Jellegrajz alapján a háromajtós volt rövidebb, az "csak" 17900 mm, tehát 85-tel kevesebb, mint a nullszéia négyajtósoké. 17900 mm = 9825 (eleje) + 1450 (csukló) + 6625 (pót)
Négyajtósnál az eleje rövidebb, a pót hosszabb: 17985 mm = 9535 (eleje) + 1450 (csukló) + 7000 (pót)
A négyajtósoknál menetirány szerint a csukló előtt vagy egy keskenyebb ajtó, a K3-ason, és a trolin a csukló mögött.
A K2-es a kivétel, 17930 mm, a többi négyajtóstól eltérően a kisablak a csukló mögött van. Jelleg/vázrajza van róla valakinek?
Ő volt a rövidebb akkor ezekszerint?A troliról nem sokat tudok szerintem 88-91-ig az IKARUS tulajdonában volt. A selejtezéséről is láttam képeket csak a srác azóta arra hivatkozik,hogy nem találja a negatívot,mire én nem kell nekem negatív beszkennelem hát azóta sem adta oda.
Ma láttam a keresztúri úti VASLÓ-ban 2 fehér 266ost(?). Ablakaik fehérrel voltak leragasztva és hasonlítottak a filmes buszokra.
Ismét keresztúri út: a gyógyszergyár előtt van baloldalt egy autómosó és azzal szemben, bent egy telken áll egy fehér kék 211es. Kicsit szét van már szedve.
Nyissd ki a farát, és a ventillátor feletti kereszttartón a kiegyenlítő tartály mellett kéne lenni az egyik számnak. A másikat meg az adagoló melletti (al)vázvégen keresd függőleges helyzetben, de nem veled szemben, hanem oldalt. Reményeink szerint nagyjából ugyanoda rakták a számokat. Azért jól nézz körül, valamit csak találsz... :))
Debreceni kartácsaink is tegyék ezt, ha van rá ingerenciájuk és persze lehetőségük.
Egy másik BNV-n pedig a trolit és a háromajtós K3-at mutatták be. Úgy nézett ki a sor, hogy 500-as midibuszok, 284.K3, 664.58, 284T, 411.K4. Ez a 83-as BNV?
Hát igen... Vajon a Karosa próbázott bármivel is Amerikában......? Mégis mi sorvadtunk el érdekes módon a nagy büdös irisbus csoportban, amaz meg él, mint Marci Hevesen! Na ettől forr igazán a vérem!
Szerintem a sorrendet soha nem fogjuk megtudni, mivel egyrészt egy busznak akár 3 száma is van, másrészt a buszok több mint felét elbontották már. Sőt, úgylátszik, hogy a fenékvázak sorrendje nem egyezik a kész buszokéval.
Van ez a 284.K1.001.86 alvázszám, ami a berlini próbakocsié volt. Ez vagy átszámozás, vagy kitalált dolog, de a valósághoz sok köze nincs...
Az biztos, hogy a K2-es az első 1981-ből, az 1982-es BNV-n állították ki, 1996-2001 között volt Alba Volán állományban. Valaki kérdezte, hogy mi volt elé írva a táblán:
IKARUS 284 TÍPUSÚ FARMOTOROS CSUKLÓS AUTÓBUSZ Hosszúság: 17 930 mm (?) Szélesség: 2 500 mm Magasság: 2 850 mm (?) Hasznos terhelés: 12 600 kg Össz. gördülő tömeg: 26 000 kg Ülő utasok száma: 42 fő Álló utasok száma: 143 fő Motor teljesítmény: Rába D2156 MTU 191 kW
A (?)-nél nem láthatóak rendesen a számok, és német, angol, orosz nyelven is olvasható volt a szöveg.
A trolit 1988-ban értékesítették (forrás: GL), de HB oldalán az olvasom, hogy 1991.01.02-től 1995.08.11-ig volt BKV állományban, 1991. 03 óta van leállítva. 1998 és 1991 között ki volt a tulajdonosa?
Betettél korábban az 51679-es hozzászólásodban két képet az AOC-051esről Dunaújban viszont a listádban 3.nak írod az adattáblán 8.ként szerepel.TYP-SZÉRIA 284.01,1984.ALVÁZSZÁM:284 00-84 10-0008.Most akkor,hogyis van ez?