Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Macimedve Creative Commons License 2001.10.26 0 0 141
Ismerem ezt a dolgot, én is fejlesztőként kezdtem, aztán termékfelelős is voltam, csak egy egészen más iparágban. Nem is volt problémám az írásoddal, csak arra próbáltam célozni, hogy néhány nagy tudású és lelkes embert könnyedén elsöpör a sok pénz és az ebből megfinanszírozható izmos marketing.... Mint ahogy a vidéki kirendeltségetekkel is ez történt....
Mert egy Prevent boltba nem sokan mennek be. Ha ugyanazt a Prevent terméket a Cora árulja 3x annyiért, vagy a Shell shop, akkor kurva jó....
A nagyok emellet bármilyen lelkes embert meg tudnak venni, ha akarnak. Sajnos lelkesedésért nem adnak körtét a piacon.... És akkor a lelkeske már másnak lesz lelkes:-((((

Én egyébként Baumaxban, különféle szupernmarketekben meg hasonló mindenes boltokban szokatam a Prevent cuccokat beszerezni. Valszeg nincs teljes termékválaszték, de az a pár cucc, ami nekem kell, mindig van.

Egy termékkatalógust azért szívesen vennék az itt megadott mélcímemre.....

Előzmény: absolution (140)
absolution Creative Commons License 2001.10.26 0 0 140
Macimedve: Semmi gond nincs azzal ha nem vagy megelégedve azzal amit írtam illetve ahogy írtam. Én nagyon jó kapcsolatban vagyok a fejlesztőinkkel és lehet, hogy a kelleténél jobban dolgozik bennem néha az empátia. Azt ugye senki nem várhatja tőlem, hogy más cég termékeit magasztaljam, függetlenül a jelenlegi termékismeretemtől. Azért igyekszem, amennyiben igény merülne fel a technikai kérdésekben egy-két jótanácsot adni amit nem feltétlen kell "szentírásnak" tekinteni :o). El kell ismerni, hogy valóban iszonyatos pénzeket fektetnek egyes "óriások" a fejlesztési munkákba de ezeknék a cégeknél inkább darabként és nem személyként kezelik az embereket.....no mindegy. Nem akarok ilyen mélyreható problémákba belemenni és azt hiszem ez a fórum nem is erről szól.

doktorúr: Sajnos nincs kifejezetten Prevent kiskereskedelmi képviseletünk. Szegeden ugyan volt de nem volt gazdaságos az üzemeltetése mert a multik szépen kinyírták szegényt. Én azt tudom neked tanácsolni, hogy keress meg egy nagy-nagy "főkizsákmányolót" és ott keress meg minket mert szinte az összes termékünkkel képviseltetjük magunkat. Ha szükséged lenne esetleg egy termékkatalógusra akkor szívesen küldök egyet mailban és kényelmesen tudsz válogatni belőle! :o)

doktorúr Creative Commons License 2001.10.17 0 0 139
absolution:
Van valahol kimondottan Prevent szaküzlet vagy márkabolt? (Pesten vagy Szegeden)
Macimedve Creative Commons License 2001.10.17 0 0 138
„És higyjétek el ezt nem azért állítom mert elfogult vagyok de látom hónapról-hónapra a fejlesztõinket amint ott görnyednek órákat egy-egy termék fölött és igyekeznek a legjobbat kihozni belõlük.”

És gondold, hogy a többi nagy cég akár többszörösen nagyobb és nevesebb és gazdagabb cégek mint a Preventet gyártó cég tervezői nem ugyanezt csinálják? A termék minősége nemcsak a fejlesztésre felhasznált óráktól függ....

Ezzel nem a Preventet akartam fikázni, én is az akrilátos Prevent cuccot használom.

