Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9256

Na álljunk meg egy polgári szóra. Illetve kettőre.

1) A tetősín kötelező - mert mint mondtam-vót: ezek a tetők PONT-SZERÜEN nem terhelhetők - csak jól elosztva a terhelést.

Más kérdés, hogy azt a tetősínt nem lehet "rálehelni", vagy pillanatragasztóval ráragasztgatni vagy más módon "ráolvasni" a tetőre - hanem igenis, csavarokkal - méghozzá legalább vagy 6-8 darabbal, (oldalanként) keményen oda kell rögzíteni.

Különben elszáll - illetve ha nincs elegendő rögzítési pont - akkor még egy darab tetőt is magával visz, mert nem oszlik meg a terhelés.

Megint más kérdés, hogy a furatok körül jóminőségű (nem TESCO-akciós), időtálló, nem keményedő, Sicaflex-el (vagy ilyesmivel) tömíteni kell. Nem olcsó - de megéri.

2) A gyors összepakolással meg nyitott kapukat döngetsz. Amit én csináltam, az egy személynek 15 perc leszerelni és menetkészre állítani.

A kinyúló keresztrúd-hosszabítók teleszkópikusan bemennek a helyükre - vagyis oldalra nem lógnak ki - a rudak meg szépen lefekszenek a tetőre - és rugó tartja őket a helyükön.
A barátom az egészre rá is húzta a tavaly-varrt ponyváját és úgy vitte teleltetni.

A felszerelés szintén 15 perc - 1 személynek. Mi akkor a probléma?
.
Előzmény: Törölt nick (9255)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9255

Na akkor beszélgessünk róla!

Jól elmagyaráztad a mondanivalódat.Abban azért meg is egyezhetünk,hogy a fenyőléces megoldás az számomra is gagyizásnak tűnik.Viszont a tetősínes dolog azért nem annyira.Igaz azt nem én javasoltam,de nekem is van egy olyan elképzelésem,hogy az lesz a rögzítés alapja.Ugyanis:azon a soron ahol Ti voltatok ott láttam hollandusokat akik telepített bódéval voltak és azon láttam hogyan van a tetősínhez rögzítve.Nekem az sokkal szimpatikusabb!Nem azt mondom,hogy a Te megoldásod nem jó,hanem azt,hogy:SZIMPATIKUSABB!!!Ha jól emlékszem van a sínben valami behúzógumi,ami valószínüleg csavarokat takar.Ezt nem állítom 1000%-ra,de amint odaérek megnézem.Mert nem tartom valószínünek,hogy csak ragasztva lenne.Tehát,ha igaz az én verzióm akkor elég egy csavart kitekerni az adott ponton és már van is egy rögzítési hely.És így tovább amig nics megfelelő számú biztos pontod.Tehát én arra alapozom ezt a verziót,mert én nem a telepített bódés vagyok,hanem az amelyik megy,mint a mérgezett egér!Magyarul:nekem az is fontos,hogy adott esetben levegyem amikor indulok valahova vagy letelepedek pár napra és árnyékolni akarom a tetőt.Vagy egyszerűen téli takarónak akarom.Egyszóval:teljesmértékbenmobilislegyen!

Ha meg tudom úgy oldani,hogy ne fúrjam ki a bódém tetejét akkor én nyertem!Jóóó?

Előzmény: GPS (9250)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9254
Igen ezt láttam csak nem néztem a minimálárat.
Előzmény: caerleon (9253)
caerleon Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9253
Előzmény: Crvoyager (9247)
caerleon Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9252

lehetetlen.......

most nézem a még használhatókat...

