Üdv. érdeklődnék gáz szett beszerelése előtt, Lancia Kappa 2000cm3 ,5 henger Győrben tud valaki ajánlani szakszervizt akik foglalkoznak akár új, akár használt szett beszereléssel? Mennyibe jöhet ki egy új szett? Használttal érdemes e foglalkozni?
Néha-néha beleolvasok a forumba. Ez a szappanos call center furcsa számomra, bár lehet olyan képességű mint a Gyurcsók professzor és telefonon sokféle okosságot, energiát stb átadni képes. De amikor elmegy az ember sokadjára is személyesen a MESTER színe elé csak a fejét vakargatja kínjában, mert a probléma probléma marad. Hát nem is tudom.... Talán kellett volna egy közvetlen vonalas telefon a motortérbe? Egy csomó időt meg tudtam volna spórolni.
Pár éves autónál van értelme a tanknyíláshoz rakni az lpgs betöltőt, vagy abban az esetben ha biztosan tudjuk nem fog szétrohadni 6 év alatt. (F astra pont nem ilyen) Persze ki mit szeret.
Nyíregyházi vagyok, és az autóm központi injektoros Fastra,lpgs, pótkerekes (180ba állt meg annó 2003ban a beszerelés).
Bezártak a régi lpgs szakik nyíregyházán, akik vannak, azoknak nincs sok dolguk. Az orosi útra vitted esetleg (vagy netalán sóstóhegyre?)?
Maga az átlakítás meg kell álljon 160-180ba, ezen a vidéken ennyiből meg tudják oldani.
Többieknek: Nyíregyházán ennyi (tudom máshol max 150)
Debrecenben vannak nagyobb lpgs műhelyek azok olcsóbbak, és valószínűleg több tapasztalattal rendelkeznek.
1 jó tanács: Ne rakjanak a tankbeöntőhöz tankolónyílást! Sok az a 10e huf, másrészről egy 92 astra ott fog szétrohadni mint állat és majd lehet vakarózni, hogy javítgassuk, szal oda neeeee!
És tudod csökkenteni a költségeket ha nem kérsz tankszintjelzőt utastérbe amúgy sem túl jó, és km alapján tudsz majd számolni lpgfogyást, én is így teszem.
Ja és nyíregyházán most sajna 175 a lpg. (hétvégén tankoltam)
Te valami nagyon szar helyre jársz vizsgáztatni,el is hiszem hogy elvette a kedvedet a gázautózástól.De nem értem miért kell mindíg kpm műszakira vinni.Szinte mindenhol vizsgáztatnak már gázos autókat is.
Egy F astrára szinte mindenhol van sorengedély.nem kell az engedélyeztetésre kpm műszaki csak egy szemle,megnézik a beszerelést(Mintha értenének hozzá) és kész.Ha épp lejár a műszaki akkor más a helyzet.
Ukrajnában 80 forint egy liter gáz. A határon nem szólhatnak a két tele üzemanyagtartályért, amennyiben be van írva a forgalmi engedélybe, hogy cseppfolyós gáz- benzin vegyes üzemű az autó. Ha nincs beírva akkor elveszik a kocsit. Ez utóbbi nem jöhet szóba nálad, mert hivatalosan akarod csináltatni.
Örülök, hogy élsz!!!!! Azért a tartálykivétel szerintem merészebb vállalkozás volt! Ilyen szűrőt csak gázautó szervizben találsz. Ha kell hívj és postán küldök.
Lehet, rosszul fogalmaztam, szűrőt még nem cseréltem. Ellenben karosszéria lakatolás miatt gáztartályt már szedtem ki (és még élek:)), motort már újítottam fel, futómű szerelés, elektromos rendszer javítás és sok minden egyéb is volt. Úgy gondoltam, egy szűrő cserébe is belevághatok kellően felkészülve. Ezért is érdeklődtem olyantól, aki ért hozzá. A helyi gázosokról meg már írtam...
A weblapján lévő mobil számon kerestem Önt. Egy kollégájával tudta beszélni, aki segítőkészen elmondta a folyamatot. Ezúton is köszönet érte. Amennyiben komolyabb művelet lesz, amit itthon nem tudok megoldani, bizalommal fordulok Önökhöz.
Még egyetlen egy kérdés: Budapesten tud esetleg olyan forgalmazót, ahol tudok venni szűrőt, vagy simán menjek be egy szűrő boltba és minta alapján talán lesz nekik?
Eddigi segítségüket is megköszönve üdvözlettel: Kapagép.
Ez az autó egy ha jól tippelem akkor egy F astra, ugye?