Előzmény: absolution (137)
absolution Creative Commons License 2001.10.16 0 0 137
A polírozásnál a legjobb csiszolóanyag valóban a márványpor. De nem is az a legfontosabb, hogy márvány, gyémánt vagy homok van benne hanem a csiszoló szemek mikron mérete. A piacon a legdrágább a 10 mikron méretű csiszoló-szemcse és legtöbbször ennek a beszerzési ára határozza meg a végtermék eladási árát. Ezt általában nem szokták feltüntetni a csomagoláson mivel az embereket az idegen szavak és kifejezések általában baromira nem érdeklik. Elég csak annyi, hogy ez az anyag iszonyatosan jó és mi vagyunk a legjobbak a világon és nem is kell felkenni csak mellétenni és szebb lesz mint az új.....na de ezt hagyjuk! A magyar piacon most két olyan terméket ismerek ami nagyon jó (Turtle Wax, Prevent). És higyjétek el ezt nem azért állítom mert elfogult vagyok de látom hónapról-hónapra a fejlesztőinket amint ott görnyednek órákat egy-egy termék fölött és igyekeznek a legjobbat kihozni belőlük.
jokutya Creative Commons License 2001.10.16 0 0 136
Köszi, absolution. Akkor folytatom a lágyviaszolást, bár télen valahogy nem fűlik az embernek a foga hozzá... Pont mikor kéne...

Páramentesítőt még én sem találtam jót, a Rain-X testvére a Fog-X nem tom milyen, de ha hasonló hatásfokkal működik, akkor gáz...

Úgy hét éve volt egy Skoda Favoritom, na az rendesen lenyomott minden párát egy perc alatt, amig be nem szart a ventillátora... A Civicemnek ugyanehhez már reggelenként három perc kell. Evolúció? :-)

jokutya

_MrB_ Creative Commons License 2001.10.15 0 0 135
'79-es Ford Fiesta.
Ebbe még nem az igazi a fűtés.
Az ablak elvileg tiszta, de rendszeresen puceválom belülről. Viszont annak ellenére ilyen turhásabb időben már képes bepárásodni környezetemben ( elöttem, mellettem ). S mondjuk hosszabb uton lefújja az abalakról a párát rendesen, de 10 perces utakon nem jellemző. Ahhoz meg, hogy bemelegitsem, majd ugy menjek 10 percet ( 15-20 km-t ) s ezt naponta esetleg többször is, nem birnám benzinnel.
Előzmény: Macimedve (134)
Macimedve Creative Commons License 2001.10.15 0 0 134
A hét végén jártam egy nagy autósboltban, és nézegettem a waxokat. A kemény vaxoknál a német és angol leírás szinte mindenhol márvány vagy hasonló csiszólószemcsékről beszél....
Egy érdekes tapasztalat: A flakonokra ragasztott magyar nyelvű cetli elvétve ír a csiszolóanyagról, csak erősen reklámízűen a gyorsan visszanyerhető eredeti fényről.......:-((((((

Páramentesítés:

SZVSZ semmilyen szer nem oldja meg a rosszul szellőző autó párátlanítását.

Az ablakra fújt meleg levegő viszont igen. Ha a szellőző rendszer működik (nincs eltömődve a pollenszűrő stb.) nem szabad párásodnia. Nagy esőben, meg ha sokan ültök benn vizes kabátban, esetleg ki kell nyitni egy kicsit az ablakot.
A klímával vigyázni kell, ha egyszer bekapcsolod, többet nem tudod kikapcsolni, ugyanis kikapcsoláskor a rendszerben lecsapódott összes párát felnyomja az ablakra.

Fontos, hogy az ablak legyen belül mindig tiszta, az összefogdosott, zsíros ablak könnyebben párásodik. Ronda munkát végez a lerakódott cigifüst is, ezt nagyon nehéz lepucolni...... Ennél csak a műszerfal kezelésére használt és az ablakra felgőzölgött szilikon a rosszabb.....

Persze van néhány típus, aminek annyira rossz a szellőzése, hogy fújathatod, ahogy akarod. Ilyen pl. a szép emlékű Dacia, meg pl. a 92 körül megjelent 3-as BMW.... A bömösöket külföldön vissza is hívták emiatt, cserélték a teljes szellőző-fűtő rendszert... Nálunk persze nem:-((((

