsihoz.

Közben fordult egyet a világ, de a gyártmányszerkesztés üzemelt tovább.

Elérhetővé váltak nagy számban a ZF és Voith automata sebességváltók, amelyeknek megfelelően átdolgozták a belföldre, majd az orosz piacra szánt változatokat is.

 Még elkészült a 284.03 dokumentációja 1986-ban mint BKV-volán relációba szánt típus, de az 1987-re betervezett 284.03 BKV, 284.04 volán és a 284.05 orosz változatokat már törölték. Gondolom ezek lettek volna a nyugati váltókkal átdolgozott altípusok.

 

Itt jönnek képbe a fentebb figyelmen kívül hagyott négyszázasok, amelyek keresztül húzták a 284-esek további fejlődését.

 

Ez megint csak egy eszmefuttatás, talán egy lehetséges verzió. De senki ne vegye készpénznek, mert én nem voltam ott 12 évesen az Ikarusban, de mégcsak nem is ismerek (sajnos) olyan valakit aki ott dolgozott. Csak fantáziálok. :))

nemeza Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51780
Köszönöm!
Előzmény: Irisbus (51779)
Irisbus Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51779
Egy olyan gyáritábla mérete, ami a JOY-222 ben volt /595-1 es sablonszám/ 150 x 80.
Előzmény: nemeza (51778)
nemeza Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51778
Lassan elkészülök a vBushoz a 284-es modelljével. Szeretnék bele tenni gyári táblát, és ehhez szükségem lenne a gyári tábla méretére, illetve ha valakinek van használható fotója a BPY-150-es táblájáról, és megengedi, hogy textúraként felhasználjam: e-mailem publikus ;)
trlpx Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51777
Akkor eddig:

284.00:

BPY-150 (284.00.84.??.0001?)
BPA-121 (284.00.84.09.0004)
AOC-093 (284.00.84.09.0005)
JOY-222 (284.00.84.10.0006)

284.01:

BPY-149 (284.01.84.10.0007)
AOC-051 (284.00.84.10.0008)


Namost ha az AFC-t 284.02-nek akkor ő következne szám szerint a sorrendben, vagy nem feltétlenül?
Mert a 0009-es elvileg a BPV-866 (284.02-84.12-0009).
Másik kérdés, BPY-150 és a BPA között mi tölti ki a lyukat?
Előzmény: bi-02 (51776)
bi-02 Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51776

A BNV-s táblán a motor és a váltótípus nem olvasható?

 

Találtam két prospektust, az egyik a 284.K3-asról szól, bár így nincs ráírva, de csak az volt három ajtós.

Ebben motor: Rába-MAN D2156 MKT6U  /  ZF4 HP600

ahogy nézem elég korrektül eltalálták még a LIAZ tengelyt is :))

 

A másikban a motor Cummins L104  /  ZF4 HP600. A rajtuk levő fotó a K2-es egyikhez sem passzol, viszont a fölsőnél legalább három ajtós jellegrajzot tettek be.

 

BPV-140-nél találtam olyat, hogy 1989-ben D2356-os motorral került Pécsre az Ik-tól. Ez milyen színű volt vajon BX 34-07 korában Sárga???????

 

A kezelési utasítások szerint csak a váltótípusban lett volna különbség meg a .03-nál más az áttétel. A gyártmánydokumentációs kiadványok listájából azt lehet kihámozni, hogy:

 

284.00, 01  Belföld

284.02        Szu.

284.03        BKV-Volán (?????)

 

Eddig én makacsul kötöttem az ebet a karóhoz, hogy az AFC-658 az 284.01, mert a műszaki leírás adatai egyértelműen ráillenek. De mi van, ha azon van elírva a típusszám? A buszban ugyanis 284.02 az alvázszám, a kezelési utasításban 284.02-nél szerepel a ruszki váltó (igaz a Liaz tengelyt nem találták el) és ebben a kiadvány listában is a 284.02-es a CCCP relációba szánt típus.

 

Ez alapján  284.01 vs 284.02  => 1 : 3 tehát AFC-658 = 284.02, és egyedül kéne ilyennek lennie.

 

A fenti okfejtést látszik igazolni torqmatic kartács BPI-149-re vonatkozó 284.01-es alvázszáma, és az AOC-051 tábláján talált 284.01 típusszám. Ezek lehettek eredetileg a Volán mintakocsik esetleg talán P.4AB-110 váltóval. (tipp)

 

 

Előzmény: Törölt nick (51749)
Slampixxx Creative Commons License 2009.01.02 0 0 51775
Igy van.
Előzmény: vadász2 (51774)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!