Ha megosztom a 2 fürdőszoba betápláló vezetékét a HMV tárolótól, (jelenleg sorba vannak fűzve), az segítene valamit a folyamatos vízhőmérséklet fenntartásán, vagy sem?
A feleség az hölgy, ezt értem, na de a férj bölcsész? Még szerencse, ha a tetőszerkezet nem kezdett el korhadni, megtelepedni rajta valami gomba. Ilyen butaságot nem szabad csinálni, hogy a fürdőszobát a padlásra szellőztetni. A szigetelt csövet hol tanácsolták?
12M az nem keves. Ha ujonnan keszul minden, aljzat is, akkor en a veteli helyekhez kozel egy mosdo alatt kialakitanek egy csillagpontot, es onnan vinnek mindent mindenhova.
Az emberfia olyan 4-5-6 éves korában megtanulja, hogy a fém egy kategória, és azt hiszem, ezt vannak néhányan, akik nem tanulták meg. Aztán kémiaórán is csak bambultak ("úgyse lesz rá szükség"), és az a meglátásom, hogy néhány ember felőtt korára abban a tudatban él, hogy van vas, réz, alumínium, arany, ezüst, ólom, ón, és "fém" az is egy elem. (Ez persze nem túl meglepő, inkább csak az, hogy ez a nagyvárosi, középfokú iskolázottságú rétegben van jelen.)
Bevittem egy tálcát a bizományiba, a csaj megreszelgette a lábát, rácsöppentett valami barna szmötyit, majd az épp érettségizett "értelmes" kislány kijelentette nekem szemtől szembe, hogy "Fém." Mondom jó, hogy fém, ezt a 4 éves unokaöcsém is meg tudja mondani.
Segítséget szeretnék kérni tőletek, hátha tud valaki segíteni nekem! A következő a problémám, ikerházban lakunk ami 8 éves, a cserép alatti fólia bramac és szerintem nem engedi ki a párát mert lecsapódik rajta, a Wc és a fürdőszoba belső falon van és a két helyiség szag-páraelszívójával van a bajunk.
Mindent kipróbáltunk már először sima csövet vettünk amit a tetőn kívülre vezettünk ki bramac tetőszellőző segítségével és a téli hónapokban lecsapódott a pára és visszafolyt, mivel gipszkartonos a födémünk a gipszkarton átázott a sok víztől, lecseréltük a csövet szigetelt hajlékony csőre ami kb 5 cm vastag a fala és közte gyapot szigetelés van a helyzet ugyan az így is visszafolyik a víz, a födém és a tetőkivezető távolsága kb 3,5 méter, próbáltuk nem kivezetni csak egy sima 1 méteres csövet elhelyezni és hagy szellőzzön a padlástérbe akkor pedig a fólián csapódott le a pára, már nincs több ötletünk, a férjem már azt mondta, hogy kiveszi a ventilátort és betömíti a lyukat és a keletkezett pára hagy menjen szét a házban és reggel kiszellőztetjük, de ez sem megoldás 2 gyerek mellett.
a dolog fugg a tavolsagoktol is. van par eldontendo
1. lesz-e melegviz cirkulacio? Ha lesz, akkor sokminden eldolt, muszaj egy karikara felfuzni a vizveteli helyeket. Es akkor mar a hidegvizet is, mert a legrosszabb ha nyomaskulonbseg van a hideg es a melegviz kozott. Az egymasrahatas csokkentesere jo vastag gerincvezetek kell.
2. mi csinalja a melegvizet? Ha atfolyos vizmelegito vagy kombikaza, akkor az 1-es pont storno. Ha tarolo, akkor hol van a tarolo, mennyire messze? Ha kozel, akkor lehet felesleges a cirkulacio
3. ha nincs cirkulacio, es uj aljzat is lesz, akkor lehet csillagpontosan vezetni a vizet, hideget es meleget is. igy a legrovidebb a cso minden csaphoz, lehet vekony a cso mert csak egy csapot taplal, igy keves vizet kell kiengedni hogy odaerjen a melegviz. kicsit tobb cso kell, meg kell szerelveny ami elosztja az egeszet, de pl nem kell a kadhoz csempeszelep.
Mi a gyakorlat egy lakás vízhálózatának kivitelezésénél akkor, ha 2 mosdó, egy fürdőkád, egy mosogató, egy mosó- és egy mosogatógép is van a rendszerben?
Nem lesz így gond, ha valaki zuhanyzik, és másvalaki pedig megnyitja a mosdó csapját, esetleg még a mosógép is vizet vételez?
Azert a 3.4kW-hoz ennyi radiatornak elegnek kellene lenni. Minden radiator hasonloan meleg? (nincsenek elzarva? termofejek?) Esetleg olyan radiator, aminek az alja-teteje egyforman forro?
A kazan azert kapcsolgat, mert az altala a vizbe tett homennyiseget a radiatorok nem veszik ki. Ezert a viz tulmelegszik. Lehet a ho a tul sok, de ha 3.4kW-ig lemegy a kazan akkor ez nem lehet. Lehet a radiator a keves, de azert ezek jo nagyok, ezt is kizarnam. Marad az, hogy a radiatorok nem dolgoznak. Vagy el vanna zarva (lefojtva), vagy van egy kakukktojas, aki atengedi a vizet pikkpakk azonnal vissza a kazanba forron.
egyelőre on-off jelet fog adni a kazánnak, DE mivel írtam, hogy most Baxi opentherm protokollos vezérlőm van, az sem csinál többet, ahogy nézem..feltolja az előremenőt 55 fokra, és modulálja lefele, ahogy melegszik a visszatérő. Ez egy relés megoldással is ugyanúgy csinálja...
én is azt hittem, hogy ez majd figyeli, hogy _mennyivel_ van hidegebb a szobában mint kellene, és az alapján fog fűteni, de nem...
ugyanakkor sok funkciót fejlesztünk az új cuccba, állítható hiszterézis, és például a "Hűlési" hiszterézis kétszintű lesz:
pár tized fokkal ha egy adott szoba kevesebb, akkor már nyitjuk a körét, de a kazánt még nem indítjuk (hátha más szoba miatt már megy eleve, és akkor ezt a szobát is fűti fel)
ha nem megy a kazán, akkor tovább hűl, és akkor már benyomja a kazánt is.
Aztán lesz benne állítható kazántiltás, default érték 15 perc lesz, tehát ha ment, utána 15 percig nem kapcsolhat be újra.
Minden paraméterezett lesz, ezért ha nem frankó valami, át lehet állítani.
Kíváncsi leszek a komplett működésre, ha nem válik be, legfeljebb kidobom az egészet, de jónak kell lennie.
Maximális teljesítmény 20 kW Minimális teljesítmény 3,48 kW, ezt írja. A Radiátorok száma nem túl sok 5, ebből 4 lapradiátor egy régi sárga. Méretek: 1 db 500*1500 1db 500*2000 és két 500*1000 méteres illetve a régi sárga, ami nem lapradiátor 1 méter hosszú és kb 50 vagy 60 magas.