Előzmény: Crvoyager (9249)
Gruau Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9251
Demjénben Sanyikékal voltunk. Nagyon szépen ki van épülve a fürdő,készen van az a rész, amit tavaszi talin láttál. Jegyárak 1190Ft felnőtt jegy gyermek 980Ft lakókocsi helyért 1500Ft +áram 300Ft, személy díj nincsen.
Előzmény: Törölt nick (9246)
GPS Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9250

Najó, beszélgessünk egy kicsit a bódétetőről - tapasztalatokról, tévhitekről, miegymás. Szóval, 2 darab dologból kell kiindulni - a többit majd meglátjuk:

1) A szél az nem vicc. Egy olyan viharban, amikor a műanyag kertibútorok embermagasságban repkednek a levegőben (és ebből kettő is volt csak az idén nyáron) - ott egy ekkora "vitorla", mint egy bódétető - olyan erővel tud tépni, hogy megrángatja az 1 tonnás, lábakra-állított bódét is... emberekkel benne.

Tehát aki úgy véli, hogy komoly befúrás-nélkül rögzített !!!!, ilyen-olyan kis ráhelyezett rudacskákkal vagy fenyőlécecskékből ácsolt szerkezettel fogja meg és rögzíti azt a rohadt-nagy erőt - arra igen "izgalmas" pillanatok várnak az első komolyabb viharban.

2) A másik probléma az, hogy a bódéink teteje - szilárdsági szempontból ! - egy nagy halom szar.
Úgy vannak tervezve, hogy a saját súlyúkat éppeghogy kibírják - pontszerűen!!!! semmilyen terhelést nem lehet rábizni a tetőszerkezetre.

Ez nem rosszindulatból van így, hanem azért, mert a gyártónak követni kell a minél kisebb önsúlyt és a minnél alacsonyabb bekerülési árat...így hát csak ennyi szilárdságra futja.
Persze, fa-szerkezet helyett lehetne aluminum-struktúrát is használni - csakhát az 100 évig bírná...ami ugye nem lehet érdeke egy gyártónak.

Az is csak legenda, hogy "a tető éle a legerősebb".
Persze, lehet, hogy ott a legszilárdabb - de próbált már valaki a tető-élbe rögzíteni bármit is?
Mit talált ott, amikor befúrt? Hogyan nyúlt alá, a másik oldalra - csavaranyát, alátétet, bármilyen teherelosztót rögzíteni?

Mert ha az élbe fúrunk - ott bizony a szendvics-fal két lemeze között találjuk magunkat...az üregben. Ez viszont nem nyerő hely, nem jár érte hangszorró.

Na, gondolatébresztőnek egyelőre ennyi, kibányászom a fotókat, oszt majd folytatjuk.
.
Előzmény: Törölt nick (9233)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9249
Ja azt nem is néztem. Annyiért meg fiatalabbat is talán lehet venni.
Előzmény: caerleon (9248)
caerleon Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9248

250 a minimálár.......  szóval annyiért..... nem adják :) 

 

Előzmény: Crvoyager (9247)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9247

Jó reggelt bódésok!

 

El sem hiszem a vakerán 90 e ft-ért van egy bastei lakókocsi. Csak hogy a régi bódékra nosztalgiázzunk.

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9246

Jóreggelit!

Sokan voltak Demjénben?Hogy áll a fejlesztés?A bódéval mentetek?Emelkedtek az árak?Úgy kell kihúzni belőled?Kérek egy részletes élménybeszámolót:-)

Előzmény: Gruau (9245)
Gruau Creative Commons License 2009.10.19 0 0 9245
Jó reggelt!
Te meg, előző életedben hegyi zerge lehettél, mert állandóan a hegyeket mászod.
Nem csoda, hogy nem bírsz egy helyen víz közelben megmaradni.
Előzmény: Törölt nick (9244)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9244
Te a másik életedben hattyú voltál vagy béka?Mert ember ennyit nem képes bőrkárosodás nélkül vízben ücsörögni...
Előzmény: Gruau (9243)
Gruau Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9243
Remélem, hogy jobb idő járás lesz Kiskőrösön.
Ma voltunk Demjénben fürdeni nagyon jó volt.
Előzmény: Crvoyager (9242)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9242
Akkor nem lesz Kiskőrösön sem baj mert enyhülést mond.
Előzmény: temprás (9241)
temprás Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9241
Szép jó estét!

