absolution,
ha esetleg nekem is elküldnéd, nagyon örülnék neki.
Egyébként én meg vagyok elégedve a Prevent termékekkel, kivéve a folyékony polírozó löttyöt. Tapasztalatom szerint csak izomlázat okoz, mást nem... :-)))
Nem akarom felsorolni mind a 6-8 flakont, de a többi tényleg bejött.
Kipróbáltam:
Car-plan üvegpolír: szép tiszta üveg, de ezen felül semmi. Karc maradt, ablaktörlő rezgett 110-nél, mint előtte.
Turtle Wax Zip wax (spriccelős folyékony wax): kurv@ jó cucc, könnyű felvinni, még könnyebb levakarni száradás után. Gyors mint a villám, szép fényes kasztni. Mély karcokon persze ez sem csinál csodát. Tartósságát még nem volt időm tesztelni :)))). Ajánlott by rogygyan.
Az a helyzet, hogy most készültünk el a teljes és legújabb katalógussal csak át kell konvertálni *.pdf-re mert jelenleg a központi adatbázisunkhoz van csatolva így nem tudom azonnal elküldeni :o( De igérem, hogy a napokban mindenki megkapja!!!
Ismerem ezt a dolgot, én is fejlesztőként kezdtem, aztán termékfelelős is voltam, csak egy egészen más iparágban. Nem is volt problémám az írásoddal, csak arra próbáltam célozni, hogy néhány nagy tudású és lelkes embert könnyedén elsöpör a sok pénz és az ebből megfinanszírozható izmos marketing.... Mint ahogy a vidéki kirendeltségetekkel is ez történt....
Mert egy Prevent boltba nem sokan mennek be. Ha ugyanazt a Prevent terméket a Cora árulja 3x annyiért, vagy a Shell shop, akkor kurva jó....
A nagyok emellet bármilyen lelkes embert meg tudnak venni, ha akarnak. Sajnos lelkesedésért nem adnak körtét a piacon.... És akkor a lelkeske már másnak lesz lelkes:-((((
Én egyébként Baumaxban, különféle szupernmarketekben meg hasonló mindenes boltokban szokatam a Prevent cuccokat beszerezni. Valszeg nincs teljes termékválaszték, de az a pár cucc, ami nekem kell, mindig van.
Egy termékkatalógust azért szívesen vennék az itt megadott mélcímemre.....
Macimedve: Semmi gond nincs azzal ha nem vagy megelégedve azzal amit írtam illetve ahogy írtam. Én nagyon jó kapcsolatban vagyok a fejlesztőinkkel és lehet, hogy a kelleténél jobban dolgozik bennem néha az empátia. Azt ugye senki nem várhatja tőlem, hogy más cég termékeit magasztaljam, függetlenül a jelenlegi termékismeretemtől. Azért igyekszem, amennyiben igény merülne fel a technikai kérdésekben egy-két jótanácsot adni amit nem feltétlen kell "szentírásnak" tekinteni :o). El kell ismerni, hogy valóban iszonyatos pénzeket fektetnek egyes "óriások" a fejlesztési munkákba de ezeknék a cégeknél inkább darabként és nem személyként kezelik az embereket.....no mindegy. Nem akarok ilyen mélyreható problémákba belemenni és azt hiszem ez a fórum nem is erről szól.
doktorúr: Sajnos nincs kifejezetten Prevent kiskereskedelmi képviseletünk. Szegeden ugyan volt de nem volt gazdaságos az üzemeltetése mert a multik szépen kinyírták szegényt. Én azt tudom neked tanácsolni, hogy keress meg egy nagy-nagy "főkizsákmányolót" és ott keress meg minket mert szinte az összes termékünkkel képviseltetjük magunkat. Ha szükséged lenne esetleg egy termékkatalógusra akkor szívesen küldök egyet mailban és kényelmesen tudsz válogatni belőle! :o)
„És higyjétek el ezt nem azért állítom mert elfogult vagyok de látom hónapról-hónapra a fejlesztõinket amint ott görnyednek órákat egy-egy termék fölött és igyekeznek a legjobbat kihozni belõlük.”
És gondold, hogy a többi nagy cég akár többszörösen nagyobb és nevesebb és gazdagabb cégek mint a Preventet gyártó cég tervezői nem ugyanezt csinálják? A termék minősége nemcsak a fejlesztésre felhasznált óráktól függ....
Ezzel nem a Preventet akartam fikázni, én is az akrilátos Prevent cuccot használom.
