Vannak a nem meghirdetett menetek is. Gögöllőre majdnem minden szombaton megy gőzös. Ma is mennek (3 perce mentek Gödöllőnek, Rákoscsabánál), teljesen jól idehallani hozzánk a 80-as vonalat.
Az akadályok másik oldalra helyezésével egy baj van, illetve lenne. A szerepek ki vannak osztva, és ugyebár a gőzösön is ki vannak osztva. Továbbá (gondolom én) a másik (menetirány szerinti bal) oldalról sokkal nehezebb felszedni pl. angol postánál a "küldeményt", mint a jobbról. Tehát ezt semmi képpen sem raktam volna át. Gondolom, fair-ek akartak lenni a parkiak, ezért volt így elrendezve a dolog.
Tavaly, vagy tavalyelőtt volt óriáskivetítő? Nem tudom, de most sem lett volna rossz, ez tény. Pl. én, aki a végén álltam a vágányoknak, én se sokat láttam az elől történő dolgokból.
(Meg mellesleg a rendészek is aranyosak. Mert hátul, a GySEV motorvonat környékén valaki lelegelte a "kordont", még jóval a szlovák 630-as érkezése előtt. De kolbászoltak is kint rendesen. Minden ember után meg nem rohanhatok állandóan el, hogy "hello, oda talá nem kellene kimenni...")
Minket is kitessékeltek a Nohaboktól, de aztán vissza is engedtek és sikerült egy jót beszélgetnünk kanizsai vezérekkel, akik még dolgoztak annó ezeken a gépeken. :-)))
Jó volt hallani azt az őszinte, elfogultság nélküli dícséretet a Mosolygósakról. :-)))
Az helyszín adottságaival nekem sem volt bajom, csak a rendezés volt pocsék, mert:
Adott volt 4 db vágány:
1. vágány a felüljáró melletti (hajtány, sínbicikli)
2. vágány amin a 424 es ment pl.
3. vágány amin a másik hajtány és sínbicikli közlekedett
4. vágány amin a szlovák gőzös ment
1 sz. néző mondjuk a felüljáró oldalán áll, pl középen, hogy mindent láthasson(gondolja ő):
-nem lát mindent csak a 2. vágányon történő dolgokat, mert minden akadály párhuzamosan volt felállítva.
-látja viszont az 1. és a 3. vágányon a hajtányozást és a sínbiciklit.
2. sz. néző mondjuk a felüljáróval szemben, a kerítés mellett áll, pl középen, hogy mindent láthasson(gondolja ő):
-nem lát semmit, csak azt, hogy meggyújtják a tüzet és kihelyezik a tárgyakat. Ja és a lényeg, látja a 4. vágányon a gőzöst 3x oda - vissza menni, többet nem.
-látja viszont az 1. és a 3. vágányon a hajtányozást és a sínbiciklit.
(itt álltam én is)
Véleményem szerint ide vagy nem engedem be a közönséget, vagy a legegyszerűbb, mindenki számára kielégítő megoldás az lett volna:
1. vágány: szerepe ugyanaz
2. vágány: szerepe ugyanaz
3. vágány: itt közlekedett volna a 2. mozdony és az akadályok a mozdony bal oldalára kerülnek kihelyezésre (így a kerítés mellett állók ugyanúgy mindent láthattak volna, mint a felüljáró oldaliak)
4. vágány: hajtány, sínbicikli
Ez a megoldás olcsó is lett volna, de még egy oriás kivetítőt is el tudtam volna képzelni, de ez biztos drága. Azért 1500 Ft-ért elvártam volna, hogy mindent normálisan és jól láthatóan nézhessek. Tudom, most arra gondolsz, miért nem a másik oldalra álltam:
-mert erre tereltek minket a fordítókorongon
-meg honnan a frászból tudhattam volna, hogy itt nem lehet látni semmit.(ezzel nem egyedül voltam)
Nem dolgozom a Parkban, hogy számomra egyértelmű lenne a dolog. :-((((
A holnapi napon az osztrákok reggel 6 felé távoznak a parkból. A szerbek pedig emlékeim szerint 11 tájban. Aki ezeket szeretné megnézni, az reggel jöjjön ki!
Nem védeni akarom a mundér becsületét, de sokszor csak a negatív dolgok maradnak meg.
Magát a rendezvényt a V63 szimulátor egyik atyja, Dolgos úr bonyolította le, szervezte a tett helyszínén. Neki (is) köszönhető, hogy egyáltalán ennyit láttatok a rendezvényből. Sajnos, tény, hogy a hely adottságai nem a legjobbak voltak. Azonban tapasztalatom szerint a legtöbb látnivaló a legtöbb néző felőli oldalon volt. Sajnos, a szervezés ilyen téren is kérdéseket vet fel.
A fordító környékét azért kellett lezárni, mert ahogy tapasztalhattátok, pl. a 475-ös segge kicsit nagyon belógott a színbe. Amikor ott mozgás van, nem tudtuk volna már felügyelni az egészet.
Remélem, hogy mindenezek ellenére nem volt olyan rossz a mai GP. :) Bár mi nem nyertünk, csak szépségdíjat. :( Na, de majd holnap. :)
Lenne egy kérésem... ha valamelyikőtök látott a neten képet kondenztenderes 52-esről, legyen szíves tegye be a linket nekem, nagyon érdekelne... Köszönöm!
Szeretnék én is hozzászólni a mai Gőzösversenyről szóló véleménysorozathoz:
- már az is mellbe vágott minket, hogy nem 900, hanem 1500 Ft volt a belépő, de ezt még lenyeli az ember, gondolván, hogy valami színvonalasat kap cserébe;
- hol volt a többi, általában kiállított mozdony? (pl. M46, amelynek a táblája ugyan kinn állt, csak éppen "Auszria" - így volt kiírva, tényleg!!! étkezőkocsija mellett...);
- sajnos, a mozdonyversenyt mi is a kerítés felőli oldalra szorulva (mivel a fordítóról végérvényesen arra tereltek minket a kedves szervezők) próbáltuk élvezni. A zuhogó esőről ugyan nem a szervezők tehettek, viszont arról már igenis ők vonhatók felelősségre, hogy aki azon az oldalon állt, az bizony SEMMIT sem láthatott az egész versenyből, csupán: sínbiciklizést és hajtányozást. De szerintem a Közép-Európai Gőzmozdony Grand Prix nem erről szólt volna. Talán elkerülhető lett volna ez az igen bosszantó szépséghiba, ha mindkét mozdonynak a közönség felőli oldalához helyezik el a versenyfeladatoknak számító vödröt, felveendő csomagot és tűzrakást, illetve a sörösdobozt.
Hálistennek a sok szép gőzös és a két osztrák vezér kedvessége (mindkét mozdonyra felmászhattunk, fotózkodhattunk (az ő sapkájában!) és meséltek nekünk egy csomó mindent, többek között az ő Heizhaus-ukról = Fűtőház, ahol pl. most október 9-én lesz nagy gőzös banzáj...) kárpótolt minket egy picit, de nem annyira, hogy jövőre is felkerekedjünk...és ezzel azt hiszem, nem vagyunk egyedül.