Béke,
KK
OFF
ui.: Nekem is van egy 20 éves diesel citromom, 2 év műszakival, viszont többet nem fog műszakira menni, mert a zöldkártya bemelegítési ciklus alatt kilehelné a lelkét (a maradék olajat)
Jaj, és a talpasokról van egy tök jó sztorim, velem esett meg.
Fatalság bolondság, vettem egy viszonylag jó állapotú pug 405 kombit. Mint boldog tulaj elvittem egy bevizsgálásra. Kiválóan futott, nem ropogot, nyekergett, zuhogott, csörgött, csattogott. A kedves bevizsgáló rátette a futómű "rángatóra", majd kb 3-4 perc rángatás után szerinte vmi nem volt okés a futüművel, majd újabb jópár rángatás és méteres spájzer után csak szétszakadt. Mehettem haza boldogan romhalmaz futóművel, amiért még fizettem is.
És akkor még az új zöld kártyrendszerről: Előttem melegítettek egy öreg opel astra diesel-t, amit egy fiatal házaspár a táncpénzéből vásárolt egy nyugdíjjas bácsitól.
Addig melegítették, míg a kipufogo mögött elhelyezett a motor egy 1 m2-es olaj tócsát.
Ekkor tanácstalanul összefutott a szervíz, még a főnök is. Majd gratuláltak a fiataloknak a sikeres zöld kártyához.
"Mit csináljak? Ahogy számolgattam havonta 20 ezret meg tudnék takarítani a gázzal./és magyar gázzal számoltam, nem ukránnal."
Figyu!!! Ez a 20 rugó a mai világban nagyon nyomós érv tud lenni. Nekem kb havi 35-40 eFt-ot hozott az átalakítás, így egyértelműen jó befektetés volt (322 eFt). Én horvát 114-140 forintos autógázzal mentem kb. 150 eKm-et. A többi 50-eKm-et itthonival.
"-bal hátsó felfüggesztésnél a rohadást hegesztessem meg"
Sajnos ez ebben a korban csak szaporodik. Te tudod, hogy fűtött garázsban, vagy ridegtartásban tárolod az autót az elkövetkezőkben. Saját tapasztalat, hogy 2 év alatt rideg tartásban nagyon sokat romlik a karosszéria állapota. A futómű és fékek jó állapotban tartása nem nagyon drága egy asztránál, de ennyi km-el számolni kell vele.
Egyébként a KPM viszgával kapcsolatban nem a nagy dolgokkal van a baj, hanem az ilyen apróságokkal, mint a karter tömítés, vagy könnyező szervó, vagy szelepdekni, köfelverődés okozta üvegkárok, nagyvárosi karcolások, lökös repedések, amit ebben a korban és értékben ducktapes-szel orvosol az ember.
Ami nagyon fontos, hogyha megcsináltatod a gázosítást és beválik, valamint visszatermelte az árát, sőt 1 évnyi megtakarítást hozott (cca. 200 eFt-ot), akkor még 2 évig akarod hajtani az autót, majd még 2 évig.
Tőlem is kértek így segítséget és el is mondtam , de az ember leengedte az aknájába a gázt mert a tartályt elfelejtette elzárni. Nem vágta, hogy nem 20 km cső van rajta és rég el kellett volna fogynia a gáznak a csőből.
Amikor szűrőt cserélsz Te magad, vagy tanácsot adsz telefonon akkor is ilyen"figyelmes" vagy?
Kapa írta:
"Hol lehet venni hozzá magán embernek szűrőt, ha egyáltalán lehet? Csak teljesen üres gáztartálynál lehet szűrőt cserélni, illetve ki kell engedni a benne lévő gázt?"
Szerinted aki már cserélt szűrőt az kérdezget ilyeneket? Akkor csak magyarázd továbbra is minden diilettánsnak, hogyan kell gázautót szerelni. Igazad van! A bizonyítványodat és a szervizengedélyedet meg tedd a vitrinbe, nem sokáig lesz rá szükség, mert lassan majd minden fórumos megtanul gázt szerelni, telefonon keresztűl.
Kedves Jámbori!
Hallottál már olyanról, hogy mégsem zár a biztonsági szelep? Vagy azért mert nincs is (67R-00), vagy azért mert elromlott, mert én tapasztaltam ilyet. Akkor aztán ömlik a gáz kifelé, és a szűrőpohárnál a tömítés kinyomódik, így a csavart meghúzva sem lehet elhárítani a szivárgást, csak ha a kézi csapot elzárod. De aki nem is cserélt még szűrőt az felkészül az ilyenekre? Ja igen, a MESTER biztos ezt is elmondja telefonon.
De én azért mégis Apokalipto-val (9115) értek egyet. Jó kokányolást!