Nekünk okés a menű.
Tegnap éjjel voltam zacsit áztatni Hertelenden, ez is csak felül zárt medence volt, de semmi gond nem volt, pedig 1°C mértünk, szinte jól esett, fürdőgatyában vissza sétálni az öltözőig.
Előzmény: Crvoyager (9231)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9240
Kár, mert a nappalinkat akartam felajánlani, ha nem sikerülne normális szállást szerezni. Nálunk az ugyanis üres lesz,mert a nagy gyerekek nem jönnek.
Előzmény: sanyi7110 (9237)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9239
Nincs vele bajom csak példának irtam a RO változatra.
Előzmény: GPS (9238)
GPS Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9238

Nana. Hát a Cielo-val meg mi a bánatod? Annak aztán tényleg egy szál hibája sincs.

Egy szállal se roszabbak mint bármilyen hasonszőrű Opel - ugyanannyit futnak..annyi különbséggel, hogy ezek alapból (full)extrásak - vagyis szervokormány-klima-elektromos ablak, CD, ilyesmik ezek alapfelszerelések - 7.500 dollárért.

Nekem Daewoo Leganzám volt 5 évig - de rengeteget Cielo-ztam is. Remek autó, hibátlan ebben a kategóriában.

Úgy tudom, hogy ma is gyártják - Executive kiszerelésben - ebbe még több extra és a kisebbik Espero motor van - egy 1500-as DOHC.

Soha roszabb családi autót ennél.
.
Előzmény: Crvoyager (9236)
sanyi7110 Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9237
Helló. Köszönöm a lehetőséget, de nem jön össze az a hétvége. 24-én meló van.
De nektek jó szórakozást.
Előzmény: Crvoyager (9231)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9236
Bocs elirtam nexia chielo.
Előzmény: Crvoyager (9235)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9235
Hasonló ez mint a daewo racer-chileo kompozit.
Előzmény: GPS (9232)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9234
Nem haragszom, csak tényleg sokmindent megbeszélünk skype-on. Azonban most hogy  szaporodnak a hozzászólások van miről irni,beszélgetni.
Előzmény: Törölt nick (9233)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9233

Mondjuk én a GPS-től vártam a szakszerű véleményt...

 

De már az is valami,hogy maga is tiszteletét tette a fórumon.Haragszol ránk vagy sok a meló.Majd nem állok veled szóba a szkájpon aztán akkor többet leszel itt!

Előzmény: Crvoyager (9231)
GPS Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9232

Hát képzeld el mit műveltek azzal a szerencsétlen Citroen Visa alaprajzzal - ami nem volt rossz egyébként.

Ceao okos mérnök-közgaszdászai kitalálták, hogy nagy faszság kétféle futómű-alkatrészt gyártani - ezért ha már ott a Dacia, akkor miért ne lehetne annak a futóművét az Oltcit alá tolni?

Eszed megáll, mi? Dacia futóművet egy torziós-tengelyű autó alá?

És akkor átrajzolták az alját Dacia féltengelyekre, Dacia fékekre, kerékagyra és felnikre és úgy általában mindenre - ami miatt a kerekek kiebb is kerültek úgy 5-5 centit az eredetihez képest.

Agyrém, mi? Na, ezek voltak az R és az RM szériák (Românesc es Românesc Modernizat) - ha ezek egyáltalán megérdemlik a "széria" elnevezést.

Egyébként az eredeti Visa-Oltcit egy nagyon kulturált és kényelmes, torziós-rugózású kis autó volt - amelyik bizonyos dolgaiban mondhatni hogy megelőzte a korát.
Bár ez "Citroméknál" már hagyomány volt - mert kevés cég mondhat magáénak annyi forradalmi autós-újítást, mint ők.
.
Előzmény: Crvoyager (9230)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9231

Puccos autósin? Halkan megjegyzem a tető legerősebb része a pereme ugyhogy szerintem felesleges a hosszanti sin.  A lakókon látható sin az max a csomag ugymond kalodába zárásához jó. Szerintem az osztrákok, németek által készitettet érdemesebb mintának venni. Nekik van vagy 30 év előnyük a téli kamperolásról illetve általában a letelepitett kamperolásról.