_MrB_ Creative Commons License 2001.10.15 0 0 133
OK, akkor betárazom a Jégoldó mellé, ami mily meglepő szintén prevent a kaparófejes kiszerelés már 3 éve = : )
Előzmény: absolution (132)
absolution Creative Commons License 2001.10.15 0 0 132
Az emulzió egy folyékony állagú elegyet jelent. A Prevent akrilát tartalmú autóápoló és autópolírozó egyaránt ilyen tulajdonságokkal rendelkezik. Szinte mindenhol kapható és a reklámot félretéve, szerintem szuper jó!
A páramentesítés....Elég sok páramentesítő aerosol kapható a piacon de a hatékonysága a legtöbbnek megkérdőjelezhető. A lényege talán az, hogy a felületet (pl.: szélvédő) teljesen zsírmentesíti és a hozzáadott tenzidek és alkoholok segítségével a hőkülönbségből eredő páracseppeket nem engedi megtapadni a kezelt helyeken. Szerintem ebből is igen jó minőséget gyártunk :o) (Prevent páramentesítő ae. 200 ml kiszerelésben)
Detonátor Creative Commons License 2001.10.11 0 0 131
A mostani Teszt magazinban van az autóápolásról egy cikk+ 1 oldalon táblázatban egy valag tisztószer és társai. Gondoltam, megemlítem, hátha valakit érdekel.
_MrB_ Creative Commons License 2001.10.11 0 0 130
hmm, lehetne az emulziót kicsit polgáribb nevén is megemliteni? Nem feltétlenül tipus szerint, de biztos bir valami olyan névvel, mint a légyviasz, keményvax, stb...

Kérdés: mit ajánlanátok belső párásodás ellen?
( klíma, fűtés nem nyerő ) Eddig a kézi megoldás volt rendszerben: papirtörlő / szarvasbőrbe bujtatott szivacs azt letörlöm, és elvan egy ideig, de ugye ez elég átmeneti megoldás. Nézegettem páramentesitő spray-t, folyadékot, de az ilyen 1-1 csepp a sarkokba, és máris elfeledheti a párát szöveg nekem eléggé gyanus... Mellesleg a szemüvegemet sem párátlanitotta megfelelően ~ : ( ( ezt is kiküszöböltem lencsével ~ ; ) )

Előzmény: absolution (129)
absolution Creative Commons License 2001.10.11 0 0 129
Kedves Jokutya!

A lágyviasz valóban nem károsítja a fényezést! De tapasztalatom szerint a magasfényű festésre ha nincs nagyon lemattulva és csak az eredeti fényt szeretnéd visszanyerni akkor az a legjobb ha valamilyen akrilát tartalmú autóápoló emulziót használsz. Jelenleg, mi gyártunk emulziót és pasztát egyaránt de nekem az emulzió valahogy jobban bejön az eldolgozhatósága miatt. Úgy vettem észre, hogy a felvitt réteg kb. 4-5 mosást vígan kibír!

Herbie_ Creative Commons License 2001.10.11 0 0 128
Köszi, de el is vártam hogy segíts ha már ilyen jól felhoztam a topicodat(5-6 hozzászólás):))
Előzmény: kivi (125)
Herbie_ Creative Commons License 2001.10.11 0 0 127
Vannak ugye a kavicsfelverődések. Az ember kijavítja ,hogy ne legyen rozsda a helyén idővel. Ez persze nem a legszebb. Az ilyennel tudnak valamit csinálni?
A kérdés nem csak Stevienek szól. Köszi
Előzmény: stevie wonder (126)
stevie wonder Creative Commons License 2001.10.10 0 0 126
A metal fenyu autok jobban birjak a kikepzest.

A Skoda markaszerviz 20 ezerbol vallalna az Octaviam teljes melypolirjat. Az elozo autom tetejet csunyan osszekarcolta egy vihar (valami alacsony fa alatt alltam), de ugyanebben a szervizben valami 4 penzert megcsinaltak, hogy nyoma sem maradt. Pedig eleg mely karcnak nezett ki.

Előzmény: kivi (125)
kivi Creative Commons License 2001.10.10 0 0 125
Megpóbálok... Ez a mély polír valszeg úgy működik, hogy a hagyományos kemény waxnál is jobban 'csiszol'. Tehát eltünteti a karcokat, de közben legyalulja a festék felső rétegét. Metál fényű kocsiknál ez nem biztos hogy jó...
Előzmény: Herbie_ (124)
Herbie_ Creative Commons License 2001.10.10 0 0 124
Na mi van , nem tud senki segíteni?
Herbie_ Creative Commons License 2001.10.09 0 0 123
Hali!