A polírozásnál a legjobb csiszolóanyag valóban a márványpor. De nem is az a legfontosabb, hogy márvány, gyémánt vagy homok van benne hanem a csiszoló szemek mikron mérete. A piacon a legdrágább a 10 mikron méretű csiszoló-szemcse és legtöbbször ennek a beszerzési ára határozza meg a végtermék eladási árát. Ezt általában nem szokták feltüntetni a csomagoláson mivel az embereket az idegen szavak és kifejezések általában baromira nem érdeklik. Elég csak annyi, hogy ez az anyag iszonyatosan jó és mi vagyunk a legjobbak a világon és nem is kell felkenni csak mellétenni és szebb lesz mint az új.....na de ezt hagyjuk! A magyar piacon most két olyan terméket ismerek ami nagyon jó (Turtle Wax, Prevent). És higyjétek el ezt nem azért állítom mert elfogult vagyok de látom hónapról-hónapra a fejlesztőinket amint ott görnyednek órákat egy-egy termék fölött és igyekeznek a legjobbat kihozni belőlük.
Köszi, absolution. Akkor folytatom a lágyviaszolást, bár télen valahogy nem fűlik az embernek a foga hozzá... Pont mikor kéne...
Páramentesítőt még én sem találtam jót, a Rain-X testvére a Fog-X nem tom milyen, de ha hasonló hatásfokkal működik, akkor gáz...
Úgy hét éve volt egy Skoda Favoritom, na az rendesen lenyomott minden párát egy perc alatt, amig be nem szart a ventillátora... A Civicemnek ugyanehhez már reggelenként három perc kell. Evolúció? :-)
'79-es Ford Fiesta.
Ebbe még nem az igazi a fűtés.
Az ablak elvileg tiszta, de rendszeresen puceválom belülről. Viszont annak ellenére ilyen turhásabb időben már képes bepárásodni környezetemben ( elöttem, mellettem ). S mondjuk hosszabb uton lefújja az abalakról a párát rendesen, de 10 perces utakon nem jellemző. Ahhoz meg, hogy bemelegitsem, majd ugy menjek 10 percet ( 15-20 km-t ) s ezt naponta esetleg többször is, nem birnám benzinnel.
A hét végén jártam egy nagy autósboltban, és nézegettem a waxokat. A kemény vaxoknál a német és angol leírás szinte mindenhol márvány vagy hasonló csiszólószemcsékről beszél....
Egy érdekes tapasztalat: A flakonokra ragasztott magyar nyelvű cetli elvétve ír a csiszolóanyagról, csak erősen reklámízűen a gyorsan visszanyerhető eredeti fényről.......:-((((((
Páramentesítés:
SZVSZ semmilyen szer nem oldja meg a rosszul szellőző autó párátlanítását.
Az ablakra fújt meleg levegő viszont igen. Ha a szellőző rendszer működik (nincs eltömődve a pollenszűrő stb.) nem szabad párásodnia. Nagy esőben, meg ha sokan ültök benn vizes kabátban, esetleg ki kell nyitni egy kicsit az ablakot.
A klímával vigyázni kell, ha egyszer bekapcsolod, többet nem tudod kikapcsolni, ugyanis kikapcsoláskor a rendszerben lecsapódott összes párát felnyomja az ablakra.
Fontos, hogy az ablak legyen belül mindig tiszta, az összefogdosott, zsíros ablak könnyebben párásodik. Ronda munkát végez a lerakódott cigifüst is, ezt nagyon nehéz lepucolni...... Ennél csak a műszerfal kezelésére használt és az ablakra felgőzölgött szilikon a rosszabb.....
Persze van néhány típus, aminek annyira rossz a szellőzése, hogy fújathatod, ahogy akarod. Ilyen pl. a szép emlékű Dacia, meg pl. a 92 körül megjelent 3-as BMW.... A bömösöket külföldön vissza is hívták emiatt, cserélték a teljes szellőző-fűtő rendszert... Nálunk persze nem:-((((
Az emulzió egy folyékony állagú elegyet jelent. A Prevent akrilát tartalmú autóápoló és autópolírozó egyaránt ilyen tulajdonságokkal rendelkezik. Szinte mindenhol kapható és a reklámot félretéve, szerintem szuper jó!
A páramentesítés....Elég sok páramentesítő aerosol kapható a piacon de a hatékonysága a legtöbbnek megkérdőjelezhető. A lényege talán az, hogy a felületet (pl.: szélvédő) teljesen zsírmentesíti és a hozzáadott tenzidek és alkoholok segítségével a hőkülönbségből eredő páracseppeket nem engedi megtapadni a kezelt helyeken. Szerintem ebből is igen jó minőséget gyártunk :o) (Prevent páramentesítő ae. 200 ml kiszerelésben)
A mostani Teszt magazinban van az autóápolásról egy cikk+ 1 oldalon táblázatban egy valag tisztószer és társai. Gondoltam, megemlítem, hátha valakit érdekel.
hmm, lehetne az emulziót kicsit polgáribb nevén is megemliteni? Nem feltétlenül tipus szerint, de biztos bir valami olyan névvel, mint a légyviasz, keményvax, stb...
Kérdés: mit ajánlanátok belső párásodás ellen?