Egyszer talán beszéltük is, hogy szerintem náluk a zsebtelkek hiánya miatt van ekkora kultusza a letelepülésnek. Nálunk meg ugye mindenkinek lehet vikendtelke akár pár tizezer forintért is.

 

Na jól elbeszélgettem magammal ugyhogy megyek dógomra.

 

Gruau,Temprás!Kiskőrösre közös kajának akarunk e halászlét, vörösborban főtt kolbászt. Gézáék(lakóautósok) dobták fel és bevállalták a beszerzést is ha megfelel.

 

Sanyi érdeklődöm akkor jöttök e vagy nektek kilőve.

Előzmény: Törölt nick (9213)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9230
lehet emiatt álltak is az olcitok egy pár évet a merkur telepén. Jómagam a XI ker Hauszmann uti telepen legalább 1000 db-ot láttam, amikor még arra fele melóztam. Eladni is csak azért engedték, mert állami cég volt abban az időben. Ugyan olyan ez mint anno a suzuki swiftek, azokat sem lehetett volna árulni európában,mert nem lehetett minősiteni a törésteszten, de MO-n azokat is eladták.
Előzmény: GPS (9228)
Crvoyager Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9229

Jó reggelt kamperosok!

 

Még le sem esett a hó és már ez a sláger téma. Nálunk ma reggelre -1 fok volt ugyhogy az első jégkaparáson átestem( még jó hogy nem másfajtán).

 

Ma hazahuztam a telepről a lakót mert lassan itt a kedd. Útközben kicsit néztek a falubéliek, hogy télen szaladgálok a szekérrel illetve, mert a bolt előtt leparkoltam hogy vegyek egy kis husit rántani.

 

Téli tetővel kapcsolatban szerintem annak aki mozgatja is a lakót tök fölösleges kifurkálni. Mondjuk élére állitott keresztbe rakott lécek és azokat a lakó peremén kivül a végeit összefogatni teljesen jó. A tetőanyag meg akár hullámlemez is lehet.(szerintem a hullámlemez olcsóbb mint a ponyva) A léceket kell csak lerögziteni a talajhoz pl.

 

 

GPS Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9228

A cikk jópofa...csak éppen nem teljesen tárgyilagos. Vagy lehet, hogy nem kellőképen dokumentált.

Mert a teljesség kedvéért, azért illet volna odabökje a szerző, hogy EZ a dák-átok - amit a cikkben ecsetel - ez valójában NEM az az Oltcit, amit annak neveznek és amit annakidején ezen a néven bejegyeztek .

Az R és az RM jelzésű verziók a Citroen Visa alaptípus gyökeres !!! és önkényes módosításai voltak - ezek soha, sehol nem kerültek minősítésre és bejegyzésre.

Gyakorlatilag ezeket a MERKUR-nak nem is lett volna szabad beimportálnia - ugyanis ezeknek nem volt egy szál nemzetközi bejegyzésük és azonositójuk sem.
Egy elméletileg NEM LÉTEZŐ, trükkösen beimportát autó fikázásáról szól a cikk.

Illett volna azt is feszegetni, hogy vajon milyen KPM engedély alapján lehetett ezeket M.o.-n forgalomba helyezni?...mert ebben az esetben tipus-engedélyről szó sem lehetett.

Az eredeti tervek után gyártott első szériás Oltcitoknak - valamint a rendszerváltás utáni 93-ig gyártott 1300-as, ötsebességüeknek az égvilágon semmi bajuk nem volt (a léghűtés sajátosságain kivül) - dehát a VW-bogár is olyan volt, nem?

Mi 3 darabot használtunk cégautóként, javarészt hölgyvezetőkkel a TRS-ből...és egyetlen garanciális előnyt se tudtunk érvényesíteni - mert egyszerüen nem akartak elromlani.
Tették a dolgukat, mentek - télen, rövid utakon fogyasztottak mint az állat...és kb. ennyi.
.
Előzmény: caerleon (9217)
blacii Creative Commons License 2009.10.18 0 0 9227
Egy 1995-ös ABI Marauder 400D. Egy ehhez hasonló példány.
Előzmény: caerleon (9223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!