Hallottam valami mély polírról. Van ilyen egyáltalán? Állítólag 40e pénzbe kerül és sokmindent eltüntet. Most lehet, hogy nagy baromságot írtam:))
Győrban nem tud valaki egy jó helyet políroztatni. Mibe fáj ez mostanában, 10-12e?
Néhány karcot kellene eltüntetni, de kézzel nem igazán sikerül ez a dolog, azért érdeklődöm.
Köszi

jokutya Creative Commons License 2001.10.08 0 0 122
Mármint a hardwaxolás, azt árt, ugye? A lágyviasz, amelyet nem kell belepolírozni a festékbe, csak védőréteget képez az autón, azt lehet gyakrabban is. A lágyviaszt csak éppenhogy felviszed és puha ruhával a "ködös" felületet fényesre törlöd. Ez kb. öt-hat mosás után jön le. Ugy tudom -- és tapasztaltam -- hogy ez nem károsítja a fényezést. Persze a Preventes barátunk lehet, h. másképp tudja. Ha így van, kérem írja meg és azonnal abbahagyom a gyakori viaszolást (nem polírozást!).

Más. Rain-X-et ha rám halgattok, ne használjatok, mert csak összemaszatoljátok a szélvédőt, tönkreteszitek idő előtt a gumilapátot, és még az eredmény is több, mint kétséges. A Rain-X csak felhőszakadás esetén tesz jó szolgálatot, de ez kb. évente 1-2-szer van csak, a szemerkélő vagy normálisan eső eső (?!) ellen semmit sem ér, hiszen akkor már ablaktörlőt is kéne használni, és itt a bibi.

Előzmény: Macimedve (115)
_MrB_ Creative Commons License 2001.10.08 0 0 121
Elvileg benzinkutaknál átveszik, mint a fáradt olajat is, de nem biztos. Vagy cseréltesd le szervizben. Bár ott is nagy valószinüséggel a csatornában végzi ~ : ((
Előzmény: Clarvoyant (119)
_MrB_ Creative Commons License 2001.10.08 0 0 120
Motormosás:
T. doki!
Motormosás ügyben szeretném a tanácsodat kérni!
Igazából nemcsak a motor, hanem a motortér tisztítását is szeretném még a nyáron elvégezni. Mit tanácsolsz? Mire kell ügyelnem. Milyen tisztítószert használjak a fém, műanyag stb. részekhez? Mosás után mivel kezeljem a felületeket, egyáltalán kell-e?
Az autó egy 95-ös Fiat Punto GT.
Üdv, Rafi
(2001. 07. 26.)

Otthon ne tedd!
Vidd el egy olyan helyre mosatni a motort, ahol nagynyomású gőzzel, vagy forró vízzel mossák és megfelelő oldószert is használnak hozzá. Kérd meg azt, aki mossa, hogy mosás után sűrített levegővel fújja le a motort és az elektromos berendezéseket. Csak ezután indítsd be a motort. Mikor hazaérsz, nyisd ki a motorháztetőt egy órára, hogy a meleg motorról minden csepp víz le tudjon száradni.
Utána a csatlakozókat kis kontakt spray-vel, a gumi és műanyag elemeket vékonyan szilikonnal fújd le. A kerti csapból slaggal ne moss motort!

A cikk innen volt idézve.

Clarvoyant Creative Commons License 2001.10.06 0 0 119
Valaki meg tudna mondani, hogy hutoviz cserenel hova lehet az elhasznalt hutovizet vinni?
Ugy tudom a csatornaba nem lehet onteni...

Koszi,

Clarvo

Clarvoyant Creative Commons License 2001.10.04 0 0 118
Sziasztok,

Tudna valaki mondani egy helyet ahol a belso szovetkarpitokat kitisztitjak az autoban?
Geppel, vagy nem tudom hogyan de lenyeg az , hogy jol dolgozzanak.Budapesten kellene lehetoleg XIII-XVI.ker. kornyeken.

