Üdvözlök mindenkit, segítséget szeretnék kérni. Van 9-5 -ös 3.0tid Saabom..minden tökéletesen működött idáig, most olyan hibát produkált, hogy menet közben megállt, félreálltam vele, és újra elindult, amint indítás után elengedtem a kulcsot ismét megállt, gyakorlatilag használhatatlan, mert azóta csak így működik, ennek semmi előzménye nem volt, mondjuk ez az eset szakadó esőben történt, nem tudom hogy van e összefüggés, de bármi is volt az, volt ideje kiszáradni, mégsem jó.. Több szerelő tanácstalanul áll előtte, köztük én is.. Segítségeteket előre is köszönöm..
Remélem, tud nekem valaki segíteni az alábbi problémával kapcsolatban. Van egy 2003-as évjáratú Saab 9-3 2.0T-m, 2 éve vagyok a gazdája, nagyon szeretem.
Eddig bármilyen problémám volt vele, mindig márkaszervizbe vittem, de van egy rejtés check engine problémám, amit egyszerűen nem tudnak megfejteni.
A probléma az az, hogy tankolás után az estek 90%-ban kigyullad a check engine lámpa és ilyenkor teljesen le is szabályoz a motor, majd egyszer-kétszer leállítom, beindítom, és a leszabályozás megszűnik, a check engine még ég 1-2 napig, majd elalszik és minden rendben a következő tankolásig. Azt mondták, hogy a folytószelepház jelez be, ami végül ki lett cserélve egy bontottra, valamivel lehet, hogy jobb lett a helyzet, de továbbra is fent áll a probléma. Eddig a Shell-nél tankoltam, mondták, hogy próbáljak meg máshol tankolni, mostanában az OMV-nél tankolok, de nem vagyok előrébb :-(
ma vegre kicsereltem az azto valto kar eltorott rolojat es azt hittem, h a Sport gomb visszavezetekezesevel lesznek gondjaim. Hat nem. A Winter gomb 3 vezeteke szivatott meg, egy kabelkotegelot kellett elvagnom, olyan rovid volt a vezetek, a gomb meg csak felfele jon ki, igy a regi valtokar koruli muanyagot el kellett torjem (de volt uj).
Most jobb, mint a gyari. ;-)
Az ilesfutes/szelloztetes kapcsolotestek egyenkent 4 db rogzitofulei is szorgalmasan tornek, de azokbol is van 4 db sertetlen, mar csak meg kell varnom az SMD Ledeket.
Apropo: nincs vkinek egy mukodeskeptelen bal indexkarja (tempomatos), aminek a feher hazanak 4 db fule sertetlen?
Nem csak a görgő sínjét kell bezsírozni, hanem az ablaküveg sínt is be kell kenni, illetve a régit el kell távolítani - szilikon zsírt használj ide.
Hát én 9-5 ventillátorát szedtem szét, de azt a motorház felől kell megközelíteni, és nagyon szét kell szedni. Elvileg nem kell hozzá semmi spéci szerszám, de szánj rá legalább egy fél napot a kiszereléshez, és előtte gyűjtsél össze pár oldalt, ahol le van írva a menete.
Saab tulajdonos lettem végre. Ez az első ilyen autóm de rögtön szerelem lett.2008 9-3 1,9 TTid Vector. Brutális! Viszont a könyv amit kaptam hozzá az még a facelift előtti autókhoz van. Rengeteg működtetéssel kapcsolatos kérdésem lenne! Tudna valaki segíteni? Telefonon akár? Pl tegnap kiírta hogy "limited distance" és elvette az erőt. Olyan volt mint egy 60le-s szívódiesel. Megijedtem. Aztán leállít, újraindít és minden rendben. Főleg computer beállítási kérdéseim lennének. Köszönöm előre is.
2 dologban szeretnék tanácsot kérni, az autóm egy 2001-es 9-3 dízel:
- ablakemelő görgő
Kicseréltem egy youtube-videó alapján, annyi problémám van vele, hogy ha húzom fel, akkor egy nagyon picit előrebillen - felmegy így is, de mintha emiatt feszülne közben. Korábban már volt kétszer egy helyi szerelő által cserélve, a sín, amiben a görgő fut, elég rendesen be van kenve kétfajta zsírral is (egy világosbarna és egy szürke színű), gondolom a két szerelés nyomán. Kell egyáltalán ez hozzá, vagy inkább töröljem le? (a videón nem látni ilyen zsírozást)
- kerregő ventilátor
Folyamatosan kerreg az a ventilátor (elől, a műszerfalnál), ami akkor is megy még egy darabig, ha leállítom a kocsit. Ezt ki tudom cseréni valahogyan?
Eladó két darab hibátlan, újszerű SAAB nagy reklámtábla. Világítás szerelhető mögé és falra négy ponton rögzíthető. Mérete: 110 cm átmérő. Plexiből van! Ha valakit érdekel akkor hívjon a 06 20 2406940 tel.számon vagy írjon a kriszband2013@gmail.com címre!
Bocsánat,félreérthetően fogalmaztam.4 év hibamentes használat után,előjelek nélkül kotlott meg a 9-3-asunk.Legutóbbi kirándulás után letettem,kábé egy hónap után elővettem,pöcc-röff,garázsból ki,lemostam de utána már off.Másnap gyorsan rendeltem egy CPS a B.rditól,betettem,de ugyanaz a helyzet.Olyan mintha nem lenne gyújtás,illetve ha visszafordítom a kulcsot,random jelleggel néha röffen egyet.Ja,a szaladgálós 900-asunk nem véletlen futja vidáman a 7.-ik földkörüli körét,sima szívó,nincs benne DI.
Jól értem, hogy a CPS cseréje után 1 hónappal, ismét megadta magát valami? Ha igen, akkor az alapján, amit írsz (indítózás közben nem mozog a ford. számmérő) én is CPS-re gondolnék. Kérdés, hogy mi öli meg. Kábelezés rendben van? Hidegen beindult amúgy, vagy csak üzemmelegen sztrájkol?
És vajon a régebbi 900-as fekete DI-je jó is lehet?Már csak amiatt hogy kizárjak egyéb problémákat...(CPS-t cseréltem,nem oldotta meg a problémát...problémamentes használat,kábé 1 hónapig pihi a garázsban,kiálltam vele,lemostam hogy másnap este azzal indulunk,de vissza már nem tudtam állni,nem indult be.Motortér nem kapott vizet,indítózás közben nincs fordulatszám jel,ebből gondoltam a CPS-re.Belepróbálom a 900 DI-jét.Köszi!
Hát valahol a neten biztosan lehet túrni, de ha olcsóbban meg akarod úszni, használhatsz feketét is. Pirosat lehet cserélni feketére, fordítva viszont nem. Nekem egy 9K-ban szolgált sok kilométert egy fekete DI-panel.
Kicseréltem a kuplung főhengert hát annyit változott hogy nehézkesen kapcsolhatók az előre fokozatok a rüki valamiért kínozva se valószínűleg az egyenes fogazás miatt.... Szóval a gépműhelyesek jól kibasztak velem.... Ha kb 2-3tizedet szed le semmi probléma nem lenne...