( klíma, fűtés nem nyerő ) Eddig a kézi megoldás volt rendszerben: papirtörlő / szarvasbőrbe bujtatott szivacs azt letörlöm, és elvan egy ideig, de ugye ez elég átmeneti megoldás. Nézegettem páramentesitő spray-t, folyadékot, de az ilyen 1-1 csepp a sarkokba, és máris elfeledheti a párát szöveg nekem eléggé gyanus... Mellesleg a szemüvegemet sem párátlanitotta megfelelően ~ : ( ( ezt is kiküszöböltem lencsével ~ ; ) )
A lágyviasz valóban nem károsítja a fényezést! De tapasztalatom szerint a magasfényű festésre ha nincs nagyon lemattulva és csak az eredeti fényt szeretnéd visszanyerni akkor az a legjobb ha valamilyen akrilát tartalmú autóápoló emulziót használsz. Jelenleg, mi gyártunk emulziót és pasztát egyaránt de nekem az emulzió valahogy jobban bejön az eldolgozhatósága miatt. Úgy vettem észre, hogy a felvitt réteg kb. 4-5 mosást vígan kibír!
Vannak ugye a kavicsfelverődések. Az ember kijavítja ,hogy ne legyen rozsda a helyén idővel. Ez persze nem a legszebb. Az ilyennel tudnak valamit csinálni?
A kérdés nem csak Stevienek szól. Köszi
A Skoda markaszerviz 20 ezerbol vallalna az Octaviam teljes melypolirjat. Az elozo autom tetejet csunyan osszekarcolta egy vihar (valami alacsony fa alatt alltam), de ugyanebben a szervizben valami 4 penzert megcsinaltak, hogy nyoma sem maradt. Pedig eleg mely karcnak nezett ki.
Megpóbálok... Ez a mély polír valszeg úgy működik, hogy a hagyományos kemény waxnál is jobban 'csiszol'. Tehát eltünteti a karcokat, de közben legyalulja a festék felső rétegét. Metál fényű kocsiknál ez nem biztos hogy jó...
Hallottam valami mély polírról. Van ilyen egyáltalán? Állítólag 40e pénzbe kerül és sokmindent eltüntet. Most lehet, hogy nagy baromságot írtam:))
Győrban nem tud valaki egy jó helyet políroztatni. Mibe fáj ez mostanában, 10-12e?
Néhány karcot kellene eltüntetni, de kézzel nem igazán sikerül ez a dolog, azért érdeklődöm.
Köszi
Mármint a hardwaxolás, azt árt, ugye? A lágyviasz, amelyet nem kell belepolírozni a festékbe, csak védőréteget képez az autón, azt lehet gyakrabban is. A lágyviaszt csak éppenhogy felviszed és puha ruhával a "ködös" felületet fényesre törlöd. Ez kb. öt-hat mosás után jön le. Ugy tudom -- és tapasztaltam -- hogy ez nem károsítja a fényezést. Persze a Preventes barátunk lehet, h. másképp tudja. Ha így van, kérem írja meg és azonnal abbahagyom a gyakori viaszolást (nem polírozást!).
Más. Rain-X-et ha rám halgattok, ne használjatok, mert csak összemaszatoljátok a szélvédőt, tönkreteszitek idő előtt a gumilapátot, és még az eredmény is több, mint kétséges. A Rain-X csak felhőszakadás esetén tesz jó szolgálatot, de ez kb. évente 1-2-szer van csak, a szemerkélő vagy normálisan eső eső (?!) ellen semmit sem ér, hiszen akkor már ablaktörlőt is kéne használni, és itt a bibi.
Elvileg benzinkutaknál átveszik, mint a fáradt olajat is, de nem biztos. Vagy cseréltesd le szervizben. Bár ott is nagy valószinüséggel a csatornában végzi ~ : ((
Motormosás:
T. doki!
Motormosás ügyben szeretném a tanácsodat kérni!
Igazából nemcsak a motor, hanem a motortér tisztítását is szeretném még a nyáron elvégezni. Mit tanácsolsz? Mire kell ügyelnem. Milyen tisztítószert használjak a fém, műanyag stb. részekhez? Mosás után mivel kezeljem a felületeket, egyáltalán kell-e?
Az autó egy 95-ös Fiat Punto GT.
Üdv, Rafi
(2001. 07. 26.)
Otthon ne tedd!
Vidd el egy olyan helyre mosatni a motort, ahol nagynyomású gőzzel, vagy forró vízzel mossák és megfelelő oldószert is használnak hozzá. Kérd meg azt, aki mossa, hogy mosás után sűrített levegővel fújja le a motort és az elektromos berendezéseket. Csak ezután indítsd be a motort. Mikor hazaérsz, nyisd ki a motorháztetőt egy órára, hogy a meleg motorról minden csepp víz le tudjon száradni.
Utána a csatlakozókat kis kontakt spray-vel, a gumi és műanyag elemeket vékonyan szilikonnal fújd le. A kerti csapból slaggal ne moss motort!