Koszi,

Clarvo

_MrB_ Creative Commons License 2001.10.03 0 0 117
Ezzel csak az a gáz, hogy forgalmi szerinti N. VÖRÖS ( szinkod is van ) szin a műszakiztató szerint sem létezik, a házilag mellékevert narancssárga korallpiros átmenet pedig a nem 1xü szinek közé tartozik ~ : ( Bár nem nagyon érzek késztetést sem, hogy "levaxoljam" a vasat.

absolution:
A Prevent cuccokért hálás köszönet. Azokat nagyon eltalálta akárki is csinálta őket.

Előzmény: Macimedve (114)
absolution Creative Commons License 2001.10.03 0 0 116
Kedves Fórum látogatók!

Az az igazság, hogy egészen véletlenül találtam erre a site-ra. Örülök, hogy ilyen sokan foglalkoznak az autóápolás kérdésével és ahogy végigolvastam nem kis szakértelemmel állnak egyesek a témához!
Én jelenleg a Medikémia Rt.-nél dolgozom idestova 1 éve, mint termékcsoport menedzser és nagyon szívesen fogadnám ha itt a fórumban akár a termékcsaládjainkkal (Prevent, Prelix, Kentaur,)akár az autóápolással, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdéseket és mint felhasználók észrevételeket tennétek felém. Ezzel, nagyon sokat tudnátok segíteni a munkámat és egyben a későbbi fejlesztések akár a ti ötleteitek alapján történhetnének meg.

Köszönöm előre is a segítségeteket!

Macimedve Creative Commons License 2001.10.03 0 0 115
Én évente 1x vagy max 2x eddig minden autómat szépen lepolíroztam. Még egyiknek sem volt baja tőle, sőt.
Ami biztosan árt, az a minden heti mosás utáni vaxolás.
Láthatsz bőven öreg Ladát, Skodát, Varnyút stb. amit a nyugdíjas tulaj péntek délután kitol a garázs elé (nem indítja be, mert akkor fogyaszt!!) aztán nekiáll szerelni, a szereléssel elmegy a szombati nap meg a vasárnap délelőtt, majd vasárnapi rántotthús után délután egy minden négyzetmilliméterre kiterjedő vaxolással fejezi be a hetet, aztán visszatolja a vasat, ráteszi az ajtóra mind a 13 lakatot és ezzel a következő péntekig el van intézve az autózás kérdése..... Ennek egy minősített esete a lakótelepi parkolóban végrehajtott autós hétvége....
Na, ezeken a kocsikon a sarkoknál már szépen előjön a szürke alapozó....
Előzmény: prudent bear (112)
Macimedve Creative Commons License 2001.10.03 0 0 114
A klasszikus értelemben véve a kemény vax políroz+viaszol, a lágy vax meg viaszol (vagy valami hasonló réteget visz fel)..... Az angol wax (és a német Wachs) szó egyébként viaszt jelent.
Bár ma már nehéz eligazodni a sok elnevezés mag fantázianév között. Azt mindenesetre már többször tapasztaltam, hogy ha lágyvaxolás közben valami makacs szutyok nem akar lejönni, akkor azt a következő keményvaxolás akár hónapok múlva is könnyedén viszi. Ez mindenképen polírozóanyag jelenlétére utal. Legalábbis az általam használt Johnsonnál...

Egyébként tartósságban nem tapasztaltam különbséget, néhány mosást mindegyik kibír, aztán eltűnik......

Aztán vannak olyan színes vaxok is, amik a kisebb karcokat feltöltik. Idősebb, megviseltebb autókra nagyon jó eredménnyel alkalmazhatók, főleg, ha éppen van az autó színéhez nagyon hasonló....

Előzmény: Pugfan (113)
Pugfan Creative Commons License 2001.10.02 0 0 113
Tudtommal a keményvax nem attól kemény, hogy polírszemcséket tartalmaz, hanem hogy keményre szilárdul, hosszan védve ezzel a lakkot.
Természetesen sok vax van, amiben polírszemcsék is vannak!
Előzmény: Macimedve (111)
prudent bear Creative Commons License 2001.10.02 0 0 112
Köszi Névrokon,
az én kocsim egy 9 éves, de annál újabbnak tűnő (5 év) metálfényű példány. Eszerint jobb ha nem bántom ezzel az anyaggal, mert elvékonyítja a lakkréteget...ugye?
Egy ilyen szituációban meg lehet-e reszkírozni a tavaszi eljárást?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!